- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Wigand
-
- 173 berichten
- 0 stemmen
In de eindfase van de Champions League laten de Engelse teams het de laatste jaren niet meer zien. Ik ben zeer benieuwd of José Mourinho Real Madrid dit jaar verder kan brengen dan de gebruikelijk achtste finales.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Als je ziet dat alle Engelse ploegen winnen in de CL, en sommigen nogal overtuigend!! Daarnaast Man U (wat niet eens in vorm is) wat gewoon koploper Valencia in eigen huis klopt. Welke competitie was dan ook alweer sterker?
Chelsea en Man United winnen inderdaad vaak wedstrijden in de CL.
Maar dat is toch wat ik heb gezegd net?
De rest van de competitie echter.. mwoahh. Tuurlijk wel sterker dan de Nederlandse competitie overall, maar ik geniet meer van de sfeer en entourage dan van het voetbal eerlijk gezegd in de PL.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
In de eindfase van de Champions League laten de Engelse teams het de laatste jaren niet meer zien. Ik ben zeer benieuwd of José Mourinho Real Madrid dit jaar verder kan brengen dan de gebruikelijk achtste finales.
. Op vorig jaar na, domineren de Engelse teams de CL de laatste jaren, weet niet waar jij het over hebt.
Real Madrid is Spaans hoor.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Chelsea en Man United winnen inderdaad vaak wedstrijden in de CL.
Maar dat is toch wat ik heb gezegd net?
De rest van de competitie echter.. mwoahh. Tuurlijk wel sterker dan de Nederlandse competitie overall, maar ik geniet meer van de sfeer en entourage dan van het voetbal eerlijk gezegd in de PL.
Arsenal wint ook alles behoorlijk overtuigend hoor, en die hebben op het moment ook niet eens hun sterkste opstelling. Ik vond de Spurs echt wel een klasse beter dan Twente trouwens, dat was voornamelijk in het verloop van de wedstrijd te zien.. de snelheid en het fysiek was gewoon niet te belopen voor die arme tukkers.
Qua technisch spel geniet ik ook meer van Barca ofzo, maar vooral op kracht en snelheid denk ik dat er in de PL het sterkste voetbal wordt gespeeld. De reden dat Engelse clubs het dus zo goed doen de laatste 10 jaar Europees.
Wigand
-
- 173 berichten
- 0 stemmen
Ik sla Barcelona en Inter hoger aan. Real Madrid onder José Mourinho lijkt me ook in staat het alle Engelse teams heel erg lastig te maken.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Nee hoor, dat is compleet begrijpelijk en dat een club als Liverpool, met dit materiaal als je dan zestiende staat pleit voor de kwaliteit van de PL.
Ja Liverpool is hopeloos de weg kwijt, was echt niet om aan te zien van de week. Het is niet voor niets dat ze van de 6 wedstrijden nog maar 1 gewonnen hebben in de PL.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Wat "de club van de toekomst" Man City gister liet zien tegen Juventus leek verdacht veel op het achterhaalde kick and rush. Ik vind het Engelse voetbal sowieso al jaren niet om aan te zien. Arsenal buiten beschouwing gelaten.
Wigand
-
- 173 berichten
- 0 stemmen
Maar die presteren dan weer minder dan Manchester United en Chelsea als het er in de eindfase van de Champions League op aankomt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
1. ENG 73,642
2. SPA 68,615
3. DUI 59,770
4. ITA 54,266
5. FRA 47,178
6. POR 38,796
7. RUS 38,541
8. OEK 37,383
9. TUR 33,850
10. NED 33,629
Engelse competitie de beste. Voor hen die stellen dat in Engeland in het rechter rijtje ook wel wat mindere goden staan, 'wij' mogen het doen met Excelsior, Willem II, Heracles, VVV en Feyenoord...
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Zo hoog ligt het niveau bij Liverpool. Het is de nummer 16 maar hoor, alsof Utrecht overeind is gebleven tegen City of Chelsea
.
Dat is op dit moment dan ook de Absolute top in Engeland.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Wat "de club van de toekomst" Man City gister liet zien tegen Juventus leek verdacht veel op het achterhaalde kick and rush. Ik vind het Engelse voetbal sowieso al jaren niet om aan te zien. Arsenal buiten beschouwing gelaten.
