• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.079 films
  • 12.557 series
  • 34.727 seizoenen
  • 655.197 acteurs
  • 200.368 gebruikers
  • 9.459.293 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Je zegt hier dus eigenlijk helemaal niets, dat snap je natuurlijk he

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4149 stemmen

Je zegt dat als een ploeg speelt zoals jij het wilt dat het dan leuk is. Lijkt me nogal logisch. Toch speelt geen enkele ploeg 90 minuten zoals je zelf wilt, omdat iedereen maar mensen zijn en af en toe minder presteren. Dus wat wil je nou precies zeggen?

Ik snap je afkeer tegen Barcelona voetbal niet terwijl dit eigenlijk ook bij het Ajax denkbeeld hoort.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Dat zeg ik helemaal niet Ik zeg dat ik het type spel pas waardeer als het wordt uitgevoerd door een club waar ik met m'n gevoel achtersta, niets meer en niets minder.

Als Ajax het spel speelt van Barcelona, vind ik dat wel mooi om te zien bij Ajax omdat ik meeleef (ik voel iets voor het team, de spelers en de club: het beloond om ze zo te zien spelen) terwijl ik Barcelona niet hoef te zien omdat het me he-le-maal niets doet.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4149 stemmen

Het doet je misschien niets, maar je kraakt het wel af. Ik vind het vaak maar kul argumenten, als ik een speler van Man United een solo vanaf eigen helft zie maken kan ik daar net zo van genieten dan als Messi het doet. Heeft gewoon met voetbal over het algemeen te maken en soms kan je clubvoorkeurtjes wel is aan de kant zetten.

Verder natuurlijk een boel overdreven gedoe hier over het algemeen en ik doe er ook aan mee. Deze discussie is hier denk ik ook al wel 100x geweest.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ja, ik snap die afgunst en afkeer ook niet zo goed, maar dat was al wel duidelijk.. onze vriend reinbo heeft niets met voetbal, maar dat was al bekend.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4149 stemmen

Snap sowieso niet dat je supporter kan zijn van meer dan1 club. Ajax is mijn passie en geen enkele andere club kan dat gevoel benaderen. Barca heeft niet meer dan mijn voorkeur in het buitenland. Meer ook niet. Zou er niet aan moeten denken om me met meerdere clubs bezig te moeten houden. Dat klopt gewoon niet.

Tuurlijk zijn er veel clubs waar mensen niets mee hebben, maar gelijk dat hatelijke gedrag. Tenzij het over Mourinho en Real gaat, dan mag het

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

rep_robert schreef:

Kan wel de beste voetballer ooit worden.

Kan ja, maar dan moet hij het toch ook echt bij een andere club laten zien als in het fantastische ingespeelde team van barcelona. Pas dan ben je een echte. Messi heeft een fantastisch karakter maar beste voetballer ooit moet voor mij nog blijken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

Ja, ik snap die afgunst en afkeer ook niet zo goed, maar dat was al wel duidelijk.. onze vriend reinbo heeft niets met voetbal, maar dat was al bekend.

Ik heb wel wat met voetbal, maar veel meer met de dramatiek van het dpel dan de techniek. Het gaat mij om de beleving die ik er mee heb, niet of het knap is. Zo maskte ik eerder de vergflijking tussen een technisch perfect geproduceerde blockbuster sequel en een low budget horror. Kans is groot dat die laatste mij veel meer doet. En heb ik daarom niets met film?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Deze parallel gaat volstrekt mank, maar dat begrijp je zelf ook nog wel denk ik..

Bij sport gaat het om excellentie en buitengewoon talent en prestaties.. dat laat Barca zien

Voor jouw wellicht, voor mij gaat het om de emotie die ik er bij beleef. Vond de 10 km van Sven Kramer op de OS met afstand de 'mooiste' van de afgelopen 10 jaar. Schitterend drama, maar technisch gezien knullige onkunde. Sport gaat wat mij betreft totaal niet om excelkentie en buitengewoon talent. Wat een saaie kijk eigenlijk. Stel er is een sprinter die de 100 meter 1 seconde sneller kan lopen dan de rest. Dat is 1 keer leuk, misschien 2 keer, maar daarna is er nooit meer iets aan. Je weet toch wel wie gaat winnen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Mooie finale gezien gisteravond.

