- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3439 stemmen
30 miljoen + Bojan gaat het worden denk ik. Dus het is eigenlijk ook een investering in Bojan want die krijgt naar alle waarschijnlijkheid dan een basisplaats bij Villarreal.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4160 stemmen
Ja dat vind ik idd nog schandaliger. 40 miljoen voor een breedte-investering.
Waar gaat dit over?
Heb je ongeveer het salaris van Johnny Depp in de nieuwe Pirates film voor 
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Ook schandalig uiteraard 
Mooie goal van Afellay trouwens. Ik hoop dat hij meer kansen bij Barca gaat krijgen volgend seizoen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Heb je ongeveer het salaris van Johnny Depp in de nieuwe Pirates film voor
Die krijgt zelfs ook nog tussen de 10 en 20 procent van de opbrengst las ik. Dat is inderdaad echt niet normaal meer. Gaat om honderden miljoenen.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4160 stemmen
Ja, 20% had ik gelezen in de Veronica gids.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je het kan betalen waarom niet.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Die krijgt zelfs ook nog tussen de 10 en 20 procent van de opbrengst las ik. Dat is inderdaad echt niet normaal meer. Gaat om honderden miljoenen.
Ik snap niet dat meer dan 1/3 deel van je budget naar één acteur gaat. Doet de rest het voor een appel en een ei ofzo?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nogal logisch dat de ster en de reden van succes een groot deel van het budget krijgt.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Inderdaad absurde bedragen maar als je al minder grote club de stap wilt maken zul je wel moeten. Wie ging er nu een half jaar geleden naar clubs als City als ze ook naar een ploeg als Liverpool konden? Dat heeft City inmiddels wel omgedraaid.
Maar ben het verder wel met je eens hoor. Is toch verschrikkelijk dat Barcelona nu 40 miljoen wil betalen voor een spits van Villereal die dan voor de breedte wordt gehaald. Vind ik eigenlijk nog bijna erger dan 180 miljoen voor een van de beste vijf spelers van de wereld.
Waarom zou Rossi backup zijn? Jongen is goed genoeg voor de basis.
Maar dat soort achterlijke bedragen maken alles kapot. Real begon daar 2 jaar terug mee met 95 voor Ronaldo en 65 voor Kaka. Clubs als City maken het nog krankzinniger. Niemand is 180 miljoen waard. De Fifa moet transferregels bepalen met bv maximum bedragen en maximum salaris.
City wil trouwens ook Vertonghen heel graag lees ik. Ik zou inzetten op 60 miljoen 
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
PS:
Ajax is nu in Washington (vanavond DC United-Ajax op Eredivisie Live om 23.00 uur!) en is persoonlijk uitgenodigd op het Witte Huis waar dit jaar alleen Kyle Minogue en 1 of andere basketbalploeg die kampioen werd ook langs mochten komen. Bijzonder eervol dus. Ajacieden kregen een hele rondleiding.
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Uniek-bezoek-Ajax-aan-Witte-Huis.htm
Wel jammer dat Obama liever ging golven 
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4160 stemmen
Nogal logisch dat de ster en de reden van succes een groot deel van het budget krijgt.
Zo'n groot aandeel? Vind het wel erg absurd, daarnaast zoals Sjoerd al zegt. Er lopen nog meer grote namen rond, hebben die het voor een appeltje en een ei gedaan? Dat betekent dat je nog maar ongeveer 94 miljoen budget voor de rest van de film overhoudt.
Tuurlijk is het een ster, maar dit soort bedragen zijn absurd en met die 20% van de opbrengsten zal Johnny Depp alle records voor acteurs verbreken die er ooit zijn geweest.
edit: Lees overigens nu dat het budget 250 miljoen was, zal wel bijgewerkt zijn. Dan kan je zo'n salaris ook meer veroorloven.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zo'n groot aandeel? Vind het wel erg absurd, daarnaast zoals Sjoerd al zegt. Er lopen nog meer grote namen rond, hebben die het voor een appeltje en een ei gedaan?
Hij is het succes, en als je hem wil overtuigen moet je toch met een goed bod komen. Dat wist Depp ook, ga er maar vanuit dat ie ook het onderste uit de kan heeft weten te halen. Vandaar ook dat percentage wat ie er nog bovenop krijgt. Had Depp niet genomen, en de film flopt volledig.
Die andere 'grote' namen hebben minder te willen en zullen ook al genoegen nemen al ze wat miljoentjes krijgen.
'maar' 94 miljoen? Daar kan je een aardige cast & crew en een meer dan aardige blockbuster van maken hoor. En het
En zijn goed recht. En met de bedragen die omgaan in vooral blockbuster land vind ik het helemaal niet zo absurd. Je moet het ook niet vergelijken met jouw maandloon natuurlijk
.
