• 15.971 nieuwsartikelen
  • 179.027 films
  • 12.272 series
  • 34.078 seizoenen
  • 649.208 acteurs
  • 199.265 gebruikers
  • 9.389.653 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Je bent niet de enige. Het is natuurlijk sensationeel dat Feyenoord zo verliest, maar het kampioenschap is waarschijnlijk dit weekend alweer verspeeld. Twente heeft ons nu ook alweer ingehaald.

Dat is wel heel snel, zonder rood had Ajax gewonnen, een verplicht nummertje wat even kut verliep. Komt Ajax wel weer overheen, maar 3 punten achter. Nu is het zaak dat niet zoals in het verleden er een paar van dit soort wedstrijden achter elkaar komen. En met een beetje geluk wellicht nog door in de CL zie dat stiekem nog wel gebeuren. 3e sowieso. Bij de winterstop kunnen we pas echt goed zien hoe het ervoor staat.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)

De één iets minder erg dan de ander .

Zeg maar gerust een heel groot stuk minder erg. Met 10 man terug komen van een 2-0 achterstand is nog niet eens zo heel slecht eigenlijk. Goed is voor het voor alle duidelijkheid ook niet.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Been is wel realistich igg. en geen wegloper!

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Tja, wat moet ik hierover zeggen? Een zwarte dag in zwarte jaren. Een wedstrijd waar consequenties aan vastkleven. De talenten Vlaar, Fer en WIjnaldum zullen zeker willen vertrekken. Been zal weggaan, ook al is dat niet de oplossing. Maar na zo'n wanprestatie - nog nooit meegemaakt - móet je je spullen pakken. Zoiets kan niet.

En dan zijn we ook Fer nog eens voor lange tijd kwijt, naast Tomasson, Cissé en Fernandez.

Die 7-2 van 13 jaar geleden doet nog steeds pijn, ik ben bang dat ik dit over 30 jaar nog niet vergeten ben.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Waarom? Dit zijn toch objectief te constateren zaken? Dat had otherfool zelf nog kunnen doen. Ik leg of suggereer geen verbanden.

Met de opzet van het voetbalspel, de grote rol van de scheidsrechter, een hoop interpretatie-regels en geen technische hulpmiddelen, is het logisch dat scheidsrechters veelvuldig en op belangrijke momenten in de fout gaan.

Maar nogmaals; over 34 wedstrijden event zich dat wel out in mooi Nederlands.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Die 7-2 van 13 jaar geleden doet nog steeds pijn, ik ben bang dat ik dit over 30 jaar nog niet vergeten ben.

1 keer op de coolsingel staan en het is verleden tijd.

Zeker na al die zwarte jaren.

De 2-2 van Ajax is erger aleen 10-0 10-0 is erg hard, vroeger kregen we altijd een patatje van de trainer als we de 10 of meer haalde.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

otherfool schreef:

Met de opzet van het voetbalspel, de grote rol van de scheidsrechter, een hoop interpretatie-regels en geen technische hulpmiddelen, is het logisch dat scheidsrechters veelvuldig en op belangrijke momenten in de fout gaan.

Dit waren meer dan fouten alleen. Ik nodig je uit de hele wedstrijd eens te kijken en daarna een conclusie te trekken. Daarna mag je me hier best wegzetten als calimero of me op wat Bingo-kaarten trakteren.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Als Leerdam die 2e gele (onterechte) kaart niet had gekregen, was Feyenoord er uiteraard gewoon met 3 punten naar huis gegaan.

Serieus, het is helemaal niet erg om te verliezen in Eindhoven, het was ingecalcueerd, maar verlies je er met een marge van 1 of 2, dan kun je daarna "gewoon" een goede serie neerzetten (al wordt de wedstrijd in Alkmaar lastig), maar nu is alle onzekerheid van die gassies verdwenen, weggevlogen - en die komt voorlopig niet meer terug. Zo'n groot verschil tussen uit en thuis is wel erg bizar.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Dit waren meer dan fouten alleen. Ik nodig je uit de hele wedstrijd eens te kijken en daarna een conclusie te trekken. Daarna mag je me hier best wegzetten als calimero of me op wat Bingo-kaarten trakteren.

Als jij graag in 'iets meer' (toch een complot?) wil geloven doe je dat maar; ik vind het onzin. De heren scheidsrechters hadden allicht een slechte dag; het gebeurt. Je kunt ook zeggen dat ze zich aanpassen aan het Mickey Mouse League niveau.

Scheidsrechterlijke blunders horen overigens bij de charme van het spel volgens de Pet dus waar hebben we het over...

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

stfuympos schreef:

vroeger kregen we altijd een patatje van de trainer als we de 10 of meer haalde.

Als ik Mido en Jeroen Verhoeven zie spelen, is dat bij Ajax nog steeds het geval.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Als ik Mido en Jeroen Verhoeven zie spelen, is dat bij Ajax nog steeds het geval.

Nee die krijgen pizza's!

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Mag ik aartsvijand psv toch feliciteren met de 10-0

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

mikey schreef:

Ja, dat was ik ook vergeten, gefeli.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

mikey schreef:

Neen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Je bent niet de enige. Het is natuurlijk sensationeel dat Feyenoord zo verliest, maar het kampioenschap is waarschijnlijk dit weekend alweer verspeeld. Twente heeft ons nu ook alweer ingehaald.

