- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik ben helemaal niet zo'n fan van Been hoor. En vind hem geen supertrainer of zo.
Ik val hem of Feyenoord ook niet aan, stel er alleen enkele kritische vragen bij. Maar dan krijg je direct
-smileys en reacties dat het niet helemaal goed met je gaat naar je hoofd geslingerd.
kos
-
- 46715 berichten
- 8870 stemmen
Hij heeft a) gelijk met wat hij altijd zegt over het publiek en b) is het ook het enige wat hij kan doen.
Zie het probleem dan ook niet zo.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Vooral met wat beschreven wordt in die eerste gequote alinea ben ik het roerend eens. Denk je dat het toeval is dat ie net op dat moment zijn vingertje opsteekt en naar het meegereisde publiek wijst? Dat is bijna Jiskefet. Maar kennelijk werkt het, want voor het legioen is ie welhaast een heilige. Is er überhaupt iets wat jullie hem niet goed vinden doen?
Er staat constant een camera op de trainer, vooral wanneer die met 10-0 op z’n broek gaat krijgen, na afloop krioelt het dan van de fotografen. En al zóu hij het expres doen, vind het sowieso al goed dat een trainer de spelers er even aan herinnert dat er meegereisde supporters zijn, zouden er meer moeten doen.
Nee vind het nergens op slaan, net als dat zogenaamde toneelstukje, dat verlies heeft hem overduidelijk echt geraakt. Je hoeft dat ook niet eens ‘zo dramatisch mogelijk te verkopen’ want het is van zichzelf al dramatisch genoeg. Dat hij ook telkens hetzelfde roept is ook logisch gezien alle media-aandacht de laatste weken en de constante riedel aan dezelfde (terechte) vragen. Dan krijg je ook dezelfde (terechte) antwoorden.
Er is ook wel iets wat me in hem tegenstaat: het stug vast blijven houden aan 4-3-3 met klassieke buitenspelers dat te weinig kansen en doelpunten oplevert. Het liefste zie ik een diepe spits (Castaignios), met een type Smirnov/Tomasson erachter en Wijnaldum in een vrije rol. Gister was Castaignos jammergenoeg weer vaker ver buiten de 16 te vinden dan erin, noodgedwongen dan
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Er is ook wel iets wat me in hem tegenstaat: het stug vast blijven houden aan 4-3-3 met klassieke buitenspelers dat te weinig kansen en doelpunten oplevert. Het liefste zie ik een diepe spits (Castaignios), met een type Smirnov/Tomasson erachter en Wijnaldum in een vrije rol. Gister was Castaignos jammergenoeg weer vaker ver buiten de 16 te vinden dan erin, noodgedwongen dan
Mee eens, daar ben ik ook voorstander van. Tenminste als je Smolov bedoelt, ik ben geen voorstander om een fles drank samen met Luc in de spits te zetten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die column van Dijkshoorn serieus nemen
. Had zo een stuk van Quido zelf kunnen zijn
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Been is
Bij sommige users hier zal er misschien een tikkeltje jaloezie heersen - dat er al in geen eeuwen een trainer bij Ajax aan de slag was die daadwerkelijk om de club gaf. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Die column van Dijkshoorn serieus nemen
. Had zo een stuk van Quido zelf kunnen zijn
.
Ik neem columns van v. Dijkshoorn dan ook nooit serieus. Die zijn er overigens ook niet voor om serieus genomen te worden, puur voor vermaak. De man heeft geen verstand van voetbal.
Ik begrijp zijn interpretatie van Been op het Feyenoordpubliek ook wel, zoiets verzint hij alleen omdat hij zelf zo is. Bij DDWD ook; als hij zijn stuk gelezen heeft, komt hij zowat klaar op z'n krukje. Hij vindt zichzelf belangrijker dan een goed stuk te schrijven, hoewel dat weer inherent is.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Maar kennelijk werkt het, want voor het legioen is ie welhaast een heilige. Is er überhaupt iets wat jullie hem niet goed vinden doen?
Ja hoor. Hij valt zijn spelers te vaak publiekelijk af (Biseswar, De Cler), soms snap ik weinig van zijn wissels (elke keer Smolov in de spits begin van het seizoen), en rouleerde hij veel te veel terwijl jonge spelers als Castaignos vertrouwen moeten hebben. En als je eerlijk bent hebben sommige spelers zoals Fer en Wijnaldum nog niet genoeg progressie geboekt sinds Been er zit.
