- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
otherfool is minstens de gelijke van Van der Gijp
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wilfred is ziek, wordt nog leuk voor hem de komende drie dagen. Misschien kan B. Barend hem even vervangen ...
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Ik weet zeker dat de echte Enoh nog steeds op Schiphol staat te wachten totdat het Ajax busje eens voor komt rijden. Ze hebben gewoon de eerste de beste verdwaalde donkere meneer meegenomen, die jongen lacht zich natuurlijk helemaal kapot.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dat was Ledezma, heeft twee wedstrijden gespeeld.
Overigens lijkt dat Utrecht-publiek op Anfield meer bezig met Ajax dan met hun eigen club; heb ze nu al diverse keren 'En wie niet springt die is een Jood' en 'Jodenpubliek' horen zingen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat hebben we weer gecompenseerd door Charisteas voor 3 miljoen nog bij Feyenoord te droppen 
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Dat was Ledezma, heeft twee wedstrijden gespeeld.
Overigens lijkt dat Utrecht-publiek op Anfield meer bezig met Ajax dan met hun eigen club; heb ze nu al diverse keren 'En wie niet springt die is een Jood' en 'Jodenpubliek' horen zingen.
En dan maar Babel aanpakken.
Gaat nergens over..
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hopelijk scoort Babel zo de winnende goal. Zou wel erg lekker zijn richting die tokkie fans.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Dat hebben we weer gecompenseerd door Charisteas voor 3 miljoen nog bij Feyenoord te droppen
Dat was (gelukkig) geen 3 miljoen, hoor. Anderhalf miljoen, dacht ik. Ik hoop anderhalf miljoen appels, trouwens en geen euro's, want dat zijn er dan 2 miljoen teveel.
happie
-
- 6251 berichten
- 426 stemmen
Froylán Ledezma - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Voor de liefhebbers. Prachtige carriere heeft die jongen gehad. 
happie
-
- 6251 berichten
- 426 stemmen
Ivan Gabrich - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Die zin van Ronald de Boer. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Dat was overigens wel een bijzonder trieste actie van Ajax destijds met die Ledezma. Gerechtigheid. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Internazionale heeft Tottenham Hotspur en Arsenal geklopt in de strijd om Luc Castaignos. De 18-jarige aanvaller van Feyenoord is met Inter akkoord over een contract. De winnaar van de Champions League reist volgende week naar Rotterdam af.
De berichten over een transfer van Castaignos deden de afgelopen weken al de rondte. Zelf wilde hij er na afloop van Feyenoord – Excelsior weinig over kwijt. Goal.com weet echter dat Inter volgende week een deal zal sluiten waarmee een kleine zeven miljoen euro is gemoeid.
Voor het noodlijdende Feyenoord een prettige financiële injectie. Castaignos blijft nog tot de zomer van 2012 in De Kuip voetballen. Inter troeft Arsenal en Tottenham af, die beide ook geïnteresseerd waren in de talentvolle aanvaller. In de laatste zeven wedstrijden scoorde Castaignos vijf keer.
“Castaignos tekent volgende week een contract bij Inter, maar zal nog achttien maanden bij Feyenoord blijven om zich verder te ontwikkelen”, zegt een Nederlandse bron aan Goal.com. “Hij wil Feyenoord nog niet verlaten omdat hij zichzelf te jong vindt, maar Inter wil niet nog twee seizoenen wachten.”
In zijn tijd bij Oranje-17 werd Castaignos topscorer aller tijden van dat elftal met dertien doelpunten. Een categorie hoger, bij Oranje-19, maakte hij opnieuw een fraai aantal van negen doelpunten. Albert Stuivenberg, bondscoach van Oranje-17, vergeleek Castaignos al eens met Thierry Henry.
-----
Ik ben hier eigenlijk helemaal niet blij mee. Het mooiste scenario zou natuurlijk zijn dat Castaignos nog 10 jaar in de Kuip voetbalt, maar dat is onmogelijk. Maar ik denk dat Castaignos de komende jaren alleen maar meer waard zal worden, dus waarom zouden ze hem nu al verkopen? Ik begrijp dat hij zelf graag wil, en dat het contract nog verlengd moet worden. 7 Miljoen kan Feyenoord heel goed gebruiken. En aan die 18 maanden, dat hij blijft, heeft Feyenoord ook niet heel veel. Op dit moment is hij niet beter dan welke Eredivisie-spits dan ook. Het zal met de huidige financiele situatie van Feyenoord te maken hebben. Het is niet anders.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Wat dat betreft is 7 miljoen best veel geld. 
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Idd. hoewel je natuurlijk nooit weet hoe hij zich ontwikkeld en presteert in een goed draaiend team.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Zoals ik al zei: ik denk dat hij de komende 2 jaar alleen maar meer geld waard zal worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik weet het niet, talent alleen is niet genoeg natuurlijk. En je zit nu niet echt in de positie dat je die gok kan nemen.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Mwa een Bouaouzannetje hangt altijd in de lucht dus strik erom heen en by by.
