- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
happie
-
- 6251 berichten
- 426 stemmen
Dan moet ie er gewoon niet aan beginnen. Je bent topsporter of niet. Beetje naief om te denken, dat ze er bij een voetballer niet achter komen.
Verder ging het me om de zin dat hij al veel pecht heeft gehad. Dit is zijn eerste echte zware blessure en drugs en onder de invloed rijden daar heeft ie geen pech meegehad. Dat is meer stomiteit.
happie
-
- 6251 berichten
- 426 stemmen
Je weet natuurlijk dat dit allemaal de waan van de dag is. Als we een bondscoach krijgen dat opeens 3-4-4 gaat spelen kan je deze woorden weer inslikken. Erg voorbarig hoor
4-4-3?
Zonder keeper dus, dat moet Otherfool wel bekoren. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
3-4-3 bedoelde ik
Maar zonder keeper zou ook kunnen inderdaad.
happie
-
- 6251 berichten
- 426 stemmen
Daar moet hij helemaal opgewonden van raken. Zonder keeper en met drie verdedigers.
happie
-
- 6251 berichten
- 426 stemmen
Jhonny van Beukering Van Beukering kwam in de laatste competitiewedstrijd tegen Excelsior (1-0-winst) voor het eerst in actie voor de ploeg van trainer Mario Been. „Ik ben supertrots op mijn debuut”, zegt Van Beukering, die na de winterstop ook hoopt op doelpunten.
„Als ik erin kom moet ik ballen vasthouden en doelpunten proberen te maken. Als de ballen komen, ga ik ook scoren”, klinkt de spits zelfverzekerd. „De winterstop biedt mij de kans om oefenwedstrijden te spelen en zo fit te raken voor de tweede seizoenshelft.”
Die jongen moet het haast wel goed doen na de winterstop. HIj is zo zelfverzekerd. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Beetje zelfreflectie jongens, die kritieken waren er maar toen werd er wel mooi voetbal gespeeld. Het Nederlandse volk wou mooi spel + mentale weerbaarheid, niet één van de twee.
We hebben best ruig gespeeld, maar vind het allemaal een beetje overdreven. Pas toen ik thuis kwam hoorde ik pas van de extreem negatieve wereldpers. Die hebben wel een ander elftal zien spelen dan ik en vele anderen blijkbaar 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Dan moet ie er gewoon niet aan beginnen. Je bent topsporter of niet. Beetje naief om te denken, dat ze er bij een voetballer niet achter komen.
Verder ging het me om de zin dat hij al veel pecht heeft gehad. Dit is zijn eerste echte zware blessure en drugs en onder de invloed rijden daar heeft ie geen pech meegehad. Dat is meer stomiteit.
Man man, waar heb je het over? Heb je ook een zwart/wit televisie?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Die jongen moet het haast wel goed doen na de winterstop. HIj is zo zelfverzekerd.
Er zit toch ook een Mc Donalds bij die badkuip in Rotterdam? Ik vrees het ergste 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
„Het komende halfjaar moet ik vlammen”, aldus de aanvaller maandag op de site van de club.
Hij bedoelde waarschijnlijk: "Het komende halfjaar moet ik vlammetjes."
happie
-
- 6251 berichten
- 426 stemmen
Ik hoop dat ie helemaal niet vlamt en dat Luc Kastanjes zichzelf kan doorontwikkelen. Dat is beter voor het Nederlands voetbal, dan dat die Burger King speelt.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Haat, ja. Ik haat dit Oranje, dit weerzinwekkende voetbal, dit moordcommando op noppen.
In mijn tijd, zeg sinds '88, heb ik mogen genieten van Van Basten, Bergkamp en Van Nistelrode. Je ging er voor zitten, schreeuwde de Oranje mannen naar voren. Juichen bij winst, tranen bij verdriet, maar het is allemaal voorbij. Het cynisme heeft definitief gewonnen; het Nederlands Elftal is tegenwoordig een criminele schopploeg. We staan erbij en kijken ernaar.
Nooit meer driehoekjes, technische hoogstandjes of flitsende acties, maar schoppen, slaan en spugen. Oranje is voor mij dood en begraven, ik hoop 'ons' nooit meer op een groot toernooi te zien. Laat de rode furie van Spanje of het TraumFussbal van de Mannschaft maar blijven heersen, daar kan ik als liefhebber tenminste wat mee.
