- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Overigens moest ik wel lachen om die beelden van de eerste training van Mido, hij loopt rond als Peter Beense in zijn beste dagen en dan verkondigt ie ook nog dat ie de afgelopen weken 'fysieke arbeid' heeft verricht; gewichtheffen met megaburgers zeker. Zal nog wel een maandje duren voor ie zijn eerste minuten kan maken.
Dat was inderdaad hilarisch (en triest tegelijk).
A&L: Alle foto's die je gezien hebt tenspijt; Onze Egyptische vriend had niets minder dan een buikje en de vergelijking met vd Meyde gaat verre van mank. Toen ik de beelden zag dacht ik juist: Ah, daar heb je Andy II.
Ik durf er heel wat om te verwedden dat een rentree binnen twee weken (zoals ie zelf zegt) volledig irreëel is. Zit eerder aan drie maanden te denken (als ie hard werkt).
Neemt niet weg dat ik het niet erg vind dat ie gehaald is onder deze voorwaarden. Een fitte Mido kan nog steeds een flinke toegevoegde waarde zijn. Maar dat zullen we vermoedelijk pas echt beleven na de winterstop.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hebben we het met al onze voetbalwijsheid eigenlijk al gehad over de kwestie Van der Vaart? Nee? Dan bij deze. 
Zoals ik maanden geleden reeds aangaf, zal de jongen nooit de top bereiken simpelweg omdat hij niet gemnoeg kwaliteiten heeft. Nooit basisspeler van Oranje geweest, laat staan op een eindronde. Alleen bij HSV niet mislukt, bij Ajax zat ie ook al te zeiken omdat Koeman hem op 11 zette, in Madrid is ie geflopt en bij Tottenham ook ongetwijfeld aangezien het spel daar te snel gaat voor hem.
Hij moet gewoon wat zelfkritiek hebben en weten wat zn plek is en dat is bij Oranje op 10 achter Sneijder en op clubniveau subtop.
Onzin. VDV is wereldklasse. Zijn enige probleem is dat hij in Sneijder gigantische concurrentie bij Oranje heeft. Sneijder heeft veel rendament met scoren en assists geven. Dat kost VDV vaak zijn plek daar. Maar het doet niks af van de kwaliteiten van VDV. Bij Ajax was hij een ster in zijn 1e jaren. Bij HSV was hij de beste speler van de Bundesliga. Bij Real speelde hij gewoon goed maar kostte net als bij Huntelaar en Sneijder de lachwekkende transferpolitiek hem de kop. Hij was mateloos geliefd in Madrid. Zie dit berichtje van vandaag:
Bij de Spurs zal hij gaan slagen. In Oranje is het lastiger omdat hij Sneijder voor zich heeft en dan of op een andere plek moet spelen, of wissel moet zijn. Maar laten we nou blij zijn dat we een geweldige speler als VDV in Oranje erbij hebben.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Hebben we het met al onze voetbalwijsheid eigenlijk al gehad over de kwestie Van der Vaart? Nee? Dan bij deze. 
Zoals ik maanden geleden reeds aangaf, zal de jongen nooit de top bereiken simpelweg omdat hij niet gemnoeg kwaliteiten heeft. Nooit basisspeler van Oranje geweest, laat staan op een eindronde. Alleen bij HSV niet mislukt, bij Ajax zat ie ook al te zeiken omdat Koeman hem op 11 zette, in Madrid is ie geflopt en bij Tottenham ook ongetwijfeld aangezien het spel daar te snel gaat voor hem.
Hij moet gewoon wat zelfkritiek hebben en weten wat zn plek is en dat is bij Oranje op 10 achter Sneijder en op clubniveau subtop.
Ik moet je gelijk geven, Don. V/d Vaart zit onder de echte top. Ik vind dat hij momenteel daar nog onder zit zelfs. Hij heeft het bij Real bij vlagen goed gedaan, hoor. Bij Oranje is het een drama. Hij oogt ook zo traag, sjokt over het veld als een gepensioneerde campingeigenaar. Ik denk dat het niet lang meer zal duren voor Affelay beter is. Die is een heel stuk sneller, heeft minstens zoveel techniek, maar mist nog een beetje de inzicht en het traptechniek van v/d Vaart. En Affelay moet zich natuurlijk eerst nog bewijzen in een grote competitie.
Natuurlijk blijft v/d Vaart een goede voetballer, maar er zijn veel voetballers die beter zijn, ook bij Oranje (Robben, van Persie, Sneijder). V/d Vaart heeft in Oranje eigenlijk nog nooit iets laten zien.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik moet je gelijk geven, Don. V/d Vaart zit onder de echte top. Ik vind dat hij momenteel daar nog onder zit zelfs. Hij heeft het bij Real bij vlagen goed gedaan, hoor. Bij Oranje is het een drama. Hij oogt ook zo traag, sjokt over het veld als een gepensioneerde campingeigenaar. Ik denk dat het niet lang meer zal duren voor Affelay beter is. Die is een heel stuk sneller, heeft minstens zoveel techniek, maar mist nog een beetje de inzicht en het traptechniek van v/d Vaart.
Natuurlijk blijft v/d Vaart een goede voetballer, maar er zijn veel voetballers die beter zijn, ook bij Oranje (Robben, van Persie, Sneijder).
