• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.109 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.518 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.476 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Zeg, maak die CL voorspellingslijst eens af!

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dat zal best, maar ik vind het wel een dooddoener dat die ploegen uit er niet alles aan doen om te winnen. Dat deed Milan namelijk wel.

Het aantal gele kaarten en overtredingen aan de kant van Milan alléén al zijn het bewijs dat ze zeker Ajax niet onderschatten en het bij tijd en wijlen ook best lastig hadden, wat ook duidelijk was te zien in de eerste helft. En dat was zeker niet ingecalculeerd of iets waarvan ze dachten, komt wel goed.. Ajax was gewoon de fellere en betere ploeg tot dat moment. Helaas liet Ajax zich daardoor flink wegzetten en nadat Suarez helemaal werd afgedekt liep het niet meer in de tweede helft, teveel balverlies en te haastig. Beetje wat Renee ook zei bij VI. Maar dan baseer je je dus maar op een helft, toevallig (of juist niet) de zwakste helft van Ajax

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

2e helft was minder als de 1e inderdaad. Maarja, Milan is ook niet gek. Dubbele dekking op Luis na de rust. Jammer alleen dat we buiten hem niet nog zon exceptionele onvoorspelbare topper voorin hebben die dan aan de andere kant zijn rol over kon nemen. El Hamdaoui is niet de man die alles zelf doet. Die moet de kansen afmaken van de goede aangevers. Gelukkig werkt het koppel Suarez-Hamdaoui beter dan Suarez-Pantelic van vorig jaar.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Suarez-Pantelic liep op een gegeven moment anders ook gesmeerd.. maar ik zie wat meer mogelijkheden in de combi Hamdaoui-Suarez inderdaad. Dat kan echt nog beter en beter worden.. dan zie ik eigenlijk weinig tegenstanders in de eredivisie Ajax nog afstoppen, als er verder niks raars gebeurd dan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het ging wel, maar je zag wel dat Suarez en Pantelic niet top op elkaar afgestemd waren. Suarez en El Ham passen veel beter bij elkaar. El Ham is ook veel beweeglijker en combineert beter. Dat past bij Suarez. Vind hen ook de 2 beste aanvallers van de competitie.

Zondag Utrecht pakken, blijf je lekker aan kop staan. Wie weet verknalt Twente het tegen Groningen. PSV wint wel. Tegen VVV meen ik.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het ging wel, maar je zag wel dat Suarez en Pantelic niet top op elkaar afgestemd waren. Suarez en El Ham passen veel beter bij elkaar. El Ham is ook veel beweeglijker en combineert beter. Dat past bij Suarez. Vind hen ook de 2 beste aanvallers van de competitie.

Zondag Utrecht pakken, blijf je lekker aan kop staan. Wie weet verknalt Twente het tegen Groningen. PSV wint wel. Tegen VVV meen ik.

Elham behoort echt nog niet tot de beste 2 aanvallers uit de Eredivisie ...

Suarez wel natuurlijk dat is de beste maar ik vind Elham nog erg ongelukkig ondanks zijn paar doelpunten .. weinig lukt nog en veel word verbloemd door de paar mooie acties. Dat kan een ajacied toch niet ontgaan Ajax&Litmanen ?

Neemt niet weg dat ik erg blij ben met Elham en denk dat hij nog veel beter gaat worden, wel is te hopen dat Luis nog eventjes blijft, ik weet zeker dat Elham erg zou balen als zijn maatje weg is.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

El Ham, lekker om een moslim zo te noemen Zeg dan Mounir haha

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Het leven achter de ramen is niet gemakkelijk he

Was een productief avondje

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

- Een ode aan Emanuelson - ajaxlife.nl

Wat mij betreft ook onterecht afgezeken, een van de beste linksvoor(zo niet de beste) in Nederland op dit moment. Vaak verguist en voor Derksen heeft geen goed woord voor hem over, terwijl hij toch wekelijks excelleert op de zijkanten. En niet alleen dit jaar al, die verhalen over wisselvalligheid en zo zijn ook zwaar oud nieuws wat mij betreft .

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Als dat excelleren is, is Feyenoord een topploeg. Het is gewoon een netniet-voetballer, maar wel goed voor de breedte aangezien ie multifunctioneel is.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Tsjah, als ik zijn kwaliteiten afweeg tegen zijn mindere facetten, vind ik dat de negativiteit gewoon overheerst bij veel mensen.

Urby is snel, heeft een actie en kan dus mensen passeren, is wendbaar, heeft een goede traptechniek, kan goed tackles ontwijken(a la Cruijff, natuurlijk wel niveautje lager, maar vergelijkbaar), is goed in de combinatie en bovenal zeurt hij nooit als hij weer is wordt misbruikt.

