- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
merijn82
-
- 1935 berichten
- 463 stemmen
Weet je wat boring is? Reinbo die voor de miljoenste keer met z'n zelfde praatje over voetbal aankomt zetten. Verder is je comment te triest om op in te gaan, dus mazzel!
En vergeet zelf niet je tienduizendste post te plaatsen vanavond met daarin dezelfde strekking bij Avatar en dat soort films, rukker. Nu we toch dingen erbij gaan halen die hier los van staan en op de man gaan spelen. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Je kan niet lezen? Vervelend.
Jawel, ik kan zelfs prima tussen de regels doorlezen. Barca speelde beter en verdiend gewonnen
Wel een eenzijdige finale voor moeten zien maar ala da's niet belangrijk natuurlijk voor de zelfbenoemde voetbalpuristen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
dus ook voor jou geldt
Stoerrrrrrrrrrrrrrrrr! Weerwoord heb je kennelijk niet....
merijn82
-
- 1935 berichten
- 463 stemmen
Genoeg maar ik heb een leven. Goedenacht allemaal!
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Definieer 'mooi voetbal' eens?
Flitsende aanvallen, steekballen, passeerbewegingen, strakke passes, vloeiende combinaties, fraaie doelpunten, gegroupeerd verdedigen, uitdelen indien nodig, tegenstander onder druk zetten, ballen afpakken, tegenstander dol tikken, excelleren op de juiste momenten, temporiseren op de juiste momenten, continue tal van mogelijkheden om de bal kwijt te kunnen, etc, etc, etc.
Dit alles bezit Barca. Totaalvoetbal 2.0.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ga maar slapen want trollen kun je niet
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Flitsende aanvallen, steekballen, passeerbewegingen, strakke passes, vloeiende combinaties, fraaie doelpunten, gegroupeerd verdedigen, uitdelen indien nodig, tegenstander onder druk zetten, ballen afpakken, tegenstander dol tikken, excelleren op de juiste momenten, temporiseren op de juiste momenten, continue tal van mogelijkheden om de bal kwijt te kunnent, etc, etc, etc.
Dit alles bezit Barca. Totaalvoetbal 2.0.
Ik heb enkel het eerste half uur gezien en daar zag ik niets van dat al.... (ok, paar strakke passjes rond de middelijn) Maar blijkbaar heb ik wat gemist. Ken Barca dit jaar vooral als huilende om kaarten zeurende valpoppetjes. Zie blijkbaar enkel de verkeerde wedstrijden. Enkel Messie af en toe iets briljants zien doen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Genoeg maar ik heb een leven. Goedenacht allemaal!
Het is ook al ruim na bedtijd voor je. Slaap lekker. 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Ik heb enkel het eerste half uur gezien en daar zag ik niets van dat al.... (ok, paar strakke passjes rond de middelijn) Maar blijkbaar heb ik wat gemist. Ken Barca dit jaar vooral als huilende om kaarten zeurende valpoppetjes. Zie blijkbaar enkel de verkeerde wedstrijden. Enkel Messie af en toe iets briljants zien doen.
Alleen in het eerste kwartier was het nog niet zichtbaar. Langzaamaan kwam Barca in hun spel, zoals alle grootheden langzaam naar iets groots werken. 
Vind vooral het janken om het zogenaamde janken van Barca-spelers nogal flauw.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Je had het beter kunnen omdraaien, eerste helft overslaan, 2e helft kijken. Daar zag je echt een oppermachtig Barca met vele mooie acties.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
@NR: Ach, ik heb ze niet vaak zien spelen. Eigenlijk enkel de twee CL wedstrijden tegen Real. Moet zeggen dat Barca zich daar toonde als het meest zielige ondportieve clubje ooit. Wellicht gaf dat een vertekend beeld, maar daar moet ik het nu eenmaal mee doen. Verder ben ik gewoon eerder voor de underdog als beide teams mij weinig doen. Dus als Barca zo oppermachtig is, wordt ik al vrij snel voor de tegenstander en een grote overmacht maakt het spel ook weinig spannend. Kortom ik heb gewoon heel weinig met dit Barca.
@Gizmo: blijkbaar....
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3424 stemmen
Ken Barca dit jaar vooral als huilende om kaarten zeurende valpoppetjes. Zie blijkbaar enkel de verkeerde wedstrijden.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Welke varianten op voetbal ken jij dan nog meer? Lompe houten klazen voetbal van de meeste Engelse ploegen zeker? Of catenaccio? Smullen zeg! 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
-20/-20 én doof.. het is duidelijk dat zintuigen een beetje verspild zijn aan deze "liefhebbers" ja.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Voetbal waar ik met m'n hart achter sta en niet omdat het technisch perfect is
Net als bij films en games ben ik niet op zoek naar kwaliteit maar naar iets waar ik met gevoel mee bezig kan zijn, en dat biedt Barca mij nooit.
Zo'n knokploeg uit Engeland heeft dat nog wel een beetje en vandaar m'n sympathie richting ManU, maar daar zet ik me bij zo'n verlies ook binnen 5 minuten overheen
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Volledig met Jeroentjuhhh eens. Voetbal an sich is saai, het gaat om de emotie. Een technisch perfect afgewerkte Hollywood blockbuster zonder ziel haalt het niet bij een onvolkomen low budget werkje waar het plezier en enthousiasme van afdruipt wat mij betreft.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Het is wat mij betreft te smooth allemaal. Die patronen... bijna akelig gewoon. Ik zie liever strijd dan geprogrammeerd spel. Of een mooie combinatie van beide 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Volledig met Jeroentjuhhh eens. Voetbal an sich is saai, het gaat om de emotie. Een technisch perfect afgewerkte Hollywood blockbuster zonder ziel haalt het niet bij een onvolkomen low budget werkje waar het plezier en enthousiasme van afdruipt wat mij betreft.
