- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja man, die 2e en 3e maanlanding, die waren pas historisch.... 
En al gaat Kuipers nog zo vaak de ruimte ik, Wubbo Ockels blijft the Man. Zo gaat dat nu eenmaal ook in het voetbal. Net zo als 74 meer voorstelde dan 78 en '10.
Niet te vergelijken.
Is de geboorte van je tweede kind minder mooi als dat van je eerste kind?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Analytisch vermogen is schijnbaar afwezig in je. Verder zijn de vergelijkingen met de nl11 gewoon appels onderling. Maar snap dat Ajaxietjes dit liever niet erkennen. Blinde vlek heet dat.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
O jee gaan we weer we zijn de grootste de beste.
Waarom blijf je niet gewoon weg uit dit topic als je hier alleen maar kan klagen en zaniken? Beetje enorm vervelend.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ajax is trouwens ook de club die het eerst de Eredivisie heeft gewonnen (1956/1957).
Nou kuddo's voor Ajax. 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Typsich Ajax, het gaat altijd om de prijzen. Iets anders hebben jullie ook niet om trots op te zijn.
En met historie wordt toch geen prijzen mee bedoeld
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Niet te vergelijken.
Geen ervaring mee, maar lijkt me ongetwijfeld. Al denk ik dat de vrouw daar anders over denkt. 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Typsich Ajax, het gaat altijd om de prijzen. Iets anders hebben jullie ook niet om trots op te zijn.
.
Ik vind dat je de grootheid van de club bepaalt, door de historie, de prijzen, de druk, de supportersschare, de voetballers die het heeft voortgebracht, de bekendheid over de wereld. In mijn ogen is Ajax dan inderdaad de grootste club van Nederland. En ja, sommige kunnen dat niet hebben 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
.
Ik denk misschien de grootste spelers, en de indruk die NL clubs over de hele wereld hebben achtergelaten.. ohja, dat was ook al in 99% Ajacieden en Ajax 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Ik vind dat je de grootheid van de club bepaalt, door de historie, de prijzen, de druk, de supportersschare, de voetballers die het heeft voortgebracht, de bekendheid over de wereld. In mijn ogen is Ajax dan inderdaad de grootste club van Nederland. En ja, sommige kunnen dat niet hebben
Tja het ging hier dan ook niet om wie de grootste was 
Jij zal net zo subjectief over je club reageren net als de meeste ajax fans hier, dus het zal alles behalve objectief zijn. Wil niet zeggen dat ik naar mijn club wel objectief naar kijk.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
.
Haha je hebt echt moeite met Ajax he? Stel je niet zo aan zeg.
Historie is meer dan een prijzenkast, maar het is natuurlijk wel een bepalend deel. Wat ik al zei, Ajax haalde als eerste club een EC1 finale. Dat is ook heel veel waard. Heb daar genoeg verhalen over gelezen. Duizenden Nederlanders op de boot naar Lissabon voor de beslissingswedstrijd Ajax-Benfica. Het hele land praatte over die wedstrijd. En Ajax won...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar als je zo lelijk en onsympathiek bent, kun je beter niet zo groot zijn. Valt het extra op. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Geen ervaring mee, maar lijkt me ongetwijfeld. Al denk ik dat de vrouw daar anders over denkt.
Hehe, vooral dan tegen d'r zeggen 
Ja ehhh, leuk hoor onze 2e, maar ik was eigenlijk alleen echt blij bij de eerste 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Niet te vergelijken.
Net of dat dat wel te vergelijken is?
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Moeite met Ajax? Ik ben voor Feyenoord en dat zorgt altijd voor een positieve rivaliteit. Ik zou me eerder druk om maken dat driekwart van de Nederlanders voor Twente was in de Arena.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Moeite met Ajax? Ik ben voor Feyenoord en dat zorgt altijd voor een positieve rivaliteit. Ik zou me eerder druk om maken dat driekwart van de Nederlanders voor Twente was in de Arena.
Haha, net of Ajacieden het boeiend vinden dat het land hun haat. Des te mooier is deze derde ster. Overal zure gezichten, buiten Amsterdam en Almelo dan. Heerlijk toch? Des te mooier was het schitterende kampioensfeestje, vol emotie en vreugde.
PS: Theo Janssen vanavond bij Studio Voetbal, rond 10 uur...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Hahaha! In de eigen Arena nog wel, tuurlijk ventje 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Ik zei Nederlanders, geen ajacieden.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Haha, net of Ajacieden het boeiend vinden dat het land hun haat. Des te mooier is deze derde ster. Overal zure gezichten, buiten Amsterdam en Almelo dan. Heerlijk toch? Des te mooier was het schitterende kampioensfeestje, vol emotie en vreugde.
Precies! Dat kan ons echt geen reet schelen. Bovendien is Madrid ook de meest gehate club/ stad buiten Madrid.. afgunst is zo voorspelbaar 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Bekendheid, daar gaat het om, als je kijkt naar de geschiedenis van een club.
Feit blijft dat Ajax veel meer supporters heeft dan Feyenoord in het buitenland. Uit een onderzoek van vorig jaar is zelfs gebleken dat Ajax 15e staat als het gaat om aantal fans in Europa. Nee, dat ze zoveel fans hebben, komt niet dat we zo goed hebben gepresteerd in Europa de laatste jaren. Dat komt puur door onze geschiedenis.
