- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4160 stemmen
En nog steeds maken die het voetbal kapot. Op Barcelona na kan die hele Champions League me verder gestolen worden. Het is ook niet leuk als je elk jaar dezelfde 8 teams in de knock out fases ziet. Elke keer weer diezelfde knock-out duels. Wat mij betreft mag er wel weer nivellering komen en maatregelen genomen worden(die helaas toch niet zullen komen).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
100.000.000 en 150.000.000 zouden al geweigerd zijn...
Dat soort zieke clubs maken de hele sport compleet kapot. Walgelijk.
Ach, zo denken ze ook vast bij MVV als Ajax weer 12 mjn aan een speler uitgeeft....
Vind het juist wel grappig dat soort onzinnig hoge bedragen. Wou dat iemand het voor een speler van Feyenoord over had.
Het is aan de fifa/ uefa om net als bij Amerikaanse sporten een begrotingsplafond in te voer.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
En nog steeds maken die het voetbal kapot. Op Barcelona na kan die hele Champions League me verder gestolen worden.
"In the past two years Barcelona’s directors have spent £120 million on transfer fees, while Manchester United have spent around £50 million, the capitalist pig-dogs at Chelsea around £100 million and Inter £90 million. Only Manchester City and Real Madrid have spent more in the same period than the Catalans."
Tja, als je het haat, haat dan iedereen die het doet.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
De Fifa/Uefa moet helemaal niets doen. Andere clubs hebben al jarenlang de kans gehad om honderden miljoenen uit te geven. Mooi dat een club als City nu ook eens de kans krijgt. Bij Spaanse clubs als Barcelona krijgt toch ook zowat elke speler een afkoopclausule van meer dan 100 miljoen (en soms nog veel meer) in zijn contract. Dan moeten ze ook niet miepen als er een club opstaat die bereid is om dat soort bedragen te betalen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vind jij het dan nog spannend of boeiend zo? Hele CL kan me gestolen worden, sinds ze meerdere teams per land toelaten en het een Engels/spaans/italiaans onderonsje is geworden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het is aan de fifa/ uefa om net als bij Amerikaanse sporten een begrotingsplafond in te voer.
Al heb je daar ook nog de luxury tax natuurlijk. Daar deinst City ook niet voor terug. Al ziei k het probleem niet zo, spelers worden al jaren gekocht maar opeens is het een probleem.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
"In the past two years Barcelona’s directors have spent £120 million on transfer fees, while Manchester United have spent around £50 million, the capitalist pig-dogs at Chelsea around £100 million and Inter £90 million. Only Manchester City and Real Madrid have spent more in the same period than the Catalans."
Het gaat er ook om op wat voor manier dat geld wordt uitgegeven. Het kan gaan om breedte aankopen of 1 ster kopen voor 90 miljoen...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Al heb je daar ook nog de luxury tax natuurlijk. Daar deinst City ook niet voor terug. Al ziei k het probleem niet zo, spelers worden al jaren gekocht maar opeens is het een probleem.
Mwah, ik vind het al een probleem sinds ze de CL van opzet hebben veranderd en meerder clubs per land toe lieten. Toen is de verschuiving naar de grote leagues enorm geweest. In het oude model hadden clubs uit kleinere landen altijd wel een goede kans op kwart of halve finales CL gehouden en zouden spelers ook niet massaal hun clubs verlaten voor een subtopper in de grote competities. Ik vind het een verschraling.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Het gaat er ook om op wat voor manier dat geld wordt uitgegeven. Het kan gaan om breedte aankopen of 1 ster kopen voor 90 miljoen...
Dat is maar één aspect ervan. En waar trek je de lijn voor mega-aankopen? Wat mag je wel voor één speler betalen of niet? Lijkt me irrelevant, eerder het totaalplaatje is belangrijk. Voor één ster speler 100 miljoen betalen of voor 4 - dat maakt voor mij dan weinig uit. Het gaat erom dát ze zulke bedragen besteden en (dus) het voetbal (of eerder, de voetbalcompetitie) verkloten.