Deze parallel gaat volstrekt mank, maar dat begrijp je zelf ook nog wel denk ik..
Bij sport gaat het om excellentie en buitengewoon talent en prestaties.. dat laat Barca zien, ManU is een kabinet gebochelde, tandeloze en kwijlende afzichtelijke freaks vergeleken daarbij om in beeldspraak te blijven. Ik kijk liever naar de echte toptalenten ipv de paralympics.. 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Voetbal waar ik met m'n hart achter sta en niet omdat het technisch perfect is
Net als bij films en games ben ik niet op zoek naar kwaliteit maar naar iets waar ik met gevoel mee bezig kan zijn, en dat biedt Barca mij nooit.
Zo'n knokploeg uit Engeland heeft dat nog wel een beetje en vandaar m'n sympathie richting ManU, maar daar zet ik me bij zo'n verlies ook binnen 5 minuten overheen
.
Als je Messi zo'n Maradona actie ziet maken tegen Real.. dat doet je niks?? Daar is deze hele sport voor gemaakt man! Welke momenten denk je dat er al decennialang worden herhaald op televisie, dat geknok en getrap van die onmachtige prutsteams waar jij van houdt of de onaardse acties van mensen als Bergkamp, Maradona, Van Basten, Ronadinho, Zidane, Cruyff en nu Messi? Juist..
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dus dan moet ik daar maar achteraan huppelen en m'n eigen gevoel opzij zetten? Als ik iemand zoals Messi zo'n actie zie maken totaal niet nee. Een Bergkamp daarentegen, kippenvel over m'n lijf (die heeft namelijk mijn gevoel en de techniek).
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Volgens mij had Barca die finale al vrijdag gespeeld en werd het nu pas uitgezonden met Speed x1.5
Wat een wedstrijd.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dus dan moet ik daar maar achteraan huppelen en m'n eigen gevoel opzij zetten? Als ik iemand zoals Messi zo'n actie zie maken totaal niet nee. Een Bergkamp daarentegen, kippenvel over m'n lijf (die heeft namelijk mijn gevoel en de techniek).
Toch is wat Messi doet minstens zo knap en nog veel efficiënter! Niet voor niks zijn tweede hoofdprijs Europees. Deze speler verdient eigenlijk de wereldtitel.. het is te hopen dat Argentinië een bondscoach weet te strikken die dat eruit weet te halen.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2376 stemmen
Ik zat er dit jaar naast; had echt gedacht dat een Engelse ploeg de CL zou winnen. Niettemin was Barcelona de terechte winnaar. Mooie afsluiting van het voetbalseizoen.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Maar natuurlijk. Alleen was dat het punt niet, ik heb er niks mee en zal het dan ook niet waarderen zoals andere dat wel doen, de mensen die er wat mee hebben dus. Pas als iemand het uitvoert waar ik achtersta, dán sta ik te springen
. Ik hou van mooi (en hard) voetbal, maar niet van Barcelona.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4148 stemmen
30.000 juichende glory hunters en 10.000 juichende fans. Van walging ga ik maar een film kijken
.
Heb het United publiek welgeteld 0,0 keer gehoord. Stelletje bobo's allemaal daar in Engeland. Lekker feestje bij Barca op de tribune 
Jammer dat het zoals ik en vele anderen al hadden voorspeld dat ook dit Man U met opoe's als Giggs totaal niet opgewassen zijn tegen dit Barcelona. Ferdinand en Vidic zijn ook compleet zoek gespeeld de gehele wedstrijd, iets wat ik ook al verwachtte. Nee, dit Barca op stoom is door niemand te stoppen. Zelfs de CL is eigenlijk een niveau te laag voor dit Barca.
Geweldig potje voetballes hebben ze gegeven 
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4148 stemmen
Maar natuurlijk. Alleen was dat het punt niet, ik heb er niks mee en zal het dan ook niet waarderen zoals andere dat wel doen, de mensen die er wat mee hebben dus. Pas als iemand het uitvoert waar ik achtersta, dán sta ik te springen
. Ik hou van mooi (en hard) voetbal, maar niet van Barcelona.
Waarom ben je eigenlijk voor Ajax als ik vragen mag? Ajax staat in principe ook voor het voetbal wat Barca op dit moment etaleert.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dat zeg ik net:
. rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4148 stemmen
)Nee, het is een soort damwedstrijd geworden. De dood van het voetbal wat mij betreft.
Deze kenden we nog niet
. Oh ja.. ik heb ontzettend genoten. Mooiste voetbal van de planeet. En Messi, poeff.... klasse apart. Kan wel de beste voetballer ooit worden.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4148 stemmen
Je zegt hier dus eigenlijk helemaal niets, dat snap je natuurlijk he 
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4148 stemmen
Of het terecht is zal me worst wezen. Ik zie meestal liever de underdog winnen. Dat is veel dramstischer. Niets zo saai als een verwachte en terechte winnaar. Zeker als de speelstijl me ook al weinig doet. Maar al jullie meelopers. Van harte hoor, geniet ervan en vergeet Shawshank Redemption niet nog even een 5* te geven.
Ja, want Manchester United is ook maar de 1 na rijkste club op aarde. Wat een underdogs zeg. Sta jij overigens achter voetbal waarbij je de hele wedstrijd geen enkele kans creëert?
Zuur leven moet je dan hebben.
Je hebt een mooie, keiharde tackle van Alves ook gemist. Jij ziet alleen wat jij wilt zien met je oogjes. Hypocrisie ten top, kan er niks anders van maken. Je hebt ze deze wedstrijd ook constant om kaarten zien zeuren zeker? 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.