- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Met die laatste 3 facetten ben ik het helemaal met je eens. 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Arsenal verbaast me eigenlijk niet heel erg, die bewijzen al jaren dat ze netgeentop zijn.
Heb je eigenlijk ook gelijk in. De ploeg is te technisch in een te fysieke competitie. Veel talenten, maar tegelijkertijd ook allemaal lichtgewichten die om de maand geblesseerd raken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Voor hen die stellen dat in Engeland in het rechter rijtje ook wel wat mindere goden staan, 'wij' mogen het doen met Excelsior, Willem II, Heracles, VVV en Feyenoord...
Vooral die laatste club 
't is lang terug maar deze post van otherfool valt te prijzen hehe.
Overigens doen NLse ploegen het dit seizoen goed. We hebben Turkije bijna ingehaald en zowel Twente, Ajax, Utrecht, PSV en AZ hebben nog steeds aardig perspectief op Europese overwintering. Al denk ik dat het nog lastig wordt voor de ploegen buiten PSV om dit ook helemaal veilig te stellen.
Poepgezicht
-
- 298 berichten
- 1247 stemmen
Ja, ik zou het al een goede prestatie vinden als Fc Twente en Ajax 3e worden in de groepsfase.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik ook, maar zelfs dat is nog best lastig. Je kan met wat mazzel zomaar 2e nog worden, maar met pech ook zomaar 4e. Beide groepen kennen geen heel zwak broertje.
Poepgezicht
-
- 298 berichten
- 1247 stemmen
Dat bedoelde ik er mee te zeggen. 
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1023 stemmen
Het algehele niveau van de PL is echter zo hoog dat dat soort verrassingen geen uitzondering zijn. De beleving, fysieke kracht en fanatisme zijn ook nog eens erg hoog daar.
Het niveau is erg hoog inderdaad, maar om nou te stellen dat de beleving en het fanatisme hoger is dan in bijv. Spanje of Duitsland lijkt me niet. Het is het hoge niveau in de algehele competitie die voor 'verassingen' zorgt. Betreft de aanhang zou je gelijk hebben, maar dat is een ander verhaal. Fysiek zijn ze op zich wel sterk, al denk ik dat Duitste competitie hierin al verder is.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Betreft aanhang moet je Duitsland echt niet onderschatten hoor. Alles zit daar prop en propvol en er zitten in de 3e divisie nog steeds stadions vol met 20 000 man. Sfeer is over het algemeen ook erg goed bij Duitse clubs 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
En het niveau is beter dan in Engeland. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mido is inzetbaar tegen FC Utrecht - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Toch respect voor Mido, heeft zijn afvalwerk snel gedaan. Toont wel aan dat ie nog erg zin heeft.
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
In Duitsland doen er toch vaak meer clubs mee om het kampioenschap. Je ziet ook vaak dat de eerste zeven of acht clubs elkaar helemaal niet zoveel ontlopen in punten. In Engeland is het Chelsea en Man United, dan Arsenal, dan City en Tottenham, in voorgaande seizoen Liverpool en dan toch wel een poosje niets. In Duitsland wordt ook bij de wat lager geklasseerde ploegen vaak best verzorgd voetbal gespeeld. In de Premier League lopen daarentegen nog ploegen rond waar de tijd stil heeft gestaan en nog steeds kick en rush gespeeld wordt (Blackburn
). Komt ook nog eens bij dat die grote velden (in Engeland zijn ze gemiddeld genomen toch een stuk groter) behoorlijk wat matige techniek van wat spelers camoufleert en uitnodigt tot ren en vliegwerk. De Engelse competitie geeft wat mij betreft wel het meest aantrekkelijke schouwspel en heeft in de top 5 wel uitstekende ploegen waar de bovenstaande kritiek niet op van toepassing is. Wel volledig gedragen door buitenlanders, maar soit.
