• 17.400 nieuwsartikelen
  • 182.650 films
  • 12.578 series
  • 34.819 seizoenen
  • 657.967 acteurs
  • 200.532 gebruikers
  • 9.473.306 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60501 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Oke, wat doen ze dan tegen het racisme? Beetje campagnes houden dat spelers af en toe een shirtje dragen. Ik vind al die sociale activiteiten van voetbalclubs en organisaties sowieso al zum kotsen, aangezien zij juist de normale burger aan het kaalplukken zijn. Heeft juist alles met elkaar te maken, beetje op zo'n positieve manier profileren terwijl ze zelf de grootste geldwolven zijn. Net zoals de FIFA, de enige die echt een winst maakt met zo'n miljardentoernooi in Z-A en maar blij doen dat ze iets voor het volk kunnen betekenen.

Sja, als jij het al onzin vind dat zo'n organisatie haar verantwoordelijkheid neemt en een anti-racisme campagne niks vind, dan ben ik wel uitgesproken over dit verhaal.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En ik blijf de naam van The Pathetic One nog wel even noemen ja. Totdat iedereen hier die man gewoon Mourinho noemt.

Over pathetic gesproken.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4166 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Sja, als jij het al onzin vind dat zo'n organisatie haar verantwoordelijkheid neemt en een anti-racisme campagne niks vind, dan ben ik wel uitgesproken over dit verhaal.

Ik zeg niet dat ik het niets vind, ik vind het alleen pure hypocrisie van profit organisaties om dan een miniem bedrag aan dit soort campagnes uit te geven. Daarnaast helpen dit soort campagnes natuurlijk niet, daarom vind ik het zo hypocriet. Denk jij echt dat die extreem rechts denkende mensen ook maar iets geven om dit soort campagnes. Daarnaast vind ik een statement tegen racisme niet meer dan logisch. De UEFA is ook tegen kanker, verhongerende kinderen, oorlog en weet ik veel wat allemaal. Dat zijn we allemaal wel lijkt me. Categorie open deuren in trappen wat mij betreft.

Ondertussen mag jij mooi €500 betalen voor een kaartje in de CL finale.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Gelukkig zijn er nog miljoenen/miljarden-bedrijven die wat geven om dit soort zaken. Geven meer aan liefdadigheid dan je denkt.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4166 stemmen

Doe dan iets zoals Cruijff waar je mensen echt mee helpt. Ik vraag me af in hoeverre de UEFA iets aan racisme heeft gedaan behalve het zeggen dat ze er tegen zijn. Racisme is niet iets wat je met zo'n campagne kan bestrijden, daarom vind ik het weinig nut hebben. Pure publiciteitsstuntjes. Ik zou eerder campagne voeren voor al die kansarme kinderen in de wereld.

The Oceanic Six

• 60501 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Over pathetic gesproken.

Ach, zolang ik niet over UNICEF en bevoordeling begin zijn er nog wel zaken die meer pathetic zijn.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

rep_robert schreef:

Doe dan iets zoals Cruijff waar je mensen echt mee helpt. Ik vraag me af in hoeverre de UEFA iets aan racisme heeft gedaan behalve het zeggen dat ze er tegen zijn. Racisme is niet iets wat je met zo'n campagne kan bestrijden, daarom vind ik het weinig nut hebben. Pure publiciteitsstuntjes. Ik zou eerder campagne voeren voor al die kansarme kinderen in de wereld.

Wat moet de UEFA dan? Zeggen dat racisme prima is? Snap je niet helemaal.

The Oceanic Six

• 60501 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

Als je het niet eens weet, waarom veroordeel je het dan?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ach is gewoon een imago-kwestie voor zo'n organisatie, en dat campagnes (of het nou van de Fifa of van Postbus 51 is) helpen om een probleem te bestrijden is een illusie.

Net als dat Barcelona zo'n smetteloos imago heeft van braafste jongetje in de klas, of beter gezegd had want dat is flink afgebrokkeld onderhand.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Maar Unicef betaalt Barca helemaal niks of wel? Wel knap dan dat Barca het doet zonder die poen.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4166 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Wat moet de UEFA dan? Zeggen dat racisme prima is? Snap je niet helemaal.

