- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Barcelona heeft de finale dik en dikverdiend gewonnen. Wat een gouden team zeg. Misschien ondertussen wel de beste ploeg ooit? Xavi was een ware veldheer en Messi liet zien waarom hij gewoon de enige echte nummer 1 van de wereld is. Indrukwekkend hoe Barca als ploeg acteerde. Wonderschoon, dominant voetbal. Over 50 jaar hoop ik mijn kinderen nog eens over deze ploeg te vertellen.
Jammer dat United gewoon geen schijn van kans had. Na de 1-1 hoopte ik op meer, maar toen Barca na de rust even versnelde was het alweer vlot 2-1 en 3-1. Die 3e treffer, ongekend
Jongens als Giggs en Carrick kwamen er niet aan te pas en voorin stond Rooney redelijk alleen. Na de 3-1 was alle spanning weg. Schitterend dat Puyol nog minuten kreeg en dat Abidal de beker omhoog mocht houden. Zo hoort dat!
Jammer voor v.d. Sar, pijnlijk einde van zijn carrière, maar het zat er gewoon niet in. Toch enorm veel respect voor zijn periode. De beste en mooiste ploeg won, kan ik heel goed mee leven.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Over 50 jaar hoop ik mijn kinderen nog eens over deze ploeg te vertellen.
Jij gaat toch geen kinderen nemen, mag ik hopen. Ook niet over 50 jaar... 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Voetbal grotendeels gemist, niks gemist zo te zien...... Boring Barca
Grappig, ik vond Man United juist saai voetbal spelen. Oo juist, ze hebben niet kunnen voetballen door de overmacht van Barcelona.
Die tikkende spanjaarden spelen voetbal? Nou ja, als je daar al iets tegen hebt ben je geen voetballiefhebber. Simpel.
Niet van DIT voetbal, nee. Ga niet zo dom elitair lopen doen joh
Wat is er dan juist zo verkeerd aan 'dit' voetbal? Is juist de essentie lijkt me. De bal van aan je doelman passen naar voren en er een goal zien uit te krijgen. Of zie je liever het voetbal waar 2 ploegen constant de ene lange bal na de andere naar voren trappen in de hoop dat een teamspeler er iets mee kan doen? Barcelona speelt simpel voetbal, maar zo vernuft en onhoudbaar.
Maar al jullie meelopers. Van harte hoor, geniet ervan en vergeet Shawshank Redemption niet nog even een 5* te geven.
Iedereen die een liefde voor Barcelona heeft maar afstempelen als meelopers? Zielig. En ter informatie: The Shawshank Redemption blijft lekker staan op de score die ik hem gaf.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die tikkende spanjaarden spelen voetbal? Nou ja, als je daar al iets tegen hebt ben je geen voetballiefhebber. Simpel.
Heb het al vaak genoeg uitgelegd. Voetbal is voor mij meer dan enkel de technische beheersing van het spel. Maar vind het best, ben ik geen voetballiefhebber. Duh!
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jij gaat toch geen kinderen nemen, mag ik hopen. Ook niet over 50 jaar...
Ik zat eraan te denken om een paar 20 jarige blondjes te adopteren 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Wat een jankerds hier af en toe, als je Barca niet aanbid ben je geen liefhebber 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Emoties waren er genoeg op het veld. De ontlading van Messi na zijn goal was fantastisch, de rustige jongen die plots volledig uit zijn dak gaat. Een fantastisch moment waar ik een glimlach niet kon verbergen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik ben het trouwens wel een beetje met Reinbo eens. Hoe mooi ik Barcelona ook vind spelen, het wordt wel eenzijdig. Eigenlijk heeft niemand kans tegen hen. Of Barca moet een offday hebben en een andere ploeg een werelddag. Denk aan Inter vorig seizoen in de halve finale in Milaan.
Ik hoop dat andere ploegen beter worden en Barca wat minder, want het wordt nu wel een beetje eenzijdig. Zelfs Real Madrid en Man Utd hadden geen enkele kans. Toch 2 ploegen die wel wat kunnen.
In de laatste 6 jaar won Barca 3x de CL en speelde het denk ik zeker nog 2x een halve finale. Het niveauverschil is gigantisch.
Wat een mazzelaar ben je als je bv Xavi heet. Gewoon in de laatste 6 jaar 3x de CL, een EK, een WK, een wereldbeker voor clubs en ik denk een landstitel of 4 winnen. Krankzinnig.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Emoties waren er genoeg op het veld. De ontlading van Messi na zijn goal was fantastisch, de rustige jongen die plots volledig uit zijn dak gaat. Een fantastisch moment waar ik een glimlach niet kon verbergen.
Het gaat me om de emoties die ik als kijker voel. Of Messi gelukkig of depri wordt van z'n spel laat mij volledig koud.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Wedstrijden die op en neer gaan zijn altijd mooier, machtsvertoon van één kant is boring inderdaad 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
De rest kan aan m'n reet roesten. En dat kan ik juist niet vatten. Moest dat Ajax zo fantastisch spelen zou het niet omschreven worden als saai voetbal, maar het beste voetbal van de wereld. Maar in dit scenario speelt Barcelona het beste voetbal dus kraak je het af. Jaloezie? Of gewoon bekrompen.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Omdat sommige nog met gevoel naar voetbal kijken, maar dat is blijkbaar onbegrijpelijk
!! Moet ik het nou echt helemaal uit gaan kauwen?
Waarom zou ik een fuck moeten geven om voetbal van een team waar ik helemaal niks mee heb? Die ik niet zou missen als ze niet zouden bestaan? Natuurlijk vind ik het mooier als een club naar mijn hart (ajax) dat zo zou doen, maar in andere gevallen hoef ik het niet te zien omdat het me niets doet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
WTF, Groningen-ADO na 67 minuten 4-1 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wedstrijden die op en neer gaan zijn altijd mooier, machtsvertoon van één kant is boring inderdaad
Benieuwd of jij dit in 1971, 1992 en 1973 ook gezegd zou hebben als je toen had geleefd...