Maar om nou te zeggen dat Dijkshoorn gelijk heeft als hij zegt dat Been een showtje opvoert, dat is toch wel redelijk genant. Dijkshoorn is een volksmenner eerste klas die zelf niet eens gelooft wat hij tikt.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Er zijn hier al meerdere minpunten van Been genoemd door Feyenoorders, maar dat is voor dovemansoren, zo lijkt het.
Naat wat punten van Montorsi vind ik ook dat Been niet duidelijk genoeg is over zijn eerste keeper. De ene keer schreeuwt hij dat Darley de eerste keeper zal zijn, dan weer Mulder, dan weer van Dijk. Het heeft ook met blessures te maken, maar hierin moet hij duidelijker zijn. Been is een trainer die nog veel moet leren, maar erg leergierig is en ook goed tegen kritiek kan. Zijn woordenschat is niet zeer groot, maar dat is niet het belangrijkste voor een trainer, al hoort media erbij. Been is wel iemand die zich voor 110% inzet en dat is iets waar het Legioen van houdt.
Tactisch kan hij ook nog veel leren, maar Been heeft potentie.
Overigens ben ik het niet eens met Montorsi dat Fer en Wijnaldum geen progressie hebben geboekt onder Been. Ik zeg niet dat het Beens verdienste is, maar Fer heeft vorig seizoen bijzonder veel progressie geboekt. Nu heeft hij een terugval, maar dat komt mede doordat het team niet draait - hij is niet iemand die een team op sleeptouw kan nemen op dit moment, maar hij is nog jong. Wijnaldum heeft dit seizoen duidelijk progressie geboekt, hij is een speler die momenteel het verschil kan maken, al moet hij zich daar nog in ontwikkelen. Ook moet hij rendabeler worden, zoals hij tegen VVV wel was. Maar Wijnaldum is een stuk balvaster geworden en zijn acties slagen veel meer dan in zijn vorige seizoenen.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Ik zeg niet geen progressie, maar niet genoeg progressie. Vooral Wijnaldum vind ik een beetje stil hebben gestaan, al speelt die de laatste weken al een stuk beter. Fer vind ik erg matig dit seizoen, maar is inderdaad vorig jaar wel gegroeid. Toch vind ik dat zulke spelers al veel verder hadden kunnen zijn, maar dat gebeurt toch met name als het in een team is met gearriveerde spelers. Weet niet echt of je het Been kunt verwijten hoor, maar het is wel een constatering.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik zeg niet geen progressie, maar niet genoeg progressie.
Dat las ik verkeerd, maar dan nog ben ik het niet geheel met je eens.
Vooral Wijnaldum vind ik een beetje stil hebben gestaan, al speelt die de laatste weken al een stuk beter. Fer vind ik erg matig dit seizoen, maar is inderdaad vorig jaar wel gegroeid. Toch vind ik dat zulke spelers al veel verder hadden kunnen zijn, maar dat gebeurt toch met name als het in een team is met gearriveerde spelers. Weet niet echt of je het Been kunt verwijten hoor, maar het is wel een constatering.
Wijnaldum heeft de vorige seizoenen een beetje stil gestaan, dat klopt. Maar je moet niet vergeten dat hij pas 19 jaar is. Daarnaast heeft Been hem pas 1 en een kwart seizoen onder zijn hoede. En dit seizoen heeft hij veel progressie geboekt, nogmaals. Het probleem ligt niet zozeer aan Been, maar eerder aan het team; Wijnaldum en Fer kunnen niet beter worden van andere spelers, ze zijn zelf de beste spelers op die potities. Er loopt geen ervaren speler om hen heen die ze kan corrigeren of waar ze slimme dingen van kunnen leren, handigheden. Daar is Been voor, dat klopt, maar ik zie Wijnaldum dit seizoen telkens weer groeien.
Fer is 20 jaar en kán gewoon niet doen wat hem gevraagd wordt. En vorig seizoen is hij een heel stuk gegroeid ten aanzien van het seizoen ervoor. Terugvallen zijn normaal op die leeftijden, zeker in een team dat niet draait. Hopelijk herpakt Fer zich snel, al zal hij het niveau van vorig seizoen niet halen, ben ik bang, met zulke jonge spelers om zich heen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Prima stuk weer van Dijkshoorn, je kunt die walgelijke crowd-pleasers niet hard genoeg aanpakken. Dat gezeur over Been als Feyenoord fan ook, kom nou, als-ie morgen bij Twente, PSV of Ajax kan tekenen doet-ie dat. Verder wordt de rol van de coach weer eens hopeloos overschat; dezelfde coach die vorig jaar 4e werd staat nu 15e, en speelde degradatie- en Europees voetbal met NEC.