Nee, gewoon een logischere campagne voeren dan een open deuren intrappen campagne. Laat ze voetbalscholen bouwen voor kansarme kinderen. Daarmee help je pas mensen.

Daarnaast is het vrij logisch dat je tegen racisme bent toch? Ik vind het gewoon een nietszeggende campagne.

Dat jullie niet inzien dat dit pure publiciteits stuntjes zijn dan houdt het snel op natuurlijk. Mensen financieel leegzuigen en vervolgens zeggen dat ze tegen Racisme zijn

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Nee, gewoon een logischere campagne voeren dan een open deuren intrappen campagne. Laat ze voetbalscholen bouwen voor kansarme kinderen. Daarmee help je pas mensen.

Daarnaast is het vrij logisch dat je tegen racisme bent toch? Ik vind het gewoon een nietszeggende campagne.

Het zal ongetwijfeld vast wel meehelpen aan een andere gedachte van spelers en publiek. Ik hoor in ieder geval al geen oerwoudgeluiden meer in de Nederlandse stadions.

The Oceanic Six

• 60501 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Maar Unicef betaalt Barca helemaal niks of wel? Wel knap dan dat Barca het doet zonder die poen.

Barca geeft UNICEF zelfs geld.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4166 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Als je het niet eens weet, waarom veroordeel je het dan?

Ik weet het wel, het antwoord is natuurlijk 0,0. Maar misschien dat jij wat tegenwicht kon geven of zo. Wat niet lukt dus.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4166 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Het zal ongetwijfeld vast wel meehelpen aan een andere gedachte van spelers en publiek. Ik hoor in ieder geval al geen oerwoudgeluiden meer in de Nederlandse stadions.

Nou, bedank de UEFA daar maar voor. Ik heb nog nooit oerwoud geluiden gehoord in Nederlandse stadions. Komt omdat wij in een tolerante, multiculturele samenleving wonen(al wint de laatste tijd een bepaald persoon veel zieltjes). Veel Zuid Europese landen hebben dat niet.

In andere landen gebeurt het dus wekelijks, wat jij denkt is slechts een illusie. Zo'n campagne van de UEFA helpt natuurlijk voor geen meter. Puur voor het eigen imago en meer niet. Zoiets noem je marketing Frank

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2393 stemmen

Opvallend: Nuri Sahin naar Real Madrid.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Heb zo vaak in het verleden oeoe-geluiden gehoord en nu al een hele tijd niet meer als een donkere speler de bal heeft.

The Oceanic Six

• 60501 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

Dat jullie niet inzien dat dit pure publiciteits stuntjes zijn dan houdt het snel op natuurlijk. Mensen financieel leegzuigen en vervolgens zeggen dat ze tegen Racisme zijn

Nogmaals, wat heeft dat ene met het andere te maken? Niks.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4166 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Nogmaals, wat heeft dat ene met het andere te maken? Niks.

Misschien ook nog maar is een cursusje marketing volgen zou ik zeggen. Maar van iemand die nauwelijks in een stadion komt verwacht je dit soort antwoorden ook meer.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

moviemafketel schreef:

Barca 'mag' ook gerust honderden miljoenen in de schuld staan.. maar ondertussen wel de gulgevige filantroop uithangen

The Oceanic Six

• 60501 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Misschien ook nog maar is een cursusje marketing volgen zou ik zeggen.

Ik volg marketing, dankje. Leg maar uit wat je ermee bedoelde net.

Maar van iemand die nauwelijks in een stadion komt verwacht je dit soort antwoorden ook meer.

