• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.284 films
  • 12.566 series
  • 34.761 seizoenen
  • 655.998 acteurs
  • 200.429 gebruikers
  • 9.464.251 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Vermeer is natuurlijk niks en zal dat ook nooit worden. Dan kan net zo goed elke jonge keeper geweldig worden..

Snap trouwens niet wat een Man Utd met v der Wiel moet als je Rafael hebt..

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Vermeer is natuurlijk niks en zal dat ook nooit worden. Dan kan net zo goed elke jonge keeper geweldig worden..

Snap trouwens niet wat een Man Utd met v der Wiel moet als je Rafael hebt..

Laten we het daar op houden. Vermeer is waardeloos

Ieder geval zullen we hem altijd herinneren als de keeper die Ajax door de bepalende fase van het seizoen van de derde ster heen keepte

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Jij vond Verhoeven ook niet onaardig keepen A&L1, dus tsja ik weet niet of je echt kijk op keepers hebt.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Even kos turven (alleen vandaag) met teksten gerelateerd aan Ajax:

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

Wat moet die derde ster van Ajax intens pijn gedaan hebben

Maar als je op je plek word gezet door otherfool geef je niet thuis.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2391 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Cesar is vele jaren ouder en heeft honderden wedstrijden meer gespeeld. Dan mag je het wel beheersen. Vermeer kan en zijn leeftijd en zijn gebrek aan wedstrijden gewoon als argument nog gebruiken.

Waarom blijven hoge ballen altijd Vermeers zwakte? Nogmaals, Stekelenburg had die een paar jaar geleden ook nog.

Vermeer is niet zo groot, maar kijk eens naar oa Casillas en Valdes. Dat zijn keepers die niet veel groter zijn. Hij kan het gewoon nog keren, maar hij zal in de komende jaren wel ergens vast moeten keepen.

Daarom noemde ik César ook. Heeft weinig met ervaring te maken dat Vermeer zo slecht is met hoge ballen. Wellicht kan hij zich hierin verbeteren, maar ik zie het somber in voor hem.

Op de manier zoals jij praat, zullen alle jonge keepers van Nederland waarschijnlijk ontzettend goed worden als ze eenmaal ervaring hebben.

Daarom zei ik al: momenteel vind ik Vermeer een matige keeper en ik vind hem weinig potentie hebben.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Keepers zijn een volk apart. Die hoeven wat mij betreft geen rare vogels te zijn. Een keeper moet rust uitstralen en laten zien dat hij de baas is. Dat doet Steek overduidelijk, snap het probleem niet. Laat het flamboyante gedrag maar aan de middenveldertjes en aanvallertjes over.

Er is geen probleem hoewel Steek ook pas voor het eerst bepalend is, het ging over uitstraling en dat hebben ze allebei niet.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2391 stemmen

moviemafketel schreef:

Jij vond Verhoeven ook niet onaardig keepen A&L1, dus tsja ik weet niet of je echt kijk op keepers hebt.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Voor zijn doen heeft ie het redelijk gedaan, maar ik zei ook meteen dat als Vermeer fit is er meteen geruild moest worden.

stfuympos schreef:

]Maar als je op je plek word gezet door otherfool geef je niet thuis.

Boehoeeee

Wat ben jij eigenlijk? Je doet je voor als Ajacied maar het enige wat je hier doet is zeiken op Ajax en Ajacieden....

Ben verder totaal door niemand op mijn plek gezet. Helemaal niet door de persoon die sinds 15-5 al spoorloos in dit topic is....

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Daarom noemde ik César ook. Heeft weinig met ervaring te maken dat Vermeer zo slecht is met hoge ballen. Wellicht kan hij zich hierin verbeteren, maar ik zie het somber in voor hem.

Op de manier zoals jij praat, zullen alle jonge keepers van Nederland waarschijnlijk ontzettend goed worden als ze eenmaal ervaring hebben.

Daarom zei ik al: momenteel vind ik Vermeer een matige keeper en ik vind hem weinig potentie hebben.

Ik zeg dat Vermeer potentie heeft, niet dat hij er nu al is he. Het is aan hem om het waar te gaan maken. Scheelt wel voor hem dat hij bij Ajax keept. Speel je toch landelijk en internationaal grote wedstrijden als je eerste keeper bent. Dan wordt je beter van dan als je een keepertje bij NEC bent. Mulder van Feyenoord heeft dat ook. Als hij een paar seizoenen kan keepen, dan staat daar best een behoorlijke keeper. Daarom is het voor hem jammer dat Feyenoord geen EL speelt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Met Verhoeven tot het eind waren we geen kampioen geworden, klaar.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2391 stemmen

Groeien zullen ze ongetwijfeld, maar bij de clubs die je noemt (Ajax + Feyenoord) kun je er ook zomaar uitliggen als je 2 of 3 slechte wedstrijden keept. Zeker als de concurrentie groot is. Met Verhoeven hoeft Vermeer niets te vrezen. Behalve dan dat hij opgegeten kan worden.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Voor zijn doen heeft ie het redelijk gedaan, maar ik zei ook meteen dat als Vermeer fit is er meteen geruild moest worden.