Welnee. Zie de stand (Feyenoord fans, even doorscrollen )

(afbeelding)

1 en 3 punt achter. Binnenkort is er nog PSV-Twente en sowieso treft PSV komende weken ook nog Utrecht en NAC uit. En uiteraard Ajax-PSV over een paar weken.

Neemt niet weg dat je 3 weken terug koploper was en nu alweer moet achtervolgen. Dat maakt me weer boos. Maargoed, Ajax was vandaag niet best, maar als een scheids ZO tegen je fluit, dan mag je ook eigenlijk niet winnen. Dat je nog 2-2 speelt is dan denk ik het maximale.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

otherfool schreef:

Je kunt ook zeggen dat ze zich aanpassen aan het Mickey Mouse League niveau.

Blijf het knap vinden dat je zoiets blijft concluderen terwijl je vrijwel niks ziet, een enkele samenvatting daargelaten.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Feyenoord heeft echt mazzel dat er clubs als Willem II, VVV en Vitesse bestaan. Die zijn nog net een stukje slechter. Vitesse krijgt tig kansen en verliest gewoon 1-4. Echt een grote verbetering die voorzitter.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
2-2

Jij bent toch ook voor Ajax?

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Zal ook positief doen, we hebben alles nog in eigenhand!

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

1 en 3 punt achter. Binnenkort is er nog PSV-Twente en sowieso treft PSV komende weken ook nog Utrecht en NAC uit.

Dit is waarschijnlijk het grote probleem van de laatste jaren. Steeds maar weer naar het programma van 'de ander(en)' kijken. Dat ze eerst maar eens zorgen dat ze zelf alles winnen. Wie had er rekening gehouden met punverlies tegen Utrecht thuis en Excelsior uit? Woensdag Heerenveen moet ik dan ook nog maar even zien in deze vorm.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

mikey schreef:

Nou liever niet. Had veel liever Feyenoord met 0-5 zien winnen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

Zal ook positief doen, we hebben alles nog in eigenhand!

Ajax-Heerenveen

Heracles-Ajax

Ajax-ADO

AZ-Ajax

Ajax-PSV

Zorgen dat je tot aan Ajax-PSV ieder geval geen groter gat krijgt dan 3 punten. Gelukkig heeft PSV een lastig programma waardoor er best nog wel wat mogelijk is voor de winter.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

De wedstrijden tegen Heerenveen en Ado gaan denk ik nog best wel moeilijk worden.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Maak niet uit welke club met 10-0 wint, felicitaties zijn op zn plaats.

Erg kut dat het nou net PSV moet zijn maar soit.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Dit is waarschijnlijk het grote probleem van de laatste jaren. Steeds maar weer naar het programma van 'de ander(en)' kijken. Dat ze eerst maar eens zorgen dat ze zelf alles winnen. Wie had er rekening gehouden met punverlies tegen Utrecht thuis en Excelsior uit? Woensdag Heerenveen moet ik dan ook nog maar even zien in deze vorm.

Dat heet competitievoetbal volgen. Natuurlijk kijk je naar anderen. Uiteraard wel zelf punten pakken ja, dat snap ik ook wel.

En nee, ik hield geen rekening met Utrecht en Excelsior. Maar anderzijds pakken we wel knap bij Twente een punt. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Vorig jaar stond je geloof ik met de winter 10 punten achter. Beperk het dit jaar eens tot een heel klein verschil of zelfs niks. Moet je wel jezelf herpakken en woensdag winnen. Vitesse-PSV is ook nooit zo heel makkelijk.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Mwa, zometeen maar even de samenvatting zien. Ik denk dat dit meer aan Feyenoord ligt, dan aan PSV. Zo goed zijn die nou ook weer niet.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

moviemafketel schreef:

Feyenoord heeft echt mazzel dat er clubs als Willem II, VVV en Vitesse bestaan. Die zijn nog net een stukje slechter. Vitesse krijgt tig kansen en verliest gewoon 1-4. Echt een grote verbetering die voorzitter.

Het verschil in uit en thuiswedstrijden is gewoon te groot.

En Feyenoord heeft daarnaast weer pech dat het belangrijke spelers mist. Tomasson langdurig, Cissé langdurig, Fernandez langdurig, Vlaar een tijd, nu Fer weer langdurig. Houdt het dan nooit op?

Dit is een te grote klap, de 10-0, maar Feyenoord zal zijn wedstrijden in de Kuip winnen. Hopelijk direct woensdag al (kijken hoe de klap door zal werken).

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Vandaag heten we allemaal Coen Moulijn. you Feyenoord

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Zorgen dat je tot aan Ajax-PSV ieder geval geen groter gat krijgt dan 3 punten. Gelukkig heeft PSV een lastig programma waardoor er best nog wel wat mogelijk is voor de winter.

Twente is er ook nog, maar idd. er is nog niks aan het handje maar het gaat heel moeilijk worden.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Volgens mij vindt Ajax het alleen nog belangrijk om het beste beentje voor te zetten in de CL. In de Eredivisie verliezen van Utrecht thuis en een week later gelijk spelen tegen Excelsior gebeurde vroeger toch echt gewoon nooit? Het lijkt alsof ze zich niet kunnen concentreren en denken ach we winnen wel. Laat ze verdomme eens het gras opvreten, ook tegen de kleintjes.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.