• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.953 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.983 gebruikers
  • 9.370.755 stemmen

Piepkleine geneugten des levens

zoeken in:

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Dat klopt SelmaDuim. Tegenwoordig zie je veel vaker dat ze eerst samen willen wonen. Wij wilden dat persoonlijk ook doen. We hebben anderhalf jaar samengewoond voordat ik ten huwelijk gevraagd werd en ik ben ook pas 22. Het kan dus ook beide .

@Rianneke: Die taart is echt super schattig! Misschien kan ze bruidsmeisje worden? Wij hadden mijn nichtje (die is 3) als bruidsmeisje en ze was zo ontzettend trots! Was errúg leuk. Ze voelen zich ook echt heel belangrijk op zo'n dag. Ik had een leuk jurkje voor haar gezocht en ze mocht de ringen aangeven, de pen aangeven om de akte te tekenen en ze had ook een mini bruidsboeketje gekregen. Was echt heel schattig

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

- De oude intro van de Smurfen, ingezongen door Connie Vink. (we leven zorgeloos en blij!!!)

- Laat op de avond luidkeels "Viva Espana" meezingen, terwijl ik nog nooit in Spanje geweest ben.

- Wanneer je op restaurant gaat met je vrienden, zeggen dat het menu werkelijk een "salomonsoordeel" is en zo je literaire finesse laten blijken.

- De meest flauwe openingszinnen gebruiken.

- Genieten van de Britse accenten op de BBC.

- Met een meisje op "Grease", "Paradise by The Dashboard Light", of "Walk the Line" dansen.

- Het woord "fingerspitzengefühl" gebruiken op momenten dat dat helemaal niet nodig is.

- 's nachts door Londen dwalen en weten dat in dezelfde straten ook nog Shakespeare, Oscar Wilde, Sir Walter Raleigh en William Wordsworth hebben rondgelopen.

- Je midden-en ringvinger over de zijkant van je dvd-en boekencollectie laten glijden en op een willekeurig moment laten stoppen.

- Genieten van die lekker oude Disneyshorts.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Pieter Montana schreef:

Laat op de avond luidkeels "Viva Espana" meezingen, terwijl ik nog nooit in Spanje geweest ben.

Zulke teksten dien je niet meer op een Nederlandse site te posten sinds afgelopen zomer!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

SelmaDuim schreef:

Tegenwoordig is dat best jong, ja. Ik ken eigenlijk bijna niemand die voor zijn dertigste is getrouwd.

Vreemd, in mijn omgeving trouwen de meesten zelfs onder de 25. Ik heb ook wel een hoop vrienden en kennissen die net als mij nog niet getrouwd zijn, maar ik ken er ook heel veel die zelfs niet eens tot hun twintigste hebben gewacht.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Voetbalfanatisme heb ik nooit begrepen.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

Ik kan gerust ook genieten van het typische Hollandse lied.

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Pieter Montana schreef:

-

- Wanneer je op restaurant gaat met je vrienden, zeggen dat het menu werkelijk een "salomonsoordeel" is en zo je literaire finesse laten blijken.

- Genieten van de Britse accenten op de BBC.

- Met een meisje op "Grease", "Paradise by The Dashboard Light", of "Walk the Line" dansen.

- Het woord "fingerspitzengefühl" gebruiken op momenten dat dat helemaal niet nodig is.

- 's nachts door Londen dwalen en weten dat in dezelfde straten ook nog Shakespeare, Oscar Wilde, Sir Walter Raleigh en William Wordsworth hebben rondgelopen.

- Je midden-en ringvinger over de zijkant van je dvd-en boekencollectie laten glijden en op een willekeurig moment laten stoppen.

- Genieten van die lekker oude Disneyshorts.

*hele, hele brede grijns*

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Voetbalfanatisme heb ik nooit begrepen.

O sorry, ik had er dus absoluut een smiley met een lachje bij moeten zetten om aan te geven dat ik niet bloedserieus was?

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Klopt.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

rose schreef:

Gefeliciteerd! Wist niet dat dat nog gedaan wordt tegenwoordig! Wanneer gaan jullie trouwen?

Bedankt! Dat word nog wel gedaan tegenwoordig Voorlopig staat er nog geen datum vast, maar ergens in de toekomst is wel de bedoeling

melvddonk schreef:

@Rianneke: Die taart is echt super schattig! Misschien kan ze bruidsmeisje worden? Wij hadden mijn nichtje (die is 3) als bruidsmeisje en ze was zo ontzettend trots! Was errúg leuk. Ze voelen zich ook echt heel belangrijk op zo'n dag. Ik had een leuk jurkje voor haar gezocht en ze mocht de ringen aangeven, de pen aangeven om de akte te tekenen en ze had ook een mini bruidsboeketje gekregen. Was echt heel schattig

Ja leuk he! Ik wil zeker ook bruidsmeisjes op onze bruiloft, vind ik ook zo schattig

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pieter Montana schreef:

- Laat op de avond luidkeels "Viva Espana" meezingen, terwijl ik nog nooit in Spanje geweest ben.

.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Nomak schreef:

maar ik ken er ook heel veel die zelfs niet eens tot hun twintigste hebben gewacht.

Dat is wel heel snel, hoor. Trouwen is trouwens is niet meer zo'n vereiste als vroeger.

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

SelmaDuim schreef:

Tegenwoordig is dat best jong, ja. Ik ken eigenlijk bijna niemand die voor zijn dertigste is getrouwd.

Nomak schreef:

Vreemd, in mijn omgeving trouwen de meesten zelfs onder de 25. Ik heb ook wel een hoop vrienden en kennissen die net als mij nog niet getrouwd zijn, maar ik ken er ook heel veel die zelfs niet eens tot hun twintigste hebben gewacht.

