• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.045 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.276 gebruikers
  • 9.390.376 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Het heeft effe geduurd, maar The Special One lijkt ook in Madrid zijn draai weer te hebben gevonden. Na het gebruikelijke gezeur van Cruyff:

Tijdens de wekelijke persconferentie van Mourinho bij Real Madrid werd hem gevraagd om een reactie op de uitlatingen van Cruijff. (...) na lang aandringen wilde Mourinho toch nog wat kwijt. 'Zien jullie mijn ogen? Ik heb er een week niet van kunnen slapen.'

http://www.vi.nl/Nieuws-item/188670/Mourinho-Week-niet-geslapen-van-kritiek-Cruijff.htm

In dit geval heeft Mourinho groot gelijk. Cruijff moet eens stoppen met het gezeur van hem op alles en iedereen buiten Barcelona.

Morgen trouwens een leuk voetbalmiddagje. Excelsior-Ajax half 1, PSV-Feyenoord half 3. Nice!

Komende woensdag wordt ook fijn met Ajax-Heerenveen om 7 uur en Vitesse-PSV om 9 uur

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Cristiano Ronaldo 10 uit 8 . Als hij zo blijft doorgaan is hij echt de ultieme vedette !

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Een ultieme vedette ben je als je je ploegen prijzen bezorgd. Messi enzo....

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Alleen Messi ja? Is het niet zo dat er vaak een verband zit tussen doelpunten/winst/prijzen .... Hij heeft het sowieso al laten zien bij Man. United. Prijzen met real is ween kwestie van tijd!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

notnotfun schreef:

Alleen Messi ja? Is het niet zo dat er vaak een verband zit tussen doelpunten/winst/prijzen ....

Nee, niet alleen Messi. Ik bedoelde..de Messi's van de wereld. Ik had ook Sneijder of Xavi kunnen noemen.

En er zit een verband in ja. Maar Ronaldo zal ook de grote wedstrijden moeten gaan beslissen. Barcelona verslaan, grote wedstrijden in de CL voor Real beslissen, Portugal naar een hoger niveau brengen etc.

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Zoals ik zei, kwestie van tijd .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ben benieuwd. Met Real won ie nog niks en bij Portugal stelt zijn inbreng nooit zo heel vaak voor. Maar het is wel een goede voetballer hoor, alleen vind ik hem niet bij de aller aller aller beste spelers ter wereld horen. De absolute creme de la creme dus.

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Begrijp me niet verkeerd, Messi is number 1, 34 uit 35 (2009/2010) is een krankzinnig gemiddelde + alles wat daarbij komt uit overige competities. Hij was onhoudbaar (en nog steeds). Maar Ronaldo is ook een klasse apart, zit zeker kort achter Messi. Hij heeft zo'n beetje alles (creme de la creme) .. techniek, explosief, snelheid, hard schot, sterk in de lucht, atletisch, scorend vermogen, vrije trap, onvoorspelbaar, winnaarsmentaliteit, hard werkend etc.etc. Werkelijk ALLES. Die gast is een killer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

en bij Portugal stelt zijn inbreng nooit zo heel vaak voor.

Heeft ook eerder met de flaws van de coaches te maken, gelukkig maakt Messi bij Argentinië wel zo'n indruk .

Bovendien ook totaal onvergelijkbare spelers, het stoort mij ook nogal dat als er dit soort discussies plaats vinden over spelers van exceptionele klasse, dat er alleen aanvallers genoemd worden. Er zijn meer exceptionele voetballers dan Ronaldo en Messi.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Er is simpelweg geen enkel lijstje denkbaar waarbij CR niet bij de beste 5 spelers van Europa danwel de wereld hoort. Messi en Xavi idem.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Heerlijk die sfeer in Argentina toch weer. Niet te vergelijken met Europa.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

otherfool schreef:

Er is simpelweg geen enkel lijstje denkbaar waarbij CR niet bij de beste 5 spelers van Europa danwel de wereld hoort.

