• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.037 films
  • 12.557 series
  • 34.722 seizoenen
  • 655.146 acteurs
  • 200.359 gebruikers
  • 9.458.672 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

merijn82

• 1935 berichten
  • 463 stemmen

Weet je wat boring is? Reinbo die voor de miljoenste keer met z'n zelfde praatje over voetbal aankomt zetten. Verder is je comment te triest om op in te gaan, dus mazzel!

En vergeet zelf niet je tienduizendste post te plaatsen vanavond met daarin dezelfde strekking bij Avatar en dat soort films, rukker. Nu we toch dingen erbij gaan halen die hier los van staan en op de man gaan spelen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

merijn82 schreef:

Je kan niet lezen? Vervelend.

Jawel, ik kan zelfs prima tussen de regels doorlezen. Barca speelde beter en verdiend gewonnen Wel een eenzijdige finale voor moeten zien maar ala da's niet belangrijk natuurlijk voor de zelfbenoemde voetbalpuristen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

merijn82 schreef:

dus ook voor jou geldt

Stoerrrrrrrrrrrrrrrrr! Weerwoord heb je kennelijk niet....

merijn82

• 1935 berichten
  • 463 stemmen

Genoeg maar ik heb een leven. Goedenacht allemaal!

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Reinbo schreef:

Definieer 'mooi voetbal' eens?

Flitsende aanvallen, steekballen, passeerbewegingen, strakke passes, vloeiende combinaties, fraaie doelpunten, gegroupeerd verdedigen, uitdelen indien nodig, tegenstander onder druk zetten, ballen afpakken, tegenstander dol tikken, excelleren op de juiste momenten, temporiseren op de juiste momenten, continue tal van mogelijkheden om de bal kwijt te kunnen, etc, etc, etc.

Dit alles bezit Barca. Totaalvoetbal 2.0.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ga maar slapen want trollen kun je niet .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Flitsende aanvallen, steekballen, passeerbewegingen, strakke passes, vloeiende combinaties, fraaie doelpunten, gegroupeerd verdedigen, uitdelen indien nodig, tegenstander onder druk zetten, ballen afpakken, tegenstander dol tikken, excelleren op de juiste momenten, temporiseren op de juiste momenten, continue tal van mogelijkheden om de bal kwijt te kunnent, etc, etc, etc.

Dit alles bezit Barca. Totaalvoetbal 2.0.

Ik heb enkel het eerste half uur gezien en daar zag ik niets van dat al.... (ok, paar strakke passjes rond de middelijn) Maar blijkbaar heb ik wat gemist. Ken Barca dit jaar vooral als huilende om kaarten zeurende valpoppetjes. Zie blijkbaar enkel de verkeerde wedstrijden. Enkel Messie af en toe iets briljants zien doen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

merijn82 schreef:

Genoeg maar ik heb een leven. Goedenacht allemaal!

Het is ook al ruim na bedtijd voor je. Slaap lekker.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik heb enkel het eerste half uur gezien en daar zag ik niets van dat al.... (ok, paar strakke passjes rond de middelijn) Maar blijkbaar heb ik wat gemist. Ken Barca dit jaar vooral als huilende om kaarten zeurende valpoppetjes. Zie blijkbaar enkel de verkeerde wedstrijden. Enkel Messie af en toe iets briljants zien doen.

Alleen in het eerste kwartier was het nog niet zichtbaar. Langzaamaan kwam Barca in hun spel, zoals alle grootheden langzaam naar iets groots werken.

Vind vooral het janken om het zogenaamde janken van Barca-spelers nogal flauw.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Je had het beter kunnen omdraaien, eerste helft overslaan, 2e helft kijken. Daar zag je echt een oppermachtig Barca met vele mooie acties.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

@NR: Ach, ik heb ze niet vaak zien spelen. Eigenlijk enkel de twee CL wedstrijden tegen Real. Moet zeggen dat Barca zich daar toonde als het meest zielige ondportieve clubje ooit. Wellicht gaf dat een vertekend beeld, maar daar moet ik het nu eenmaal mee doen. Verder ben ik gewoon eerder voor de underdog als beide teams mij weinig doen. Dus als Barca zo oppermachtig is, wordt ik al vrij snel voor de tegenstander en een grote overmacht maakt het spel ook weinig spannend. Kortom ik heb gewoon heel weinig met dit Barca.

@Gizmo: blijkbaar....

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3424 stemmen

Reinbo schreef:

Ken Barca dit jaar vooral als huilende om kaarten zeurende valpoppetjes. Zie blijkbaar enkel de verkeerde wedstrijden.

