- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ondanks je geneuzel in de eerste twee aliniea's en de krachttermen in je derde, ben ik het verder met je eens. Rafael naast Van Bommel kan makkelijk, tegen wie dan ook.
Wat me meer zorgen baart is dat spelers als Lens en Brama inmiddels al 2e keus zijn, die kunnen nog lang niet mee op dit niveau. Maar goed, ze hebben ook nog een kleine twee jaar.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Vergeet niet dat Robben, Persie en Elia er niet bijwaren, dus Lens is eerder 4e keus.
En ik ben bang dat Nasty Nigel nog altijd in de pikorde boven Brama staat dus ook die laatste kun je niet echt tot 2e keus bombarderen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik zal het nog 1 keer uitleggen:
Op het WK speel je 5 potjes tegen landen die echt niet beter zijn dan Zweden, nl. Denemarken, Japan, Uruguay, Slowakije en Kameroen.
Daar ga je al de mist in. Zweden was niet eens gekwalificeerd, dus zwakker. (Was ook erg zwak gisteren) Daarnaast speelde we gisteren thuis en ging Zweden niet zoals de eerder genoemde teams met 11 man voor eigen goal liggen....
Tegen zowel Brazilië als Spanje ben je met de bottenbreker voetballend volstrekt kansloos,
Ja, vooral tegen Brazilië.
(En tegen Spanje scheelde het ook maar een heel klein stiffie)
Verder blijft dit een hoop geneuzel, we zijn uiteindelijk tweede geworden. Een evenaring van ons beste resultaat.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zonder Nasty Nigel had Spanje al sneller afstand genomen denk ik. AFgezien van zijn verschrikkelijke charge op Xabi zal ik zijn nuttigheid niet onderschatten. Loopt heel veel gaten dicht, pakt veel ballen af en ontregeld heel veel offensieve acties. Ik zou niet onderschatten van hoe onschatbare waarde hij is geweest voor oranje.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik zal het nog 1 keer uitleggen:
Op het WK speel je 5 potjes tegen landen die echt niet beter zijn dan Zweden, nl. Denemarken, Japan, Uruguay, Slowakije en Kameroen.
Denemarken wint gewoon van een Portugalletje terwijl Zweden het vooral moet doen met spelers uit de Eredivisie, de competitie die jij als ''echt dood'' omschrijft. Dus daar spreek je jezelf wel een beetje tegen.
Tegen zowel Brazilië als Spanje ben je met de bottenbreker voetballend volstrekt kansloos, er is geen balans,
Sinds wanneer vind je dat opeens wél belangrijk, balans enzo? 
Onzin natuurlijk, Melo pakte niet na 5 minuten al een rode kaart ofzo, pas toen Brazilie scheel werd getikt door Nigel en co.
Met Raffie had je inderdaad Brazilië opgerold, en in ieder geval een kans gehad tegen Spanje.
Typisch Nederland, achteraf weten we het allemaal beter en is het van als dit en als dat. Tweede van de wereld = feit.
Sorry OF, maar dit is toch een quote van jou in hetzelfde stukje:
Tegen zowel Brazilië als Spanje ben je met de bottenbreker voetballend volstrekt kansloos, er is geen balans,
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Portugal heeft van het weekend gewonnen van Denemarken hoor. Of doel je nog op die kwalificatiewedstrijd van twee jaar geleden?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
En ik ben bang dat Nasty Nigel nog altijd in de pikorde boven Brama staat dus ook die laatste kun je niet echt tot 2e keus bombarderen.
Dat lijkt me logisch, aangezien Brama niet kan voetballen. Nigel ook niet, maar die zorgt nog voor een beetje balans. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Sinds wanneer vind je dat opeens wél belangrijk, balans enzo?
Om maar aan te geven dat 'balans' helemaal niet bestaat, het is een loze term. Het slaat nergens op om te denken dat met een non-voetballer als Nigel er meer 'balans' is dan met Ravissante Raffie. Het betekent niets. Brazilië speelt Nederland compleet van de mat en kan met de rust met 5-0 voorstaan, hoezo 'balans'?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Brazilië speelt Nederland compleet van de mat en kan met de rust met 5-0 voorstaan, hoezo 'balans'?
