- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Gespuis nog wel...c'mon zeg...
Misschien moet hij wel veroordeeld worden wegens misdaden tegen de mensheid. De boef...
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Ah, nee uiteraard. Gewoon wachten tot er nog zo'n actie volgt. En dan graag in het shirt van Oranje. Ergens in een halve finale of zo.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Gewoon Theo op z'n plaats zetten
Theo heeft zich afgemeld he...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Beetje een rare beslissing dat nu te doen. Dit was namelijk voor De Jong's doen helemaal niet zo'n enorm zware overtreding, dan had Van Marwijk het veel eerder moeten doen.
Toen stond er een Wereldcupje op het spel...... Logisch dat hij deze twee kwalificatiewedstrijdjes hiervoor aangrijpt. Knappe timing ook van De Jong.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ah, nee uiteraard. Gewoon wachten tot er nog zo'n actie volgt. En dan graag in het shirt van Oranje. Ergens in een halve finale of zo.
Mede dankzij Nigel speelde Oranje wel een WK finale hoor. Al zullen de Nigel haters vast ontkennen dat zijn inbreng groot was.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nou, de gebeden van otherfool zijn gehoord. Vraag me af waar hij nu weer over gaat zeiken.....
Ik ben er echt emotioneel onder. Eindelijk, na al die aanslagen, al die onschuldige slachtoffers, al dat leed, een daad. Ik smeek het de bondscoach; nu volhouden en niet versagen!
Ik wil graag denken dat mijn mailtje van gisteren er iets mee te maken heeft gehad, maar het is allicht waarschijnlijker dat ergens, diep verborgen, er toch nog een hart klopt in de borstkas van Bert van Marwijk. Misschien heeft-ie naar een foto van zijn kleinkinderen gekeken die moeten opgroeien in deze wereld, wie weet. Maar dit is een mirakel, de mooiste dag voor Oranje in pakhembeet 10 jaar.
De komende week komt mijn Oranje shirtje uit de kast. Als ik een Wortelpak zou hebben zou ik het aandoen. Voor dit Elftal wil ik juichen, voor de Verlichting na de donkere jaren, voor het herstel van normen en waarden, van het goede. Ik zal het Wilhelmus meezingen en de helden op kicksen aanmoedigen als nooit tevoren.
Het voetbal was kapot geschoten en begraven. Vandaag stond het op uit de dood. Ze is nog zwak en moet op krachten komen, maar er is weer hoop.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Risico van het vak. Zoals een soldaat het risico loopt dood geschoten te worden, zo loopt een sporter, zeker een voetballer, kans op een forse blessure. Helemaal als je in de fysiek krachtige Premier League speelt.
Heel jammer voor Arfa, dat meen ik serieus, maar hou sport en justitie wel uit elkaar.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Theo heeft zich afgemeld he...
De komende wedstrijden wel ja, maar voor daarna is het een prima optie om te overwegen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik ben er echt emotioneel onder. Eindelijk, na al die aanslagen, al die onschuldige slachtoffers, al dat leed, een daad. Ik smeek het de bondscoach; nu volhouden en niet versagen!
Ik wil graag denken dat mijn mailtje van gisteren er iets mee te maken heeft gehad, maar het is allicht waarschijnlijker dat ergens, diep verborgen, er toch nog een hart klopt in de borstkas van Bert van Marwijk. Misschien heeft-ie naar een foto van zijn kleinkinderen gekeken die moeten opgroeien in deze wereld, wie weet. Maar dit is een mirakel, de mooiste dag voor Oranje in pakhembeet 10 jaar.
De komende week komt mijn Oranje shirtje uit de kast. Als ik een Wortelpak zou hebben zou ik het aandoen. Voor dit Elftal wil ik juichen, voor de Verlichting na de donkere jaren, voor het herstel van normen en waarden, van het goede. Ik zal het Wilhelmus meezingen en de helden op kicksen aanmoedigen als nooit tevoren.
Het voetbal was kapot geschoten en begraven. Vandaag stond het op uit de dood. Ze is nog zwak en moet op krachten komen, maar er is weer hoop.
'Mooi weer' supporter. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De komende wedstrijden wel ja, maar voor daarna is het een prima optie om te overwegen.
Mee eens. Ik zeg ook niet dat NdJ een basisplaats verdiend ten aller tijden, maar hij hoort wel in Oranje. En zeker in de duels tegen de mindere goden mag je best een betere voetballer ipv een breker naast van Bommel opstellen.