Die discussie voer ik wel vaker. Trouwen biedt buiten het ceremoniële en het romantische ook gewoon heel veel praktische voordelen, zeker als je al een kind hebt bv. of als je bv. een huis wilt kopen.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Als je een huis wilt kopen kun je ook alles vast laten leggen in een samenlevingscontract (wat wij destijds ook gedaan hebben). Soms is dat (of trouwen) zelfs een vereiste van hypotheekverstrekkers. Wat betreft kinderen heb je gelijk inderdaad, anders moet de vader het kind onder andere erkennen om ook maar enige rechten te hebben met betrekking tot het kind.

stfuympos

• 13359 berichten
  • 731 stemmen

I want HALF, dat gebeurt ook vaak met trouwen.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

"Rianeken".

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

SelmaDuim schreef:

Soms is dat (of trouwen) zelfs een vereiste van hypotheekverstrekkers. Wat betreft kinderen heb je gelijk inderdaad, anders moet de vader het kind onder andere erkennen om ook maar enige rechten te hebben met betrekking tot het kind.

Precies, dat bedoel ik. Het heeft zo veel voordelen om te trouwen!

Om ongehuwd kinderen te hebben is op zich niet erg (misschien wél volgens het geloof), maar het is idd niet praktisch...

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Apollinisch schreef:

"Rianeken".

Ze komt al in de buurt, de vorige keer was het Riejaneke

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Alvast de brievenbus geprepareerd.

(afbeelding)

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

narva77 schreef:

Precies, dat bedoel ik. Het heeft zo veel voordelen om te trouwen!

Al dat volk dat gaat trouwen voor hypotheken, gunstige leningen en bank en verzekeringsvoordeeltjes... Hele dikke .!!!!

Werkelijk waar het meest onromantische dat je je kunt voorstellen. Als een partner serieus met zo'n argument zou komen dient hij/zij geslapped te worden.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Gierige hollanders ook.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Dat zou nooit een argument mogen zijn inderdaad. De vraag is of je je hele leven met iemand wil delen. Dat zal wel heel ouderwets zijn om er zo over te denken.

Amity

• 1786 berichten
  • 147 stemmen

Sorry hoor maar je bent dom als je het niet doet. Wat denk je dat er gebeurt als je partner komt te overlijden, of arbeidsongeschikt raakt? Ik kan geen huis op mijn salaris betalen. Bovendien wordt het door de bank zo goed als verplicht als je een hypotheek samen aangaat, evenals een vast contract.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Amity schreef:

Sorry hoor maar je bent dom als je het niet doet. Wat denk je dat er gebeurt als je partner komt te overlijden, of arbeidsongeschikt raakt? Ik kan geen huis op mijn salaris betalen. Bovendien wordt het door de bank zo goed als verplicht als je een hypotheek samen aangaat, evenals een vast contract.

Idd. En dan hebben we het nog niet eens gehad over als je kinderen krijgt. Als je kinderen krijgt terwijl er niets geregeld en de vrouw van het stel gaat dood, gaat het kind automatisch naar de ouders van de vrouw, toch?

Mijn man en ik begonnen samen een bedrijf en ook daarvoor was het voor ons beter om te trouwen. Hij had een vast inkomen, dus kon een kleine lening afsluiten om de boel op te knappen, maar het bedrijf staat op mijn naam. Als ik een beetje kwaad in de zin zou hebben gehad, had ik er zo vandoor kunnen gaan met zijn geld.

Er zitten zoveel voordelen aan trouwen. Voor mij betekent het niets meer en niets minder als een handtekeningetje zetten op een stuk papier (en meer hoef je ook niet te doen).

Film Fan

• 939 berichten
  • 2187 stemmen

Piepkleine geneugten des levens: lekker hokken en NIET trouwen.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Nee nog even niet, nee.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Wij hebben alles vast laten leggen middels een samenlevingscontract toen wij ons huis kochten. Nu, een paar jaar later willen we wel trouwen, niet om een andere reden dan dat we het gewoon willen omdat we van elkaar houden. Ik heb eerder altijd geroepen dat ik trouwen onzin vond, maar ik heb voordat ik Yak leerde kennen nooit echt een goede relatie gehad. Dus op zich niet raar dat trouwen nooit tot de mogelijkheden behoorde.

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

kos schreef:

(quote)

Al dat volk dat gaat trouwen voor hypotheken, gunstige leningen en bank en verzekeringsvoordeeltjes... Hele dikke .!!!!

Werkelijk waar het meest onromantische dat je je kunt voorstellen. Als een partner serieus met zo'n argument zou komen dient hij/zij geslapped te worden.

Ik had het voorál over als je ongehuwd kinderen hebt! Dan heb je als vader geen poot om op te staan, en moet je eerst naar de rechter om het kind te erkennen als het jouwe. Als je getrouwd bent, hoeft dit niet, want dan ben je automatisch de ouder van je eigen kind!

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

melvddonk schreef:

Idd. En dan hebben we het nog niet eens gehad over als je kinderen krijgt. Als je kinderen krijgt terwijl er niets geregeld en de vrouw van het stel gaat dood, gaat het kind automatisch naar de ouders van de vrouw, toch?

Mijn man en ik begonnen samen een bedrijf en ook daarvoor was het voor ons beter om te trouwen. Hij had een vast inkomen, dus kon een kleine lening afsluiten om de boel op te knappen, maar het bedrijf staat op mijn naam. Als ik een beetje kwaad in de zin zou hebben gehad, had ik er zo vandoor kunnen gaan met zijn geld.

Er zijn talloze manieren om zoiets voor de wet te regelen zonder te trouwen hoor. Alleen waarschijnlijk financieel iets minder gunstig...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.