- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ehhh.
Wat valt er niet te snappen? Die ploeg zal Bert toch niet opstellen, al zou ik het wel gedaan hebben.
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1033 stemmen
Ah zo. Ik dacht in de trant van, hier winnen we niet mee, wat ik zelf ook vind.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Gewoon voetballen met Kuijt aan de linkerkant en Robben aan de rechterkant. Elia in de 65e minuut inbrengen voor Kuijt. Uiteraard gewoon spelen met van Persie, is een betere voetballer dan Huntelaar. Net alsof Huntelaar er wel 4 had ingechoten in de poulefase + 1/8 finales.
Voor de rest alles laten staan.
Wat zou het fantastisch zijn als van Persie een ieder de mond te snoeren die na een paar wedstrijden geen vertrouwen meer in hem heeft (terwijl van Persie zijn waarde allang bewezen heeft bij Oranje en Arsenal - ook als spits).
Dat zou inderdaad fantastisch zijn, maar zie het nog niet zo snel gebeuren. Het ligt niet aan zijn kwaliteit als voetballer, maar aan zijn houding. Het verongelijkte na zijn wissel. Hij vindt zichzelf de beste, maar Sneijder is veel beter, succesvoller en als we de liplezers mogen geloven zit m dat zo dwars dat zijn ware aard weer boven komt.
En over Arsenal... Das een europese middenmoter. En wat heeft ie daar bewezen en bepaalt dat dan dat ie een geweldig toernooi speelt ofzo? De beelden spreken voor zich...
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Ruud, Vennegoor, Makaay, anybody, als het maar een spits was geweest. Nu kan Snoeks dingen roepen als 'Ja daar had van Persie niet meer op gerekend...' Kuyt en KJH hebben dat al wel laten zien, net als altijd en overal trouwens.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Nou nee, niet anybody, maar een fysiek sterk aanspeelpunt, die makkelijk kan kaatsen en ook nog kan schieten uit allerlei hoeken.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Dat zou inderdaad fantastisch zijn, maar zie het nog niet zo snel gebeuren. Het ligt niet aan zijn kwaliteit als voetballer, maar aan zijn houding. Het verongelijkte na zijn wissel. Hij vindt zichzelf de beste, maar Sneijder is veel beter, succesvoller en als we de liplezers mogen geloven zit m dat zo dwars dat zijn ware aard weer boven komt.
En over Arsenal... Das een europese middenmoter. En wat heeft ie daar bewezen en bepaalt dat dan dat ie een geweldig toernooi speelt ofzo? De beelden spreken voor zich...
Hij liet zich even gaan. Logisch dat je teleurgesteld bent dat je gewisseld wordt, net in de fase waarin de spits meer ruimte zou krijgen. Maar hij had zich niet moeten laten gaan. Dat was een vleugje van de jonge van Persie. Dat zal er nooit helemaal uitgaan. Hij vindt zichzelf niet de beste voetballer, wel de beste spits - en terecht. Hoezo is Sneijder veel beter? Ten eerste zijn het 2 totaal verschillende spelers, maar van Persie heeft minstens zoveel kwaliteit als Sneijder. Van Persie laat het helaas nog niet zien op dit W.K. Sneijder ook niet, op zijn 2 briljante passes na (en zijn goals).
Arsenal is geen Europese middenmoter. Arsenal zit tegen de top aan, dus is een goede subtopper in Europa. Van Persie is daarin wel de ster. Hij kan zeker wel mee in een echte Europese topploeg, mits hij zijn niveau haalt.
kappeuter (crew films)
-
- 74763 berichten
- 5989 stemmen
Ook wel pech dat Persie uit vorm is, juist nu.
Maar dan hebben we nog Huntelaar achter de hand.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Ook wel pech dat Persie uit vorm is, juist nu.
Het zal de druk zijn. Ook een kwaliteit. En vergeet niet dat hij pas terug is van een langdurende blessure. Het was zeer knap dat hij direct weer in vorm was, maar die vorm liet los sinds de aftrap van de W.K.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ruud was de man geweest.
.
De enige juiste conclusie.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ruud maakte het vier jaar geleden ook niet waar, niet gek overigens met de buitenspelers die Nederland opstelt.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Hij liet zich even gaan. Logisch dat je teleurgesteld bent dat je gewisseld wordt, net in de fase waarin de spits meer ruimte zou krijgen. Maar hij had zich niet moeten laten gaan. Dat was een vleugje van de jonge van Persie. Dat zal er nooit helemaal uitgaan. Hij vindt zichzelf niet de beste voetballer, wel de beste spits - en terecht. Hoezo is Sneijder veel beter? Ten eerste zijn het 2 totaal verschillende spelers, maar van Persie heeft minstens zoveel kwaliteit als Sneijder. Van Persie laat het helaas nog niet zien op dit W.K. Sneijder ook niet, op zijn 2 briljante passes na (en zijn goals).
