- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
'psv gaat werk maken van schaars' | nusport.nl/eredivisie | Voor het laatste nieuws van elke sport
Dit is nou een goede zet een betere dan Janssen naar Ajax.
Ben ook niet zo kapot van Schaars. Na zijn blessure nooit meer echt de oude geworden. Nee hoeft van mij niet zo nodig te komen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Van der Sar heeft wel degelijk uitstraling. Waarom denk je dat hij aanvoerder was van het Nederlands Elftal? Omdat hij een angstig konijntje is zeker
. Bovendien was hij de leider van de verdediging van het Nederlands Elftal. Hetzelfde geldt voor Steek. Hij is aanvoerder van Ajax, baas ìn de 16 en men schrikt toch wel even als hij uitkomt. Ook is het heel belangrijk dat verdedigers blindelinks vertrouwen op Van der Sar en Steek.
Vroeger waren ze misschien onzeker, maar het gaat om nu.
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Als je van der Sar en Stekelenburg uitstraling vind hebben denk ik dat we idd snel klaar zijn met deze discussie.
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Wat is er zo dom aan? Alles wat hij zegt, klopt.
Hoe kun je nou als voetballers zoiets achterlijks zeggen.
Voetbal is nu eenmaal geen normale bedrijfstak. Je hebt te maken met honderdduizenden fans die hun hele ziel en zaligheid in je stoppen en je hartstochtelijk toejuichen en aansporen.
Mensen die flinke sommen geld betalen om jou te zien en om jou in hun tenue met hun trots te zien spelen.
Mensen die je het gevoel geeft 'bij hen' te horen. En dan ga je 1 week na de titanenstrijd met de grote rivaal uitgerekend daar naar toe.
De persoon Janssen heeft bij deze volledig afgedaan bij me, wat ik niet had verwacht van hem. Verschrikkelijke kerel. Mag hopen dat ie overal buiten A'dam voor rotte vis wordt uitgemaakt.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Als je van der Sar en Stekelenburg uitstraling vind hebben denk ik dat we idd snel klaar zijn met deze discussie.
Als jij je standpunt niet onderbouwt zijn we inderdaad snel klaar met deze discussie.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Voetbal is nu eenmaal geen normale bedrijfstak. Je hebt te maken met honderdduizenden fans die hun hele ziel en zaligheid in je stoppen en je hartstochtelijk toejuichen en aansporen.
Mensen die flinke sommen geld betalen om jou te zien en om jou in hun tenue met hun trots te zien spelen.
Mensen die je het gevoel geeft 'bij hen' te horen. En dan ga je 1 week na de titanenstrijd met de grote rivaal uitgerekend daar naar toe.
De persoon Janssen heeft bij deze volledig afgedaan bij me, wat ik niet had verwacht van hem. Verschrikkelijke kerel. Mag hopen dat ie overal buiten A'dam voor rotte vis wordt uitgemaakt.
Je vergeet te vermelden dat hij niet puur omdat hij zich financieel verbetert naar Ajax is gegaan. Anders was hij wel naar de woestijn gegaan. Hij zegt zelf duidelijk dat hij naar Ajax is gegaan, omdat hij in beeld wil blijven voor Oranje en dat hij niet op de bank wil zitten bij een of ander club uit het Midden-Oosten (waar hij wel zijn zakken kan vullen). Volgens mij ben jij niet zo goed in tekstbegrip.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
.... en nu blijken er op Moviemeter ook nog meer QPR-volgers te zitten....
even voor de duidelijkheid, ik ben geen QPR-volger 
maar ik wist wel dat ze hoger zijn geëindigd in de Engelse top competitie dan stadsgenoot West Ham, en nu ik erover nadenk, volgens mij ook hoger dan Fulham ooit hebben gedaan.
QPR waren best een grote club eind jaren 60 en begin jaren 70.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Voorspellingen voor in de zomer:
- Wijnaldum vertrekt naar een Engelse club.
- Dost is toch niet haalbaar en Feyenoord komt met een tweederangs spits (naast Fernandez) waar niemand van gehoord heeft.
- Vlaar vertrekt naar een Duitse club.
- Feyenoord haalt Kah voor Vlaar en besluit toch om Bahia te behouden.
- Er komt geen nieuwe linksback; of heel misschien een tweede Lumb. Anders strijden Martins Indi en Nelom voor die positie.
- Er is geen club concreet voor Fer, in ieder geval geen club waar hij interesse in heeft en hij tekent vrij laat bij.
- Cissé speelt niet tot aan de winterstop, of misschien 1 of 2 wedstrijden en krijgt weer auw aan zijn teen.
- Tomasson speelt geen wedstrijd.
