• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.105 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.500 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.412 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Lach er maar mee. Zodra de eerste dode valt kan niemand zich verschuilen. We hebben het allemaal gezien, we hebben het allemaal geweten. We hebben een psychopaat voor de camera gezet om zoveel mogelijk schade toe te richten. Nu is het een enkel, dan weer zijn het de ribben. Binnenkort pakt-ie een hoofd en zal een zuurstofmasker niet genoeg zijn. En wij hebben dat met z'n allen gefaciliteerd, de bondscoach voorop. Ik heb hier jaren geleden al voor gewaarschuwd, en de dag komt steeds dichterbij dat dit monster definitief doordraait. Ik acht Bert van Marwijk en elke Oranje fan die zich niet duidelijk heeft uitgesproken tegen Nigel de Jong medeschuldig aan de dubbele beenbreuk van Ben Arfa, en de toekomstige wandaden die zonder twijfel zullen volgen.

Wat heb ik met De Jong te maken? Als Manchester hem lekker 8 miljoen per jaar hiervoor betaald, laat ze lekker, heb ik toch geen donder mee te maken.....

"Opeens weet je het....je wordt dominee".

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bottleneck schreef:

Ghe is die Janota eigenlijk nog op een of andere manier verbonden aan Feyenoord?

Nee, beiden verkocht aan Go Ahead meen ik.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Nigel de Jong heeft schijt aan het voetbal.

Nigel de Jong heeft schijt aan de wereld.

Nigel de Jong heeft schijt aan menselijke waardigheid.

Nigel de Jong heeft schijt aan de onaantastbaarheid van het lichaam.

Nigel de Jong heeft schijt aan de Rechten van de Mens.

Nigel de Jong heeft schijt aan de benen, de botten, de ribben, de spieren, de gezondheid, ja het leven van anderen.

Nigel de Jong heeft schijt aan vrouwen, vaders, moeders, zonen en dochters, die hun geliefden, kinderen of ouders aan zuurstofmaskers afgevoerd zien worden.

Nigel de Jong heeft schijt aan troost, vreugde, geloof, hoop en liefde. Hij haat de wereld en alles wat zich daarin begeeft, en probeert al wat het leven de moeite waard maakt met de wortels uit te roeien.

Nigel de Jong heeft schijt aan alles wat het leven mooi maakt; hij vernielt, breekt af, moordt, doodt, slaat, spuugt, liegt, bedriegt, schopt, bijt, krabt, steekt. Hij vervuilt, hij verkracht, hij vernietigt, hij sloopt, hij verwoest, kraakt, verminkt, ruïneert en liquideert, hij slacht, hij breekt, hij executeert, molt en keelt al het goede, schone, mooie en oprechte op deze aardbol.

Nigel de Jong...das ook die jongen die hoogspersoonlijk zijn eigen moeder dag en nacht heeft verzorgd toen ze zeer ernstige nierproblemen had.

Verdiep je eerst eens in iemand voor je met met je mening komt. De Jong is een keiharde speler, maar wel een prettig mens. Maar kijk voor de gein eens in competities..je ziet bijna elke week overtredingen die hij maakt. Alleen is zijn pech dat ze bij hem nu al een paar keer fataal waren en een breuk opleverden. Overigens keur ik zijn te harde stijl wel af hoor.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

Wat heb ik met De Jong te maken?

Koning Voetbal,

Staat gij mij toe, in mijn dankbaarheid voor de welwillende ontvangst die gij mij op een dag hebt gegeven, zorgen te hebben over uw rechtvaardige luister en u te zeggen dat uw ster, tot heden zo gelukkig, bedreigd wordt door de schandelijkste en meest onuitwisbare bezoedeling?

Ik beschuldig speler Nigel de Jong van het opzettelijk, herhaaldelijk en doelgericht blesseren en verminken van collega's.

Ik beschuldig bondscoach Bert van Marwijk tot het aansporen van dit fysieke geweld door op lafhartige wijze geen afstand te doen van dit wangedrag.

Ik beschuldig de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond van het niet handhaven van het Fair Play beleid door genoemde speler niet te weren uit het Oranje shirt.

Ik beschuldig tenslotte het Nederlandse voetbalvolk tot medeplichtigheid en facilitatie van genoemde misdrijven, door de grootste misdaad van allen te begaan: te zwijgen.