edit: Daar zit eigenlijk wel het grootste kritiekpunt van de Premier League. Vrijwel elke vorm van eigen identiteit in de Premier League, dus van de Engelse spelers, is er één van veel kracht en inzet maar weinig voetbalintelligentie. Simpel gezegd minderwaardig voetbal. De Premier League kijk je toch voor de buitenlanders en, afgezien van een Gerrard of Rooney, niet voor de Engelse spelers. Het Engelse voetbal is nog net zo achtergebleven bij de rest van Europa als het vijftien jaar geleden was. Als grote clubs nota bene bij Ajax en Feyenoord de jeugdspelers van de B1 scouten zegt dat genoeg over de toekomst van het Engelse voetbal. De meerderheid van de huidige Engelse internationals komen oorspronkelijk dan ook uit de Engelse middenmoot.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
En het niveau is beter dan in Engeland.
Zonder meer niet natuurlijk, maar ik denk dat je dit als grap bedoelt? 
Engeland heeft ten eerste al veel meer poen dan de Duitse competitie, dus veel meer sterren en talent. Daarnaast minstens zo fysiek en stukken athletischer spelers! Alléén München kan qua sterren nog een beetje wedijveren. Eén blik op de schertsfiguur die Bremen sloeg tegen Inter woensdag bewijst mijn punt in deze. Dat zou geen enkele Engelse subtopper overkomen 
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin allemaal (kom er inhoudelijk nog wel op terug). Tis tijd voor een borrel.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
edit: Daar zit eigenlijk wel het grootste kritiekpunt van de Premier League. Vrijwel elke vorm van eigen identiteit in de Premier League, dus van de Engelse spelers, is er één van veel kracht en inzet maar weinig voetbalintelligentie. Simpel gezegd minderwaardig voetbal. De Premier League kijk je toch voor de buitenlanders en, afgezien van een Gerrard of Rooney, niet voor de Engelse spelers. Het Engelse voetbal is nog net zo achtergebleven bij de rest van Europa als het vijftien jaar geleden was. Als grote clubs nota bene bij Ajax en Feyenoord de jeugdspelers van de B1 scouten zegt dat genoeg over de toekomst van het Engelse voetbal. De meerderheid van de huidige Engelse internationals komen oorspronkelijk dan ook uit de Engelse middenmoot.
Sorry hoor, maar als jij denkt dat in Engeland nog steeds alleen maar kick & rush wordt gespeeld heb je de afgelopen 15 jaar geen wedstrijd gezien van de PL 
Waarom doen de Engelse clubs al bijna 10 jaar mee tot in de laatste fases van de CL? Omdat ze achter lopen of simpel voetbal spelen? Wakker worden!!!
Ze combineren nu juist al ruim 15 jaar de inzet van het ouderwetse Engelse spel aan allerlei Europese opvattingen, zoals catenaccio, maar ook de technische perfectie van het vasteland, wat je bij een club als Arsenal heel goed kunt zien. Maar door die tomeloze energie en inzet van het kick & rush systeem te combineren met een superstabiele defensie en technisch begaafde spelers met gouden voorzetten en steekpasses krijg je dus clubs als Man U, Chelsea en voorheen ook Liverpool die al 10 jaar in de halve finales, finales en als eindwinnaar van de CL zijn te zien. Heb al vaak genoeg een Europese topclub vernederd zien worden door het razendsnelle omschakelspel van bijvoorbeeld Man U of Liverpool.
Ik ben bang dat het eerder het Europese vasteland is wat achterloopt op de ontwikkelingen en nodig eens wat meer fysieke kracht, snelheid en pure inzet moet gaan koppelen aan hun technische vaardigheden.. anders zie ik echt alleen nog maar Engelse ploegen die onderling gaan bepalen wie dat jaar de CL gaat winnen 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Meer om te stangen. 
Maar toch, en ik denk niet dat wij het hier ooit over eens gaan worden, vind ik de PL gewoon 1 van de pakembeet 5 sterkste competities, maar niet de allersterkste.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Derksen heeft gelijk!