Ik begrijp hem alleen niet net als de Guzman maar goed dat is de realiteit tegenwoordig.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Mwa een Bouaouzannetje hangt altijd in de lucht dus strik erom heen en by by.
Ik begrijp hem alleen niet net als de Guzman maar goed dat is de realiteit tegenwoordig.
Hoe bedoel je? Begrijp je zijn talent niet? Hij is 18 en liet op toernooien van Oranje onder de 17 en 19 al zien dat hij de beste spits was van het toernooi. En ik zie zijn talent wel tijdens wedstrijden van Feyenoord. Natuurlijk moet hij nog heel veel leren en zich ontwikkelen, maar hij heeft nu al voldoende scorend vermogen. Hij is ook snel met de bal.
De Guzman was (is) een goede voetballer, maar door blessures kwam dat er veel te weinig uit.
Het is inderdaad een risico door hem niet te verkopen en dat hij over 2 jaar nog geen miljoen meer waard is, maar dat lijkt me sterk.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
@NR
Ik begrijp niet dat hij gewoon niet blijft ballen tot zn 24, 25e bij Feyenoord.
en de Guzman had wel twee jaar langer mogen blijven met ze blessures.( amper gespeeld en loopt gratis de deur uit op wat opleiding kosten na mocht hij ooit nog verkocht worden
)
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Ik zit te pokeren dus kan wat typ fouten maken e.d.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
@NR
Ik begrijp niet dat hij gewoon niet blijft ballen tot zn 24, 25e bij Feyenoord.
en de Guzman had wel twee jaar langer mogen blijven met ze blessures.( amper gespeeld en loopt gratis de deur uit op wat opleiding kosten na mocht hij ooit nog verkocht worden
)
Tja, dat is typisch de Guzman. Weinig liefde voor Feyenoord, zo blijkt.
Maar goed, als je als Castaignos zijnde tien x meer kan verdienen bij een club als Inter en als het een droomclub voor hem is, dat speelt in een grotere competitie, dan vind ik het geen rare beslissing. Hij wil zelf nog wel 2 jaar bij Feyenoord voetballen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Castaignos 7 miljoen???????? Inter?????????? Ongelofelijk. Zie eigenlijk op basis van wat ik tot nu toe heb gezien echt maar heel weinig potentie in die jongen. Zit hier echt met open mond achter de computer. Feyenoord mag hier heel erg blij mee zijn vermoed ik.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Als je naar de historie van Feyenoord en zijn transfers kijkt, zal Castaignos wel de nieuwe beste spits van de wereld worden, die over 3 jaar 40 miljoen waar is. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ja, maar op basis van wat is hij nou gekocht door Inter. Een aantal goaltjes in de Eredivisie?
Lekker voor Feyenoord dit, maar Inter brandt zn vingertjes lekker.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Clubs kijken met scouten voornamelijk naar talenten. En jeugdtoernooien (EK -17 en wedstrijden van Oranje -19) zijn daarin belangrijk. Daar heeft Castaignos zich diverse malen in onderscheiden. Daarnaast heeft Castaignos gewoon veel potentie. De topclubs moeten risico's nemen, willen ze de concurrentie voor blijven.
En hoezo de vingertjes branden? Kun jij in de toekomst kijken? Zo ja, waarom blijf je dan zo positief over Ajax? 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Je kan natuurlijk weer teruggrijpen naar Ajax. Maar je snapt wel wat ik bedoel. 7 miljoen betalen voor iemand die nog niets heeft bewezen vind ik een risico, juist Ajax is het bewijs ervan dat een zak geld openen niet altijd nut heeft.
Overigens vraag ik me af wat je bedoeld met die EK plus WK's onder 17 en 19. Als ik zijn palmares bekijk zie ik alleen redelijk goede statistieken bij Nederland onder 17, maar dat zegt mij allemaal geen reet eigenlijk
Tegen al die jochies voetballen.
Voor de rest heb je misschien wel gelijk over risico's, maar juist na die voorzichte transferwindows het laatste jaar vind ik dit wel opmerkelijk.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Op basis van z'n talent natuurlijk. Je moet wel aardig blind zijn (of Van der Gijp heten) wil je niet zien wat een talent hij heeft en hoe hij zich ontwikkelt. Hij speelt nu tegen meer ervaren slimme verdedigers, als hij ook wat slimmer en handiger wordt schiet hij er in Italië ook elk seizoen meer dan 20 in. Jammer dat hij al zo snel weggaat, maar Feyenoord kan en mag zo'n bod momenteel simpelweg niet weigeren.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Wat voor talent... heb nog niet echt iets specifieks gezien en een killer binnen de 16 meter kan ik hem ook nog niet noemen. Ik vind het gewoon voorbarig allemaal.
Feyenoord is slim en laat hem lekker vertrekken voor die 7 miljoen. Dat is die jongen op dit moment echt nog niet waard en zie dat ook niet gebeuren tot 2012 
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Tja alleen al hoe overtuigend hij ballen inschiet, maar als je hem geen killer in de 16 vindt houdt het op denk ik, aangezien hij veel kansen die hij krijgt ook daadwerkelijk maakt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.