En waar slaat dit op? Boos omdat ik je harde kern supportersgedrag soms raar vind?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Barca 'mag' ook gerust honderden miljoenen in de schuld staan.. maar ondertussen wel de gulgevige filantroop uithangen

Moet Madrid ook eens gaan doen ipv een half miljard op de bank hebben zitten.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4166 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Jij snapt het tenminste. Barcelona krijgt alleen maar een beter imago van dit, ondanks dat ze er zelf miljoenen in pompen. Mensen denken, ze steunen UNICEF, wat goed. Laat ik wat shirtjes kopen omdat ze zo gul zijn. Simpeler kan het bijna niet.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Jij snapt het tenminste. Barcelona krijgt alleen maar een beter imago van dit, ondanks dat ze er zelf miljoenen in pompen. Mensen denken, ze steunen UNICEF, wat goed. Laat ik wat shirtjes kopen omdat ze zo gul zijn. Simpeler kan het bijna niet.

Wel cynisch ben je zeg. Je kan het ook omdraaien en zeggen dat het alleen maar positief is dat UNICEF geld krijgt van Barca waar ze goede dingen mee kunnen doen.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4166 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik volg marketing, dankje. Leg maar uit wat je ermee bedoelde net.

(quote)

En waar slaat dit op? Boos omdat ik je harde kern supportersgedrag soms raar vind?

Nee, komt omdat voetbal voor jou geen reet kost. Je betaalt je televisie abbonementje en dan ben je klaar. Supporters die alles bezoeken zijn duizenden Euro's per jaar kwijt en worden compleet leeggezogen. Elk jaar wordt het duurder en duurder voor de normale betalende man.

Vervolgens kijk je het nieuws en zie je dat die clubs en organisaties wel allemaal goede doelen steunen. Steun eerst maar is die mensen die je uitzuigt denk ik dan, die bepalen wel of ze een goed doel willen steunen.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4166 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Wel cynisch ben je zeg. Je kan het ook omdraaien en zeggen dat het alleen maar positief is dat UNICEF geld krijgt van Barca waar ze goede dingen mee kunnen doen.

Tuurlijk doet Barca veel goeds voor UNICEF, maar het zou naïef zijn als je denkt dat Barca geen winst haalt hieruit.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Van mij mogen ze! Een goed imago is goud waard, dus gouden greep van Barca.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4166 stemmen

Ik vind er ook niks mis mee, alleen ik geloof niet zo in die zogenaamde goede bedoelingen van de UEFA en dergelijke Zoiets doet zo'n organisatie alleen als ze er zelf beter van worden. Vind ik iemand/bedrijven die anoniem goede doelen steunen oprechter overkomen. Gaat meer om de beeldvorming.

Het enige wat ik probeerde te zeggen is dat ze allemaal zo braaf willen overkomen, terwijl het eigenlijk de grootste bloedzuigers op aarde zijn.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zolang ze jou maar uitzuigen dan en niet de mensen die de hulp nodig hebben van organisaties van organisaties als UNICEF. Alles is duurder geworden in deze wereld als je dat nog niet doorhebt. We worden maandelijks opgelicht door KPN, NUON en de banken. We kunnen huilie huilie doen of gewoon blij zijn dat we het kunnen betalen.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4166 stemmen

Tuurlijk wordt alles duurder, maar de commercie in het voetbal begint gewoon schrijnend te worden. Daarnaast, er heerst ook een maatschappelijke druk op bedrijven, organisatie en voetbalclubs. Juist omdat die zoveel verdienen eist de samenleving eigenlijk ook dat ze geld in goede doelen stoppen. Het liefst steken ze dat geld natuurlijk in eigen zak, maar puur vanwege het imago stoppen ze vaak geld in goede doelen, om het publiek rustig te houden. In dat opzicht rechtvaardigt het een organisatie als de UEFA natuurlijk voor wat ze doen. Zolang het geld binnen blijft stromen vindt de UEFA het wel best allemaal, kijk maar is wat er bij een Europese wedstrijd gebeurt of tijdens het WK. Lijkt haast wel een dictatuur(alles wordt afgeplakt, andere merken die geen UEFA sponsor zijn worden verbannen, dieptepunt is natuurlijk de Bavariazaak tijdens het WK), dan heb ik er eigenlijk al geen goed woordje meer voor over. Dan mag alles wel duurder worden, maar eigen hachje eerst bij een organisatie als FIFA of UEFA. De restantjes pompen ze wel in goede doelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.