Wat een nutteloze beelden van Drenthe zeg, voor de 2e keer al. Een voorzet waar na 10 seconden een kans uit komt en een doelloze dribbel aan de zijkant wat resulteert in balverlies 
Konden ze niets beters laten zien waaruit blijkt dat ie in "vorm" is?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Meer om te stangen. 
Maar toch, en ik denk niet dat wij het hier ooit over eens gaan worden, vind ik de PL gewoon 1 van de pakembeet 5 sterkste competities, maar niet de allersterkste.
Ik zie toch wel een angstig verschilletje in mentaliteit en inzet.. niet voor niks zitten er nu weer 4 Engelse ploegen in de CL, terwijl die andere topcompetities maar maximaal 3 clubs hebben, en dan doen die 4 het ook nog eens beter
Voor de goede orde: ik ben ook niet zo'n liefhebber van het voetbal van de meeste Engelse clubs. Ik zie liever dat de CL wordt bepaald door Barca, Valencia, Milan of Bayern oid. Maar dat zie ik dit jaar niet meteen gebeuren. Het zou wel eens weer heel goed zo'n toernooi kunnen worden met 3 Engelse clubs in de halve finales 
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
Sorry hoor, maar als jij denkt dat in Engeland nog steeds alleen maar kick & rush wordt gespeeld heb je de afgelopen 15 jaar geen wedstrijd gezien van de PL 
Waarom doen de Engelse clubs al bijna 10 jaar mee tot in de laatste fases van de CL? Omdat ze achter lopen of simpel voetbal spelen? Wakker worden!!!
Ze combineren nu juist al ruim 15 jaar de inzet van het ouderwetse Engelse spel aan allerlei Europese opvattingen, zoals catenaccio, maar ook de technische perfectie van het vasteland, wat je bij een club als Arsenal heel goed kunt zien. Maar door die tomeloze energie en inzet van het kick & rush systeem te combineren met een superstabiele defensie en technisch begaafde spelers met gouden voorzetten en steekpasses krijg je dus clubs als Man U, Chelsea en voorheen ook Liverpool die al 10 jaar in de halve finales, finales en als eindwinnaar van de CL zijn te zien. Heb al vaak genoeg een Europese topclub vernederd zien worden door het razendsnelle omschakelspel van bijvoorbeeld Man U of Liverpool.
Ik ben bang dat het eerder het Europese vasteland is wat achterloopt op de ontwikkelingen en nodig eens wat meer fysieke kracht, snelheid en pure inzet moet gaan koppelen aan hun technische vaardigheden.. anders zie ik echt alleen nog maar Engelse ploegen die onderling gaan bepalen wie dat jaar de CL gaat winnen
Goed lezen, Orbit. Ik had het over de lager geplaatste ploegen. En ga maar eens een wedstrijd van Blackburn kijken. Dan praten we wel weer opnieuw. Het zijn de buitenlanders die het goede voetbal van de topclubs vormgeven. Zet een team met alleen maar Engelsen bij elkaar en het is huilen met de pet op (zie het WK). De Engelse clubs geven meer geld uit dan in elke andere competitie. Daardoor kunnen ze de beste buitenlanders halen, en ook behouden.
edit: Daar komt nog eens bij dat ik een oordeel had over de gehele competitie, niet alleen de bovenlaag. De topclubs geven belachelijke bedragen uit en halen de beste buitenlanders. Arsenal, Chelsea en City hebben buitenlandse coaches. Het resultaat geeft weliswaar uitstekend voetbal, maar kijkend naar de manier waarop het tot stand wordt geeft stof tot denken.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Pff wat begint Nederland toch triest te worden...
Alsof iedereen die niet uit Amsterdam komt Anti-Ajax is.
Het hele zooitje bij VZ NIKS positiefs horen zeggen over het gelijkspel tegen Milan en dat filmpje met die hagenezen die ook weer wat te melden hebben over Amsterdam ... pff triest zooitje.
