- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Ik ben het wel aardig eens met de opstelling + reservebank van otherfool. Had de Vrij ook voor de winterstop centraal achterin gestaan, dan had hij bij de eerste 11 gezeten.
O, en verder Eriksen voor Willem Janssen of Overtoom - hoewel laatstgenoemde me aardig wat punten heeft opgeleverd bij Profoach.
Janssen (van Roda dus) heeft na de winterstop weinig goede wedstrijden meer gespeeld.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Ik kan geen goede linksback en rechtsback verzinnen voor dit seizoen. Mensen die vd Wiel of Rosales als beste RB noemen hebben dit jaar niet opgelet. Pieters als linksback kiezen is ook lachwekkend. Ik ga er nog maar eens even goed over nadenken.
PS: Ik verwacht ook nog elftallen met de 11 slechtste spelers!
Da's leuk!
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Met Swerts heb je er alvast eentje van mij.
Was trouwens mooi geweest als Breuer die kopbal gewoon gemaakt had tegen Ajax. 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ajax krijgt al voor het 2e seizoen op rij duidelijk de minste tegengoals. Dat is gewoon een knappe prestatie.
Twente heeft maar 2 goals meer tegen, het is maar wat je duidelijk noemt. Vorig jaar was het verschil ook maar 3 goals.
Tyton vind ik wel een goede nummer 2.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ajax krijgt nou ook weer niet dermate weinig goals tegen dat je die verdediging moet prijzen.
Ah, Toornstra, helemaal niet aangedacht, maar dat is een heerlijke speler inderdaad.
Grappig dat jij ook De Fauw hebt.
Sowieso nogal wat overeenkomsten, ik moet toch concluderen dat we er beide kijk op hebben 
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3315 stemmen
Ik kan geen goede linksback en rechtsback verzinnen voor dit seizoen. Mensen die vd Wiel of Rosales als beste RB noemen hebben dit jaar niet opgelet. Pieters als linksback kiezen is ook lachwekkend. Ik ga er nog maar eens even goed over nadenken.
PS: Ik verwacht ook nog elftallen met de 11 slechtste spelers!
Da's leuk!
Waarom is Pieters zo lachwekkend? Heeft een prima seizoen gedraaid en zich sterk ontwikkeld tov vorig seizoen. Ook terecht de linksback van Oranje momenteel. En rechtsback... tja noem maar wat beters, ik zou het niet weten in ieder geval.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Is Pieters er niet een paar keer naast gezet voor Tamata?
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Twente heeft maar 2 goals meer tegen, het is maar wat je duidelijk noemt. Vorig jaar was het verschil ook maar 3 goals.
Tyton vind ik wel een goede nummer 2.
Vergeet niet dat Ajax nu al een tijdlang Stekelenburg mist he. Dat kost je tegengoals.
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1285 stemmen
Sigthorsson zou wel een fantastische speler voor Ajax zijn zeg.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Waarom is Pieters zo lachwekkend? Heeft een prima seizoen gedraaid en zich sterk ontwikkeld tov vorig seizoen. Ook terecht de linksback van Oranje momenteel. En rechtsback... tja noem maar wat beters, ik zou het niet weten in ieder geval.
Omdat Pieters al maanden dramatisch speelt en regelmatig verantwoordelijk is voor tegengoals.
Dat hij de back van Oranje is zegt niks. Er zijn bijna geen Nederlandse linksbacks die goed zijn. Ik hoop stiekem dat Emanuelson zich enorm goed gaat ontwikkelen. Dat is onze enige hoop denk ik. Pieters op een EK tegen Spanje of Duitsland, brrrr.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Sigthorsson zou wel een fantastische speler voor Ajax zijn zeg.
Waarom? Zag ik kos ook al typen hier. Ik moet eerlijk zeggen dat hij me nooit zoveel opgevallen is. Goede afmaker, maar ook een technisch sterk aanspeelpunt die kan combineren?
kos
-
- 46819 berichten
- 8944 stemmen
De Fauw en Marcellis zijn ook geen onaardige rechtsbacks.
kos
-
- 46819 berichten
- 8944 stemmen
Sigthorsson is precies een spits die Ajax goed kan gebruiken omdat hij beweeglijk is en een bal kan vasthouden. Fysiek sterk. Heeft diepgang maar kan ook kaatsen.
Kan koppen, goed schot, is nog jong, is Scandinavier wat goed werkt bij Ajax en van wat ik zag ik ook erg gedreven.
Enige minpuntje lijkt me de techniek die niet helemaal des Ajax is.
M.a.w. laat maar lekker naar Dortmund gaan
. Of nog liever laat Ajax maar kiezen voor Dost.
Overigens hoorde ik bij VI dat Feyenoord investeerders geld vrijmaken voor een goede spits. Ik zou Gekas eens proberen al zal dat vast niet lukken. Dat is nou typisch de ideale spits voor Feyenoord, al zal je er geen geld aan overhouden bij verkoop.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Vergeet niet dat Ajax nu al een tijdlang Stekelenburg mist he. Dat kost je tegengoals.
Als de verdediging het goed doet, krijgt de keeper geen lastige ballen. 
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Overigens hoorde ik bij VI dat Feyenoord investeerders geld vrijmaken voor een goede spits. Ik zou Gekas eens proberen al zal dat vast niet lukken. Dat is nou typisch de ideale spits voor Feyenoord, al zal je er geen geld aan overhouden bij verkoop.
Vanwege je laatste stukje zal dat dus ook niet gebeuren. Feyenoord moet een spits kopen, die later meer geld waard is, of in ieder geval niet minder.