Dat is ook het probleem. Mensen die Barca niet volgen zien ze dan eens op een Europees toneel, uitgerekend ook nog een paar belangrijke wedstrijden tegen de aartsrivaal wat wedstrijden op zich zijn en daarin hebben ze zich inderdaad wat erg laten gaan. Ik heb vooral het gevoel dat Barca door een aantal wordt afgemaakt door een paar hier op die wedstrijden. Terwijl het in de competitie en Copa del Rey nauwelijks tot niet gebeurd. Maar dat zal wel tegen dovemansoren gezegd zijn.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Tonypulp schreef:

(quote)

Niet van DIT voetbal, nee. Ga niet zo dom elitair lopen doen joh

Welke varianten op voetbal ken jij dan nog meer? Lompe houten klazen voetbal van de meeste Engelse ploegen zeker? Of catenaccio? Smullen zeg!

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

FillumGek schreef:

(quote)
Dat is ook het probleem. Mensen die Barca niet volgen zien ze dan eens op een Europees toneel, uitgerekend ook nog een paar belangrijke wedstrijden tegen de aartsrivaal wat wedstrijden op zich zijn en daarin hebben ze zich inderdaad wat erg laten gaan. Ik heb vooral het gevoel dat Barca door een aantal wordt afgemaakt door een paar hier op die wedstrijden. Terwijl het in de competitie en Copa del Rey nauwelijks tot niet gebeurd. Maar dat zal wel tegen dovemansoren gezegd zijn.

-20/-20 én doof.. het is duidelijk dat zintuigen een beetje verspild zijn aan deze "liefhebbers" ja.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Voetbal waar ik met m'n hart achter sta en niet omdat het technisch perfect is Net als bij films en games ben ik niet op zoek naar kwaliteit maar naar iets waar ik met gevoel mee bezig kan zijn, en dat biedt Barca mij nooit.

Zo'n knokploeg uit Engeland heeft dat nog wel een beetje en vandaar m'n sympathie richting ManU, maar daar zet ik me bij zo'n verlies ook binnen 5 minuten overheen .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Volledig met Jeroentjuhhh eens. Voetbal an sich is saai, het gaat om de emotie. Een technisch perfect afgewerkte Hollywood blockbuster zonder ziel haalt het niet bij een onvolkomen low budget werkje waar het plezier en enthousiasme van afdruipt wat mij betreft.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Het is wat mij betreft te smooth allemaal. Die patronen... bijna akelig gewoon. Ik zie liever strijd dan geprogrammeerd spel. Of een mooie combinatie van beide

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Volledig met Jeroentjuhhh eens. Voetbal an sich is saai, het gaat om de emotie. Een technisch perfect afgewerkte Hollywood blockbuster zonder ziel haalt het niet bij een onvolkomen low budget werkje waar het plezier en enthousiasme van afdruipt wat mij betreft.

Deze parallel gaat volstrekt mank, maar dat begrijp je zelf ook nog wel denk ik..

Bij sport gaat het om excellentie en buitengewoon talent en prestaties.. dat laat Barca zien, ManU is een kabinet gebochelde, tandeloze en kwijlende afzichtelijke freaks vergeleken daarbij om in beeldspraak te blijven. Ik kijk liever naar de echte toptalenten ipv de paralympics..

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Tonypulp schreef:

Voetbal waar ik met m'n hart achter sta en niet omdat het technisch perfect is Net als bij films en games ben ik niet op zoek naar kwaliteit maar naar iets waar ik met gevoel mee bezig kan zijn, en dat biedt Barca mij nooit.

Zo'n knokploeg uit Engeland heeft dat nog wel een beetje en vandaar m'n sympathie richting ManU, maar daar zet ik me bij zo'n verlies ook binnen 5 minuten overheen .

Als je Messi zo'n Maradona actie ziet maken tegen Real.. dat doet je niks?? Daar is deze hele sport voor gemaakt man! Welke momenten denk je dat er al decennialang worden herhaald op televisie, dat geknok en getrap van die onmachtige prutsteams waar jij van houdt of de onaardse acties van mensen als Bergkamp, Maradona, Van Basten, Ronadinho, Zidane, Cruyff en nu Messi? Juist..

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Dus dan moet ik daar maar achteraan huppelen en m'n eigen gevoel opzij zetten? Als ik iemand zoals Messi zo'n actie zie maken totaal niet nee. Een Bergkamp daarentegen, kippenvel over m'n lijf (die heeft namelijk mijn gevoel en de techniek).