Komt allemaal door Bertje 'Angsthaas' van Marwijk. In 2008 speelde we nog fatsoenlijk, maar Van Marwijk heeft het voor elkaar gekregen om met spelers als Sneijder, Van der Vaart, Robben, Van Persie, Elia, Huntelaar verschrikkelijk voetbal te spelen. Ik vergeet het WK dan ook het liefst zo snel mogelijk en hoop dat Van Marwijk snel oprot met zijn verdedigende instelling. Oranje moet altijd de intentie hebben om oogstrelend combinatievoetbal, dan kom je ook in de finale (1974 en 1978). Nou heb ik dat niet meegemaakt, maar ik heb er wel verhalen van gehoord. Ook heb ik gehoord dat men toen wereldwijd respect had voor Oranje, de meeste vonden dat Oranje het had verdiend om het WK te winnen. Maar nu in 2010 vind de hele wereld het wel mooi dat Spanje heeft gewonnen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Concurrentie is sowieso beter voor Luc's ontwikkeling. Daarbij wordt hij nu ook niet voor de volle 100% belast. Natuurlijk was het beter geweest als een Makaay nog voor hem had gestaan.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Concurrentie is sowieso beter voor Luc's ontwikkeling
Eens maar dat is nu ver te zoeken natuurlijk.
Als hij zich wil ontwikkelen is dat toch wel het minst wat er moet gebeuren.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Eens maar dat is nu ver te zoeken natuurlijk.
Concurrentie is concurrentie.
Als hij zich wil ontwikkelen is dat toch wel het minst wat er moet gebeuren.
Tuurlijk niet. Voor zo'n jonge jongen is het goed als hij er eens uitgezet kan worden. Dat houdt hem scherp. Nu raakt hij eraan aan gewend om te spelen, terwijl hij dat soms helemaal niet verdient op basis van zijn spel.
Niet onbegrijpelijk, wel jammer. Makaay wilde stoppen en was daarbij te duur. Gelukkig begeleid hij Luc nog wel.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Haat, ja. Ik haat dit Oranje, dit weerzinwekkende voetbal, dit moordcommando op noppen.
In mijn tijd, zeg sinds '88, heb ik mogen genieten van Van Basten, Bergkamp en Van Nistelrode. Je ging er voor zitten, schreeuwde de Oranje mannen naar voren. Juichen bij winst, tranen bij verdriet, maar het is allemaal voorbij. Het cynisme heeft definitief gewonnen; het Nederlands Elftal is tegenwoordig een criminele schopploeg. We staan erbij en kijken ernaar.
Nooit meer driehoekjes, technische hoogstandjes of flitsende acties, maar schoppen, slaan en spugen. Oranje is voor mij dood en begraven, ik hoop 'ons' nooit meer op een groot toernooi te zien. Laat de rode furie van Spanje of het TraumFussbal van de Mannschaft maar blijven heersen, daar kan ik als liefhebber tenminste wat mee.
Raar. Maandje of 2 terug was je nog lovend zo na Nederland-Zweden.
Verder zit je me toch een pak onzin te zwetsen. Teveel om inhoudelijk nog op in te willen gaan. Haat jij Oranje maar lekker. Als ze in 2012 met het WK voetbal de cup winnen, dan vind ik het prima. Uiteraard met Nigel de psycho.
Overigens was het voetbal van Spanje niet zo geniaal dit WK en speelde Duitsland ook een paar minder flitsende duels. Maar dit vergeet men altijd graag geloof ik.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Maargoed, laten we een belangrijker onderwerp bespreken:
Dat er tijdens de ledenraadverkiezing zeven oud-spelers gekozen zijn ziet Johan Cruijff niet als 'zijn' overwinning. Volgens de legendarische voetballer heeft Ajax gewonnen met de uitslag.
"Er wordt nu wel geroepen, dat met de uitslag van de ledenraadverkiezing ik gewonnen heb, maar zo voel ik dat zelf niet", zo zegt Cruijff in zijn column in De Telegraaf. "Het gaat om Ajax, dus is dit resultaat goed voor de club. Daarom heeft niet Cruijff, maar Ajax gewonnen."
"Zo moeten we ook met de nieuwe situatie omgaan", vervolgt Cruijff zijn verhaal. "Allereerst moet iedereen die de club een warm hart toedraagt, trots zijn dat zoveel mensen mee willen werken aan de toekomst van Ajax. Vooral omdat er onder die mensen heel veel kwaliteit voor elk onderdeel aanwezig is. Daar moeten het bestuur en de directie nu hun voordeel mee doen. Wie zoveel knowhow krijgt aangereikt, moet daar gewoon gebruik van maken."
Volgens Cruijff moet er nu in alle rust gewerkt worden aan de toekomst. "Daarom hebben overhaaste beslissingen en aanstellingen geen zin. Er moeten dingen veranderen, maar dat moet wel heel overwogen gebeuren. Het mooie van de huidige ontwikkeling is, dat bestuur en directie nu over unieke adviseurs beschikken. Die allemaal mee willen werken om hun club weer terug te brengen op het niveau waar het thuishoort. Niet voor zichzelf, maar voor Ajax."
