• 17.878 nieuwsartikelen
  • 184.003 films
  • 12.741 series
  • 35.193 seizoenen
  • 658.798 acteurs
  • 200.944 gebruikers
  • 9.507.689 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zo vreemd is deze constructie niet. Doen ook veel clubs in Engeland en Spanje, alleen is het daar meer gangbaar. Het risico is klein, de rente is je enige last. Prima constructie.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Je mag gewoon het complete bedrag plus rente terugbetalen...

Ja, daarmee haalt Feyenoord het wel. Die 10 miljoen worden gebruikt om kortlopende schulden als salarissen af te betalen lees ik. Dus je lost je mega schuld er niet mee af.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Je zult wel moeten, maar een prima constructie is het enkel omdat je niets anders kunt. In feiten nemen ze gewoon een voorschot op de inkomsten uit de toekomst, wat betekend dat je het probleem (+ rente) voor je uitschuift. Het is niet anders, maar een oplossing is het enkel op de korte termijn.

Volgens mij wordt een doorstart scenario steeds aantrekkelijker....

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Een doorstart scenario? Wat gaat dat inhouden dan?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hoe je het ook went of keert, het voor je uitschuiven is een positief iets, met de economische toestand van nu.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hoe je het ook went of keert, het voor je uitschuiven is een positief iets, met de economische toestand van nu.

Daar heb je een punt.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Een doorstart scenario? Wat gaat dat inhouden dan?

Failliet laten gaan en opnieuw beginnen. Ben je van je schulden af. En dan misschien aandelen uitgeven.

Weet alleen niet hoe makkelijk/snel je aan een licentie komt. Daarnaast heb je wel een paar boze schuldeisers rondlopen. Dus netjes is het niet. Beginnen we wel met een schone lei, hebben dan nog nooit thuis van Ajax verloren.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Voor je uit schuiven betekent dat je iets niet oplost. Het lijkt me eerder negatief dus. Met dat geld krijg je er ook nog eens rentekosten bij. Op 10 miljoen ook vast weer een paar ton...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Alternatief is failliet gaan... En in beter tijden kan je het misschien wel terug verdienen.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Weet alleen niet hoe makkelijk/snel je aan een licentie komt. Daarnaast heb je wel een paar boze schuldeisers rondlopen. Dus netjes is het niet. Beginnen we wel met een schone lei, hebben dan nog nooit thuis van Ajax verloren.

Akkoord, maar dan nooit meer beginnen dat ene Feyenoord de 1e en laatste club was die Europees een hoofdprijs won

Maare...dat betekent wel dat je niet in de Eredivisie begint. Zie Fiorentina in Italie die kapot gingen en via de Serie C ofzo een doorstart maakten. Zijn overigens weer erg knap teruggekeerd aan de Italiaanse subtop.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Voor je uit schuiven betekent dat je iets niet oplost. Het lijkt me eerder negatief dus. Met dat geld krijg je er ook nog eens rentekosten bij. Op 10 miljoen ook vast weer een paar ton...

Dat is zo maar dat je nou net in deze lastige tijd zo'n injectie kan krijgen is wel wenselijk. Als het straks weer aantrekt worden je financiële mogelijkheden enorm vergroot en ook uit cat. 1 komen natuurlijk. Dan kan er echt veel gebeuren, aangezien er grote investeerders staan te springen om in Feyenoord te duiken, al heeft het als je in cat. 1 zit niet zo veel zin.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Er is een tekort op de begroting dus dat wegwerken is noodzakelijk, anders heb je volgend jaar een probleem als het tekort boven de toegestane limiet is.

Mag verder hopen dat ze daar in het Maasgebouw hebben becijferd dat de rest van de injectie toch gebruikt gaat worden om iets van de schuld in te perken (wat alleen nut heeft als de nieuwe rente flink lager is dan het bedrag dat je wegwerkt) anders wordt het van kwaad tot erger. Je mag er toch vanuit gaan dat ze niet helemaal zot zijn.