Ik heb slechts een hartstocht, die van het licht, in naam van de menselijkheid die zo heeft geleden en die recht heeft op geluk. Mijn brandende protest is slechts een kreet van mijn ziel. Ik verlang ernaar dat men mij waagt te vertolken in een rechtszitting en dat het ware onderzoek op een dag plaats zal vinden! Ik wacht.

Aanvaard, mijnheer de Koning, de verzekering van mijn diepe respect.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Eens met A&L. Beoordelen op voetbalfeiten, niks meer.

Maar natuurlijk zijn zijn schoppen legendarisch schandalig, dat kun je niet ontkennen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Koning Voetbal,

Staat gij mij toe, in mijn dankbaarheid voor de welwillende ontvangst die gij mij op een dag hebt gegeven, zorgen te hebben over uw rechtvaardige luister en u te zeggen dat uw ster, tot heden zo gelukkig, bedreigd wordt door de schandelijkste en meest onuitwisbare bezoedeling?

Ik beschuldig speler Nigel de Jong van het opzettelijk, herhaaldelijk en doelgericht blesseren en verminken van collega's.

Ik beschuldig bondscoach Bert van Marwijk tot het aansporen van dit fysieke geweld door op lafhartige wijze geen afstand te doen van dit wangedrag.

Ik beschuldig de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond van het niet handhaven van het Fair Play beleid door genoemde speler niet te weren uit het Oranje shirt.

Ik beschuldig tenslotte het Nederlandse voetbalvolk tot medeplichtigheid en facilitatie van genoemde misdrijven, door de grootste misdaad van allen te begaan: te zwijgen.

Ik heb slechts een hartstocht, die van het licht, in naam van de menselijkheid die zo heeft geleden en die recht heeft op geluk. Mijn brandende protest is slechts een kreet van mijn ziel. Ik verlang ernaar dat men mij waagt te vertolken in een rechtszitting en dat het ware onderzoek op een dag plaats zal vinden! Ik wacht.

Aanvaard, mijnheer de Koning, de verzekering van mijn diepe respect.

http://www.onzetaal.nl/dossier/voetbaltaal/appel/v11.php

Misschien moet je er maar niet meer naar kijken, wellicht is Sschaken, dammen, ping pong of bridge meer iets voor jou.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Reinbo schreef:

http://www.onzetaal.nl/dossier/voetbaltaal/appel/v11.php

Misschien moet je er maar niet meer naar kijken, wellicht is Sschaken, dammen, ping pong of bridge meer iets voor jou.

Ja het gaat nu wel telkens om harde overtredingen maar ik krijg een steeds grotere hekel aan de danszaal-mietjes op het veld; rollenbollen na een onschuldig lichaamscontact, smeken om geel voor de 'overtreder', neerstorten na een schouderduwtje, of al tíjdens een sliding van de tegenstander een kermend gezicht opzetten en daarna bedroefd naar de scheids kijken. Vreselijk irritant.. gelukkig is dat nog weinig doorgedrongen in het Engelse voetbal waar nog kerels spelen en scheidsen nog oog hebben voor de bal in plaats van aanstellerige spelertjes.

Bijf er bij dat een duidelijke schwalbe in het strafschopgebied bestraft moet worden met wat het had kunnen opleveren: rood/geel

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Don Dijk schreef:

Eens met A&L. Beoordelen op voetbalfeiten, niks meer.

Maar natuurlijk zijn zijn schoppen legendarisch schandalig, dat kun je niet ontkennen.

Maar dat ontken ik ook niet. Nigel vs Amerika. Nigel vs Japan (niet op het wk). Nigel vs Denemarken, Nigel vs Spanje en ook dit weekend weer. Dat kan echt niet nee.

Maar otherfool gaat veel te ver met zijn demoniseren.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Demoniseren?? Dat jullie het bagatelliseren terwijl dhr. de Jong in korte tijd twee keer iemands been heeft gebroken vind ik nog veel gekker. Dan vergeet je toch dat zo'n voetballer ook een leven buiten voetbal heeft, dat zo in gevaar wordt gebracht.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Ik begrijp ook niet waarom hij dat doet, want hij is verder een prima voetballer.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Ja het gaat nu wel telkens om harde overtredingen maar ik krijg een steeds grotere hekel aan de danszaal-mietjes op het veld; rollenbollen na een onschuldig lichaamscontact, smeken om geel voor de 'overtreder', neerstorten na een schouderduwtje, of al tíjdens een sliding van de tegenstander een kermend gezicht opzetten en daarna bedroefd naar de scheids kijken. Vreselijk irritant.. gelukkig is dat nog weinig doorgedrongen in het Engelse voetbal waar nog kerels spelen en scheidsen nog oog hebben voor de bal in plaats van aanstellerige spelertjes.

