- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Roda wint met 1-2 bij NAC, erg knap.
Had 1,5 jaar terug niet gedacht dat ik dit ooit nog zou zeggen, maar:
Van Veldhoven 
Zeer knap wat hem bij Roda gelukt is. Vorig seizoen en zeker ook dit seizoen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Maar die rare irritante kerel die hij was toen het niet zo goed ging zal hij toch ook nog wel in zich hebben, dus wie is van Veldhoven nou echt? 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik vond hem nooit onsymphatiek, maar zijn kreten elke week dat men een complot voerde tegen Roda was vervelend. Maar tegenwoordig geen kwaad woord meer over hem.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Toch had ie daar geen ongelijk in, het zat ze enorm tegen wat arbitrage betreft dat seizoen (complotten wil ik het niet noemen). Legendarisch overigens, met die laatste speelronde tegen Feyenoord en daarna nog al die play-off wedstrijden. Heerlijk.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Roda heb ik nooit wat mee gehad. Hoopte ook dat ze zouden degraderen toen, maar die wedstrijd tegen Cambuur kan ik nu nog voor de geest halen, ongelofelijk. Maar het is knap van Veldhoven hoor.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Toch had ie daar geen ongelijk in, het zat ze enorm tegen wat arbitrage betreft dat seizoen (complotten wil ik het niet noemen).
Kom nou toch, kom nou toch.
Groningen - Roda JC. Ergens op een ongevaarlijke plek wordt voor een (toegegeven; zeer lichte) overtreding gefloten. Groningen schiet in arren moede de bal richting goal en de keeper van Roda begaat de blunder van het jaar door hem in het eigen goal te stompen.
Conclusie Van Veldhoven; door de scheidsrechter de wedstrijd verloren, logisch want scheidsrechter aangewezen door KNVB en KNVB boos om het niet doorgaan van de fusie en dus anti-Roda (ofzo).
Dat jaar de winnaar van de Gouden Calimero, en met reden.
(Overigens werden ze ongelooflijk gematst tegen Cambuur in de play-offs, anders had die abjecte club allang niet meer bestaan).
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ach, een verliezend coach zal daar nu eenmaal eerder iets van zeggen. Vandaag had ie ook wat kunnen zeggen over de arbitrage, maar deed ie het niet.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar dat is nou typisch Van Veldhoven; als er wordt verloren heeft per definitie de scheidsrechter daar schuld aan en die wordt weer aangestuurd door god knows what. Als ze morgen met 6-1 verliezen met een pingel in de laatste minuut die voor de 6-1 zorgt dan gaat Belgische Harm er de KNVB, Al Qaida, de CIA en S.P.E.C.T.R.E. bijhalen om uit te leggen hoezeer iedereen niet Anti-Roda is en waarom dan wel.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Maar dat is nou typisch Van Veldhoven; als er wordt verloren heeft per definitie de scheidsrechter daar schuld aan en die wordt weer aangestuurd door god knows what.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dit soort Calimero-gedrag moet nu eenmaal hard aangepakt worden, je weet hoe hoog me dat altijd zit. En ik ken wel degelijk coaches die een stuk redelijker zijn in hun analyses. Nee, Harmpje kan me niet snel genoeg weer richting de Zuidelijke Nederlanden vertrekken.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Of hij moet blijven winnen natuurlijk 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Dit soort Calimero-gedrag moet nu eenmaal hard aangepakt worden, je weet hoe hoog me dat altijd zit. En ik ken wel degelijk coaches die een stuk redelijker zijn in hun analyses. Nee, Harmpje kan me niet snel genoeg weer richting de Zuidelijke Nederlanden vertrekken.
Je zal maar een mens zijn zeg
Overigens haal je wel een poepvoorbeeld aan. Roda werd dat seizoen wel behoorlijk vaak genaaid hoor(en dan niet op die lullige maniertjes, echt fouten volgens mij).
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
'Ajax is de enige club in Nederland die negen keer zo vroeg moet spelen'
Martin Jol krijgt er weer een punt bij in de race voor de Gouden Calimero 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
'Ajax is de enige club in Nederland die negen keer zo vroeg moet spelen'
Martin Jol krijgt er weer een punt bij in de race voor de Gouden Calimero

Man, als ik om half 9 een bord macaroni naar binnen moest duwen 
Heb je die van Preudhomme trouwens al geteld?
"Het was heel moeilijk op deze ondergrond snelheid te maken. Dit veld remt de bal af en dat kwam ons spel niet ten goede."
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het heeft effe geduurd, maar The Special One lijkt ook in Madrid zijn draai weer te hebben gevonden. Na het gebruikelijke gezeur van Cruyff:
Tijdens de wekelijke persconferentie van Mourinho bij Real Madrid werd hem gevraagd om een reactie op de uitlatingen van Cruijff. (...) na lang aandringen wilde Mourinho toch nog wat kwijt. 'Zien jullie mijn ogen? Ik heb er een week niet van kunnen slapen.'

http://www.vi.nl/Nieuws-item/188670/Mourinho-Week-niet-geslapen-van-kritiek-Cruijff.htm
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen

Man, als ik om half 9 een bord macaroni naar binnen moest duwen 
Heb je die van Preudhomme trouwens al geteld?
"Het was heel moeilijk op deze ondergrond snelheid te maken. Dit veld remt de bal af en dat kwam ons spel niet ten goede."
Nee want die is een stuk minder Calimero-achtig. Het tijdstip is een drogreden, een slecht veld niet. Als Jol dat had gezegd had ik hem ook niet geteld. Ajax en Twente hebben met hun spel gewoon een goede grasmat nodig. Vooral Twente omdat odm ons positiespel gewoon beter verzorgd is. Maar Ajax wil toch meer televisiegeld enz, dan moeten ze ook niet zeuren dat ze vaker op tv komen. Dan moeten die spelers maar een keer op vrijdagavond de kroeg induiken ipv zaterdag.
Ik ben het wel met je eens dat macaroni om half 9 best goor is
Misschien moeten ze maar een keer pizza doen dan. Das altijd best lekker uit de koelkast s'morgens vroeg als je wakker wordt met een kater 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
je zal maar net effe aan het sms'en zijn 
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
Nouja, je telefoontje vind je in ieder geval niet meer terug
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Bedenkelijk monstercontract van 73 miljoen voor Rooney: vangt 282.000 euro per week.
Dat Wayne Rooney - een man die beter tegen een bal kan trappen dan u en ik - tóch opnieuw voor Manchester United tekende, zal wel iets te maken hebben met het onvoorstelbare megasalaris dat hij opstrijkt: 282.000 euro per week. Een gemiddelde Vlaamse villa, zeg maar, per week. Dat weet The Sun.
Roo is al maanden niet meer uit de pers te krijgen. Voornamelijk met zijn sekslusten die de getrouwde profvoetballer botvierde op enkele hoertjes, maar ook met zijn soap rond zijn contractverlenging bij Man U. Hij had het zwaar verkorven bij de supporters - tot zelfs doodsbedreigingen toe - toen er sprake was van een overstap naar aartsvijand Manchester City, maar uiteindelijk blijft good ol' Wayne gewoon waar hij zit: bij United. En dat terwijl hij beweerde geen steun van manager sir Alex Ferguson te krijgen en dat de club niet genoeg ambitie toonde.
Wat kan een kerel van - morgen - 25 als Rooney dan toch overhalen te blijven? De juiste prijs! En die ligt dus op zo'n slordige 73 miljoen euro voor een contract van vijf jaar op Old Trafford, premies incluis weliswaar. Toch een loonsopslag in deze crisistijden van 9 miljoen euro per jaar. Roo is daarmee de duurste speler ooit bij Manchester United, en daar hebben - laat ons eerlijk zijn - grotere voetballers gespeeld.
Straffer nog: Wayne 'Money' doet loongewijs ook beter dan de meer dan 200.000 euro per week van Yaya Toure van Manchester City én dan de ongeveer 245.000 per week van Cristiano Ronaldo bij Real Madrid. De aanvaller wordt daarom in één klap de best verdienende voetballer in de premier league én zelfs ter wereld. Lionel Messi boert anders ook niet slecht: hij en Ronaldo rijven in totaal dankzij sponsordeals zelfs meer binnen dan Rooney. Aan u om te zeggen aan wie van deze voetbalheren zo'n duidelingwekkend salaris het meest toekomt, ALS überhaupt wie dan ook zo'n gigantisch bedrag 'verdient'.
Intussen kondigde de Britse regering zware besparingen aan: 500.000 ambtenarenjobs moeten verdwijnen. Maar Rooney kan zijn verjaardag in schoonheid en luxe vieren, samen met zijn vergevingsgezinde vrouw Coleen (24) en hun zoontje Kai. (hln.be)

Wayne 'Money' de best verdienende sjotter ter wereld
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Tsja ik vond Man U altijd wel een mooie club, maar met dit soort praktijken verbrouwen ze het helemaal. Iets van 800 mill in het rood staan en dan zulke salarissen uitbetalen om een speler te behouden. Een goede, maar geen superspeler.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik zie net dat Maxwell van Barcelona ook een Nederlands paspoort heeft. Is dat geen oplossing voor het linksbackprobleem van Oranje? Hij heeft nog nooit voor Brazilië gespeeld, dus dat is geen sta-in-de-weg.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
En het doek is bijna definitief gevallen voor Portsmouth..
Nouja, je telefoontje vind je in ieder geval niet meer terug
.

Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
Ik zie net dat Maxwell van Barcelona ook een Nederlands paspoort heeft. Is dat geen oplossing voor het linksbackprobleem van Oranje? Hij heeft nog nooit voor Brazilië gespeeld, dus dat is geen sta-in-de-weg.
Onbegrijpelijk vind ik dat trouwens. Prachtige voetballer om naar te kijken. Vond ik toen ie bij Ajax zat al. Kon altijd van die heerlijk nonchalante passjes versturen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
?
Ken je de avalanche van het Cremio publiek niet? Overigens een verschijnsel wat wel meer in Zuid Amerika voorkomt. Dit filmpje geeft een beter beeld van bovenaf van de Avalanche(lawine, hoop dat je vergelijking wel snapt?
)
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
En het doek is bijna definitief gevallen voor Portsmouth..
Jee. Ook bizar dat daar een paar seizoenen terug nog internationals als David James, Crouch, Defoe en Diarra speelde ...
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Jeetje, Real alweer 6 goals gemaakt tegen Santander ..
4x C.Ronaldo ... en vanmiddag 2x de Messiah 
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
El classico is toch over 2 weken, zoiets?
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
El classico is toch over 2 weken, zoiets?
28 November is Barca - Real.
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
Oh
. Nouja, Real is er in ieder geval klaar voor, zo blijkt. Baas boven baas. (ja ik haat Barca meer dan dat ik van real geniet, hoewel ..). Het zijn maar k CATALENEN!
Morgen wordt trouwens een heerlijk (internationaal) dagje:
14.30 PSV-Feyenoord
17.00 Man.City-Arsenal
21.00 Villareal-Atletico
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.