Maar niemand heeft verder natuurlijk een glimp van hoe de financiele afspraken en situatie in elkaar zitten, je kan alleen maar bidden voor het beste en dat er eindelijk eens verstandig beleid woprdt gevoerd.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat is zo maar dat je nou net in deze lastige tijd zo'n injectie kan krijgen is wel wenselijk. Als het straks weer aantrekt worden je financiële mogelijkheden enorm vergroot en ook uit cat. 1 komen natuurlijk. Dan kan er echt veel gebeuren, aangezien er grote investeerders staan te springen om in Feyenoord te duiken, al heeft het als je in cat. 1 zit niet zo veel zin.

Welke grote investeerders? Hugo Borst ontkrachtte dit nog van het weekend. De grote financieel krachtige havenbarronnen bestaan niet meer.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maare...dat betekent wel dat je niet in de Eredivisie begint.

Worden we ook weer eens kampioen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Welke grote investeerders? Hugo Borst ontkrachtte dit nog van het weekend. De grote financieel krachtige havenbarronnen bestaan niet meer.

Er zijn genoeg grote bedrijven die nauw verbonden zijn met de club en positief staan tegenover toekomstige investeringen maar op dit moment natuurlijk geen risico nemen. Aan woorden heb je nu niets, maar da's in ieder geval al beter dan helemaal geen belangstelling.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Worden we ook weer eens kampioen.

Het is je gegund, net boven Spakenburg en IJsselmeervogels eindigen

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

(afbeelding)

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Het beste voor Feyenoord is degraderen, dan zal je zien hoe snel die club er weer boven op komt.

Dan zullen de mensen met geld en een Feyenoord hart pas echt opstaan en is ook meteen een goede reden om het zooitje ongeregelden eruit te gooien.

Niet dat ik zoveel kennis van zaken heb over Feyenoord maar een goed vriend die voor Feyenoord is heeft dat wel eens aan me verteld! (havenarbeider).

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Oh, maar die hebben een laag IQ.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het eerder genoemde doorstartscenario zou geen verkeerde zijn denk ik.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Vanavond trouwens aangewezen op Eredivisie live voor de bekerwedstrijden te zien. Beetje jammer voor het Nederlandse voetbal dat RTL 7 geen zin meer om het uit te zenden......

Maar goed: beginnen met 1 helft Ajax (dan is het toch wel gedaan al) om vervolgens Feyenoord - Roda te bekijken. Gaat Feyenoord dit redden?

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Naomi Watts schreef:

Lijkt me ook lastig he. Moet je nagaan, Feyenoord heeft nu alleen de begroting rond. Daarnaast blijft de gigantische schuld staan. En daar weer naast haal je de komende jaren ook geen inkomsten uit business seats, kaartverkoop e.d. omdat die maatschappij dat opslikt. Oftewel nemen de inkomsten ook weer af de komende jaren op dit gebied.

Raad is wie er voor de kosten mag opdraaien

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Materny schreef:

Vanavond trouwens aangewezen op Eredivisie live voor de bekerwedstrijden te zien. Beetje jammer voor het Nederlandse voetbal dat RTL 7 geen zin meer om het uit te zenden......

Maar goed: beginnen met 1 helft Ajax (dan is het toch wel gedaan al) om vervolgens Feyenoord - Roda te bekijken. Gaat Feyenoord dit redden?

Dat zou ik nooit kunnen, een ander duel kijken terwijl Ajax op dat moment zelf speelt. Ik zou wel af en toe zappen, maar wel hoofdzakelijk Ajax kijken.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Cruijff verklaart zich bereid om weer in te stappen bij Ajax

Woensdag, 22 september 2010 om 14:59

Johan Cruijff wil nog steeds instappen bij Ajax om de club te hervormen. Dat heeft de voormalig vedette van Ajax woensdag op de open dag van de Cruyff Foundation gezegd tegen het ANP. In zijn column in De Telegraaf van afgelopen maandag gaf Cruijff de leiding van Ajax er nog flink van langs. Dat betekent echter niet dat hij niet wil helpen.