De voormalig stervoetballer weet dat nu alles binnen rond Ajax goed geanalyseerd moet worden. "Daarom zal tijdens de tweede seizoenhelft vooral veel achter de schermen moeten gebeuren, om zo alle aandacht bij het eerste elftal te houden. Intussen moet er wel gezorgd worden, dat voor de nieuwe competitie op elk onderdeel alles startklaar staat."
"In dat proces moet iedereen zijn rol nemen, waarbij ieder z'n kwaliteiten optimaal worden benut. Mijn gedeelte is wat dat betreft duidelijk. Ik ben de man van de techniek, het positiespel en de speelstijl. Daar zal ik de komende maanden ook op gefocust zijn. Natuurlijk word ik ook als leider gezien, de rol die ik mijn hele carrière heb gehad", aldus Cruijff.
Hieruit blijkt dat hij wel degelijk een plan heeft en nog steeds het verstand, wat sommige anders vonden. Ik had en heb nog steeds vertrouwen dat Cruijff Ajax weer wereldtop maakt, al duurt het een paar jaar voordat hij zijn plannen werkelijk kan uitvoeren. Laten we hopen dat de directie zo snel mogelijk Cruijff gewoon laat doen wat hij wil doen, hoe snel hoe beter. Dan kan Ajax eindelijk weer zijn reputatie herstellen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen

Wat mij betreft hoort hij in het rijtje Maradona, Pele, Cruijff thuis. Ik zie een spelers als hij ook liever dan een type als Messi.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
VoetbalPrimeur - Emery: "Mourinho is een huilebalk"
Mourinho hekelt Spaanse arbitrage | Voetbal | Nieuws | Sport1.nl
Mourinho ziet nu dus ook een complot, wie maakt de Mourinho Bingo?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
VoetbalPrimeur - Emery: "Mourinho is een huilebalk"
Mourinho hekelt Spaanse arbitrage | Voetbal | Nieuws | Sport1.nl
Mourinho ziet nu dus ook een complot, wie maakt de Mourinho Bingo?
Sierd de Vos voorspelde het al. Lijkt me wel op zijn plaats, otherfool heeft vast nog wel een gaatje, een goede vervanger voor Hunter Meter.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
'We' hadden beter niet kunnen spelen dan dit anti-voetbal op de mat te leggen. Dat had het Nederlandse voetbal op lange termijn meer opgebracht. Nu haat iedereen Oranje, en terecht.
Spreek voor jezelf...Volgens mij stonden er ook een paar honderdduizend man in Adam voor de 'huldiging.
Heb je de wedstrijden tegen Duitsland gemist met een spugende Rijkaard en een orentrekkende Koeman..... Of Wouters tegen Gascoine. Wat ben jij toch een vreselijke hypocriete dramaqueen. 
Er is een prachtig Duits woord voor jouw geschrijf: Kwatsch!
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen

Ronald Koeman met het shirt van de Duitser Olaf Thon.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Sierd de Vos voorspelde het al. Lijkt me wel op zijn plaats, otherfool heeft vast nog wel een gaatje, een goede vervanger voor Hunter Meter.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Altijd mooi dat soort woorden voor Fc Twente. Je kunt zeggen van Jopie wat je wilt, maar ik denk dat elke club zo'n voorzitter zou willen hebben 
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Hij is zeker niet onaardig in zijn functie maar ik vind het een afgrijselijke vent.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Hij is zeker niet onaardig in zijn functie maar ik vind het een afgrijselijke vent.
Maar waarom dan? Omdat hij roept dat hij zijn beste speler niet aan Ajax wil verkopen, maar liever aan een buitenlandse club, aangezien hij de concurrentie niet beter wil maken.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Derksen begint over Tan, lol na die reacties van gisteren.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Reis en oliebollen met poedersuiker vind ik dan wel weer humor. 
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Maar waarom dan? Omdat hij roept dat hij zijn beste speler niet aan Ajax wil verkopen, maar liever aan een buitenlandse club, aangezien hij de concurrentie niet beter wil maken.
Nee dat betreft zijn functie en die doet hij zoals ik al stel zeker niet onaardig, maar hij dringt zich naar mijn mening iets te veel op.
Is natuurlijk zijn goed recht hij heeft van niets 'iets' gemaakt maar zijn gedrag/persoonlijkheid etc. staat me niet aan.
Iemand met zijn vaardigheden zou bij Ajax bijvoorbeeld allicht niet misstaan maar dan mag het wel een ander persoon zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.