't zit je nog steeds dwars dat het ze niet gelukt is.... 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het is gewoon onwerkelijk dat er mensen op deze aardkloot zijn die denken dat Nederland van Brazilië won dankzij Nigel. Zelfs de balansbandjes hadden daar nog een grotere rol in.
Nederland was kansloos als nooit tevoren totdat Melo een bal in eigen goal kopte, zo is het en niet anders.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ja, vooral tegen Brazilië.
(En tegen Spanje scheelde het ook maar een heel klein stiffie)
Tegen Spanje scheelde het een klein hoekschoppie. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Portugal heeft van het weekend gewonnen van Denemarken hoor. Of doel je nog op die kwalificatiewedstrijd van twee jaar geleden?
Die kwalificatiewedstrijd inderdaad. Voor het WK van afgelopen jaar.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Het is gewoon onwerkelijk dat er mensen op deze aardkloot zijn die denken dat Nederland van Brazilië won dankzij Nigel.
Ik kan me eerlijk gezegd niet één iemand herinneren die dat denkt, ik kan me dat ook niet voorstellen eigenlijk.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Zonder Nasty Nigel had Spanje al sneller afstand genomen denk ik. AFgezien van zijn verschrikkelijke charge op Xabi zal ik zijn nuttigheid niet onderschatten. Loopt heel veel gaten dicht, pakt veel ballen af en ontregeld heel veel offensieve acties. Ik zou niet onderschatten van hoe onschatbare waarde hij is geweest voor oranje.
Onzin. In de reguliere tijd was Spanje niet beter en dat was niet de verdienste van Nigel, maar vooral doordat beide teams erg nerveus aan het voetballen waren. Natuurlijk zijn type spelers als de Jong nuttig, maar in die wedstrijd was hij erg slecht.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Met Raffie had je inderdaad Brazilië opgerold.
Zonder v/d Vaart ook. Het had 4-1 moeten zijn. Minstens.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ben al lang blij dat wij kunnen ondervinden wat oprollen is. Is het niet in de uitslag merkbaar, is het bijna altijd wel voelbaar of tenminste in het spel aanwezig.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Nederland was kansloos als nooit tevoren totdat Melo een bal in eigen goal kopte, zo is het en niet anders.
Melo is gewoon een mindere voetballer, net zoals heel het middenveld van Brazilië die wedstrijd (op Kaka na.). En Melo speelt gewoon in het Braziliaanse elftal, dus dat hoort er gewoon bij. Dus het is nogal flauw en slap gelul om telkens de acties van Melo erbij te halen. Wij roepen toch ook niet de hele tijd: tja, als Nederland gewoon goed verdedigt had bij die lange bal (ja, want Ooijer speelde, omdat Mathijssen een beetje last had, helaas, want dat is onze beste verdediger, dus eigenlijk telde die wedstrijd al niet meer) dan had Brazilië nooit gescoord. En als ze toen niet gescoord hadden, dan hadden ze ook niet zo lekker in hun malse velletjes gezeten en dan waren ze ook niet zo goed geweest, want ze hadden nu maar liefst 2 kansen gecreëerd in de eerste helft, 2 maar liefst (!), waarvan die van Kaka eigenlijk niet eens zo'n beste kans was, maar ja, dat was allemaal niet gebeurd hoor, als we tactisch gewoon goed hadden gestaan bij die lange bal. Ja, die lange bal, dat was de ommekeer in de eerste helft...
Wat een gelul, Otherfool.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Onzin. In de reguliere tijd was Spanje niet beter en dat was niet de verdienste van Nigel, maar vooral doordat beide teams erg nerveus aan het voetballen waren. Natuurlijk zijn type spelers als de Jong nuttig, maar in die wedstrijd was hij erg slecht.
De Jong neutraliseerde veel. Ze begonnen beiden nerveus maar dat zegt niets over het feit dat Spanje met alleen Bommel veel sneller in hun spel waren gekomen. Ik kan het weten, ik heb de finale al 7 á 8 keer volledig gezien
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
De Jong neutraliseerde veel. Ze begonnen beiden nerveus maar dat zegt niets over het feit dat Spanje met alleen Bommel veel sneller in hun spel waren gekomen. Ik kan het weten, ik heb de finale al 7 á 8 keer volledig gezien
.