“Als Ajax dat wil, kunnen ze altijd bij me aankloppen. Dat moet dan niet zo gaan als de vorige keer. Halve maatregelen nemen heeft namelijk geen zin”, verwijst hij naar gebeurtenissen van twee jaar geleden. Cruijff wilde toen de jeugdopleiding hervormen, maar werd door toenmalig coach Marco van Basten teruggefloten. Sindsdien schoot Cruijff zijn oude liefde niet meer te hulp.

Cruijff vreest dat als Ajax niet snel maatregelen neemt, het net als Feyenoord in grote financiële problemen komt. “Dat is een spookbeeld”, sprak de legendarische oud-voetballer woensdag. “Real Mallorca mocht dit jaar daarom niet meedoen aan Europees voetbal. Dat moet Ajax niet overkomen.”

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Mooi gezegd van Johan, echter ben ik bang dat er alsnog niks gebeurd. Aangezien het bestuur zo tevreden is met zichzelf en met hoe het gaat

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Voetballer, Ajacied, international, WK-finalist en twitteraar Gregory van der Wiel vindt de aandacht voor hem soms overdreven. Dit vertelt de rechtsback in een vraaggesprek met NUsport. "Ik wil niet constant in de gaten gehouden worden. Laat me met rust!"

Onbegrepen

Volgens Van der Wiel is het niet altijd leuk voetballer te zijn, zoals bijvoorbeeld in de periode kort na het WK. "Na het WK ging het bij Ajax twee wedstrijden wat minder met me en meteen begon het gezeur weer," merkt hij op.

"Ik zou moe zijn of geen zin hebben. Allemaal onzin, ik moest gewoon even de knop omzetten, dat is toch logisch? Tegenwoordig kan ik gelukkig beter met kritiek omgaan, maar het beïnvloedt me soms nog wel."

Als NUsport aan Van der Wiel vraagt of hij geniet van het leven als prof, blijft het lang stil. "Af en toe," antwoordt hij dan. "Ach, veel mensen zullen dit ook weer niet snappen. Dat spelletje dat ik vroeger op straat speelde, vind ik nog steeds geweldig."

"Maar ik vraag me geregeld af: is dit nog wel leuk? Twitter ik een keer iets om half twaalf 's avonds, krijg ik meteen weer commentaar. 'Moet je niet op bed liggen?' Ik ben ook maar een gewone jongen van 22 jaar. Ik wil niet constant in de gaten gehouden worden. Laat me met rust!"

Van der Wiel wil echter niet verkeerd worden begrepen. Hij is blij dat hij voetballer is. "Op het veld besef ik vaak weer wat er zo mooi aan het spelletje is. Ik koester momenten zoals in Bernabéu. Dat is het podium waarop ik wil spelen. Zo'n stadion, tegen zulke spelers; dat geeft een enorme kick."

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

Mooi gezegd van Johan, echter ben ik bang dat er alsnog niks gebeurd. Aangezien het bestuur zo tevreden is met zichzelf en met hoe het gaat

Nou, als Johan het bestuur en Jol eruit wil donderen, dan blijft ie inderdaad maar mooi weg. Dat gebeurt niet en dat hoeft ook niet.

Maar als hij wil praten over hervormingen binnen bv de jeugd of de structuur van de club, dan is hij welkom. Als ie maar niet weer als een olifant door een porseleinwinkel komt stampen.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Nee, maar denk jij nou serieus dat dit bestuur Johan Cruijff de boel even laat reorganiseren? Ook al is dat hoognodig. Het probleem is juist dat er mensen in het bestuur van Ajax zitten dat totaal geen verstand van voetbal heeft. Wat mij betreft sodemieteren zijn gelijk op(v.d. Aat bijvoorbeeld).

Dit bestuur zit er puur voor de centen en een langetermijn visie zit er totaal niet in en al helemaal niet op voetbalgebied. Dan maak je het mij niet wijs dat ze het goed doen.

