• 16.026 nieuwsartikelen
  • 179.110 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.519 acteurs
  • 199.322 gebruikers
  • 9.393.537 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Wigand

• 173 berichten
  • 0 stemmen

In de eindfase van de Champions League laten de Engelse teams het de laatste jaren niet meer zien. Ik ben zeer benieuwd of José Mourinho Real Madrid dit jaar verder kan brengen dan de gebruikelijk achtste finales.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

Als je ziet dat alle Engelse ploegen winnen in de CL, en sommigen nogal overtuigend!! Daarnaast Man U (wat niet eens in vorm is) wat gewoon koploper Valencia in eigen huis klopt. Welke competitie was dan ook alweer sterker?

Chelsea en Man United winnen inderdaad vaak wedstrijden in de CL.

Maar dat is toch wat ik heb gezegd net?

De rest van de competitie echter.. mwoahh. Tuurlijk wel sterker dan de Nederlandse competitie overall, maar ik geniet meer van de sfeer en entourage dan van het voetbal eerlijk gezegd in de PL.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wigand schreef:

In de eindfase van de Champions League laten de Engelse teams het de laatste jaren niet meer zien. Ik ben zeer benieuwd of José Mourinho Real Madrid dit jaar verder kan brengen dan de gebruikelijk achtste finales.

. Op vorig jaar na, domineren de Engelse teams de CL de laatste jaren, weet niet waar jij het over hebt.

Real Madrid is Spaans hoor.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Chelsea en Man United winnen inderdaad vaak wedstrijden in de CL.

Maar dat is toch wat ik heb gezegd net?

De rest van de competitie echter.. mwoahh. Tuurlijk wel sterker dan de Nederlandse competitie overall, maar ik geniet meer van de sfeer en entourage dan van het voetbal eerlijk gezegd in de PL.

Arsenal wint ook alles behoorlijk overtuigend hoor, en die hebben op het moment ook niet eens hun sterkste opstelling. Ik vond de Spurs echt wel een klasse beter dan Twente trouwens, dat was voornamelijk in het verloop van de wedstrijd te zien.. de snelheid en het fysiek was gewoon niet te belopen voor die arme tukkers.

Qua technisch spel geniet ik ook meer van Barca ofzo, maar vooral op kracht en snelheid denk ik dat er in de PL het sterkste voetbal wordt gespeeld. De reden dat Engelse clubs het dus zo goed doen de laatste 10 jaar Europees.

Wigand

• 173 berichten
  • 0 stemmen

Ik sla Barcelona en Inter hoger aan. Real Madrid onder José Mourinho lijkt me ook in staat het alle Engelse teams heel erg lastig te maken.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nee hoor, dat is compleet begrijpelijk en dat een club als Liverpool, met dit materiaal als je dan zestiende staat pleit voor de kwaliteit van de PL.

Ja Liverpool is hopeloos de weg kwijt, was echt niet om aan te zien van de week. Het is niet voor niets dat ze van de 6 wedstrijden nog maar 1 gewonnen hebben in de PL.

Joy4ever

• 4622 berichten
  • 1843 stemmen

Wat "de club van de toekomst" Man City gister liet zien tegen Juventus leek verdacht veel op het achterhaalde kick and rush. Ik vind het Engelse voetbal sowieso al jaren niet om aan te zien. Arsenal buiten beschouwing gelaten.

Wigand

• 173 berichten
  • 0 stemmen

Maar die presteren dan weer minder dan Manchester United en Chelsea als het er in de eindfase van de Champions League op aankomt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

1. ENG 73,642

2. SPA 68,615

3. DUI 59,770

4. ITA 54,266

5. FRA 47,178

6. POR 38,796

7. RUS 38,541

8. OEK 37,383

9. TUR 33,850

10. NED 33,629

Engelse competitie de beste. Voor hen die stellen dat in Engeland in het rechter rijtje ook wel wat mindere goden staan, 'wij' mogen het doen met Excelsior, Willem II, Heracles, VVV en Feyenoord...

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Zo hoog ligt het niveau bij Liverpool. Het is de nummer 16 maar hoor, alsof Utrecht overeind is gebleven tegen City of Chelsea .

Dat is op dit moment dan ook de Absolute top in Engeland.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Joy4ever schreef:

Wat "de club van de toekomst" Man City gister liet zien tegen Juventus leek verdacht veel op het achterhaalde kick and rush. Ik vind het Engelse voetbal sowieso al jaren niet om aan te zien. Arsenal buiten beschouwing gelaten.