Maar wel een beetje makkelijk om te zeggen dat Spanje dan al eerder afstand had genomen. Je hebt het over onderschatten, maar nu overschat je de Jong enorm.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik kan het weten, ik heb de finale al 7 á 8 keer volledig gezien
.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen

Maar wel een beetje makkelijk om te zeggen dat Spanje dan al eerder afstand had genomen. Je hebt het over onderschatten, maar nu overschat je de Jong enorm.
In wat ie doet is ie gewoon heel erg goed. Bij City is ie ook onomstreden. Wil de rest van Oranje ook niet tekort doen natuurlijk. Dat afstand nemen was onzin, maar ze hadden wel wat meer in hun spel kunnen komen.
Gister zag je ook maar weer dat Spanje totaal niet overweg kan met fysieke inbreng.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Is ook wel zo dat Spanje te bestrijden is met fysieke inbreng. Dat doet de Jong soms ook wel goed, maar blijkbaar kan hij dat zelfs niet meer, hij overschrijdt grenzen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Te vaak hebben we dat de laatste tijd gehoord: het was niet mooi wat De Jong (en soms Van Bommel) lieten zien, maar 'dit soort voetballers heb je wél nodig om resultaat te boeken'. Oeverloos gezwets dus, en dat is tegen Zweden toch maar mooi duidelijk geworden. Met dank aan Van der Vaart, die deze positie op zijn eigen wijze invulling gaf. Het hele team, het hele stadion, het hele land heeft ervan genoten. En ervan geprofiteerd. Hopelijk trekt Van Marwijk de juiste conclusie.
Dat zou betekenen dan Nigel de Jong op Nieuwjaarsdag zijn debuut maakt voor de Oud Internationals, op een bevroren en besneeuwde akker tegen de Koninklijke HFC. Emauslaan 2, Haarlem. En eh %u2026, wees een beetje voorzichtig. Die jongens moeten de dag erna gewoon weer naar hun werk.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Tot het moment dat Nederland verliest tegen wat voor land dan ook. Dan komt het omdat Nederland met teveel frivole middenvelders speelde, we misten balans.
Je bent zo goed als je laatste wedstrijd.
Overigens speel ik ook liever met v/d Vaart, maar dat zei ik al voor het W.K.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
V/d Vaart leert ook elke dag bij. Vooral het verdedigen en zeker in Engeland nu.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Ze gaan hier heel zwaar aan tillen de UEFA.
Verlies met ff-cijfers 0-5, torenhoge boete en waarschijnlijk de rest van de Euro-campagne thuis met gesloten deuren.
En het is niet de eerste kaar hoor. Ik durf er op wedden dat het merendeel Partizan fans waren, zo deden zij na hun jongste match op Anderlecht een strooptocht in Schaarbeek op zoek naar moslims. Ik heb er maar één woord voor: crapuleus.
Die oostblokkers zijn allemaal gestoord, denk niet dat het perse Partizan fans hoeven te zijn.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Ze gaan hier heel zwaar aan tillen de UEFA.
Verlies met ff-cijfers 0-5, torenhoge boete en waarschijnlijk de rest van de Euro-campagne thuis met gesloten deuren.
En het is niet de eerste kaar hoor. Ik durf er op wedden dat het merendeel Partizan fans waren, zo deden zij na hun jongste match op Anderlecht een strooptocht in Schaarbeek op zoek naar moslims. Ik heb er maar één woord voor: crapuleus.
Ja lekkere jongens, die Serven.
Bij AA Gent-Feyenoord zag het er trouwens zo uit (men verwachtte een leger invasie)
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Krijg je met dat Feyenoord tuig he 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tot het moment dat Nederland verliest tegen wat voor land dan ook. Dan komt het omdat Nederland met teveel frivole middenvelders speelde, we misten balans.
Het moge inmiddels duidelijk zijn hoe ik er over denk. Half jaar geen interlands dus het voetbal en mijn Nigel-obsessie mogen even in de ijskast. Dat we weer stolz mogen zijn op de mannen in het Oranje, ik had het persoonlijk niet meer voor mogelijk gehouden. Ik zal een spreekwoordelijk kaarsje aansteken dat de bondscoach niet op zijn schreden terug treedt en de ommekeer antivoetbal --> traumfussbal zich ook in 2011 doorzet!
dixi
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Krijg je met dat Feyenoord tuig he
Als ze maar bang zijn...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.