Bijf er bij dat een duidelijke schwalbe in het strafschopgebied bestraft moet worden met wat het had kunnen opleveren: rood/geel

Exact, het moet gewoon een harde mannelijke contactsport blijven.En hoe vervelend ook, daar 'hoort' af en toe een nare beenbreuk o.i.d. bij. Bij Boksen, autosport, hockey, skispringen, zelfs schaatsen raken mensen ook nog wel eens zwaar gewond of erger. Zijn niet bepaald de hoogtepunten van de sport, maar van dat zeuridige gepreek van Dominee otherfool wordt ik echt

If you can't take the heat, get out of the kitchen! En voor virtuoze balkunstenaars ga je maar naar het zaalvoetbal, turnen of van mijn part naar het WK driebanden.....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Knisper schreef:

Demoniseren?? Dat jullie het bagatelliseren terwijl dhr. de Jong in korte tijd twee keer iemands been heeft gebroken vind ik nog veel gekker. Dan vergeet je toch dat zo'n voetballer ook een leven buiten voetbal heeft, dat zo in gevaar wordt gebracht.

Daarom krijgen ze toch zo goed betaald? Laat ze maar een beetje strijden en lijden, onze gladiatoren.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Knisper schreef:

Ik raad je aan eens mijn teksten te lezen vooral je met onzin reply's komt.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Knisper schreef:

Dat heb ik dus totaal niet, dat ik iemands persoonlijk leven in verband breng met zijn spel op het voetbalveld. Hoort ook niet vind ik, dan had Keane volgens jullie nooit meer op het voetbalveld mogen staan, dat zou een portie zonde zijn geweest zeg.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Nigel de Jong heeft schijt aan het voetbal.

Nigel de Jong heeft schijt aan de wereld.

Nigel de Jong heeft schijt aan menselijke waardigheid.

Nigel de Jong heeft schijt aan de onaantastbaarheid van het lichaam.

Nigel de Jong heeft schijt aan de Rechten van de Mens.

Nigel de Jong heeft schijt aan de benen, de botten, de ribben, de spieren, de gezondheid, ja het leven van anderen.

Nigel de Jong heeft schijt aan vrouwen, vaders, moeders, zonen en dochters, die hun geliefden, kinderen of ouders aan zuurstofmaskers afgevoerd zien worden.

Nigel de Jong heeft schijt aan troost, vreugde, geloof, hoop en liefde. Hij haat de wereld en alles wat zich daarin begeeft, en probeert al wat het leven de moeite waard maakt met de wortels uit te roeien.

Nigel de Jong heeft schijt aan alles wat het leven mooi maakt; hij vernielt, breekt af, moordt, doodt, slaat, spuugt, liegt, bedriegt, schopt, bijt, krabt, steekt. Hij vervuilt, hij verkracht, hij vernietigt, hij sloopt, hij verwoest, kraakt, verminkt, ruïneert en liquideert, hij slacht, hij breekt, hij executeert, molt en keelt al het goede, schone, mooie en oprechte op deze aardbol.

Nigel de Jong verzorgt zijn moeder als zij ziek is.

Zo goed?

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Don Dijk schreef:

Dat heb ik dus totaal niet, dat ik iemands persoonlijk leven in verband breng met zijn spel op het voetbalveld. Hoort ook niet vind ik, dan had Keane volgens jullie nooit meer op het voetbalveld mogen staan, dat zou een portie zonde zijn geweest zeg.

Maar denk is in het amateurvoetbal waar scheidsrechters worden aangevallen (en soms zelfs in het ziekenhuis belanden) omdat dat onderscheid niet gemaakt wordt. Het zou wel beter zijn als die mensen in gedachte houden dat die man misschien drie kinderen heeft en voor zijn zieke vrouw zorgt. In feite is dat op hogere niveaus niet anders.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Zo goed?