Lijkt me niet, wat mij betreft is er ook geen lijstje denkbaar waar Messi boven CR9 staat. Ik wil Messi het wel eens zien doen zonder de briljante toevoer naar de aanvalslinie die Barca heeft. Messi is groots maar wordt m.i. wat overdreven.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Maar dat is persoonlijke voorkeur. Ik zou Messi wel op 1 zetten. Maar objectief gezien moeten beide altijd in de top staan. In welke volgorde is verder niet zo relevant. Ik ben echt blij dat clubsentimenten langs me heen gaan en van beide kan genieten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Uiteraard, maar het is natuurlijk onzin dat een aanvaller hier meer aanspraak op maakt dan bvb een middenvelder. Als aanvaller spring je er al snel uit maar een discussie over een toplijstje van beste voetballers vind ik dan onzin, als je dat nou per positie zou doen dan heb je gelijk al een lijst waar tenminste een beetje gewicht aan gehangen mag/kan worden.

Waarom zou je niet van beiden kunnen genieten als clubsentimenten een rol spelen?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Lijkt me niet, wat mij betreft is er ook geen lijstje denkbaar waar Messi boven CR9 staat. Ik wil Messi het wel eens zien doen zonder de briljante toevoer naar de aanvalslinie die Barca heeft. Messi is groots maar wordt m.i. wat overdreven.

Dan zie je andere dingen dan die ik van hem zie. Hij is freakin geniaal namelijk. Zet zelf acties op en ja, hij heeft wel is geluk dat mensen snappen wat hij wilt en krijgt de ballen ook goed terug. Maakt het echter niet minder mooi natuurlijk. Overigens is ie ook niet van de bal af te krijgen, was bij Argentina ook goed te zien op het WK hoor, had elleen wat pech met de afronding en fantastische keepers op het doel daar.

Overigens twijfelt niemand over de voetbalkwaliteiten van Ronaldo, denk ik. Alleen die neppe marketingafkortingen zijn me een doorn aan het oog. Je draagt zeker ook van die Ronaldinho schoentjes

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

rep_robert schreef:

Je draagt zeker ook van die Ronaldinho schoentjes

Al dik 2 jaar:

(afbeelding)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik zie best veel live van Barca, en vind hem ook echt geweldig hoor. Maar vind dat veel Messi liefhebbers andere toppers wel tekort doen. Messi is onnavolgbaar, zeker de creme de la creme qua effectieve individualiteit maar laten we nou niet doe nalsof hij de Michael Jordan van het voetbal staat en dat ie elke concurrent ver achter zich laat.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Naomi Watts schreef:

Waarom zou je niet van beiden kunnen genieten als clubsentimenten een rol spelen?

Dat bewijs wordt hier dagelijks geleverd...

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Messi is geniaal bij vlagen.. helaas voor hem is het dan ook bij vlagen.. niet altijd. Zelfs bij Barca heeft hij soms niet zijn moment.. bij het Argentijns elftal is hij simpelweg mislukt te noemen tot nu toe, dat past de wereld's beste speler niet. Hij kan zich nog steeds niet meten met Maradona, Pele of Cruyff.. de drie absoluut grootsten, volgens iedere definitie.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Persoonlijk vind ik Zidane (ondanks zijn kopstoot) nog beter dan die 3. In Brazilie zelf beschouwen ze Pele zelfs niet als beste voetballer die ze ooit gehad hebben, maar Garrincha. Ik heb natuurlijk ook alleen maar oude beelden van Pele en Cruijff gezien. Van Maradona en Zidane veel meer. En dan vind ik van de 2 Zidane het best omdat ik hem meer een teamspeler vind, terwijl Maradona veel meer alleen wou doen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

notnotfun schreef:

(quote)

Jee. Ook bizar dat daar een paar seizoenen terug nog internationals als David James, Crouch, Defoe en Diarra speelde ...

Is hard gegaan inderdaad.. misschien ook de reden voor de 140 milojoen schuld. Blijft een ondoorgrondelijk wereldje, op dezelfde dag zowat is bekend dat Rooney bijna 3 ton per week gaat verdienen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik zie best veel live van Barca, en vind hem ook echt geweldig hoor. Maar vind dat veel Messi liefhebbers andere toppers wel tekort doen. Messi is onnavolgbaar, zeker de creme de la creme qua effectieve individualiteit maar laten we nou niet doe nalsof hij de Michael Jordan van het voetbal staat en dat ie elke concurrent ver achter zich laat.