Op zijn 2 briljante passen en goals na? Sneijder is betrokken geweest in bijna alle goals van het Nederlands elftal. Hij speelt niet zo mooi als bij Inter, maar om die assists en goals kan je niet heen. Huntelaar heb ik in 20 min. meer zien doen dan van Persie in een hele wedstrijd.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Op zijn 2 briljante passen en goals na? Sneijder is betrokken geweest in bijna alle goals van het Nederlands elftal. Hij speelt niet zo mooi als bij Inter, maar om die assists en goals kan je niet heen. Huntelaar heb ik in 20 min. meer zien doen dan van Persie in een hele wedstrijd.
Zoals ik al zei, de beelden spreken voor zich... En ik heb KJH meer zien doen in 20 min dan Persie in 4 wedstrijden. Wel goed van Bert dat ie Persie niet volledig af brandt door de 'loopactie' te benoemen. Hij lokte daar weliswaar geen enkele verdediger mee, maar psychologisch wel een goeie move van Bert...
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ruud maakte het vier jaar geleden ook niet waar, niet gek overigens met de buitenspelers die Nederland opstelt.
Hij speelde maar 2 potjes en scoorde 1 maal... In het huidige Oranje de beste optie in de spits. Van Persie is namelijk geen spits, heel vreemd dat-ie daar speelt.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Ik ga er dan ook niet omheen, want ik benoemde ze. Voor de rest speelt Sneijder teleurstellend. Veel foute passes, veel balverlies. Maar alleen al door zijn beslissende passes en goals moet je hem altijd opstellen.
Nogmaals: Huntelaar kreeg meer ruimte in de laatste 15 minuten, wat logisch is, omdat de tegenstander achter staat. Daarom was van Persie ook boos. Daarnaast doet van Persie nog best aardige dingen, maar die worden vergeten omdat hij niet scoort en wat kansen mist.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Hij speelde maar 2 potjes en scoorde 1 maal... In het huidige Oranje de beste optie in de spits. Van Persie is namelijk geen spits, heel vreemd dat-ie daar speelt.
Van Persie kan prima uit de voeten als spits. Helaas heeft hij de vorm nog niet. Op links -of rechtsbuiten zou hij ook niet best hebben gespeeld.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Want Portugal heeft dit toernooi nog geen drol getoond. Een 7-0 tegen een elftal verdwaalde Koreanen die aantoonden de slechtste ploeg dit WK te zijn en 2 bloedeloze 0-0 wedstrijden waarbij die pot tegen Brazilie echt een schande was.
Laten we hopen dat zon ploeg snel opgepleurd is van dit WK.
Bloedeloze 0-0 tegen Brazilië? Portugal verdedigde angstaanjagend goed, waarschijnlijk beter dan elk ander team op dit toernooi. Ik vond het wel mooi om te zien.
Spanje speelt ook mooi, maar ik denk dat Portugal dit wint.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
O ja een Jaap Stammetje. Bloedje heet daar, maar er werden idd wel een paar leuke potten gespeeld dat WK.
En Duitsland eraf zien gaan was toen ook leuk en terecht trouwens.
WK van Argentinië met coke-ogen van Maradona en schitterende acties van Hagie. Dat toernooi in zijn geheel was schitterend. Brazilië-Zweden was ook zo'n gave pot.
Argentinië - Roemenië dat toernooi is misschien wel de mooiste voetbalwedstijd ooit. Kansverhouding 24 - 27 zo ongeveer. Met name de 1-2 van Dumitrescu staat me zo voor ogen. De geschorste Pluisje zag het vanaf de tribune met lede ogen aan.
Dat was inderdaad een fantastisch WK en zeker die wedstrijd.
Voor mij ook de mooiste wedstrijd ooit. 
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Ik kan me die wedrijd nog wel herinneren ja. De ene aanval was nog niet afgelopen of de tegenpartij was er vandoor met een mooie aanval. Niet de allermooiste wedstrijd ooit, wel de mooiste van dat W.K. Hoewel Nederland - Brazilië ook geweldig was.
Mooi W.K. in 1994, idd. Ik kan me de waterzakjes nog goed herinneren die om de minuut op het veld werden gegooid. Ik acht Oranje nu wel beter dan in 1994. Jammer dat Gullit en van Basten destijds niet meededen - om verschillende redenen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Nederland - Brazilie van toen heb ik destijds niet gezien helaas, omdat ik op vakantie was. 
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Oei. Ik kan me de dag nog goed herinneren. Toen Winter de 2-2 binnen kopte, rende ik bijna door een hordeur heen. Hopelijk zijn de hordeuren vrijdag ook weer onvelig voor mij.
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1953 stemmen
Hier een samenvatting van Nederland - Brazilië op het WK'94
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Koeman en Wouters zien er niet zo lekker uit bij die tweede goal.
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1953 stemmen
Geen Evert
Haha sorry 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Als ik die samenvatting zo eens zie hebben we buiten de goals ook geen enkele kans gehad in die wedstrijd.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2422 stemmen
Die 2e goal had nooit goed gekeurd mogen worden aangezien de wait-and-see regel toen nog niet bestond.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Dat wilde ik net zeggen DieGo. Dat was buitenspel in die tijd.
Hopelijk worden we nu eens niet genaaid tegen Brazilië.
In 1998 had Nederland nog een penal moeten krijgen.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Dat shirt van de Goey.
Was destijds een mooi shirt. Sar had hem ook. 
Ook had Sar in '94/'95 een soortgelijk shirt bij Ajax.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.