Alleen het gevalletje ArenA al....er valt nog zoveel te doen waarbij er nooit naar de supporters wordt geluisterd.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Wat doet vd Aat fout dan? Weet je uberhaupt wel wat die man de hele dag doet? Volgens mij heeft hij op commercieel gebied het nodige op poten gezet.

Ik vind soms wel dat je op mensen zit te zeuren waarvan niemand weet of ze het wel fout doen. Vd Aat hoeft geen voetbalkenner te zijn, dat is zijn functiegebied niet. Onze AD moet dat wel zijn en vd Boog is dan ook een voetbalman.

Neemt niet weg dat bepaalde dingen wel beter kunnen. Maar op oa jeugdgebied en stadionwerkzaamheden is de laatste 2 jaar wel het nodige positief veranderd.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Cruijff is meester in open deuren intrappen.

* Cruijff vreest dat als Ajax niet snel maatregelen neemt, het net als Feyenoord in grote financiële problemen komt *

We leven in 2010. Clubs vallen als bosjes overal waar je kijkt, en er zijn maar weinig topclubs die geen verlies draaien of schulden hebben. Vergeleken met een aantal jaren geleden gaat het steeds beter met Ajax; ook al is het nog steeds verre van goed te noemen. Er worden maatregelen genomen, gesaneerd daar waar kan. Volgens Cruijff is het allemaal nog niet goed genoeg: de jeugdopleiding moet gerenoveerd worden! Waarom? Als er iets een stabiele factor is binnen Ajax dan is het wel de jeugdopleiding, ook al hanteren ze een andere werkwijze daar momenteel.

Cruijff is een reliek, en ziet alles nog vanuit een perspectief wat anno 2010 niet meer mogelijk is. Ja: hij heeft kennis van zaken. Maar is de (zogenaamde) wijsheid van 1 man reden genoeg om het roer om te gooien daar waar hij het nodig acht? Dacht het niet.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wat doet vd Aat fout dan? Weet je uberhaupt wel wat die man de hele dag doet? Volgens mij heeft hij op commercieel gebied het nodige op poten gezet.

Ik vind soms wel dat je op mensen zit te zeuren waarvan niemand weet of ze het wel fout doen. Vd Aat hoeft geen voetbalkenner te zijn, dat is zijn functiegebied niet. Onze AD moet dat wel zijn en vd Boog is dan ook een voetbalman.

Neemt niet weg dat bepaalde dingen wel beter kunnen. Maar op oa jeugdgebied en stadionwerkzaamheden is de laatste 2 jaar wel het nodige positief veranderd.

Vraag me af wat hij commercieel op poten heeft gezet? Ajax is altijd al een commercieel prachtproduct geweest, die gast hoeft niet veel te doen behalve open deuren intrappen. Wat kansloze Chineze ondernemingen beginnen, terwijl we nationaal nog genoeg kunnen doen.

Daarbij komt ook nog is dat de supporters regelmatig genaaid worden, het grote brein achter de godvergeten hoge toegangsprijzen achter de CL is vd Aat.

Ik belde met commercieel directeur Henri van der Aat en vroeg of hij, nu het eindelijk leuk begint te worden, rekening wil houden met supporters met een kleine beurs, die Ajax ook steunden toen het niet goed ging met de club. Maar ik kreeg geen reactie.

Voorzitter Ajax-supportersvereniging

Commercieel directeur Henri van der Aat (R) en financieel directeur Jeroen Slop: onder vuur. FOTO PRO SHOTS,,Ajax heeft schijt aan zijn eigen supporters,'' schrijft fansite Ajaxf-side.nl. De fanatieke aanhangers van VAK410 roepen medesupporters op hun website op voorlopig geen kaarten te kopen.

,,De goedkoopste passe-partout, voor drie wedstrijden op een plekje achter het doel, kost dik honderd euro; prijzen van losse kaarten op betere plekken lopen op tot 119 euro per stuk,'' zegt een verontwaardigde Daniël Dekker, voorzitter van de

Het wordt gewoon tijd dat er een financiee EN SOCIAAL verantwoordelijk persoon aan het roer komt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.