- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tegenwoordig is 1 wedstrijd? 2 Wedstrijden?
Tegen Auxerre nog was hij alles behalve een teamplayer. Als hij dat wel was geweest, had Ajax de wedstrijd al veel eerder beslist.
Laatste 2 jaren. Met teamplayer bedoel ik dat hij het belang van Ajax voorop stelt, niet eigen glory. Neemt niet weg dat hij in het veld nog regelmatig een foute keuze maakt en iemand de bal vergeet te geven.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat een schande van gister trouwens zeg. Zie op EL nu weer een samenvatting voorbij komen. 2 ongelooflijk duidelijke penalty's worden gewoon niet gegeven aan Ajax. Onbegrijpelijk.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Tsja, scheidsrechterlijke dwalingen,.. het valt eerder op als een scheids een wedstrijd correct laat verlopen
Wel mooi van die scheids dat hij die Fuckovitschj gewoon rood geeft, zonder dat die aanslag ook effect had. Wat een debiel is dat. Fladderes ook weer een gestoorde overtreding trouwens tegen Enoh, die gast spoort ook niet helemaal.. nog niet zo lang geleden tegen Twente ook al van die krankzinnige charges 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Eigenlijk zou het de KNVB sieren als ze Fledderus vrijspreken, Brama werd dat nl. ook op het heilige kunstgras van Almelo.
Jan van Halst zit Twente nog steeds als een dikke underdog af te schilderen ... na 2 seizoen prima voetbal mag je toch ook wel gewoon eens eerlijk zeggen dat je gewoon kunt winnen bij PSV en serieus voor de titel meedoet.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Wat een schande van gister trouwens zeg. Zie op EL nu weer een samenvatting voorbij komen. 2 ongelooflijk duidelijke penalty's worden gewoon niet gegeven aan Ajax. Onbegrijpelijk.
ja, van die Studio Sport samenvatting word je niet vrolijk. In zo'n EL samenvatting zit veel meer als het goed is.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Laatste 2 jaren. Met teamplayer bedoel ik dat hij het belang van Ajax voorop stelt, niet eigen glory. Neemt niet weg dat hij in het veld nog regelmatig een foute keuze maakt en iemand de bal vergeet te geven.
Al verbaasde ik me gisteren na de 4-1 wel. Hij was de enige die nog niet gescoord had(bij wijze van) en kon voor een goal gaan. Hij legde daarintegen gewoon af op iemand die een grotere kans had.
Het is nog niet een verloren zaak 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ferrer haha, ik vond het altijd een zeer goede speler, maar dit wordt echt he-le-maal niks. 1 grote grap vind ik het.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
En mensen altijd maar lullen dat wij zo arrogant zijn. Hier eentje voor die mensen om het af te leren!

Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Geen woord aan het filmpje is gelogen
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Niet helemaal waar natuurlijk. Ten eerste zijn zij 'Ajax' niet, de spelersgroep is Ajax. Voor elk van deze knulletjes 10 andere debielen die op een willekeurige zondag niets te doen hebben. Ten tweede is 'Ajax' al 7 jaar niet de beste van (een toch inferieur voetballand als) Nederland. Als ze nu hadden geroepen; zij zijn Ajax, zij staan nu derde, ja, dan was geen woord aan het filmpje gelogen.
Nu zit er, al met al, net zo veel waarheid in mijn volgende claim: Ik ben Jozef Stalin, en ik ben een leuke man. Of: Ik ben Ajax, en ik ben de slechtste.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Niet helemaal waar natuurlijk. Ten eerste zijn zij 'Ajax' niet, de spelersgroep is Ajax..
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Niet helemaal waar natuurlijk. Ten eerste zijn zij 'Ajax' niet, de spelersgroep is Ajax. Voor elk van deze knulletjes 10 andere debielen die op een willekeurige zondag niets te doen hebben. Ten tweede is 'Ajax' al 7 jaar niet de beste van (een toch inferieur voetballand als) Nederland. Als ze nu hadden geroepen; zij zijn Ajax, zij staan nu derde, ja, dan was geen woord aan het filmpje gelogen.
Nu zit er, al met al, net zo veel waarheid in mijn volgende claim: Ik ben Jozef Stalin, en ik ben een leuke man. Of: Ik ben Ajax, en ik ben de slechtste.
LOL, hier bewijs je je grote onkunde nogmaals 
De spelersgroep is Ajax niet? Zij zijn maar passanten die tijdelijk voor de club/het geld spelen en vaak niet eens een echte Ajacied zijn.