Als ik dat afweeg tegen zijn mindere punten, hij is geen hele sterke verdediger. Kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat het wat mij betreft GEEN net-niet voetballer is. Vooral niet gezien de dinge die hij wekelijks laat zien. Overigens heeft hij wel een prima verdedigende tackle waarmee hij vaak de bal afpakt.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Zo, aardig wat voetbal gemist in die 16 dagen (eigenlijk best lekker in deze periode ). We kunnen er weer tegenaan. Feyenoord kan niet zonder me, zo blijkt. Feyenoord is al uitgespeeld dit seizoen. Hoewel, ze moeten degredatie zien te ontlopen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Je bent weer terug, dat wordt morgen dus een makkie.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Precies. Alleen zit ik niet in de Vijverberg.

Joy4ever

• 4622 berichten
  • 1843 stemmen

rep_robert schreef:

Urby is snel, heeft een actie en kan dus mensen passeren, is wendbaar, heeft een goede traptechniek, kan goed tackles ontwijken(a la Cruijff, natuurlijk wel niveautje lager, maar vergelijkbaar)

"niveautje" lager

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Vergelijkbaar ook... Haha. Ik zou niet weten op welke manier... Omdat hij tackles kan ontwijken? Yippie-ja-hee. Zo kun je de halve voetbalwereld met Cruijf gaan vergelijken.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

rep_robert schreef:

(a la Cruijff, natuurlijk wel niveautje lager, maar vergelijkbaar),

Een memorabele quote is het iig. wel.

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Na Fullham, Everton en Bolton weer puntverlies voor Man U. (Sunderland 0-0) . Ik teken voor Chelsea. Die gasten draaien zo stabiel. Morgen Arsenal op bezoek zonder Fabregas, V. Persie, Vermaelen en Walcott o.a. Ik zeg met 2 vingers in de neus naar winst. Jammer voor Arsenal, maar het zit er dit jaar gewoon (weer) niet in als die gasten niet snel fit raken. En dan moeten ze komen weekend weer aan de bak tegen City. Die kunnen ze ook 'zomaar' verliezen en dan sta je alweer 10 punten achter op Chelsea. Tja.

Verder Everton eindelijk eens gewonnen, vd Vaart 2x tefzeker (en een publiekswissel) tegen Aston Villa en Huntelaar die alweer zijn 5e doelpunt op rij maakt. Schalke overigens wel verloren .

ps. Dat Mainz ook .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

- Een ode aan Emanuelson - ajaxlife.nl

Wat mij betreft ook onterecht afgezeken, een van de beste linksvoor(zo niet de beste) in Nederland op dit moment. Vaak verguist en voor Derksen heeft geen goed woord voor hem over, terwijl hij toch wekelijks excelleert op de zijkanten. En niet alleen dit jaar al, die verhalen over wisselvalligheid en zo zijn ook zwaar oud nieuws wat mij betreft .

Urby is helemaal niet zo best als jij zegt. Zijn probleem is dat hij een enorm hoog niveau soms kan behalen, zoals bv tegen Twente, maar zijn ondergrens ligt wel soms erg laag. Hij is de ene keer een 9, andere keer een 4. Ik heb liever iemand die elke week een 7 haalt.

Neemt niet weg dat ie me dit seizoen positief verrast. Ik sta zelfs bijna positief over een langer contract van hem bij Ajax. Als dat nog zou gebeuren...

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Urby is helemaal niet zo best als jij zegt. Zijn probleem is dat hij een enorm hoog niveau soms kan behalen, zoals bv tegen Twente, maar zijn ondergrens ligt wel soms erg laag. Hij is de ene keer een 9, andere keer een 4. Ik heb liever iemand die elke week een 7 haalt.

Dat komt doordaat hij de ene keer linksback moet spelen, de andere keer linksvoor en ook soms links op het middenveld.

Hij is geen echte aanvaller en helemaal geen verdediger. Hij is een echte middenvelder. Zet hem daar ook neer, zou ik zeggen. Want hij heeft gewoon een fantastische techniek, is behendig en snel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Dat komt doordaat hij de ene keer linksback moet spelen, de andere keer linksvoor en ook soms links op het middenveld.

Hij is geen echte aanvaller en helemaal geen verdediger. Hij is een echte middenvelder. Zet hem daar ook neer, zou ik zeggen. Want hij heeft gewoon een fantastische techniek, is behendig en snel.

