menu

Overig / Algemeen / Piepkleine geneugten des levens

zoeken in:
Om een beetje als tegenwicht te dienen voor het frustratietopic. Er zijn namelijk ook talloze kleine, stompzinnige, rare dingetjes die tòch kortstondig heel plezierig zijn of je even een gelukkig gevoel kunnen geven! Zoals:

- Een vers pak kofffie openen (die geur!). Of sigaren.
- In het frustratietopic lezen dat iemand anders jouw frustratie óók heeft of deelt.
- Een doelpunt maken (in mijn geval met voetbal).
- Héél nodig naar het toilet moeten en nèt op tijd een schone en rustige WC weten te bereiken.
- Een pakketje (dvd's!) binnenkrijgen en openen.
- Een complimentje krijgen van iemand van wie je dat niet had verwacht.
- Zomaar iets gratis krijgen.
- (Tegenwoordig niet vaak meer voorkomend) Een handgeschreven brief krijgen.
- Met iets kleins een ander héél blij maken.
- (Tegenwoordig niet vaak meer voorkomend) Heel hard ergens om moeten lachen.
- Als de kat bij je op schoot komt liggen.
- Een kamerplant die plots prachtig gaat bloeien.
- Elkaar niet kunnen verstaan, maar tòch elkaar begrijpen.

Net Amélie gezien ofzo?

Don Dijk
Een nieuwe cd kopen, thuis openmaken, het hoesje eruit halen, eraan ruiken, eraan lezen en dan pas mag de cd erin. Maar die voorpret... heerlijk!

Ik geniet er ontzettend van als ik twee oude mensen over straat zie lopen, arm in arm, en waarbij je gewoon ziet dat ze (al heel lang) van elkaar houden.

En natuurlijk, de glimlach van een kind..

Hannibal schreef:
Net Amélie gezien ofzo?

Haha, nee hoor!

Don Dijk schreef:
Een nieuwe cd kopen, thuis openmaken, het hoesje eruit halen, eraan ruiken, eraan lezen en dan pas mag de cd erin. Maar die voorpret... heerlijk!

Daarom ben ik heel lang platen blijven kopen, daar waren dat soort rituelen nog nèt iets leuker mee!

Baggerman schreef:
Om een beetje als tegenwicht te dienen voor het frustratietopic. Er zijn namelijk ook talloze kleine, stompzinnige, rare dingetjes die tòch kortstondig heel plezierig zijn of je even een gelukkig gevoel kunnen geven!

Erg leuk idee.

In een aantal van die door jou genoemde ' kleine geneugten' kan ik mij best vinden ook.
Die zijn daarbij ook belangrijker dan het op het eerste gezicht lijkt om de boel in balans te houden.
Ik heb er tenminste veel aan in het dagelijks leven.

Baggerman schreef:
- (Tegenwoordig niet vaak meer voorkomend) Heel hard ergens om moeten lachen.
Hmm...?? Ik lach nog regelmatig (kei) hard.

- Met ijskoude winters samen lekker onder de warme dekens kruipen s'avonds.

Oh, dat is inderdaad heerlijk Materny! Lekker samen op de bank met een dekentje, of knus in bed inderdaad. Helemaal lekker als het buiten dan écht pokkeweer is en je het getik tegen het raam hoort.

Elineloves schreef:
Oh, dat is inderdaad heerlijk Materny! Lekker samen op de bank met een dekentje, of knus in bed inderdaad. Helemaal lekker als het buiten dan écht pokkeweer is en je het getik tegen het raam hoort.

Precies. En bij een gebrek aan vriend/vriendin; met een hond of poes samen zo op de bank liggen heeft ook z'n knusheid.

IcU
Materny schreef:
(quote)

Precies. En bij een gebrek aan vriend/vriendin; met een hond of poes samen zo op de bank liggen heeft ook z'n knusheid.

En bij gebrek aan hond of poes?

Dan kun je altijd je kussen of teddybeer nog stevig tegen je aandrukken. Een kussen heeft iedereen wel denk ik.

Mescaline (moderator)
Vind het sowieso fijn om de regen te horen als je lekker in je bed ligt, ook als ik achter me pc zit trouwens, het geeft een apart soort sfeer

Ik ben zo'n ellendeling die erg kan genieten van het zicht van zwoegende fietsers in wind en regen als ik zelf lekker warm in de auto zit.

Inderdaad, maar naar buiten gaan als het net geregend heeft vind ik ook altijd iets hebben, aparte geur. Pas gemaaid gras ook trouwens, dat ruikt zo lekker.

U-96 schreef:
Ik ben zo'n ellendeling die erg kan genieten van het zicht van zwoegende fietsers in wind en regen als ik zelf lekker warm in de auto zit.

Kleine vormen van leedvermaak zijn het beste! .