Heerlijk vind ik dat juist, lekker vlot spel en spelers die er vol voor blijven gaan, vaak juist ook tegen de topclubs als Chelsea in plaats van zich ingraven. Stukken aantrekkelijker dan dat geschaak in de Italiaanse competitie 
PS otherfool, Excelsior staat in het linkerrijtje, moet je nagaan 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Jup, maar Liverpool is zwaar uit vorm, de weg helemaal kwijt. Beetje flauw om dan gelijk de PL in twijfel te trekken. Bovendien staan ze daar 16e zoals ik zei, dat zegt ook veel voor hun state of mind.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
1. ENG 73,642
2. SPA 68,615
3. DUI 59,770
4. ITA 54,266
5. FRA 47,178
6. POR 38,796
7. RUS 38,541
8. OEK 37,383
9. TUR 33,850
10. NED 33,629
Maar dit is toch wat ik zeg? De grote ploegen uit Engeland (Chelsea, Man United) halen gigantisch veel punten binnen, maar de rest van de competitie..mwoahh.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Maar dit is toch wat ik zeg? De grote ploegen uit Engeland (Chelsea, Man United) halen gigantisch veel punten binnen, maar de rest van de competitie..mwoahh.
Dat is elders niet anders.. Spanje is het ook Madrid en Barca en dan een hele tijd niks 
Wigand
-
- 173 berichten
- 0 stemmen
Valencia en Atletico Madrid zijn eveneens topploegen.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Je hebt ergens nog dat Atletico zwemmen 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Valencia en Atletico Madrid zijn eveneens topploegen.
Subtop. Samen met Villarreal en Sevilla.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dat is elders niet anders.. Spanje is het ook Madrid en Barca en dan een hele tijd niks
Ik bedoel alleen maar aan te geven dat het best meevalt met die kwalitatief oh zo hoogstaande competitie.
Overigens vind ik de competitie van Spanje wél van een extreem hoog niveau. Daar wint dat ploeggie van Drenthe gewoon in Nou Camp.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Atletico is absoluut wel een topploeg, dat ze jaar in jaar uit in de subtop eindigen is wat anders
Dit geldt ook voor Sampdoria in Italie. Straks eveneens voor QPR in Engeland. En tevens voor FC Groningen in Nederland, maar dat spreekt natuurlijk voor zich!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Atletico is een topclub, geen topploeg.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
1. ENG 73,642
2. SPA 68,615
3. DUI 59,770
4. ITA 54,266
5. FRA 47,178
6. POR 38,796
7. RUS 38,541
8. OEK 37,383
9. TUR 33,850
10. NED 33,629
Uitstekend werk van PSV gisteren tegen die Oekrainers als ik deze lijst zo zie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Scherp!
Ik wil niet dat er te veel druk op Atléti gelegd wordt
.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Sampdoria
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Overigens vind ik de competitie van Spanje wél van een extreem hoog niveau. Daar wint dat ploeggie van Drenthe gewoon in Nou Camp.
Ook dat is in Engeland niet anders.. Vrijwel direct na Chelsea en Man U komt Arsenal en daaronder weer Man City, Aston Villa, Tottenham.. verder kunnen alle ploegen in de PL verrassen tegen een topper, net zoals die malle Drenthe en zijn clubje 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Check het doelsaldo van Chelsea maar es, zegt veel. 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Dat is eigenlijk zo in elke competitie, elke topclub wordt wel is verrast. Al verbaasde ik me wel dat Barca en Arsenal vooral in eigen huis ten onder gingen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Check het doelsaldo van Chelsea maar es, zegt veel.
Ze zijn pas een wedstrijd of 5 onderweg, zegt niet zoveel.. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Arsenal verbaast me eigenlijk niet heel erg, die bewijzen al jaren dat ze netgeentop zijn.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat is eigenlijk zo in elke competitie, elke topclub wordt wel is verrast. Al verbaasde ik me wel dat Barca en Arsenal vooral in eigen huis ten onder gingen.
Het algehele niveau van de PL is echter zo hoog dat dat soort verrassingen geen uitzondering zijn. De beleving, fysieke kracht en fanatisme zijn ook nog eens erg hoog daar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.