Oppermachtig Barcelona natuurlijk, maar wat kan ik genieten van hun combinatievoetbal en millimeterpassing (de pass van Xavi naar Pedro bij het eerste doelpunt, da's toch goed voor een spontane erectie?)

Anyway, Man U was goed begonnen en knappe reactie na het eerste doelpunt van Barça, maar waren verder toch gewoon een maatje te klein. Kunnen die jongens dan niet voetballen? Tuurlijk wel, maar tegen een machine als Barcelona is niemand opgewassen.

Nog even over Van der Sar: vond 'm er vooral bij het doelpunt van Messi erg lullig uitzien...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3904 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Guardiola, beste coach van de laatste decennia en het best uitziend.

Met dit spelersmateriaal zou natuurlijk iedereen wel uit de voeten kunnen. Laat het hem eerst maar eens proberen met een andere ploeg dan praten we verder.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Heb het United publiek welgeteld 0,0 keer gehoord. Stelletje bobo's allemaal daar in Engeland. Lekker feestje bij Barca op de tribune

Nou wat een feest was dat zeg, van beide kanten weinig gehoord zelfs niet als je voorstaat met zulk voetbal in een finale, mag je toch wel een wervelvind verwachten.

Overigens zou jij toch moeten weten dat bij ManUtd de ordinary fans al jaren stelselmatig zijn 'weggepest' voetbal daar is al lang niet meer voor de gewone man zoals tien/twintig jaar en langer geleden.

rep_robert schreef:

Ja, want Manchester United is ook maar de 1 na rijkste club op aarde. Wat een underdogs zeg.

Tuurlijk waren zij de underdog, degenen die ze vooraf een goede kans gaven zijn op een hand te tellen.

Zandkuiken

• 1751 berichten
  • 1459 stemmen

Ai ai ai Barça... Ze hebben ze platgewalst.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Mooie finale, prachtig voetbal van Barca, zeer terechte winnaar. Heerlijke sportdag gisteren.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3424 stemmen

Is het waar dat ED Live nu alleen maar te zien is op een HD kastje? Want ik heb op me normale digitale kastje de zenders niet eens meer beschikbaar, maar alleen beneden op het HD kastje en je mag er maar eentje per huishouden. Zou wel een enorm lelijke zet zijn om alleen nog HD uitzendingen te doen omdat het al zo slecht gaat met ED Live. Wat een achteruitgang dit, honden dat het zijn...

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Wat een bende jankers hier op dit topic. Gaan ze een beetje zitten zeiken omdat Barcelona voetbal speelt. Neen hoor, totaalvoetbal daar hebben wij niks mee, looplijnen hanteren en positiewissels fuck dat, wij willen Arische misstappen zien, menselijk gezeik, belachelijke tackles, emotie godverdomme. Grappig.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4149 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Nou wat een feest was dat zeg, van beide kanten weinig gehoord zelfs niet als je voorstaat met zulk voetbal in een finale, mag je toch wel een wervelvind verwachten.

Overigens zou jij toch moeten weten dat bij ManUtd de ordinary fans al jaren stelselmatig zijn 'weggepest' voetbal daar is al lang niet meer voor de gewone man zoals tien/twintig jaar en langer geleden.

Weet ik, maar er zijn nog steeds mensen hier die denken dat er sfeer is in Engeland. Vond de sfeer van Barca kan behoorlijk meevallen, heb af en toe wel genoten hoor, lekker duizenden springende mensen en zwaaien met hun sjaaltje

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Asaharo schreef:

Wat een bende jankers hier op dit topic. Gaan ze een beetje zitten zeiken omdat Barcelona voetbal speelt. Neen hoor, totaalvoetbal daar hebben wij niks mee, looplijnen hanteren en positiewissels fuck dat, wij willen Arische misstappen zien, menselijk gezeik, belachelijke tackles, emotie godverdomme. Grappig.