Wel onhandig dat volgende week NL-Zweden is. In zon duel (de topper van de groep) is zijn ontbreken wel onhandig.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Lach er maar mee. Zodra de eerste dode valt kan niemand zich verschuilen. We hebben het allemaal gezien, we hebben het allemaal geweten. We hebben een psychopaat voor de camera gezet om zoveel mogelijk schade toe te richten. Nu is het een enkel, dan weer zijn het de ribben. Binnenkort pakt-ie een hoofd en zal een zuurstofmasker niet genoeg zijn. En wij hebben dat met z'n allen gefaciliteerd, de bondscoach voorop. Ik heb hier jaren geleden al voor gewaarschuwd, en de dag komt steeds dichterbij dat dit monster definitief doordraait. Ik acht Bert van Marwijk en elke Oranje fan die zich niet duidelijk heeft uitgesproken tegen Nigel de Jong medeschuldig aan de dubbele beenbreuk van Ben Arfa, en de toekomstige wandaden die zonder twijfel zullen volgen.
Beetje sneu om hem psychopaat te noemen lijkt me. Het was een te zware tackle okay, maar iemand hiervoor psychopaat of crimineel te noemen is net als de overtreding zelf beneden alle peil.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Mede dankzij Nigel speelde Oranje wel een WK finale hoor. Al zullen de Nigel haters vast ontkennen dat zijn inbreng groot was.
En zullen de Nigel-kameraden hem blijven vertroetelen, hem blijven proberen op te voeden.
Nee Nigel, niet nog een keertje oké?
Alsjeblieft?
I will not abide another leg.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Nou jongens, Wout Drama is nu opgeroepen, worden we daar blij van? 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nou jongens, Wout Drama is nu opgeroepen, worden we daar blij van?
Nee. Liever een rond schoppende De Jong dan for gods sake...Brama
Als dat al Oranje niveau heet...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En zullen de Nigel-kameraden hem blijven vertroetelen, hem blijven proberen op te voeden.
Nee Nigel, niet nog een keertje oké?
Alsjeblieft?
I will not abide another leg.
Neemt niet weg dat De Jong op EK 2008 en WK 2010 goed heeft gespeeld. Dat ie soms iets doms doet is vervelend, maar liever dit dan een voorbeeldige schoonzoon die verder op het veld de ploeg niet sterker maakt. Brama bijvoorbeeld.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En dankzij diezelfde Nigel hadden jullie ook al snel kansloos kunnen zijn in die WK finale.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En dankzij diezelfde Nigel hadden jullie ook al snel kansloos kunnen zijn in die WK finale.
True, maar we stonden er wel op dat moment, mede ook dankzij hem. Liever kansloos in de finale ten onder gaan (liever trouwens op die manier dan die zure kut manier die we nu hebben meegemaakt) dan hem nooit spelen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Al staat het kleine broertje van Anita erin die Vurnon altijd placht aan te spreken met 'He Lange met de korte vlechtjes', ik ben content.
Beetje sneu om hem psychopaat te noemen lijkt me. Het was een te zware tackle okay, maar iemand hiervoor psychopaat of crimineel te noemen is net als de overtreding zelf beneden alle peil.
Psychopathie is een psychologisch syndroom dat zich uit door het onder andere chronisch vertonen van immoreel en antisociaal gedrag van de persoon jegens anderen en hun eigendom. Bij een psychopaat ontbreekt de capaciteit om emoties zoals schuld of wroeging te voelen omdat ze niet kunnen empathiseren met anderen.
Een crimineel is een misdadiger, dus iemand die zich aan een misdaad heeft schuldig gemaakt of dit pleegt te doen
Nigel de Jong is beide. Hij is Het Kwaad en dient bestreden te worden. Dat hij daarbij een Oranje shirtje aan heeft maakt het niet minder, nee het maakt het erger.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Rijkaard heeft ook wel eens iemand (Norton van RKC) de WW in geschopt, daar hoorde je (bijna) niemand over....
Hier nog een leuk quotje, om aan te geven dat hard spel al jaren in het bloed zit van het Nederlaands Elftal.
Heel veel overtredingen van Wim Suurbier (Ajax) en Hugo Hovenkamp (AZ'67). Hovenkamp verklaarde ooit: 'Als we in het Nederlands elftal speelden, wedde ik met Willem Suurbier altijd om een geeltje. Wie het eerst zijn tegenstander plat had, met verzorger op het veld, had gewonnen'.
En dan hebben we nog Wouters vs Gascoine
De Jong is houdt gewoon een oude traditie in stand..... 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Hij houdt de gemoederen in elk geval flink bezig, das wel lachen toch? En als ie Alonso de finale uit had gekickt, was ie natuurlijk een held. 
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
True, maar we stonden er wel op dat moment, mede ook dankzij hem. Liever kansloos in de finale ten onder gaan (liever trouwens op die manier dan die zure kut manier die we nu hebben meegemaakt) dan hem nooit spelen.