Helaas zijn je pogingen om lollig over te komen tot op heden nog steeds niet gelukt. Try again.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nigel gaat er veel te hard in

Bert . Nu nog acties er aan verbinden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Aanvoerder maken?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Van Marwijk zet de Jong buiten selectie Oranje

Bert van Marwijk heeft geen halve maatregelen genomen na het zien van de tackle die Nigel de Jong zondag beging op Hatem Ben Arfa. De middenvelder is uit de selectie van het Nederlands elftal gezet voor de aankomende EK-kwalificatiewedstrijden. Tegen Zweden (8 oktober) en Moldavië (12 oktober) zal de 49-voudig international niet van de partij zijn, zodat hij zijn zonden kan overdenken. Van Marwijk geeft De Jong hiermee een duidelijk signaal af.

Eerder op de dag werd al duidelijk dat Van Marwijk moeite had met de overtreding van zijn middenvelder. “Het was een wilde en onnodige overtreding”, zei de keuzeheer toen al. “Hij doet het volgens mij niet bewust, maar hij gaat er veel te hard in. Dat is jammer, vooral omdat hij dat niet nodig heeft. Ik heb moeite met de manier waarop Nigel onnodig de grenzen opzoekt. Ik ga hem daar deze dagen eens over spreken.”

Inmiddels heeft de bondscoach voor zichzelf én De Jong de knoop doorgehakt. “Ik heb de spelers gezegd dat ik geen andere mogelijkheid zag”, vertelt Van Marwijk in De Telegraaf. Hij wil binnen afzienbare tijd in gesprek gaan met De Jong, de staf en de spelersgroep. Wout Brama en Urby Emanuelson zouden de middenvelder van Manchester City vervangen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Goede gedurfde beslissing, jammer dat Theo Janssen nu geblesseerd is.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Gesprek is niet nodig. Laten zo.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nou, de gebeden van otherfool zijn gehoord. Vraag me af waar hij nu weer over gaat zeiken.....

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

lykathea schreef:

Gesprek is niet nodig. Laten zo.

Echt niet. Dat ie nu ontbreekt, ach oke. Maar verder gewoon goed mee praten en onder afspraken terug laten keren. Voor Oranje is de Jong wel een erg bepalende speler op het middenveld. Zonder hem zou van Bommel ook niet zo kunnen excelleren.

Jammer dat Janssen niet fit is. Had hem wel naast Bommel willen zien de komende 2 potjes.

Misschien nu maar vd Vaart?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Nou, de gebeden van otherfool zijn gehoord. Vraag me af waar hij nu weer over gaat zeiken.....

Jol? De Eredivisie? Anita? Huntelaar? Ach, die vind altijd wel wat.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Emanuelson vervangt Anita bij Oranje

Door sv, 4 oktober 2010 13:07, , Bron: De Telegraaf |

Urby Emanuelson is opgeroepen voor het Nederlands elftal, in plaats van de geblesseerde Vurnon Anita.

De linkspoot van Ajax speelde wel mee in de oefeninterland tegen oekraïne, maar kwam verder niet voor in de plannen van bondscoach Bert van Marwijk.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Beetje een rare beslissing dat nu te doen. Dit was namelijk voor De Jong's doen helemaal niet zo'n enorm zware overtreding, dan had Van Marwijk het veel eerder moeten doen.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Met gespuis als De Jong valt niet te praten. En alhoewel Van Marwijk zegt dat ie snel rond de tafel zal gaan zitten, doet hij er nu gelukkig toch goed aan hem helemaal buiten de selectie te laten. Met De Jong is al vaker gepraat, me dunkt, en als er één iemand is waar je niet tot kan doordringen, bewijzen zijn acties, dan is het wel De Jong.

En Nigel maakt er niet eens een geheim van ook. Of dat hem siert? Een gek die zichzelf een gek noemt, ik ben er niet zo van gecharmeerd...

Opgeruimd staat netjes!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Gespuis nog wel...c'mon zeg...

Misschien moet hij wel veroordeeld worden wegens misdaden tegen de mensheid. De boef...

Gewoon heldere afspraken mee maken. Nog zon actie is exit Oranje zolang Bert de baas is. Maar liever niet, want je hebt hem nodig. De Jong is een stuk beter dan vervangers als Schaars en de Zeeuw.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.