• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.017 films
  • 12.557 series
  • 34.722 seizoenen
  • 655.146 acteurs
  • 200.358 gebruikers
  • 9.458.607 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

The Almighty schreef:

Bekendheid, daar gaat het om, als je kijkt naar de geschiedenis van een club.

Feit blijft dat Ajax veel meer supporters heeft dan Feyenoord in het buitenland. Uit een onderzoek van vorig jaar is zelfs gebleken dat Ajax 15e staat als het gaat om aantal fans in Europa. Nee, dat ze zoveel fans hebben, komt niet dat we zo goed hebben gepresteerd in Europa de laatste jaren. Dat komt puur door onze geschiedenis.

(quote)

Hier het onderzoek: http://www.sportundmarkt.com/fileadmin/Mailing/PK_Football_Top_20_2010/20100909_SPORT_MARKT_Football_Top_20_2010_Abstract_Press.pdf

Ja precies bekendheid, boeit mij eerlijk gezegd niets hoeveel mensen in Italie en Noorwegen een antwoord geven op de vraag 'voor wie ben je in Nederland'. Buiten dat heb ik mn twijfels bij dat soort onderzoeksmethoden maar dat komt vanwege m'n werk, vooral als ze dat soort mensen dan ook nog eens fans (=fanatics) noemen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Gewoon de rijkste clubhistorie, niet zo moeilijk om toe te geven dat Ajax daarin uitpuilt..

Ajax heeft een rijke clubhistorie en de volste prijzenkast van Nederland, maar het is nu eenmaal zo dat Feyenoord op Internationaal gebied de weg heeft geplaveid. Toch ook niet zo moeilijk om toe te geven.

En dan heb ik het nu niet eens over wie het laatse europees succes had...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ajax heeft een rijke clubhistorie en de volste prijzenkast van Nederland, maar het is nu eenmaal zo dat Feyenoord op Internationaal gebied de weg heeft geplaveid. Toch ook niet zo moeilijk om toe te geven.

En dan heb ik het nu niet eens over wie het laatse europees succes had...

Ze hebben als eerste de beker gewonnen ja, maar Nederland werd in 1969 al internationaal door Ajax op de kaart gezet

Maar in plaats van deze prestigestrijd kunnen we ook gewoon trots zijn op 6x de eindzege van de EC1/CL voor Nederland en ook de nodige EC2/UC bekers. En ook nog wat verloren finales van bv Twente en Ajax...

Ik moet wel zeggen dat het me heel trots maakt als ik zie dat clubs als Man Utd nog onder Ajax staan en dat Barca pas sinds gisteravond ons heeft geëvenaard.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

En zo zette Feyenoord Nederland al op de kaart met de historische wedstrijden tegen Benfica..... Goh, wat hebben jullie toch een moeite om toe te geven dat de eerste de belangrijkste en meest aansprekende is.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

En zo zette Feyenoord Nederland al op de kaart met de historische wedstrijden tegen Benfica..... Goh, wat hebben jullie toch een moeite om toe te geven dat de eerste de belangrijkste en meest aansprekende is.

Welke wedstrijden tegen Benfica?

Wat jij brengt is geen feit. Het enige wat een feit is, dat is dat Feyenoord de 1e winnaar was. Maar aangezien Ajax er dik overheen ging in de jaren daarna, was dat al snel vergeten. Het zou anders geweest zijn als Ajax pas in 1980 ofzo die prijs had gewonnen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ow, ik geloof meteen dat het in 1970 ook feest was. Ik zie die beelden ook graag. Jammer dat die finale alleen in zwart wit was Meen dat Ajax een jaar later in kleur te zien was...of ik moet de verkeerde beelden van Feyenoord kennen.

Iedere club trekt successupporters. Barcelona zal er nu veel hebben, net als Madrid begin deze eeuw. Maar de echte supporters blijven altijd over. De mensen die Feyenoord na al die jaren nog supporten, de mensen die Ajax na 7 jaar niks nog altijd supporten...

Niet de mensen die plotseling hun hele leven al een die hard AZer waren toen ze kampioen werden, maar voorheen dat nooit verteld hadden.

Dat zullen de beelden zijn, meer dan 20.000 man erheen, gekkenhuis NL heeft het idd niet zo gek gedaan

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Waarom blijf je niet gewoon weg uit dit topic als je hier alleen maar kan klagen en zaniken? Beetje enorm vervelend.

Ga je mond spoelen met zeep jochie.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hehe, Janssen met een mooie wit blauwe blouse en dan daarboven zo'n opvallende tatoeage

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Nee, Ajax heeft geen historie of groots voetbal.. Ik denk dat jij de weg een beetje kwijt bent, ga maar eens een avondje googlen met je vader ofzo.

Ik zeg toch niet dat Ajax geen history heeft ? Ik heb daar heel veel rispeckt voor.

Ajax heeft daarintegen geen groots voetbal hoor als jij dat wel vind mooi,prima. zelfs

Feiten zijn wel dat Feyenoord absoluut wint kwa sfeer,stadion en supporters. Ik wil graag eens zien als De Arena vol is als Ajax midden in het seizoen 13/14 staat en 10-0 verliezen van PSV !!

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hehe, Janssen met een mooie wit blauwe blouse en dan daarboven zo'n opvallende tatoeage

Op de TROS, Yolanthe op bezoek bij Derksen, veel leuker

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

%%%%%% schreef:

Ik heb daar heel veel rispeckt voor.