Er blijven namelijk alleen nog maar een select few over, dat lijkt me de beredenering in elk geval. En dat is eigenlijk het enige waar ik het mee eens ben. Maar ik zie dat niet zo snel veranderen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Vind jij het dan nog spannend of boeiend zo? Hele CL kan me gestolen worden, sinds ze meerdere teams per land toelaten en het een Engels/spaans/italiaans onderonsje is geworden.
Ik kan me meer storen aan arbitragezaken en de wet van 78 waardoor contracten niets meer waard zijn en spelers als Suarez en Defour hun contract (dat ze met hun volle verstand hebben getekend) niet meer hoeven te respecteren en zomaar naar een andere club kunnen verhuizen. Dat maakt het voetbal kapot!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mwah, ik vind het al een probleem sinds ze de CL van opzet hebben veranderd en meerder clubs per land toe lieten. Toen is de verschuiving naar de grote leagues enorm geweest. In het oude model hadden clubs uit kleinere landen altijd wel een goede kans op kwart of halve finales CL gehouden en zouden spelers ook niet massaal hun clubs verlaten voor een subtopper in de grote competities. Ik vind het een verschraling.
Eens met het feit dat de verdeling in de Europese ocmpetities strenger moeten worden. CL hoort sowieso voor kampioenen te zijn. Ik ben ook voor een club per land, lijkt me ook niet meer dan logisch. Dan worden de andere Europese competities tenminste ook geen Mickey Mouse league meer.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Moet je eigenlijk btw over het aankoopbedrag betalen? Zou gunstig voor Spanje zijn in ieder geval.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Verschilt. Weet wel dat het in Engeland zo is dat transfers binnen de EU VAT free zijn maar buiten de EU geldt een percentage van 17,5%.
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
En ondertussen verbreekt CR9 even het doelpuntenrecord aller tijden in 1 seizoen in La Liga.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
En scoort Klaas Jan Huntelaar een goal in de bekerfinale van Duitsland
; Schalke-Duisburg. Stand 2-0 voor Schalke.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Hoe komt Duisburg daar in godsnaam?
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Eens met het feit dat de verdeling in de Europese ocmpetities strenger moeten worden. CL hoort sowieso voor kampioenen te zijn. Ik ben ook voor een club per land, lijkt me ook niet meer dan logisch. Dan worden de andere Europese competities tenminste ook geen Mickey Mouse league meer.
Ik ben eigenlijk wel voor 2 clubs per land. Vind dat een runner-up over een heel seizoen het ook nog wel verdiend. Kan deze club zich bijvoorbeeld revancheren in de hoogste competitie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben eigenlijk wel voor 2 clubs per land. Vind dat een runner-up over een heel seizoen het ook nog wel verdiend. Kan deze club zich bijvoorbeeld revancheren in de hoogste competitie.
Kan ook nog wel ja. Maar 4 is te gek natuurlijk. 2 tops, en laat die nummers twee maar voorronde spelen. Ach, dat gaat van Praag wel doen als ie het straks overneemt van Platini
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nog even, en Lille kampioen. Ik heb een zwak voor Marseille maar een club als Lille gun je dit wel.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Nog even, en Lille kampioen. Ik heb een zwak voor Marseille maar een club als Lille gun je dit wel.
Ze speelden destijds ook op halve sterkte tegen PSV vanwege datzelfde kampioenschap volgens mij. Nou het is niet voor niets geweest, denk ik zo.
Trouwens Ronaldo heeft de mijlpaal van 40 doelpunten bereikt in een competitieseizoen 
Messi kan Ronaldo nog wel aftroeven wat het seizoenstotaal betreft indien hij minimaal 2x scoort op Wembley (54 treffers dan
).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ze speelden destijds ook op halve sterkte tegen PSV vanwege datzelfde kampioenschap volgens mij. Nou het is niet voor niets gewees, denk ik zo.