(quote)

Boehoeeee

Wat ben jij eigenlijk? Je doet je voor als Ajacied maar het enige wat je hier doet is zeiken op Ajax en Ajacieden....

Ben verder totaal door niemand op mijn plek gezet. Helemaal niet door de persoon die sinds 15-5 al spoorloos in dit topic is....

Wat ik hier doe? lachen om jou eigenlijk, jij zegt dat je ajacied ben maar dat ben je niet jochie.

En meerdere malen op je plek gezet.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

In principe heb je als keeper bij een kleine club juist veel meer te doen dus daar wordt je sowieso beter van. Dat weet elke keeperstrainer. Pure logica.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

kos schreef:

In principe heb je als keeper bij een kleine club juist veel meer te doen dus daar wordt je sowieso beter van. Dat weet elke keeperstrainer. Pure logica.

Ja en nee, een goede keeper is een keeper die er staat wanneer het moet, als een keeper in een wedstrijd een paar lekkere ballen krijgt des te moeilijker word het om hem te passeren een keeper die weinig doet moet altijd moeilijk te passeren zijn, zie vd. Sar bijv.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Wat ik hier doe? lachen om jou eigenlijk, jij zegt dat je ajacied ben maar dat ben je niet jochie.

En meerdere malen op je plek gezet.

Boehoeeeee

Vermaak je ermee. Je bent mijn tijd niet verder waard.

kos schreef:

Mhow, bij Ajax heb je als keeper ook genoeg te doen de laatste jaren hoor

Niet voor niets werd Stekelenburg dit jaar Ajacied van het seizoen. Dat zegt wel genoeg. Vermeer heeft ook iedere wedstrijd wel zeker 3x bepalend moeten ingrijpen. Ajax heeft wel qua cijfers de beste achterhoede, maar het scheelde wel dat er 2 goede keepers achter hebben gestaan.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Boehoeeeee

Vermaak je ermee. Je bent mijn tijd niet verder waard.

Hahaha en toch maar blijven regeren het siert je.

(quote)

.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Mij bekruipt het gevoel dat hij die verlenging alleen heeft genomen zodat hij nu kan profiteren van die clausule.

Dat denk ik ook, maar ook zijn goed recht. Bij zijn vorige clausule had alleen City en Real zich gemeld, en Real was al geen optie. Hij speelt al te lang bij een club die ver onder zijn niveau ligt. Helaas.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Weet er iemand eigenlijk waarom otherfool sinds 15 mei niet meer op het forum is geweest. Niet dat ik hem mis, maar ik wil die 3e ster wel lekker bij hem inwrijven .

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Wel op het forum, niet in dit topic.

Sja, hij kan geen Ajacieden bashen en The Pathetic One heeft duidelijk moeten buigen voor Barcelona. Dan valt er weinig te trollen he

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Mwa, Ajax bashen kan volop hoor al worden ze 10 x achter elkaar kampioen

En Mourinho heeft het uitermate goed gedaan. , dus dat zullen de redenen niet zijn.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Mhow, bij Ajax heb je als keeper ook genoeg te doen de laatste jaren hoor

Niet voor niets werd Stekelenburg dit jaar Ajacied van het seizoen. Dat zegt wel genoeg. Vermeer heeft ook iedere wedstrijd wel zeker 3x bepalend moeten ingrijpen. Ajax heeft wel qua cijfers de beste achterhoede, maar het scheelde wel dat er 2 goede keepers achter hebben gestaan.

Het enige waar je als keeper beter van wordt bij Ajax is met de druk omgaan omdat ze Europees spelen. Verder leer je qua techniek natuurlijk veel meer bij een kleinere club waar je veel meer punten kunt pakken.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Mwa, Ajax bashen kan volop hoor al worden ze 10 x achter elkaar kampioen

En Mourinho heeft het uitermate goed gedaan. , dus dat zullen de redenen niet zijn.

Kan, maar je hebt ons er niet mee

En Mourinho heeft het behoorlijk gedaan, maar niet veel beter dan voorgangers. Oke, hij versloeg Tottenham en Lyon, maar da's geen kunst met dit team.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Hij heeft het gewoon uitstekend gedaan. Tegen dit ingespeelde Barcelona had iedereen het moeten afleggen.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Het enige waar je als keeper beter van wordt bij Ajax is met de druk omgaan omdat ze Europees spelen. Verder leer je qua techniek natuurlijk veel meer bij een kleinere club waar je veel meer punten kunt pakken.

Bij Ajax of PSV krijg je minder punten om te pakken? Het moge wel duidelijk zijn dat Ajax vooral dankzij goede keepers de laatste jaren zolang meedeed om alles. Niet normaal hoeveel punten Stekelenburg voor ons heeft gepakt. Groot verschil met bv PSV met Isaksson. Zeker als je weet dat hun voorganger Gomes wel een puntenpakker was. Vermeer deed dit de laatste 2 maanden ook. Ajax won de laatste serie wedstrijden na ADO van Groningen, Heracles, Excelsior, NEC, Heerenveen en Twente. Ik weet zeker dat die 18 punten zonder Vermeer gehalveerd konden worden.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Hij heeft het gewoon uitstekend gedaan. Tegen dit ingespeelde Barcelona had iedereen het moeten afleggen.