'Wij', de supporters zijn wel Ajax, wij blijven altijd onze club trouw en zijn er in goede en slechte tijden. Dankzij de supporters heeft een club als Ajax juist bestaansrecht, zonder supporters geen inkomsten en dus ook geen voetbalbedrijf. Zo geldt dat voor elke betaalde voetbalclub in de Eredivisie.
Daarnaast heeft 'het beste' zijn natuurlijk niet met de resultaten te maken, een supporter van Groningen of NEC vindt zijn/haar club de beste, mooiste en leukste club van het land. Zelfde geldt echt niet anders voor Ajacieden.
Had al enigzins gehoopt op een reactie als dit, lul jezelf hier maar is uit
Een tip, je hoeft alles heus niet altijd zo zwart/wit te zien hoor!
kos
-
- 46715 berichten
- 8870 stemmen
Wat vind men hier trouwens van El Hamdaoui? Ik vind hem echt een fenomeen. Zijn lob tegen NAC, zijn heerlijke goals tegen Heerenveen, zijn sublieme lijnactie tegen Heracles....en dan heb ik het alleen maar over de laatste 2 weken. Wat een gruwelijke techniek heeft hij zeg. Misschien technisch gezien wel de allerbeste van Nederland.
Dat zou goed kunnen. El Hamdaoui is een zeer goede speler die in de Eredivisie moeiteloos goals kan blijven maken. Op dit moment voor een team als Ajax ook erg nuttig omdat het tactisch allemaal nogal los zand is en je met zo'n speler dan toch nog kan scoren vanuit het niets.
Ik vind hem alleen geen speler waar je écht mee naar boven kunt kijken omdat hij tactisch niet echt in een team past. Het is echt een solist.
Als je echt weer Europese successen wil bijvoorbeeld zul je een echte strategie en tactiek moeten hebben. Dat was voor het laatst onder Van Gaal half jaren 90. Daarna is de Ajax ploeg elk jaar meer een soort individuenploeg geweest zonder echte tactiek als vroeger met flankspelers die opkomen, voorzetten, aanspeelpunt nr. 9, nr. 10 er rondom etc.
Dan kun je pas echt potten breken in Europa enzo.
Een El Ham is een speler om gewoon de bal naar voren te spelen en dan doet ie er zelf wel wat mee, net als Suarez. In de Eredivisie werkt dat wel, maar verder kom je niet. Dan hebben PSV en Twente toch veel meer balans en tactiek in het team.
Ik denk dat ook Ajax supporters liever gewoon weer een Ajax-voetballend team als vroeger hebben, desnoods met jonkies of zo, maar wel met tactiek, in plaats van puur afhankelijk zijn van solo-aanvallers.
p.s. een beetje Ajax-kenner ziet neem ik aan ook wel dat je met El Ham wel goals binnen haalt, maar ook veel inboet aan goals en kansen van niet alleen Suarez, maar ook een De Jong bijvoorbeeld. In principe ga je er als team dan nog niet echt op vooruit.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dat ik het ooit nog zo met je eens zou zijn over iets wat Ajax betreft, kos ... 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
En nog meer eensgezindheid, de column van Dijkshoorn in de VI over Been. Zo vol met waarheden. Ik benoemde het vorige week ook al:
"Ja, hier stond een man [Been] die samen met zijn team leed. Die de pijn voelde. Daar tussendoor vond Mario nog wel de tijd, toevallig net toen de cameraman om hem heen draaide, zijn spelers te wijzen op de meegereisde supporters. Die moesten worden bedankt."
"Ik vond Mario Been die zondagmiddag een slecht toneelstuk opvoeren. (...) Mario Been acteerde een hele tweede helft lang de Feyenoorder in hart en nieren die samen met zijn jongens de gifbeker leegdronk. Een half uur na de wedstrijd werd duidelijk waar Been werkelijk aan had staan denken. Hoe ging hij dit zo dramatisch mogelijk verkopen aan de pers. Mario heeft een halve wedstrijd, vanaf de 4-0, vooral aan zichzelf staan denken."