- Ryo krijgt zijn verblijfsvergunning of wordt verhuurd aan een andere club en keert niet terug naar de Kuip.
- Celtic heeft toch geen belangstelling voor Biseswar en laatstgenoemde speelt op de rechtsbuitenpositie. Op de linksbuitenpositie speelt Cabral, omdat Cissé dus geblesseerd is.
- Het lukt Feyenoord om Roorda te strikken, maar die speelt niet groots in het eerste seizoenshelft.
- Feyenoord hoeft Velthuizen niet en Mulder staat op goal.
- Feyenoord informeert naar Kolkka, maar die heeft geen zin om bij Feyenoord te voetballen.
- Lurling, Amoah en Nilsson gaan niet op de interesse van Feyenoord in.
Altijd leuk die zomerstop. 
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Interesse in de drie laatste geloof ik niet. Ook niet in Kolkka.
Ryo zie ik ook geen verblijfsvergunning krijgen.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
De laatste 2 punten zijn niet serieus bedoelt. 
Hoewel het best zou kunnen dat Feyenoord naar Amoah informeert als ze tot 2 weken voor tijd nog geen spits hebben gevonden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hou me totaal niet bezig met volgend seizoen. Ik zie de eerste competitiewedstrijd wel wie er op het veld staan. Ben erg voetbal moe.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Ik dacht ook dat Janssen meer van het type 'if you can't join them, beat them' was. Maar blijkbaar toch niet.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Even kos turven (alleen vandaag) met teksten gerelateerd aan Ajax:
Oh, en nog even de domste opmerking van het jaar:
Voetbalzone - 'Als Twente-fans zich financieel kunnen verbeteren, doen ze dat ook'
Dat denk ik bij Vermeer anders ook altijd.
En minder uitstraling dan Stekelenburg of nog erger.. van der Sar is nauwelijks mogelijk dus zo erg zal het niet zijn.
Ik hoop idd intens dat Vermeer volgend jaar in de goal staat bij Ajax.

Wat moet die derde ster van Ajax intens pijn gedaan hebben 
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Maar Vermeer is niet onzeker. Die is mentaal een beest. Maakt een blunder, dan legt ie vervolgens wat wereld reddingen op de mat. Hij moet alleen leren heersen, maar hij komt bijna nooit uit. Dit is een keeper die per tegen doelpunt beter wordt
Exactly.
Iemand als Vermeer is nergens bang voor. Gebrek aan uitstraling? De man is een beest.
Dat hij als keeper nog fouten maakt is logisch gezien het feit dat hij de laatste jaren weinig heeft gekeept. Komt vanzelf goed. Een jaar of 3, 4 terug was Stekelenburg ook niet van het niveau wat hij tegenwoordig is.
Ik zeg het iedereen en men mag me er aan vast houden, Vermeer zal over een tijdje (als hij vaste keeper in Ajax 1 is) standaard tweede keeper van Oranje zijn achter Stekelenburg.
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4157 stemmen
Toen hij verlengde van de winter is zijn transfer clausule naar 45 miljoen gezet. Toen wou hij idd niet weg. Al kan ik het hem nu niet kwalijk nemen. Een speler van zijn kaliber had allang weg moeten zijn, hij moet door als voetballer. En nog een jaar europees voetbal missen kan gewoon niet. Hij is allang genoeg trouw geweest, en heeft Real afgezworen. Meer kan je niet van 'm vragen. Weggaan is goed voor zijn ontwikkeling, en dat moet ie ook gewoon gaan doen. 45 miljoen is erg weinig voor Kun, een koopje.
Mij bekruipt het gevoel dat hij die verlenging alleen heeft genomen zodat hij nu kan profiteren van die clausule.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Exactly.
Iemand als Vermeer is nergens bang voor. Gebrek aan uitstraling? De man is een beest.
Dat hij als keeper nog fouten maakt is logisch gezien het feit dat hij de laatste jaren weinig heeft gekeept. Komt vanzelf goed. Een jaar of 3, 4 terug was Stekelenburg ook niet van het niveau wat hij tegenwoordig is.
Ik zeg het iedereen en men mag me er aan vast houden, Vermeer zal over een tijdje (als hij vaste keeper in Ajax 1 is) standaard tweede keeper van Oranje zijn achter Stekelenburg.
Komt natuurlijk vooral omdat er weinig goede keepers in Nederland rondlopen op het moment. Ik vind Vermeer een bijzonder matige keeper, die zijn goede momenten heeft. Een goede keeper is voor mij een betrouwbare keeper en hoeft niet persé rare fratsen uit te halen of mooie reddingen te verrichten. Gewoon allround goed. En dat is Vermeer bij lange na niet.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4157 stemmen
Velthuizen is de meest overschatte keeper van de afgelopen jaren, daarnaast zal hij ook wel een flink salaris vragen. Ik weet niet of Feyenoord dat wel moet doen.