Was ieder geval eervol ten onder gegaan dan...

Nu heb je sportief niks bereikt qua prijzen van belang en heeft de hele werd een enorm vervelend en laf Madrid gezien in de topwedstrijden. Daar kan ook jij niet blij van worden zou ik denken...

Die 102 competitiegoals zijn weer wel fraai.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

kos schreef:

Hij was gewoon een angsthaas nergens voor nodig geweest aangezien Barca echt niet zo in vorm was als in het begin.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

kos schreef:

Het gaat ook niet zozeer om de prerstaties van deze kwijlebal, maar om zijn zielige gedrag, uitspraken en vooral slecht verlierschap. Ooit neigde ik naar het Mourinho kamp, maar voor mij heeft ie voorgoed afgedaan. Net zoals bij de meeste Engelse clubs gelukkig, naar het zich laat aanzien.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Vermeer heeft zich aan het einde van dit seizoen met een aantal geweldige reddingen onderscheiden en je kunt objectief denk ik wel stellen dat Ajax met die hamburger op goal nooit kampoioen was geworden.

Toch hebben we ook (weer) de andere kant van Vermeer gezien, met name in de bekerfinale (en de blunder tegen Heerenveen). Op de winnende van Janko was hij in geen velden of wege te bekennen en bij die twee kopballen van Ruiz die miraculeus voorlangs gingen, liet ie zich in zijn doelgebied verschalken. Ik zou toch niet graag een jaar lang tegen Vermeer aankijken, Kost je geheid een aantal tegendoelpunten en nog belangerijker: Hij geeft geen leiding en rust aan zijn verdediging.

Nu maar hopen dat Steek zich laat verleiden als er geen absolute topclub komt. Wat overigens zeer reeel zou kunnen zijn nu het lijkt dat Man U en Bayern zijn afgevallen.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Ik heb de laatste tijd wel met mensen vaker over die 2 momenten gesproken. Mijn visie:

Vermeer vs de 1-0 van Heerenveen: Is dit nou een blunder? Hij stond wat ver naar voren, maar dit staan keepers wel vaker. De goal was ongelooflijk knap en totaal uit het niets. Ik denk dat die jongen hem normaal 9 op de 10 x hoog over zou schieten. Ik vind het geen echte blunder, meer een foutje.

De goal van Janko in de bekerfinale: Vermeer had kordater moeten ingrijpen, maar ik vind de hoofdoorzaak van de goal toch vooral bij de verdedigers liggen. Hoe kunnen al die spelers nu net de beste kopper van Twente (zonet ingevallen als pinchhitter) over het hoofd zien? Er stond werkelijk niemand in de buurt op 2 meter afstand.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik heb de laatste tijd wel met mensen vaker over die 2 momenten gesproken. Mijn visie:

Vermeer vs de 1-0 van Heerenveen: Is dit nou een blunder? Hij stond wat ver naar voren, maar dit staan keepers wel vaker. De goal was ongelooflijk knap en totaal uit het niets. Ik denk dat die jongen hem normaal 9 op de 10 x hoog over zou schieten. Ik vind het geen echte blunder, meer een foutje.

Vermeer is eigenlijk iets te klein voor een top keeper in mijn ogen. Dat speelde hem bij die goal lelijk parten. Bovendien had hij zijn hand er gewoon achter, alleen omdat het zo'n slap handje was, ging de bal er alsnog in. Een enorme blunder zou ik niet willen zeggen, maar Keepers als Steek, Michailov en zelfs Isaksson hadden deze bal vermoedelijk gewoon over getikt.

Ajax&Litmanen1 schreef:

De goal van Janko in de bekerfinale: Vermeer had kordater moeten ingrijpen, maar ik vind de hoofdoorzaak van de goal toch vooral bij de verdedigers liggen. Hoe kunnen al die spelers nu net de beste kopper van Twente (zonet ingevallen als pinchhitter) over het hoofd zien? Er stond werkelijk niemand in de buurt op 2 meter afstand.

Ik ben het absoluut met je eens dat de verdediging net zoveel, zo niet meer schuld heeft aan de goal. Het gaat er alleen om dat een top keeper dan zijn goal uit komt en het duel aan gaat. Wat dat betreft natuurlijk geen toeval dat deze bal er in ging, want zoals gezegd had hij al 2x eerder geluk dat soortgelijke kopballen net naast gingen.

Vermeer heeft een van de beste reflexen van europa, maar ik denk dat hij niet compleet genoeg is. We zullen zien, maar ik ben bang dat hij lengte, rust en kwaliteit te kort komt om zijn mindere punten daadwerkelijk drastisch te verbeteren. In de competitie zal het nog wel gaan, maar in de CL tegen betere ploegen wordt je keeper erg belangerijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.