"In de kleedkamer had hij zichzelf ter discussie gesteld. (...) Been stelde de vraag precies op het goede moment. Aan spelers die net met 10-0 hebben verloren, een paar minuten na de wedstrijd, vragen of ze je nog wel een goede coach vinden, is veelzeggend. (...) Als Been echt van binnen had gehuild, zoals hij zelf meldde, dan zou hij zijn mond hebben gehouden. Been sprak wel en was daar zo trots op dat hij het daarna in ieder interview even vertelde. Het was precies wat zijn team ook de hele wedstrijd had gedaan: angstig vooruit verdedigen. Voor Been was er na de wedstrijd blijkbaar maar één ding belangrijk. Mario Been zelf. Of ze nog wel van hem hielden. Of ze hem nog wel goed vonden."
kos
-
- 46715 berichten
- 8870 stemmen
Dat vind ik dan weer een column van iemand die er echt de ballen verstand van heeft. 1 groot onzinverhaal.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Als je dezelfde mening hebt als van Dijkshoorn dan is dat een teken dat het bergafwaarts met je gaat. In zijn algemeenheid.
Uiteraard ook erg oneens over bovenstaand geprevel.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Dat moet toch bijzonder frustrerend zijn, dat hij buiten het veld wel begrijpt hoe het moet, maar op het veld telkens weer het tegendeel beweert met z'n voeten.
Suarez is nog steeds een ego eerste klas. En hij zal nooit bij een echte topclub slagen als hij dit niet afleert.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Een echte toptrainer in het buitenland laat hem waarschijnlijk weer in een super extreem systeem spelen. Eigenlijk vermoord je de voetballer Suarez dan. Denk zelfs dat hij doodongelukkig wordt.
kos
-
- 46715 berichten
- 8870 stemmen
Zoveel teams met een vast systeem zijn er niet meer hoor.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Dus conclusie: hij zal nooit slagen bij een echte topclub, waar betere voetballers dan Suarez rondlopen?
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Zo vol met waarheden.

Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Als je dezelfde mening hebt als van Dijkshoorn dan is dat een teken dat het bergafwaarts met je gaat. In zijn algemeenheid.
Vooral met wat beschreven wordt in die eerste gequote alinea ben ik het roerend eens. Denk je dat het toeval is dat ie net op dat moment zijn vingertje opsteekt en naar het meegereisde publiek wijst? Dat is bijna Jiskefet. Maar kennelijk werkt het, want voor het legioen is ie welhaast een heilige. Is er überhaupt iets wat jullie hem niet goed vinden doen?
kos
-
- 46715 berichten
- 8870 stemmen
Ik ben helemaal niet zo'n fan van Been hoor. En vind hem geen supertrainer of zo.
Maar om hem als acteur en aansteller neer te zetten is echt te dom voor woorden.
Dat kan hij niet eens al zou hij het willen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dus conclusie: hij zal nooit slagen bij een echte topclub, waar betere voetballers dan Suarez rondlopen?
En dan schijn ik altijd de kromme beredeneringen te maken. 
Ik zeg dat als je die jongen teveel in een keurslijf zet, hij dus niet meer vrijuit kan en misschien zelfs mag ballen, er misschien niks meer van het mooie, frivole voetbal van hem overblijft. Je krijgt dan weer een eendagsworst.
@kos: Bij echte topclubs wordt toch duidelijk nog in een systeem gevoetbald?
kos
-
- 46715 berichten
- 8870 stemmen
.
@kos: Bij echte topclubs wordt toch duidelijk nog in een systeem gevoetbald?
Vooral verdedigend in een systeem. Aanvallend maar zelden.
Hij zou bvb moeiteloos met een Chelsea of Milan mee kunnen doen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Mario heeft er natuurlijk wel een handje van, dat gedweep met supporters en het publiekelijk afvallen van spelers.
Verder neem ik Nico niet zo serieus, net als de rest van dat vunzig blaadje. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Vooral met wat beschreven wordt in die eerste gequote alinea ben ik het roerend eens. Denk je dat het toeval is dat ie net op dat moment zijn vingertje opsteekt en naar het meegereisde publiek wijst? Dat is bijna Jiskefet. Maar kennelijk werkt het, want voor het legioen is ie welhaast een heilige. Is er überhaupt iets wat jullie hem niet goed vinden doen?
Ik begrijp jouw probleem telkens niet. Een supportersgroep die de club blijft steunen terwijl ze met 7-0 achterstaan mag je toch wel bedanken, lijkt mij? Natuurlijk zijn de spelers teleurgesteld, maar Been blijft professioneel en wijst zijn spelers op het Feyenoordvak. Grote klasse van Been.
Daarnaat ga je er puur vanuit dat hij het enkel doet om het Legioen achter zich te krijgen. Maar zo is Been gewoon. Er zit niks geen acteerwerk bij.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.