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Volgens mij had Barca die finale al vrijdag gespeeld en werd het nu pas uitgezonden met Speed x1.5

Wat een wedstrijd.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Tonypulp schreef:

Dus dan moet ik daar maar achteraan huppelen en m'n eigen gevoel opzij zetten? Als ik iemand zoals Messi zo'n actie zie maken totaal niet nee. Een Bergkamp daarentegen, kippenvel over m'n lijf (die heeft namelijk mijn gevoel en de techniek).

Toch is wat Messi doet minstens zo knap en nog veel efficiënter! Niet voor niks zijn tweede hoofdprijs Europees. Deze speler verdient eigenlijk de wereldtitel.. het is te hopen dat Argentinië een bondscoach weet te strikken die dat eruit weet te halen.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2376 stemmen

Ik zat er dit jaar naast; had echt gedacht dat een Engelse ploeg de CL zou winnen. Niettemin was Barcelona de terechte winnaar. Mooie afsluiting van het voetbalseizoen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Toch is wat Messi doet minstens zo knap en nog veel efficiënter!

Maar natuurlijk. Alleen was dat het punt niet, ik heb er niks mee en zal het dan ook niet waarderen zoals andere dat wel doen, de mensen die er wat mee hebben dus. Pas als iemand het uitvoert waar ik achtersta, dán sta ik te springen . Ik hou van mooi (en hard) voetbal, maar niet van Barcelona.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4148 stemmen

Tonypulp schreef:

30.000 juichende glory hunters en 10.000 juichende fans. Van walging ga ik maar een film kijken .

Heb het United publiek welgeteld 0,0 keer gehoord. Stelletje bobo's allemaal daar in Engeland. Lekker feestje bij Barca op de tribune

Jammer dat het zoals ik en vele anderen al hadden voorspeld dat ook dit Man U met opoe's als Giggs totaal niet opgewassen zijn tegen dit Barcelona. Ferdinand en Vidic zijn ook compleet zoek gespeeld de gehele wedstrijd, iets wat ik ook al verwachtte. Nee, dit Barca op stoom is door niemand te stoppen. Zelfs de CL is eigenlijk een niveau te laag voor dit Barca.

Geweldig potje voetballes hebben ze gegeven

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4148 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)

Maar natuurlijk. Alleen was dat het punt niet, ik heb er niks mee en zal het dan ook niet waarderen zoals andere dat wel doen, de mensen die er wat mee hebben dus. Pas als iemand het uitvoert waar ik achtersta, dán sta ik te springen . Ik hou van mooi (en hard) voetbal, maar niet van Barcelona.

Waarom ben je eigenlijk voor Ajax als ik vragen mag? Ajax staat in principe ook voor het voetbal wat Barca op dit moment etaleert.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Dat zeg ik net:

Pas als iemand het uitvoert waar ik achtersta, dán sta ik te springen .

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4148 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)
Definieer 'mooi voetbal' eens? (toch niet dat door de media gehypte tikkie takkie rondo gebeuren, mag ik hopen. Vind dat persoonlijk het saaiste spel wat er is. Razend knap, maar o zo saai. Je zit toch niet te wachten op een wedstrijd waar 1 team 50% van de tijd de bal op de middelijn rondtikt... )

Nee, het is een soort damwedstrijd geworden. De dood van het voetbal wat mij betreft.

Deze kenden we nog niet . Oh ja.. ik heb ontzettend genoten. Mooiste voetbal van de planeet. En Messi, poeff.... klasse apart. Kan wel de beste voetballer ooit worden.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4148 stemmen

Tonypulp schreef:

Dat zeg ik net:

(quote)

Je zegt hier dus eigenlijk helemaal niets, dat snap je natuurlijk he

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4148 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Of het terecht is zal me worst wezen. Ik zie meestal liever de underdog winnen. Dat is veel dramstischer. Niets zo saai als een verwachte en terechte winnaar. Zeker als de speelstijl me ook al weinig doet. Maar al jullie meelopers. Van harte hoor, geniet ervan en vergeet Shawshank Redemption niet nog even een 5* te geven.

Ja, want Manchester United is ook maar de 1 na rijkste club op aarde. Wat een underdogs zeg. Sta jij overigens achter voetbal waarbij je de hele wedstrijd geen enkele kans creëert? Zuur leven moet je dan hebben.

Reinbo schreef:

(quote)

Je hebt een mooie, keiharde tackle van Alves ook gemist. Jij ziet alleen wat jij wilt zien met je oogjes. Hypocrisie ten top, kan er niks anders van maken. Je hebt ze deze wedstrijd ook constant om kaarten zien zeuren zeker?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.