Vandaag de dag is die zeker de Michael Jordan en laat die ook iedere concurrent ver achter zich.

Wat mij betreft ook nog zeker een paar klasses beter dan Zidane.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

orbit schreef:

Messi is geniaal bij vlagen.. helaas voor hem is het dan ook bij vlagen.. niet altijd. Zelfs bij Barca heeft hij soms niet zijn moment.. bij het Argentijns elftal is hij simpelweg mislukt te noemen tot nu toe, dat past de wereld's beste speler niet. Hij kan zich nog steeds niet meten met Maradona, Pele of Cruyff.. de drie absoluut grootsten, volgens iedere definitie.

Een zin als zelfs bij Barca heeft soms niet zijn moment is wel een hele vreemde. Je zult het niet geloven maar ook Maradona, Pele en Cruijf hadden ook wel eens een slechte dag.

Ken geen enkele voetballer die zo constant uitblinkt als Messi. En Messi mislukt noemen in het Argentijns elftal mislukt noemen gaat ook wat ver. Als je op een WK iedere wedstrijd de beste Argentijnse speler bent gaat mislukt mij veel te ver.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Vleminckx ftw! .

En o ja, hala Madrid! Uiteraard. Wat een heerlijk team.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Heeft ook eerder met de flaws van de coaches te maken, gelukkig maakt Messi bij Argentinië wel zo'n indruk .

Bovendien ook totaal onvergelijkbare spelers, het stoort mij ook nogal dat als er dit soort discussies plaats vinden over spelers van exceptionele klasse, dat er alleen aanvallers genoemd worden. Er zijn meer exceptionele voetballers dan Ronaldo en Messi.

Als je net even mijn reactie's goed had gelezen, dan had je gelezen dat ik zei dat ik ook Xavi of Sneijder had kunnen noemen. Kortom, spelers die geen aanvallers zijn

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

PSV-publiek: Oud, hondstrouw en chagerijnig

Bij clubs als Feyenoord en FC Twente is de onvoorwaardelijke steun van het publiek negentig minuten lang vanzelfsprekend. Bij PSV is dat anders. Langdurige stiltes, fluitconcerten na een matige eerste helft. De reden? Er zijn vele oorzaken. Eén daarvan is de leeftijd van de fans. Liefst zestig procent is 40-plus. Dat meldt het AD.

Het is 11 april 2010. PSV vecht tegen Feyenoord voor de laatste kans om nog kampioen te worden. De Rotterdammers hebben vanaf het beginsignaal twee minuten lang balbezit op de eigen helft. PSV laat het toe en het gemor op de tribunes begint. Binnen twintig minuten zijn de eerste fluitconcerten te horen. ,,Zielig,” zegt Danny Koevermans meteen na afloop. De spits moet een dag later zijn excuses aanbieden.

Eerder deze maand stapten de PSV’ers onder een oorverdovend fluitconcert de kleedkamer in na de eerste helft tegen VVV. Hoofdcoach Fred Rutten gaf toe dat het misbaar hem pijn had gedaan en dat dit bij zijn oude club FC Twente nooit zou zijn gebeurd.

Er wordt voor wedstrijden geprobeerd om een enthousiaste sfeer te creëren in het Philips Stadion. Opzwepende muziek, filmpjes die de spanning opbouwen, het clublied live gezongen. En sinds dit seizoen doen de spelers het laatste deel van de warming-up pal voor de harde kern op de Oost-tribune.

PSV heeft een aparte positie in Nederland. Er zijn 29.000 honds-trouwe seizoenkaarthouders, waardoor er bij thuiswedstrijden in de eredivisie vaak minder dan duizend tickets beschikbaar zijn voor de vrije verkoop.

Gevolg is dat het publiek vergrijst. Liefst zestig procent van de tribuneklanten is ouder dan veertig jaar. Het verklaart waarom je in grote delen van het stadion vaak de verwarming kan horen zoemen.

Het sfeertje is te vergelijken met het centre court van Wimbledon. Ook daar heeft het overgrote deel van het tennispubliek een kaart voor het leven. Daar verandert alles als door aanhoudende regenval op de middelste zondag wordt gespeeld, de kaartverkoop vrij is en de sfeer veel wilder wordt. De jonge aanwas zou er wel moeten zijn in Eindhoven. De Phoxy Club, voor kinderen tot en met twaalf, telt elk jaar 25.000 leden.