Nu al voor de tweede keer die zwart-wit vergelijking gezien. Het is niet of-of, Nigel is vervangbaar, en zonder hem kan er ook gevoetbald worden.
De wereld bestaat niet uit meerkeuze antwoorden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mailtje terug van de KNVB waarin direct wordt verwezen naar deze maatregel 
Kan ik mezelf toch maar mooi wijsmaken dat het herstel van Oranje een beetje aan mij te danken is geweest. Goede daden bij daglicht. Dierendag is vanaf nu een nationale feestdag.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ben het wel eens met de beslissing van Van Marwijk.
Het moment is alleen wel wat vreemd, deze charge was de minst zware van de vijf (Japan, USA, Denemarken, Spanje, Newcastle).
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Al staat het kleine broertje van Anita erin die Vurnon altijd placht aan te spreken met 'He Lange met de korte vlechtjes', ik ben content.
Psychopathie is een psychologisch syndroom dat zich uit door het onder andere chronisch vertonen van immoreel en antisociaal gedrag van de persoon jegens anderen en hun eigendom. Bij een psychopaat ontbreekt de capaciteit om emoties zoals schuld of wroeging te voelen omdat ze niet kunnen empathiseren met anderen.
Een crimineel is een misdadiger, dus iemand die zich aan een misdaad heeft schuldig gemaakt of dit pleegt te doen
Nigel de Jong is beide. Hij is Het Kwaad en dient bestreden te worden. Dat hij daarbij een Oranje shirtje aan heeft maakt het niet minder, nee het maakt het erger.
Dus jij vergelijkt Nigel de Jong met moordenaars, zware mishandelaars en verkrachters????
Dat is namelijk wat men vandaag de dag echt verstaat onder de noemer psychopaat. Als jij hem daadwerkelijk zo wil noemen, dan lopen er wel redelijk wat psychopaten rond. Er zijn namelijk genoeg voetballers, die net zulke overtredingen maken. Bij deze voetballers gaat het altijd wel goed, maar omdat zij het geluk aan hun kant hebben, dat er niks ernstigs is gebeurd bij die overtreding, worden zij er nooit op nagekeken.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Rijkaard heeft ook wel eens iemand (Norton van RKC) de WW in geschopt, daar hoorde je (bijna) niemand over....
Hier nog een leuk quotje, om aan te geven dat hard spel al jaren in het bloed zit van het Nederlaands Elftal.
Heel veel overtredingen van Wim Suurbier (Ajax) en Hugo Hovenkamp (AZ'67). Hovenkamp verklaarde ooit: 'Als we in het Nederlands elftal speelden, wedde ik met Willem Suurbier altijd om een geeltje. Wie het eerst zijn tegenstander plat had, met verzorger op het veld, had gewonnen'.
En dan hebben we nog Wouters vs Gascoine
De Jong is houdt gewoon een oude traditie in stand.....
Willem van Hanegem zegt ook altijd, het is maar goed dat er vroeger niet zoveel camera's waren .
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dus jij vergelijkt Nigel de Jong met moordenaars, zware mishandelaars en verkrachters????
Dat is namelijk wat men vandaag de dag echt verstaat onder de noemer psychopaat. Als jij hem daadwerkelijk zo wil noemen, dan lopen er wel redelijk wat psychopaten rond. Er zijn namelijk genoeg voetballers, die net zulke overtredingen maken. Bij deze voetballers gaat het altijd wel goed, maar omdat zij het geluk aan hun kant hebben, dat er niks ernstigs is gebeurd bij die overtreding, worden zij er nooit op nagekeken.
Ik heb de definitie van psychopaat en misdadiger gegeven, een definitie die Nigel past. Het continu opzettelijk breken van benen en poging tot het breken van een borstkas zie ik overigens wel als mishandeling, ja.
Zijn onvermogen tot compassie of enig menselijke emotie maakt hem gevaarlijk. Loslopend in deze wereld zou ik nog voor geen cent willen instaan voor dit ongeleide projectiel. Dan zijn de andere, extremere wandaden die je noemt vrees ik slechts een kwestie van tijd.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Is het ook niet gewoon pure onkunde van die jongen? Ik bedoel dat ik het idee heb dat hij vaak het tempo van de echt goede voetballers absoluut niet bij kan houden en dan uit frustratie zo'n gast eruit trapt? Dus niet pure slechtheid zoals hier nog wel eens geoppert wordt.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Dus iemand uit frustratie de wedstrijd uittrappen is geen pure slechtheid? Dat is de wereld op zijn kop.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hij houdt de gemoederen in elk geval flink bezig, das wel lachen toch? En als ie Alonso de finale uit had gekickt, was ie natuurlijk een held.
Daar moet je blij mee wezen, komt Fabregas het veld op. Echt een held is ie dan inderdaad
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.