Eigenlijk zijn Mulder en Velthuizen het tegenovergestelde van elkaar: Mulder heeft meer kwaliteiten dan uitstraling, Velthuizen meer uitstraling dan kwaliteiten.
En hij heeft ook overduidelijk een zwakke hoek waar hij niet heen kan duiken en altijd raar zijn been uitsteekt.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4157 stemmen
Was het volledig met publiek eens
Goh, van PSV of Feyenoord supporters hoef ik ook geen nuancering te verwachten. Alsof PSV wel niveau heeft met dat boeren gehuppel 
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4157 stemmen
Keepers zijn een volk apart. Die hoeven wat mij betreft geen rare vogels te zijn. Een keeper moet rust uitstralen en laten zien dat hij de baas is. Dat doet Steek overduidelijk, snap het probleem niet. Laat het flamboyante gedrag maar aan de middenveldertjes en aanvallertjes over.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Komt natuurlijk vooral omdat er weinig goede keepers in Nederland rondlopen op het moment. Ik vind Vermeer een bijzonder matige keeper, die zijn goede momenten heeft. Een goede keeper is voor mij een betrouwbare keeper en hoeft niet persé rare fratsen uit te halen of mooie reddingen te verrichten. Gewoon allround goed. En dat is Vermeer bij lange na niet.
Er loopt geen 2e vd Sar rond nee. Zelfs geen 2e Stekelenburg. Maar om Vermeer daarom matig te noemen? Onzin. Uitstekende keeper die wat matige momenten heeft. Dat is wat anders dan een matige keeper met wat goede momenten. Vermeer is op de meeste gebieden (reflexen, voetballen, positie kiezen) gewoon goed. Het enige waar hij echt flink in moet investeren is heersen in de lucht. Niet onbelangrijk lijkt me...
Wat ik al zei, hij is nog jong voor een keeper en mist gewoon wedstrijdervaring. Hij had alleen 100 wedstrijden extra gekeept moeten hebben. Bij iedere andere Eredivisieploeg had hij gewoon in de basis gestaan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Vermeer is de nieuwe Stanley Menzo, geweldige reddingen en af en toe een geweldige blunder.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Er loopt geen 2e vd Sar rond nee. Zelfs geen 2e Stekelenburg. Maar om Vermeer daarom matig te noemen? Onzin. Uitstekende keeper die wat matige momenten heeft. Dat is wat anders dan een matige keeper met wat goede momenten. Vermeer is op de meeste gebieden (relexen, voetballen, positie kiezen) gewoon goed. Het enige waar hij echt flink in moet investeren is heersen in de lucht. Niet onbelangrijk lijkt me...
Wat ik al zei, hij is nog jong voor een keeper en mist gewoon wedstrijdervaring. Hij had alleen 100 wedstrijden extra gekeept moeten hebben. Bij iedere andere Eredivisieploeg had hij gewoon in de basis gestaan.
Ik vind Vermeer in potentie gewoon niet zo'n goede keeper. Ik zie hem ook niet veel meer groeien (letterlijk en figuurlijk). Hij is misschien geen clown, zoals jij hem vorig jaar nog noemde, maar ook geen beste keeper. Een keeper met een katachtige reflex, zo zijn er meer.
In relaxen zal hij best goed zijn, dat geloof ik meteen.
En hij weet het doel ook telkens weer te vinden. Voetballen is niet zo heel belangrijk voor een keeper. De belangrijkste eigenschappen voor een keeper: uitkomen, op de lijn sterk, hoge ballen (dode spelmomenten). Alleen in het tweede is hij vrij sterk.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Vermeer is de nieuwe Stanley Menzo, geweldige reddingen en af en toe een geweldige blunder.
Daardoor dus een matige keeper.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Ik vind Vermeer in potentie gewoon niet zo'n goede keeper. Ik zie hem ook niet veel meer groeien (letterlijk en figuurlijk). Hij is misschien geen clown, zoals jij hem vorig jaar nog noemde, maar ook geen beste keeper. Een keeper met een katachtige reflex, zo zijn er meer.
In relaxen zal hij best goed zijn, dat geloof ik meteen.
En hij weet de doel ook telkens weer te vinden.
Wat is er nou slecht aan hem dan? Noem nou eens details op. Hij heerst niet in de lucht, klopt. Deed Stekelenburg op zijn leeftijd ook niet.