Gek he, om emotie te willen ervaren.... En wat kan mij die positiewisselingen schelen. Ze hebben allemaal hetzelfde shirt aan en verder kan ik ze nauwelijks uit elkaar halen.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

rep_robert schreef:

Weet ik, maar er zijn nog steeds mensen hier die denken dat er sfeer is in Engeland. Vond de sfeer van Barca kan behoorlijk meevallen, heb af en toe wel genoten hoor, lekker duizenden springende mensen en zwaaien met hun sjaaltje

Gek is dat als je 2-1 of 3-1 voorstaat en de grootste prijs van clubteams in de pocket hebt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Echt iets voor 410 om zoiets van te voren goed door te spreken....

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4149 stemmen

Bottleneck is ook een echte 410'er zeker Sfeer bij Barca vind ik normaal gesproken ook niet fantastisch(heel Spanje eigenlijk niet),maar nu hoorde ik ze wel goed vanaf minuut 1.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het is maar net welke microfoons de regie open zet...

En eh, Bottleneck? Wat heeft die ermee van doen...

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4149 stemmen

Nu volg ik jou ook niet meer. Dacht dat het om de Man u en Barca opmerkingen ging

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2273 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Met dit spelersmateriaal zou natuurlijk iedereen wel uit de voeten kunnen. Laat het hem eerst maar eens proberen met een andere ploeg dan praten we verder.

Hetzelfde kunnen we natuurlijk ook zeggen over Mourinho.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Nu volg ik jou ook niet meer. Dacht dat het om de Man u en Barca opmerkingen ging

Ging om het stukje er boven, dat jij het blijkbaar bijzonder vond dat het hele Barca vak een feestje aan het bouwen was (toen ze op 2-1/3-1 stonden) Leek mij en NR niet meer dan logisch....

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4149 stemmen

Guardiola is echt niet dom hoor, kijk maar naar die ene vrije bal die behoorlijk slim werd uitgevoerd. Jammer dat de laatste tik net te hard was, anders was ie pretty damn geniaal.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Hetzelfde kunnen we natuurlijk ook zeggen over Mourinho.

Die is pas een jaartje bezig.... Dit soort ingespeeldheid vergt tijd.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4149 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ging om het stukje er boven, dat jij het blijkbaar bijzonder vond dat het hele Barca vak een feestje aan het bouwen was (toen ze op 2-1/3-1 stonden) Leek mij en NR niet meer dan logisch....

Niet bijzonder, wel lekker. Daarnaast zei ik dat ik de sfeer over de gehele wedstrijd wel prima vond van Barca kant. Dus vanaf minuut 1 hoorde ik ze al goed. I.t.t. de Man United fans.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Reinbo schreef:

Gek he, om emotie te willen ervaren.... En wat kan mij die positiewisselingen schelen. Ze hebben allemaal hetzelfde shirt aan en verder kan ik ze nauwelijks uit elkaar halen.

Alsof een Barça supporter geen emoties voelt tijdens deze wedstrijd. Maar als ik het goed begrijp is er nu plotseling een kamp voor en een kamp tegen en waarom? Omdat Barça populair voetbal brengt. Dat is toch belachelijk, niet? Mij kan het weinig schelen, ik ben opgegroeid in een barça-huis en vind ze al jaren leuk voetbal spelen maar het intrigeert me wel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik oordeel niet over anderen, maar over mezelf. Wordt zelf niet warm of koud van dat getik rond de middellijn. Doe mij (als neutrale kijker) maar een wedstrijd die op en neer golft. En ja, overtredingen, blessures, (onterechte) penalty's en rode kaarten dragen wat mij betreft allemaal bij aan het spelgenot. Niet enkel de mooie pass.

Ik heb verder ook niets met een pro of contra Barca kamp. Heb nu eenmaal meer met Real nadat ik er ooit bij was toen ze met 5-0 van Barca wonnen. Bovendien ruikt Barca mij te veel naar Ajax.

Verder snap ik dat mensen Barca een mooie club vinden, zeker nu. Maar die eindeloze ophemeling staat me gewoon tegen. Was op het WK ook niet blij met die Spanjaarden, zie niet in waarom ik ze nu dan plots wel leuk moet vinden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.