In het jaarlijkse onderzoek van het Duitse onderzoeks- en consultancybureau Sport+Markt staat Ajax dit jaar op een vijftiende plaats van de ranglijst van Europese voetbalclubs met de meeste aanhangers. Ajax zou kunnen rekenen op 7,1 miljoen fans in Europa. 4,3 miljoen van dat aantal zouden in Nederland wonen. Barcelona heeft met 57,8 miljoen fans de grootste aanhang, gevolgd door achtereenvolgens Real Madrid, Manchester United, Chelsea, Bayern Munchen en Arsenal.
Hier het onderzoek: http://www.sportundmarkt.com/fileadmin/Mailing/PK_Football_Top_20_2010/20100909_SPORT_MARKT_Football_Top_20_2010_Abstract_Press.pdf
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Precies! Dat kan ons echt geen reet schelen. Bovendien is Madrid ook de meest gehate club/ stad buiten Madrid.. afgunst is zo voorspelbaar
Nou vind ik Real ook vies hoor 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik zei Nederlanders, geen ajacieden.
Ik denk dat het merendeel in eigen stadion nog wel juicht voor de eigen club hoor, kijk anders de beelden nog maar eens terug. Of denk je dat de Arena altijd vol zit met masochisten die het liefst kijken hoe hun gehate club weer iemand verslaat in eigen huis?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Haha je hebt echt moeite met Ajax he? Stel je niet zo aan zeg.
Historie is meer dan een prijzenkast, maar het is natuurlijk wel een bepalend deel. Wat ik al zei, Ajax haalde als eerste club een EC1 finale. Dat is ook heel veel waard. Heb daar genoeg verhalen over gelezen. Duizenden Nederlanders op de boot naar Lissabon voor de beslissingswedstrijd Ajax-Benfica. Het hele land praatte over die wedstrijd. En Ajax won...
Ga eens gauw verhalen lezen over de EC 1970 ipv een finale halen, en de boten afgeladen met Feyenoordsupporters 
Verder die hele discussie over prijzen pff, misschien doelt die gast niet eens op prijzenhistorie.
Denk ook dat er lui zijn die voor Ajax worden vanwege de vele prijsjes en dan slaan ze zichzelf op de borst dat ze zoveel prijzen hebben gewonnen 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik denk dat het merendeel in eigen stadion nog wel juicht voor de eigen club hoor, kijk anders de beelden nog maar eens terug. Of denk je dat de Arena altijd vol zit met masochisten die het liefst kijken hoe hun gehate club weer iemand verslaat in eigen huis?
Hij doelde op het feit dat een hoop Nederlanders die middag voor FC Twente waren in de wedstrijd tegen Ajax.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nou vind ik Real ook vies hoor
Mwoah, nu wel, vroeger vond ik de club wel wat hebben. Maar het is dezelfde reflex natuurlijk, mensen haten de grootste en beste nu eenmaal graag, principe van hoge bomen 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hehe, vooral dan tegen d'r zeggen 
Ja ehhh, leuk hoor onze 2e, maar ik was eigenlijk alleen echt blij bij de eerste
Het ging niet over het kind, maar om de geboorte. Wel bij de les blijven....
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ga eens gauw verhalen lezen over de EC 1970 ipv een finale halen, en de boten afgeladen met Feyenoordsupporters 
Verder die hele discussie over prijzen pff, misschien doelt die gast niet eens op prijzenhistorie.
Denk ook dat er lui zijn die voor Ajax worden vanwege de vele prijsjes en dan slaan ze zichzelf op de borst dat ze zoveel prijzen hebben gewonnen
Gewoon de rijkste clubhistorie, niet zo moeilijk om toe te geven dat Ajax daarin uitpuilt..
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ow, ik geloof meteen dat het in 1970 ook feest was. Ik zie die beelden ook graag. Jammer dat die finale alleen in zwart wit was
Meen dat Ajax een jaar later in kleur te zien was...of ik moet de verkeerde beelden van Feyenoord kennen.
Iedere club trekt successupporters. Barcelona zal er nu veel hebben, net als Madrid begin deze eeuw. Maar de echte supporters blijven altijd over. De mensen die Feyenoord na al die jaren nog supporten, de mensen die Ajax na 7 jaar niks nog altijd supporten...
Niet de mensen die plotseling hun hele leven al een die hard AZer waren toen ze kampioen werden, maar voorheen dat nooit verteld hadden.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het ging niet over het kind, maar om de geboorte. Wel bij de les blijven....
Sorry 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3904 stemmen
Ja man, die 2e en 3e maanlanding, die waren pas historisch.... 
En al gaat Kuipers nog zo vaak de ruimte ik, Wubbo Ockels blijft the Man. Zo gaat dat nu eenmaal ook in het voetbal. Net zo als 74 meer voorstelde dan 78 en '10.
Pfff gun Ajax helemaal niets maar zelfs ik vind deze vergelijking bespottelijk. Europa Cups 1 van Ajax zijn veel beroemder en memorabeler dan die van Feyenoorder. Vooral omdat het er drie op rij waren maar zeker ook vanwege Cruijff.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Pfff gun Ajax helemaal niets maar zelfs ik vind deze vergelijking bespottelijk. Europa Cups 1 van Ajax zijn veel beroemder en memorabeler dan die van Feyenoorder. Vooral omdat het er drie op rij waren maar zeker ook vanwege Cruijff.

Kijk eens aan, hulp uit neutrale hoek!
Vergeet ook het feit niet dat Ajax in die drie finales 0x een goal tegen heeft gekregen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.