Mescaline schreef:
Vind het sowieso fijn om de regen te horen als je lekker in je bed ligt, ook als ik achter me pc zit trouwens, het geeft een apart soort sfeer

Regen tegen de ruiten, ja, heerlijk

Baggerman schreef:
- Een vers pak kofffie openen (die geur!). Of sigaren.

Inderdaad! Heb dat bij beide ook, maar vooral koffie (Douwe Egberts Aroma, *hmmm*)

Geuren kunnen sowieso wel voor leuke effecten zorgen. Toen ik bij Heineken werkte en 's ochtends vroeg naar het gebouw liep, kon ik altijd wel vrolijk worden van de geur van 't brouwen. Goed begin van de dag!

rose
Als het erg hard waait en ik heerlijk buiten loop met de hond.

Een heerlijke reep chocolade nuttigen bij een goed boek.

Baggerman schreef:

- Een doelpunt maken (in mijn geval met voetbal).

Blijf het ook een interessant fenomeen vinden waarom dat gevoel nooit gaat vervelen.

timbo_ schreef:
(quote)

Blijf het ook in interessant vinden waarom dat gevoel nooit gaat vervelen.

- Het vernederen van andere mensen op sportief vlak.
- Het resultaat na het harde werken

Misschien een combinatie van beide, maar zoiets zal nooit vervelen.

Iets vinden op rommelbeuzen waar je al tijden achter zoek en die dan ook nog eens spotgoedkoop zijn (o.a. een Belgische poster van The Warriors voor 5€, een serie eerste drukken van Bakelandt voor max 2€/stuk, een oude Suske en Wiske strip voor 1,25€ terwijl die in speciaalzaken 60-100€ kosten, ...) Het proces van rommelen in van die rommelbakken en dan zoiets vinden, daar kan ik echt van genieten.

Thick as a Brick van Jethro Tull, een 43 minuten durend epos. Het begindeuntje op een akoestische gitaar, Anderson die begint de zingen en dan direct meebrullen met 'You're deafness, a shout'. Mag ik in het diepste dal zitten, dit nummer haalt me er altijd bovenop.

Marilyn Monroe. Hoe klein de rol ook is, het kan me niet schelen want elke seconde die ik te zien krijg van de blonde schone met een heerlijke uitstraling en zwoele stem is het waard.

Artiesten zoals Bob Dylan, Neil Young, Jimi Hendrix, Jethro Tull, ... die allemaal zo'n heerlijke muziek hebben gemaakt dat ik er gewoon niet zonder kan.

U-96 schreef:

Geuren kunnen sowieso wel voor leuke effecten zorgen. Toen ik bij Heineken werkte en 's ochtends vroeg naar het gebouw liep, kon ik altijd wel vrolijk worden van de geur van 't brouwen. Goed begin van de dag!

Haha, raar, ik heb een korte tijd bij Alfa gewerkt, en werd helemaal onpasselijk van die bierlucht iedere ochtend.
Zou het toch aan het merk liggen dan

Waar ik wel gek op ben is de geur van zaagsel, hooi, stro en paarden.
(tja, je bent circusman of niet natuurlijk, haha)
Eigenlijk moet ik in de verleden tijd spreken, want ik ben het al lang niet meer actief.
Maar toch, iedere keer wanneer ik weer op bezoek ga bij mijn collega's van vroeger pakt vooral die geur mij weer.

Mescaline (moderator)
Dat heb ik met Joe Satriani Metalfist

Metalfist schreef:
Iets vinden op rommelbeuzen waar je al tijden achter zoek en die dan ook nog eens spotgoedkoop zijn (o.a. een Belgische poster van The Warriors voor 5€, een serie eerste drukken van Bakelandt voor max 2€/stuk, een oude Suske en Wiske strip voor 1,25€ terwijl die in speciaalzaken 60-100€ kosten, ...) Het proces van rommelen in van die rommelbakken en dan zoiets vinden, daar kan ik echt van genieten.

.

Daarom is koninginnedag meteen een van de leukste dagen in het jaar. Die poeha met de koninklijke familie erom is een bonus.

Mescaline (moderator)
Aan het bier liggen? niks mis met Alfa toch Brix? smaken verschillen natuurlijk maar ik vind het heerlijk bier

606
Rommelen in een bak dvds voor 5 voor 5 en dan de beste eruit kunnen halen

Mescaline schreef:
Aan het bier liggen? niks mis met Alfa toch Brix? smaken verschillen natuurlijk maar ik vind het heerlijk bier

Ik ben geen bierdrinker, dus ik neem aan dat je gelijk hebt.
Het merk heeft ook al prijzen gewonnen dacht ik.
Dus het lag beslist aan mijzelf.

IcU
606 schreef:
Rommelen in een bak dvds voor 5 voor 5 en dan de beste eruit kunnen halen

Vind ik juist zo frustrerend omdat ik nooit verder dan 3 goeie dvd's kom. Dan moet je er nog 2 bij kiezen...

Gast
geplaatst: vandaag om 06:34 uur

geplaatst: vandaag om 06:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.