Cabaretier Theo Maassen grapte al dat de meest originele uiting van de fans niet verder kwam dan: ‘Eindhoven, Eindhoven’. Iets aangedikt, maar het publiek is kritisch en is in het verleden verwend met grote voetballers als Romario, Ronaldo, Luc Nilis en Ruud van Nistelrooy. Het blijkt lastig om eerst een vierde plaats in de competitie en vervolgens een derde plek te accepteren.

,,Vorig jaar tegen Feyenoord kwam de frustratie van een mislukt seizoen naar boven,” zegt voorzitter Rob van den Akker van de supportersvereniging over het chagrijn dat toen in het Philips Stadion hing. ,,We horen niet meer bij de beste vijftien clubs van Europa. Maar de fans verwachten, ook uit historisch perspectief, dat PSV in eigen stadion vanaf de eerste minuut laat zien dat er voor de tegenstander niets te halen is, dat er vol energie wordt aangevallen. Zij hebben er moeite mee, als dit niet gebeurt.”

Waar het Philips Stadion tijdens eredivisiewedstrijden altijd stampvol zit, is dat in de Europa League en het bekertoernooi compleet anders. Zelfs tegen Feyenoord of Sampdoria. Het lukt manager wedstrijdzaken Ron Verkerk ondanks een onlangs gehouden enquête niet om te achterhalen hoe dat komt.

,,Sorry, ik was verhinderd, kregen we in veel gevallen als antwoord,” zegt hij. ,,Maar dat was in de Champions League-jaren al zo. In de poulefase zat het stadion zelfs tegen Arsenal niet vol.”

Morgen voor het duel met Feyenoord lopen zo’n driehonderd fans van de Catharinakerk naar het stadion, als opwarmer voor de papieren topper. Er zijn sfeeracties met een Zweeds tintje, de Oost-tribune zal zich nadrukkelijk laten horen. Maar als het spel van PSV tegenvalt, dan dreigt onherroepelijk het klagerige gezoem van de verwarmingselementen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Lodeiro opnieuw lang geblesseerd

Door urby1707, 24 oktober 2010 11:56, Zwolle, Bron: Ajax.nl

|Nicolás Lodeiro heeft zaterdag op de training opnieuw een middenvoetsbeentje van zijn rechtervoet gebroken. Hij zal twee tot drie maanden uitgeschakeld zijn.

Nicolás Lodeiro heeft zaterdag op de training opnieuw een middenvoetsbeentje van zijn rechtervoet gebroken. Hij zal twee tot drie maanden uitgeschakeld zijn.

De Uruguyaan brak op het WK in juni al dezelfde voet en was net weer op de weg terug. Afgelopen maandag speelde hij weer een helft met een Beloftenteam mee. Hij wordt binnenkort geopereerd.

Nee he. Ik keek gigantisch uit naar zijn rentree 1 dezer weken. Technische en sierlijke nummer 10 voor Ajax. Pfffffff.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

kos schreef:

Vleminckx ftw! .

En o ja, hala Madrid! Uiteraard. Wat een heerlijk team.

Trouwens nog steeds zo enthousiast over Janko Kos? Kende hem nog niet maar vind hem met de week slechter worden. Zelfs voor de eredivisie komt die nog regelmatig tekort.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Vandaag de dag is die zeker de Michael Jordan en laat die ook iedere concurrent ver achter zich.

Wat mij betreft ook nog zeker een paar klasses beter dan Zidane.

Als je dit soort uitspraken doet ben je gewoon een NBA leek. Ook weer zo'n onzinnige vergelijking met Zizou.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Als je net even mijn reactie's goed had gelezen, dan had je gelezen dat ik zei dat ik ook Xavi of Sneijder had kunnen noemen. Kortom, spelers die geen aanvallers zijn

Had iets te globaal gelezen, dan bedoel ik jou dus niet er mee. Two thumbs up voor jou dan. Waarom hoor ik Nederlanders de laatste tijd niet over Iniesta? .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.