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
De rest moet maar mee evolueren en beter worden. Als ze liever defensief gaan spelen graven ze alleen maar hun eigen graf. Barcelona heeft voor een keerpunt gezorgd en dat vind ik fantastisch. Zij dicteren de wet, als de rest niet wil/kan verbeteren in hun spel moeten ze maar op hun knieën en zuigen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
En Matavz raakt de lat, was het bijna 5-1! 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
En steeds die vervloekte emoticons. Ik vind het fantastisch, met open mond gisteren de wedstrijd aanschouwd.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De rest moet maar mee evolueren en beter worden. Als ze liever defensief gaan spelen graven ze alleen maar hun eigen graf. Barcelona heeft voor een keerpunt gezorgd en dat vind ik fantastisch. Zij dicteren de wet, als de rest niet wil/kan verbeteren in hun spel moeten ze maar op hun knieën en zuigen.
Maar niet iedereen speelt defensief he.
Clubs als Bayern, Arsenal, Man Utd en Real spelen normaal niet defensief. Maar zij maken geen kans. Arsenal is al 2 jaar op rij kansloos afgeknald door Barca. Real maakte geen enkele kans, United met een topploeg is kansloos...
Soms is een generatie gewoon te goed. Ook internationaal heeft Spanje van 2008 tot nu een heerschappij. Slechts Nederland en Duitsland kunnen Spanje nog wat maken momenteel. Dit Barcelona is gewoon buitenaards goed. Dit ga je jaren niet meer zien denk ik.
Zo was Ajax ook halverwege de jaren 90, maar Barca houdt dit (logisch natuurlijk met meer geld en een betere competitie) veel langer vol.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Omdat sommige nog met gevoel naar voetbal kijken, maar dat is blijkbaar onbegrijpelijk
!! Moet ik het nou echt helemaal uit gaan kauwen?
Waarom zou ik een fuck moeten geven om voetbal van een team waar ik helemaal niks mee heb? Die ik niet zou missen als ze niet zouden bestaan? Natuurlijk vind ik het mooier als een club naar mijn hart (ajax) dat zo zou doen, maar in andere gevallen hoef ik het niet te zien omdat het me niets doet.
Omdat Barcelona het woord voetbal een compleet nieuwe betekenis geeft? Zelfs al zou ik niet voor Barcelona supporteren, toch zou ik steeds kijken. Slechts om de grote 3 bezig te zien en mogelijke tips uit hun spel te halen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
WTF, Groningen-ADO na 67 minuten 4-1
Dat lijkt me nu dus al een veel mooiere pot dat Barca - Man U. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nazi Duitsland zal je ook wel hebben aangesproken toen zo on the roll waren.... Die dachten er net zo over. Evenals zoveel andere dictators.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
En steeds die vervloekte emoticons. Ik vind het fantastisch, met open mond gisteren de wedstrijd aanschouwd.
Maar als er al een anti-barca clubje bestaat, dan is de anti-anti-barca club nog veel beter vertegenwoordig. Laat iedereen lekker z'n eigen keuze maken, niet iedereen valt voor eenzijdig machtsvertoon en ballet technieken. Ik kijk voetbal in eerste instantie voor de beleving (lief en leed), en die geeft Barca mij niet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat lijkt me nu dus al een veel mooiere pot dat Barca - Man U.
Ik weet niet, schakel pas 5 minuten in. Dacht dat het na de 5-1 in Den Haag al klaar was.
Zou me wel een stunt zijn als ze ADO nog Europees ontnemen 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Maar niet iedereen speelt defensief he.
Klopt, maar gisteren kwam Barcelona de eerste 10 minuten er niet aan te pas. Man United was duidelijk de betere ploeg door hun aanvallend begin. Maar na de eerste dreiging van Barcelona vallen ze volledig sloot en lijkt het of ze zelfs niet meer willen. Tik ze dan toch gewoon ook uit!
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Nazi Duitsland zal je ook wel hebben aangesproken toen zo on the roll waren.... Die dachten er net zo over. Evenals zoveel andere dictators.
En dat is relevant?
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Maar als er al een anti-barca clubje bestaat, dan is de anti-anti-barca club nog veel beter vertegenwoordig. Laat iedereen lekker z'n eigen keuze maken, niet iedereen valt voor eenzijdig machtsvertoon en ballet technieken. Ik kijk voetbal in eerste instantie voor de beleving (lief en leed), en die geeft Barca mij niet. Dat eerste zinnetje wou ik al heel lang horen, al schiet die (zoveelste) denigrerende opmerking, niet iedereen valt voor eenzijdig machtsvertoon en ballet technieken, in het verkeerde keelgat.
Maar ik denk dat we het eindelijk eens zijn. Geen problemen mee met iemand die tegen Barcelona is, maar zeg dat dan op een normale en respectvolle manier. Met te provoceren krijg je enkel maar geërgerde users. Ik denk dat de Barcelona-aanhang hier op MM dan ook zeer beleefder zullen reageren.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Pardon? Als één kant zich denigrerend en elitair opstelt dan is het de Barca aanhang wel. Want enig ander voetbal supporteren is vreemd omdat Barca het 'totaalvoetbal' heeft. Het is pas totaal als je er gevoel bij hebt, al sluipt dat er niet echt in hier voorlopig. Beetje jammer want nu is deze discussie er voor de zoveelste keer..
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Benieuwd of The Pathetic One gisteravond de finale nog heeft gekeken....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.