Rispeckt hebben we niks aan .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Op de TROS, Yolanthe op bezoek bij Derksen, veel leuker

Ah ja shit, vergeten. Kijk het morgen wel effe terug.

Apollinisch

• 21301 berichten
  • 0 stemmen

%%%%%% schreef:

Ik wil graag eens zien als De Arena vol is als Ajax midden in het seizoen 13/14 staat en 10-0 verliezen van PSV !!

Ik wil dan een volledig lege Arena zien. Kom nou toch, een team dat 10-0 verliest moet zich kapot schamen, niet toegejuicht worden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Net of Ajax zich ooit met 10-0 laat vernederen

Laat staan dat ze 14e komen te staan

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Ik wil dan een volledig lege Arena zien. Kom nou toch,

heel tekenend

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

heel tekenend

Tekenend is dat jullie een 10-0 accepteren terwijl bij Ajax de club zou ontploffen en er heel wat mensen eruit zouden vliegen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Tekenend is dat jullie een 10-0 accepteren terwijl bij Ajax de club zou ontploffen en er heel wat mensen eruit zouden vliegen.

Heeft niets te maken met stadionbezoek. Lekkere fan ben je als je massaal wegblijft als het echt slecht gaat vandaar dat die onderzoekjes zoals hierboven compleet nutteloos zijn.

Dat er geen mensen uitvliegen heeft totaal andere redenen.

Apollinisch

• 21301 berichten
  • 0 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

heel tekenend

Precies. Net zoals het tekenend is dat het legioen een stelletje slappe zakken in de armen sluit. Verschil tussen Ajax en Feyenoord.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Precies. Net zoals het tekenend is dat het legioen een stelletje slappe zakken in de armen sluit. Verschil tussen Ajax en Feyenoord.

Nep-fan.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Heeft niets te maken met stadionbezoek. Lekkere fan ben je als je massaal wegblijft als het echt slecht gaat vandaar dat die onderzoekjes zoals hierboven compleet nutteloos zijn.

Dat er geen mensen uitvliegen heeft totaal andere redenen.

Wegblijven is niet goed nee, maar hoe er bij Feyenoord na de 10-0 gereageerd werd was ook lachwekkend. Na zo'n pot ontsla je je coach en zet je de helft van de spelers in het 2e...

Apollinisch

• 21301 berichten
  • 0 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Nep-fan.

Kontenkruiper.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wegblijven is niet goed nee, maar hoe er bij Feyenoord na de 10-0 gereageerd werd was ook lachwekkend. Na zo'n pot ontsla je je coach en zet je de helft van de spelers in het 2e...

Ja daar schiet je veel mee op.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ja maar ik denk dat je geen idee hebt hoe de RvC en directie momenteel in elkaar steken, tuurlijk is dat lachwekkend, vinden de meesten ook

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

%%%%%% schreef:

(quote)

Ja daar schiet je veel mee op.

Nee, je coach behouden na zo'n blamage die zelfs op CNN kwam is goed voor je club...

Been heeft met Feyenoord ondermaats gepresteerd. Met die groep had je gewoon voor plek 6 tot 9 moeten spelen. Ze hebben geen topploeg nee, maar laten we nou niet doen of Heracles en Utrecht een betere ploeg hebben....

Het feit dat het in Rotterdam allemaal gepikt werd zegt genoeg over het topsportklimaat.

Apollinisch

• 21301 berichten
  • 0 stemmen

Laat dat top maar weg.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Nee, je coach behouden na zo'n blamage die zelfs op CNN kwam is goed voor je club...

Been heeft met Feyenoord ondermaats gepresteerd. Met die groep had je gewoon voor plek 6 tot 9 moeten spelen. Ze hebben geen topploeg nee, maar laten we nou niet doen of Heracles en Utrecht een betere ploeg hebben....

Het feit dat het in Rotterdam allemaal gepikt werd zegt genoeg over het topsportklimaat.

Het scheelt dat Feyenoord 2/3 miljoen heeft voor een afkoopsom.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Kontenkruiper.

zoiets heet onvoorwaardelijke clubliefde, ken jij blijkbaar niet. Ja alleen als de zon schijnt, successupportertje.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

%%%%%% schreef:

(quote)

Het scheelt dat Feyenoord miljoenen hebben voor een afkoopsom.

Wedje maken dat Been geen afkoopsom zou vragen als de directie hem zou zeggen dat zijn vertrek beter voor Feyenoord was? Daarvoor is Been een echte Feyenoorder.

Apollinisch

• 21301 berichten
  • 0 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

zoiets heet onvoorwaardelijke clubliefde, ken jij blijkbaar niet. Ja alleen als de zon schijnt, successupportertje.

Omdat ik me niet wens te identificeren met een stelletje losers dat zich gewillig naar de slachtbank laat leiden heb ik geen clubliefde. Een elftal is niet het enige dat een club representeert.

Trouwens, "onvoorwaardelijke clubliefde". Als Ajax geen ambitie meer zou tonen zou het met die clubliefde inderdaad gedaan zijn. Niks raars aan.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wedje maken dat Been geen afkoopsom zou vragen als de directie hem zou zeggen dat zijn vertrek beter voor Feyenoord was?

haha was het maar zo. Er valt ook niets te verwachten van deze slappe directie, uitgezonderd Van Geel misschien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.