Dat ligt 100x meer aan Lens of Makaay dan aan Been.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Echt een man naar je hart, zelfde manier van beargumentering ja
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Dat gezeur over Been als Feyenoord fan ook, kom nou, als-ie morgen bij Twente, PSV of Ajax kan tekenen doet-ie dat.
Fout!
Bij Ajax zal hij 'ie lang-zal-ie-leven nooit tekenen. Daar heeft hij zo ongeveer een eed voor afgelegd.
Verder wordt de rol van de coach weer eens hopeloos overschat;
Mourinho. 
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Been is
Bij sommige users hier zal er misschien een tikkeltje jaloezie heersen - dat er al in geen eeuwen een trainer bij Ajax aan de slag was die daadwerkelijk om de club gaf.
Wij hadden een vergelijkbare situatie met Blind een paar jaar geleden 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Mourinho.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Wij hadden een vergelijkbare situatie met Blind een paar jaar geleden
Jammer dat hij wel wegliep voor de slechte prestaties.
Was schitterend in de Kuip destijds. "Blind moet blijvuh! Blind moet blijvuh!"
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Niet helemaal, want ik heb altijd gezegd (koekeloer maar na) dat het gros van de trainers geen of zeer beperkte invloed heeft. Het is duidelijk dat daar uitzonderingen op zijn, in positieve (Mourinho, Van Gaal) en negatieve (Van Marwijk, De Mos) zin.
Maar 90 - 95% is compleet inwisselbaar.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Prima stuk weer van Dijkshoorn, je kunt die walgelijke crowd-pleasers niet hard genoeg aanpakken. Dat gezeur over Been als Feyenoord fan ook, kom nou, als-ie morgen bij Twente, PSV of Ajax kan tekenen doet-ie dat. Verder wordt de rol van de coach weer eens hopeloos overschat; dezelfde coach die vorig jaar 4e werd staat nu 15e, en speelde degradatie- en Europees voetbal met NEC.
Dat ligt 100x meer aan Lens of Makaay dan aan Been.
Hehe Been bij Ajax 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Jammer dat hij wel wegliep voor de slechte prestaties.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hehe Been bij Ajax
Het zal voor hem nu not dun zijn, maar hij zal maar al te graag willen. Na verloop van tijd kan het vanzelf, kijk maar naar Beenhakker en zijn jaarlijkse 'thuiskomen' op weer eens een compleet andere plek. En de supportertjes die er steeds weer intrappen...
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Het zal voor hem nu not dun zijn, maar hij zal maar al te graag willen. Na verloop van tijd kan het vanzelf, kijk maar naar Beenhakker en zijn jaarlijkse 'thuiskomen' op weer eens een compleet andere plek. En de supportertjes die er steeds weer intrappen...
otherfool, je vergeet dat Been zelluf een seizoenskaart had op Vak S. Beenhakker is wat mij betreft nooit een echte Feyenoorder geweest.
Been en Ajax. Dat zal nooit gebeuren, zoals Taument destijds ook niet op de aanbieding van Ajax inging, omdat er nog zoiets bestaat als clubliefde. Je geloof het niet, ik weet het, maar het bestaat nog. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Het is Beens grote droom om bij Ajax aan de slag te gaan, het liefst met Willem als technisch adviseur en Kiprich als assistent-trainer, dat mag inderdaad geen geheim zijn net zoals Bobby Haarms jaren geleden gesolliciteerd heeft bij Feyenoord.
Het schijnt ook dat Gerard Meijer de draad weer gaat oppakken en de eerste gesprekken met Ajax heeft gevoerd
Tenminste als je Smolov bedoelt
uiteraard, zo noem ik 'em 
kos
-
- 46715 berichten
- 8870 stemmen
Neem aan dat jullie hem al gezien hebben, maar toch...
.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
ja ik had hem gezien, wel een matennaaier.
Eerst een schwalbe, dan hands(scheids waarom geen vrij trap?) en dan mag die gewoon doorgaan van de scheids? Zeer discutabel.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ook al gezien. Ongelooflijk. Hoelang zal die scheids geschorst worden? Nani pakt de bal bijna op... Je zou bijna het veld afstappen.
kos
-
- 46715 berichten
- 8870 stemmen
Hoelang zal die scheids geschorst worden? .
Nou, hij fluit deze week de CL pot van Ajax
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.