Klopt ja, ook precies om die reden. Gelukkig dat ze nog kampioen zijn geworden, was anders wel heel zuur geweest.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4160 stemmen
Gaat me puur om de voetbalfilosofie natuurlijk. Het voetbal van al die andere ploegen kan me verder ook totaal gestolen worden. Daarnaast vind ik al die clubs sowieso al niks verder. Dus dat ze met geld strooien vind ik nog niet eens het ergste. Man u, Chelsea, AC Milan, Real Madrid, Inter etc. etc. is gewoon drie maal niks voor mij. Hele Europese voetbal kan me eigenlijk ook gestolen worden als Ajax niet speelt.
Heb daarnaast al sinds mensenheugenis een voorkeur voor Barca en lichtelijk voor Arsenal vanwege hun aantrekkelijke voetbal filosofieën.
Ik kijk dus bij voorkeur al jaren alleen wedstrijden als Ajax en/of Barca in de CL spelen. Richting de eindfase vaak verplicht de boel op staan, maar met tegenzin. Toen Ajax een paar seizoenen geen CL speelde heb ik verder ook weinig gevolgd van de CL.
Ik kan niet neutraal zijn, dat is het verschrikkelijkste wat er is. Je moet altijd een voorkeur voor een ploeg of iemand hebben om van sport te kunnen genieten. Sport is eenmaal emotie. Wanneer ik niets voel voor een wedstrijd kan ik er ook niet met veel plezier naar kijken.
Daarnaast vind ik ook dat het voor Barcelona moet gelden met een beperking. Toch maak ik me bij zo'n club minder zorgen dan bij een club als Real Madrid of Chelsea waarbij er denk ik toch een totaal andere waarde qua aangekochte(!!) spelers op het veld staan(en op de bank zitten).
chevy93
-
- 12773 berichten
- 1351 stemmen
Wat is het voordeel van een (strengere) limiet per land op stellen? Persoonlijk vind ik Chelsea - Manchester United een veel leukere wedstrijd dan bv. Sparta Praag - Rubin Kazan.
Zorg beter dat de onderlinge verhoudingen minder zijn (door de grote transfers aan te pakken).
Oh ja, en Ronaldo: 
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4160 stemmen
Chelsea - Man U heb ik ook niet gevolgd dit jaar, verschrikkelijke wedstrijden. Blegh, niet dat die andere 2 wel leuker zijn 
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Kijkt iemand toevallig de play-offs voor EL?
Wat een etter is die Vicento van ADO zeg
half uur lang op het gras liggen grijpend naar zijn knie, terwijl er helemaal niks aan de hand is, wonderspray erop en vervolgens een sprint van de ene naar de andere zijlijn trekken. BAH!
Wat een snotaap. Ik gun het ADO meteen niet meer.
De voetbalfilosofie van Roda staat me ook meer aan; tikkie-takkie in het Parkstad limburg stadion 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
100.000.000 en 150.000.000 zouden al geweigerd zijn...
Dat soort zieke clubs maken de hele sport compleet kapot. Walgelijk.
Inderdaad absurde bedragen maar als je al minder grote club de stap wilt maken zul je wel moeten. Wie ging er nu een half jaar geleden naar clubs als City als ze ook naar een ploeg als Liverpool konden? Dat heeft City inmiddels wel omgedraaid.
Maar ben het verder wel met je eens hoor. Is toch verschrikkelijk dat Barcelona nu 40 miljoen wil betalen voor een spits van Villereal die dan voor de breedte wordt gehaald. Vind ik eigenlijk nog bijna erger dan 180 miljoen voor een van de beste vijf spelers van de wereld.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Inderdaad absurde bedragen maar als je al minder grote club de stap wilt maken zul je wel moeten. Wie ging er nu een half jaar geleden naar clubs als City als ze ook naar een ploeg als Liverpool konden? Dat heeft City inmiddels wel omgedraaid.
Maar ben het verder wel met je eens hoor. Is toch verschrikkelijk dat Barcelona nu 40 miljoen wil betalen voor een spits van Villereal die dan voor de breedte wordt gehaald. Vind ik eigenlijk nog bijna erger dan 180 miljoen voor een van de beste vijf spelers van de wereld.
Ja dat vind ik idd nog schandaliger. 40 miljoen voor een breedte-investering.
Waar gaat dit over? 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.