Ik heb meer effe een -f- erbij gepost 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Ten eerste vind ik hem veel te wild; hij straalt geen rust uit, komt vaak chaotisch over. Qua uitkomen is hij geen ster; maakt zich niet op de juiste wijze breed (is daarvoor ook te klein), maakt zijn doel dus niet op tijd kleine en zit er nog weleens naast. Hoge ballen zijn nogal belangrijk. Er zijn namelijk veel dode spelmomenten in een wedstrijd + voorzetten vanaf de flanken. Als je dat niet beheerst, ben je voor mij al geen goede keeper.
Daarnaast maakt hij dus fouten/blunders. Ik zie hem dat over 5 jaar nog doen. Hij laat in niets zien dat hij een echt betrouwbare keeper zal gaan worden. Dat had Stekelenburg veel meer.
Ik vind overigens wel dat het snel kan gaan met een keeper; vorig jaar was Vermeer nog een domme clown en nu is hij zeker te weten de 2e doelman van Oranje. Volgens jou dan.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Ten eerste vind ik hem veel te wild; hij straalt geen rust uit, komt vaak chaotisch over. Qua uitkomen is hij geen ster; maakt zich niet op de juiste wijze breed (is daarvoor ook te klein), maakt zijn doel dus niet op tijd kleine en zit er nog weleens naast. Hoge ballen zijn nogal belangrijk. Er zijn namelijk veel dode spelmomenten in een wedstrijd + voorzetten vanaf de flanken. Als je dat niet beheerst, ben je voor mij al geen goede keeper.
Daarnaast maakt hij dus fouten. Ik zie hem dat over 5 jaar nog doen. Hij laat in niets zien dat hij een echt betrouwbare keeper zal gaan worden. Dat had Stekelenburg veel meer.
Te wild: Dat klopt, kwestie van ervaring opdoen. Had Stekelenburg ook.
Straalt geen rust uit: Vind ik niet. Vermeer straalt juist wel rust uit. Ik heb de laatste weken toch wel rustiger gekeken sinds hij keepte. Hij gaf me steeds een gevoel van ''hij pakt die ballen toch wel''
Komt niet goed uit: Idem, ervaring.
Hoge ballen: Zijn grootste zwakte, dat klopt. Dat zal hij veel beter moeten gaan beheersen.
Maar ik kan bijna alles terugleiden aan ervaring. Zaken als meevoetballen of matige reflexen hebben zijn dingen die je vanuit jezelf moet hebben. En dat heeft hij ook allemaal. Iemand als Isaksson leer je niet hoe hij moet voetballen. Iemand als Vermeer kan je wel leren hoe hij zich beter kan positioneren of hoe hij beter in de lucht een bal kan pakken.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
News of the World schrijft vandaag dat Ajax' rechtsback van der Wiel nadrukkelijk gevolgd wordt door Manchester United.
De Engelsen zouden een bedrag klaar hebben liggen van 12 miljoen pond voor de Amsterdammer, omgerekend een kleine 15 miljoen euro. Momenteel is ook AS Roma geïnteresseerd wat de vraagprijs weleens op zou kunnen drijven.
Ajax Showtime
Ondanks dat ik er prima mee kan leven dat vd Wiel na de zomer weer voor Ajax speelt (als hij uitgerust is speelt hij misschien weer goed) zou ik nooit een bod van 15 miljoen op hem weigeren als dit waar blijkt. Daarvoor is hij te wisselvallig. Een rechtsback moet je wel kunnen vervangen.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Zo kun je alles wel afschuiven op ervaring. Uitkomen heeft natuurlijk vooral met kwaliteit te maken. Hoge ballen idem. Denk je dat Júlio César ooit nog goed wordt in hoge ballen? Dat zal altijd een zwakte van Vermeer blijven, die kans is in ieder geval heel erg groot. Moviemafketel noemde al Menzo; daar is het ook nooit goed bij gekomen.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Zo kun je alles wel afschuiven op ervaring. Uitkomen heeft natuurlijk vooral met kwaliteit te maken. Hoge ballen idem. Denk je dat Júlio César ooit nog goed wordt in hoge ballen? Dat zal altijd een zwakte van Vermeer blijven, die kans is in ieder geval heel erg groot. Moviemafketel noemde al Menzo; daar is het ook nooit goed bij gekomen.
Cesar is vele jaren ouder en heeft honderden wedstrijden meer gespeeld. Dan mag je het wel beheersen. Vermeer kan en zijn leeftijd en zijn gebrek aan wedstrijden gewoon als argument nog gebruiken.
Waarom blijven hoge ballen altijd Vermeers zwakte? Nogmaals, Stekelenburg had die een paar jaar geleden ook nog.
Vermeer is niet zo groot, maar kijk eens naar oa Casillas en Valdes. Dat zijn keepers die niet veel groter zijn. Hij kan het gewoon nog keren, maar hij zal in de komende jaren wel ergens vast moeten keepen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.