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
Het is niet helemaal uit de lucht gegrepen hoor. Het voetbal van Ajax is behoorlijk veranderd en het positiespel is zelfs matig te noemen. Milan maakte niet of nauwelijks de indruk vol gas te geven, hoewel gezegd moet worden dat Italiaanse ploegen eigenlijk nooit die indruk maken. Italiaanse ploegen vinden gelijk spelen in een uitwedstrijd prima.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Nounou, dat het spel is veranderd hoeft niet te zeggen dat het positiespel heel slecht is. Kijk alleen al naar die 1e helft tegen Twente. Dat was gewoon ijzersterk.
Daarnaast vind het gelul over die uitwedstrijden en Italiaanse clubs ook onzin, alsof ze in het San Siro wel in een 2-4-4 opstelling gaan spelen en er een 6-0'etje overheen gooien? Daar is het voetbal niet zoveel anders.
In de 1e helft zat Ajax er gewoon goed op. Moet Ali B gelijk geven, spelers als Vertonghen en Enoh kwamen goed voor het mannetje en er werd net zoals tegen Twente de hele tijd vroeg druk gezet. Wat resulteerde in veel balverlies van Milan. Je gaat mij niet wijs maken dat zo'n speler van Milan dat geen reet uitmaakt. Je speelt altijd om te winnen toch?
Het feit dat het uitvak propvol zit zegt al wel hoe ze zo'n wedstrijd benaderen in Italie. Vooral als je die bijna lege uitvakken van Milan en Inter bij Twente en Heerenveen hebt gezien.
Maar hee, Twente speelde fantastisch tegen Tottenham (
), dus waar praten we over?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vind het sowieso wel grappig, al die hosanna rondom Twente na hun 1e duel (was ook goed), maar na 2 potjes staan ze er slechter voor dan Ajax, ook al was Real-Ajax wel blamerend. Maar Twente heeft ook terecht bij de Spurs verloren vond ik toen ik de samenvatting keek, al zijn ze met zeker 1 a 2 penalty's wel genept.
Beide hebben 1 goed thuisduel gespeeld en hebben terecht verloren in hun uitwedstrijd.
Ik ben het verder met Robert eens. Net of Milan tegen Ajax in Milaan plots 3x zo goed is. Ze hebben van de week ook alles geprobeerd om te winnen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2261 stemmen
Over het algemeen zijn ploegen thuis gewoon sterker dan uit. Kijk de statistieken er maar op na. Dus Ajax zal het in San Siro ongetwijfeld moeilijker krijgen.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Dat is altijd zo, thuisvoordeel, geen gereis etc.
Maar er zal niet een compleet andere ploeg in het veld staan en Gatuso zal echt niet 5km meer lopen dan in A'dam bijvoorbeeld 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat zal best, maar ik vind het wel een dooddoener dat die ploegen uit er niet alles aan doen om te winnen. Dat deed Milan namelijk wel.
Ajax maakte thuis het spel, maar ze kunnen ook aardig counteren. Ik ben benieuwd in San Siro. Ben je niet kansloos. Uit bij Real, Barca, Chelsea, Arsenal etc is wat anders...maar tegen Italianen maak je best kans.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Dat zei ik dus ook al er voor, je bent een beroerde topsporter als je niet het veld op stapt om te winnen.
Vooral niet als je 1600 Italianen hebt meegenomen en in een stadion speelt dat is uitverkocht met 53000 man(ja, 53000, grachten staan extra tribunes). Dat geeft iedere topsporter wel een kick denk ik.
En nu ga ik lekker werken tot 04:30, adios mensjes 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Televizier Awards.
René is een held

Al zal de commerciel aantrekkelijker Jantje Smit hem wel krijgen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En nu ga ik lekker werken tot 04:30, adios mensjes
Het leven achter de ramen is niet gemakkelijk he 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Was weer een leuke avond voor de belchinezen 
Go Ahead Eagles - FC Dordrecht 8-0
Helmond Sport - Almere City FC 2-4
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.