Heerlijk vind ik dat juist, lekker vlot spel en spelers die er vol voor blijven gaan, vaak juist ook tegen de topclubs als Chelsea in plaats van zich ingraven. Stukken aantrekkelijker dan dat geschaak in de Italiaanse competitie

PS otherfool, Excelsior staat in het linkerrijtje, moet je nagaan

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jup, maar Liverpool is zwaar uit vorm, de weg helemaal kwijt. Beetje flauw om dan gelijk de PL in twijfel te trekken. Bovendien staan ze daar 16e zoals ik zei, dat zegt ook veel voor hun state of mind.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

1. ENG 73,642

2. SPA 68,615

3. DUI 59,770

4. ITA 54,266

5. FRA 47,178

6. POR 38,796

7. RUS 38,541

8. OEK 37,383

9. TUR 33,850

10. NED 33,629

Maar dit is toch wat ik zeg? De grote ploegen uit Engeland (Chelsea, Man United) halen gigantisch veel punten binnen, maar de rest van de competitie..mwoahh.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Maar dit is toch wat ik zeg? De grote ploegen uit Engeland (Chelsea, Man United) halen gigantisch veel punten binnen, maar de rest van de competitie..mwoahh.

Dat is elders niet anders.. Spanje is het ook Madrid en Barca en dan een hele tijd niks

Wigand

• 173 berichten
  • 0 stemmen

Valencia en Atletico Madrid zijn eveneens topploegen.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Je hebt ergens nog dat Atletico zwemmen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wigand schreef:

Valencia en Atletico Madrid zijn eveneens topploegen.

Subtop. Samen met Villarreal en Sevilla.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

Dat is elders niet anders.. Spanje is het ook Madrid en Barca en dan een hele tijd niks

Ik bedoel alleen maar aan te geven dat het best meevalt met die kwalitatief oh zo hoogstaande competitie.

Overigens vind ik de competitie van Spanje wél van een extreem hoog niveau. Daar wint dat ploeggie van Drenthe gewoon in Nou Camp.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Atletico is absoluut wel een topploeg, dat ze jaar in jaar uit in de subtop eindigen is wat anders Dit geldt ook voor Sampdoria in Italie. Straks eveneens voor QPR in Engeland. En tevens voor FC Groningen in Nederland, maar dat spreekt natuurlijk voor zich!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Atletico is een topclub, geen topploeg.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Scherp!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

otherfool schreef:

1. ENG 73,642

2. SPA 68,615

3. DUI 59,770

4. ITA 54,266

5. FRA 47,178

6. POR 38,796

7. RUS 38,541

8. OEK 37,383

9. TUR 33,850

10. NED 33,629

Uitstekend werk van PSV gisteren tegen die Oekrainers als ik deze lijst zo zie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pruim schreef:

Scherp!

Ik wil niet dat er te veel druk op Atléti gelegd wordt .

Joy4ever

• 4622 berichten
  • 1843 stemmen

Pruim schreef:

Sampdoria

Prachtige club met dito clublogo en shirt maar dat maakt het nog geen topploeg. Of is jouw wens vader van de gedachte?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

Overigens vind ik de competitie van Spanje wél van een extreem hoog niveau. Daar wint dat ploeggie van Drenthe gewoon in Nou Camp.

Ook dat is in Engeland niet anders.. Vrijwel direct na Chelsea en Man U komt Arsenal en daaronder weer Man City, Aston Villa, Tottenham.. verder kunnen alle ploegen in de PL verrassen tegen een topper, net zoals die malle Drenthe en zijn clubje

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Check het doelsaldo van Chelsea maar es, zegt veel.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Dat is eigenlijk zo in elke competitie, elke topclub wordt wel is verrast. Al verbaasde ik me wel dat Barca en Arsenal vooral in eigen huis ten onder gingen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

Check het doelsaldo van Chelsea maar es, zegt veel.

Ze zijn pas een wedstrijd of 5 onderweg, zegt niet zoveel..

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Arsenal verbaast me eigenlijk niet heel erg, die bewijzen al jaren dat ze netgeentop zijn.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Dat is eigenlijk zo in elke competitie, elke topclub wordt wel is verrast. Al verbaasde ik me wel dat Barca en Arsenal vooral in eigen huis ten onder gingen.

Het algehele niveau van de PL is echter zo hoog dat dat soort verrassingen geen uitzondering zijn. De beleving, fysieke kracht en fanatisme zijn ook nog eens erg hoog daar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.