Dat smoesje wat Urby fans hebben mag ook wel eens ontkracht worden. Onder Jol speelt Urby denk ik 90% van zijn wedstrijden als linksbuiten. Als ie eens linksback of linkermiddenvelder speelt, dan is dat vanwege personele problemen.

Ben het overigens met je eens dat hij vooral een middenvelder is. Maargoed, zo speelt Ajax niet echt, dat er voor hem op die positie plek is.

Wigand

• 173 berichten
  • 0 stemmen

notnotfun schreef:

Na Fullham, Everton en Bolton weer puntverlies voor Man U. (Sunderland 0-0) . Ik teken voor Chelsea. Die gasten draaien zo stabiel. Morgen Arsenal op bezoek zonder Fabregas, V. Persie, Vermaelen en Walcott o.a. Ik zeg met 2 vingers in de neus naar winst. Jammer voor Arsenal, maar het zit er dit jaar gewoon (weer) niet in als die gasten niet snel fit raken. En dan moeten ze komen weekend weer aan de bak tegen City. Die kunnen ze ook 'zomaar' verliezen en dan sta je alweer 10 punten achter op Chelsea. Tja.

Verder Everton eindelijk eens gewonnen, VdV 2x tefzeker (en een publiekswissel) tegen Aston Villa en Huntelaar die alweer zijn 5e doelpunt op rij maakt. Schalke overigens wel verloren .

ps. Dat Mainz ook .

Ik verwacht ook dat Chelsea dit seizoen de Premier League gaat winnen. Ze gaan ook heel ver komen in de Champions League. Al sla ik in willekeurige volgorde Barcelona, Real Madrid en Inter daarin hoger aan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Real wint de CL niet. Ze missen veel te veel kansen in wedstrijden en daarnaast vind ik de ploeg niet op elke plek even goed.

Barcelona en Chelsea zijn dit jaar mijn favorieten. Man U en Inter volgen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Oproep Danny Blind tegen gebruik scheldwoord 'kanker'

1 oktober 2010 Ajaxlife.nl

De afgelopen jaren is het te pas en te onpas roepen van het woord kanker een gewoonte geworden. Hoewel het voor velen een 'normaal' woord lijkt te zijn geworden, is dit niet zo. Voor mensen met de ziekte, familie, vrienden en nabestaanden is het bijzonder kwetsend.

De supportersverenigingen van Ajax en FC Utrecht hebben de handen ineen geslagen om het gebruik hiervan in het stadion terug te brengen en vonden vanuit Ajax Danny Blind bereid hierin een rol te spelen.

Bekijk bovenstaande filmpje en denk voortaan na voordat je iets roept. Kanker is een serieuze zaak, ga daar met respect mee om!

Goed initiatief!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Wel wat veel eer voor Danny Blind in dat bericht. En sowieso eigenlijk maar een beetje een halfslachtige poging. Had een wat krachtiger statement verwacht op basis van het bericht erboven.

Verder wel een prima initiatief.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ze hebben Blind gevraagd hoor, niet andersom. Prima actie van Blind dus dat hij mee deed.

Ben het wel met je eens dat het statement wat krachtiger mocht. Maarja, ze willen natuurlijk niet als schoolmeesters overkomen in zon spotje.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

notnotfun schreef:

Verder Everton eindelijk eens gewonnen, vd Vaart 2x tefzeker (en een publiekswissel) tegen Aston Villa

Damn had me alweer zo verheugd op een avondje Match of the Day zonder uitslagen. Positieve nieuws. Tottenham wint weer en klimt richting top 5.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Neemt niet weg dat ie me dit seizoen positief verrast. Ik sta zelfs bijna positief over een langer contract van hem bij Ajax. Als dat nog zou gebeuren...

Dit is dus een standaard verhaaltje, dat wisselvallige is iets van anderhalf seizoen geleden. Dat ie niet hele wedstrijden prominent aanwezig is ligt natuurlijk niet aan hem alleen. Kan me zijn laatste dramatische wedstrijd niet herinneren. Kan zo minstens de helft van het elftal opnoemen wat wisselvalliger dan Urby is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Kan jij dat nog? Alle uitslagen overslaan en het 's avonds nog kijken in deze tijd van internet, teletekst, sms, Moviemeter en sportjournaals? Al zou ik het willen, het zou me niet eens lukken uitslagen niet op te merken.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Waarom is hij geen echte aanvaller? Ik vind hem juist een heel goede linksvoor. Komt ontzettend veel dreiging vanaf de linkerkant voorin als hij er staat. Kan je van die drol Sulejmani helaas niet vaak zeggen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.