Ook bij de vorige delen verdiende Depp veel en die hadden een kleiner budget. 250 miljoen is nog steeds niet bevestigd.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Deportivo de la Coruna trouwens gedegradeerd in Spanje. Toch wel jammer hoor. Club met een mooi verleden. Oa nog met Makaay kampioen van Spanje geworden begin deze eeuw. Makaay werd zelfs Europees topscoorder voor La Coruna.
Tragisch dat zo'n grote club zo afgleed. Verloren ze een jaar of 5-7 terug niet die CL wedstrijd met 8-3 van Monaco?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Jup. Mooi clubje ja, kom er ook graag in La Coruna. Prachtige shirts en een erg mooie club. Al komen ze wel terug maar wel spijtig dat ze gedegradeerd zijn.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Zo mooi was de goal toch niet?
Zwolle lijkt trouwens uit de play offs te vliegen. Toch zuur, sta je in de winter een punt of 13 voor op de nr 2 in de JL, speel je waarschijnlijk komend seizoen gewoon weer in diezelfde competitie.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Nee...mooi voor mij 
Heel zuur voor Zwolle idd, hebben denk ik ook het mooiste voetbal laten zien in die competitie.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
RKC speelde denk ik flitsender...maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het de laatste maanden pas wat meer ging volgen.
Ben eigenlijk wel blij dat al het voetbal er bijna op zit. Nog even verheugen op de CL finale en dan klaar. Effe een paar weken wat anders, ondanks dat ik natuurlijk alles blijf volgen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee...mooi voor mij 
Heel zuur voor Zwolle idd, hebben denk ik ook het mooiste voetbal laten zien in die competitie.
Zuur voor Zwolle? Een straatlengte voorsprong weggeven, dan hoor je wel in de JL. Wat een kneuzen.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Groningen-Heracles is echt dodelijk saai. Ik stop lekker met kijken in de rust, niet de moeite.
JL play offs zijn ook al niet erg boeiend om 90 minuten te kijken. Misschien de slotwedstrijd in de volgende ronde, als het om directe promotie of degradatie gaat. Sparta-Excelsior was vorig jaar wel gigantisch boeiend, zeker in de laatste 10 minuten.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Saaie club ook dat Zwolle
Nee dan RKC, wat een prachtige club is dat 
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
RKC is ook boring. Jammer dat ze moesten promoveren.
Eigenlijk biedt de JL niet 1 echt Eredivisiewaardige ploeg meer sinds de Graafschap, ADO en Heracles eruit gekomen zijn.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Nee dan RKC, wat een prachtige club is dat
Liever RKC of Volendam dan Zwolle Veendam Helmond Sport en dat soort smoelloze clubs.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
RKC is ook boring. Jammer dat ze moesten promoveren.
Eigenlijk biedt de JL niet 1 echt Eredivisiewaardige ploeg meer sinds de Graafschap, ADO en Heracles eruit gekomen zijn.
Het verbaast me dat Sparta geen moment indruk heeft weten te maken in de JL. Ze hebben natuurlijk aan kwaliteit ingeleverd, maar dat is geen excuus voor een 11e plek in de JL.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Mwah, ik vind het al een probleem sinds ze de CL van opzet hebben veranderd en meerder clubs per land toe lieten. Toen is de verschuiving naar de grote leagues enorm geweest. In het oude model hadden clubs uit kleinere landen altijd wel een goede kans op kwart of halve finales CL gehouden en zouden spelers ook niet massaal hun clubs verlaten voor een subtopper in de grote competities. Ik vind het een verschraling.
Het moet dan ook de Champions League blijven. Meerdere clubs per landen vind ik zeer goed, krijg je ook meer topaffiches. Laat de kleine clubs maar eerst door de voorrondes geraken, als ze daarin slagen 'verdienen' ze in de CL te spelen. Zoniet is er nog altijd de UEFA waar de meerderheid van deze clubs thuishoren.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Het moet dan ook de Champions League blijven. Meerdere clubs per landen vind ik zeer goed, krijg je ook meer topaffiches. Laat de kleine clubs maar meespelen in de UEFA.
Champions League de naam klopt niet meer. Vroegah was het een echt kampioenenbal en had je nog een toernooi voor bekerwinnaars en een toernooi voor best of the rest.
Dit jaar trouwens aardig wat topaffiches CL maar drollen van wedstrijden. En groepswedstrijden zijn haast per definitie niet aan te kijken zo ingecalculeerd als ze zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee idd. Bij de Champions League, alleen de kampioenen. Gaat echt nergens over dit
.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Groningen-Heracles is echt dodelijk saai. Ik stop lekker met kijken in de rust, niet de moeite.
Your loss, Heracles komt wel lekker uit de kleedkamer zeg 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.