Denk dat Feyenoord wel weer bij Heerenveen aanklopt voor Dost.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Tsja, Twente miste Douglas ook een paar weken. Zo kun je wel bezig blijven. Als Twente straks met 0-2 wint (niet ondenkbaar) dan hebben ze evenveel goals tegen gehad.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
A&L probeert het altijd zo in de richting te praten dat het gunstig wordt voor Ajax, dat weet je toch wel, Herman? 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik weet het Rico.
Ik hoop op wat gezond verstand.
Als je echt een goede verdediging hebt krijg je niet bijna elke wedstrijd een goal tegen (29 in 33 wedstrijden).
Ik zou Gekas eens proberen al zal dat vast niet lukken. Dat is nou typisch de ideale spits voor Feyenoord, al zal je er geen geld aan overhouden bij verkoop.
Mooie speler voor Feyenoord, inderdaad. Eintracht zal hem ook wel dumpen voor weinig aangezien ze toch hem af moeten straks (ik gok er wel op dat ze degraderen).
kos
-
- 46819 berichten
- 8944 stemmen
Vanwege je laatste stukje zal dat dus ook niet gebeuren. Feyenoord moet een spits kopen, die later meer geld waard is, of in ieder geval niet minder.
Maar pak m beet 25 goals is ook wel wat waard.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Ik stel maar vast het meest waardeloze elftal (in verhouding waar ze spelen) van dit seizoen op 
En ik neem alleen spelers die wel het hele seizoen een beetje hebben gespeeld.
-----------Stuhr Ellegard----
-Swerts-Breuer-Haglund-Lampi
--------------Engelaar-------------
---Hersi-----------------------Leonardo
--------Rigters-Berg-Pelle-----------
Nog knap lastig verzinnen 
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
A&L probeert het altijd zo in de richting te praten dat het gunstig wordt voor Ajax, dat weet je toch wel, Herman?
Feit blijft dat Ajax al 2 jaar op rij de minst gepasseerde achterhoede heeft. Daar ligt het niet aan. Als we dit seizoen een scorende spits hadden dan waren we kampioen geweest.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Klopt, maar dat is ten eerste nog geen zekerheid. Alleen het afgelopen seizoen doet hij het goed, daarvoor heeft hij jaren niks laten zien. Daarnaast zal hij ook teveel verdienen, voor Feyenoord-begrippen.
Feyenoord zal een jeugdige spits kopen, die niet teveel salaris opeist en waarmee later verdiend kan gaan worden (in potentie).
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Maar pak m beet 25 goals is ook wel wat waard.
Klopt, maar dat is ten eerste nog geen zekerheid. Alleen het afgelopen seizoen doet hij het goed, daarvoor heeft hij jaren niks laten zien. Daarnaast zal hij ook teveel verdienen, voor Feyenoord-begrippen.
Feyenoord zal een jeugdige spits kopen, die niet teveel salaris opeist en waarmee later verdiend kan gaan worden (in potentie).
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
--------------- Stekelenburg
De Fauw-- De Vrij --- Douglas-- Hempte
----- Vormer -------------------- Janssen
------------------- Toivonen
-- Ruiz --------------------------- Dzsudzsak
-------------------- Bulykin
aardige mix van sterk en slim denk ik
bank:
---------------------------Tyton
Janmaat -- Vertongen--Granqvist--Stenman
Brama---------------Eriksen--------------Tadic
Verhoek--------------Matavz----------Chadli / Ryo
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Feit blijft dat Ajax al 2 jaar op rij de minst gepasseerde achterhoede heeft. Daar ligt het niet aan. Als we dit seizoen een scorende spits hadden dan waren we kampioen geweest.
Tja, als PSV een betere keeper zou hebben, dan waren ze nu allang kampioen geweest. Wat zijn dat nou voor non-argumenten?
Vind Vertonghen wel één van de betere verdedigers van de Eredivisie, maar dat zegt meer iets over het niveau van onze competitie. Voor de rest is de verdediging van Ajax niet echt om naar huis te schrijven. Die Deen kan wel wat worden.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
PSV heeft een keeper die wel aardig kan keepen hoor.
Ajax heeft dit seizoen duidelijk een scorende spits gemist. Ik praat niet over anderen, ik praat er alleen over wat Ajax miste. Met een goede spits had Ajax 10 punten meer gehad.
Verder mag je mij uitleggen wie er niet voldoen bij Ajax achterin. Vd Wiel had niet zijn beste jaar, maar is ondanks dat nog altijd beter dan 95% van de rest. Alderweireld doet het naar behoren, moest er alleen onder Jol even uit. Vertonghen is top en alleen linksback is een probleem. Blind is niet zo best, Boilesen voldoet tot nu toe goed.
kos
-
- 46819 berichten
- 8944 stemmen
Waarom zou Bulyikin beter zijn dan Vleminckx
.
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1285 stemmen
Ik denk niet dat Feyenoord de nummer drie van de topscorerslijst uit de Bundesliga binnen kan hengelen. Daarnaast heeft Gekas al maanden geen pepernoot geraakt.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Waarom zou Bulyikin beter zijn dan Vleminckx
.
Bulyikin heeft veel mooiere goals gemaakt. Vleminckx maakte vooral intikkers.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Ik zeg dat de verdediging van Ajax niet zo best is. Voor Eredivisie-begrippen redelijk goed, zo blijkt, maar - zoals Herman al zei - is 29 goals tegen in 33 wedstrijd vrij veel voor een zogenaamd erg goede verdedigingslinie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.