Afellay moet wel heel veel beter worden, wil hij beter zijn als VDV. Afellay is net een postbode die elke bal zelf wil komen brengen. Mist daarnaast ook een hoop voetbalintelligentie. Technisch is het wel een prima speler.
Maar je kan VDV toch niet subtop noemen? Dan moet je echt beter op hem letten. Hij heeft echt geweldige kwaliteiten. Anders speel je ook niet voor clubs als Real.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De enige die husselen wat betreft de WK finale zijn de Oranje supporters. Sla al de buitenlandse media er maar op na.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Don Dijk is niet bepaald objectief als het over van der Vaart gaat.
Das niet waar, ik heb ook wel eens gezegd dat Van der Vaart gelijk op 10 moet als Sneijder er niet is. Het is echt wel een mooie voetballer hoor, alleen gewoon geen top, subtop is echt het hoogste. En dat blijkt ook, want alleen bij HSV is hij geslaagd.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nogmaals, het vertrek van VDV bij Real heeft niks met zijn kwaliteiten te maken. Dacht dat het ondertussen wel duidelijk is hoe de politiek bij Real werkt.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Afellay moet wel heel veel beter worden, wil hij beter zijn als VDV. Afellay is net een postbode die elke bal zelf wil komen brengen. Mist daarnaast ook een hoop voetbalintelligentie. Technisch is het wel een prima speler.
Maar je kan VDV toch niet subtop noemen? Dan moet je echt beter op hem letten. Hij heeft echt geweldige kwaliteiten. Anders speel je ook niet voor clubs als Real.
V/d Vaart zit tussen subtop en de échte top.
Het is vervelend om te zeggen, maar v/d Vaart is ook niet geslaagd bij Real Madrid. Nooit heeft hij een lange periode in de basis gestaan en hij moest al vrij snel weg, of het nu met absurd beleid te maken heeft of niet. De concurrentie is daar uiteraard moordend, maar daar spelen een hoop spelers die wel échte top zijn. V/d Vaart is mislukt bij Real Madrid, terwijl hij er goede wedstrijden heeft gespeeld.
Affelay moet meer inzicht krijgen, inderdaad. Maar snelheid met de bal is ook een bijzonder grote eigenschap. Ik weet niet of Affelay beter wordt dan v/d Vaart, maar als ik het verschil zag tijden de wedstrijd van Oranje tegen Finland. Affelay oogde een heel stuk frisser en fitter.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Nogmaals, het vertrek van VDV bij Real heeft niks met zijn kwaliteiten te maken. Dacht dat het ondertussen wel duidelijk is hoe de politiek bij Real werkt.
Als hij écht zo goed was, had hij echt niet weg gehoeven, hoor. Zet je oogkleppen eens af. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
V/d Vaart zit tussen subtop en de échte top.
Het is vervelend om te zeggen, maar v/d Vaart is ook niet geslaagd bij Real Madrid. Nooit heeft hij een lange periode in de basis gestaan en hij moest al vrij snel weg, of het nu met absurd beleid te maken heeft of niet. De concurrentie is daar uiteraard moordend, maar daar spelen een hoop spelers die wel échte top zijn. V/d Vaart is mislukt bij Real Madrid, terwijl hij er goede wedstrijden heeft gespeeld.
Vd Vaart heeft vorig seizoen een lange periode in de basis gestaan hoor. Alleen is hij een paar keer kort geblesseerd geraakt. De reden dat hij weg moest is omdat Perez hem niet heeft gekocht. Dat was Calderon. Perez wil altijd zijn eigen namen, liefst commercieel grote namen. Na het WK was Ozil een hype dus wie halen ze? Jep.
De kans is groot dat Kaka er in januari of anders van de zomer ook weg moet. Gewoon...omdat er een nieuwe moet komen. Zo ging het wel met meer spelers daar zo. Zon Perez maakt die club kapot. Niet dat ik dat erg vind wat betreft Real...
Maar Vd Vaart komt nu wel op een punt dat hij zijn wereldklasse moet herbewijzen. Als hij bij de Spurs niet een ster wordt, dan zal hij wel het predikaat net niet krijgen inderdaad. Maar ik denk dat hij een sensatie in Engeland wordt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Als hij écht zo goed was, had hij echt niet weg gehoeven, hoor.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Robben was/is veel te blessuregevoelig. Eigenlijk niet eens zo gek om daar een stabiele kracht voor terug te kopen.
Real Madrid maakt ook fouten. In het geval van Sneijder. Ik moet zeggen dat Sneijder na Madrid nog een stuk beter is gaan voetballen en sindsdien pas echt aangesloten is bij de echte top. Bij Inter en Oranje dus.
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
Was iets totaal anders, die moesten gewoon geld opleveren.
Bovendien had Robben alleen maar blessureproblemen.
V der Vaart legt het te vaak af tegen de concurrentie i.t.t. die andere twee.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Maar Vd Vaart komt nu wel op een punt dat hij zijn wereldklasse moet herbewijzen.
Wanneer heeft hij dat dan voor jou wél bewezen A&L?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Robben was/is veel te blessuregevoelig. Eigenlijk niet eens zo gek om daar een stabiele kracht voor terug te kopen.
Real Madrid maakt ook fouten. In het geval van Sneijder. Ik moet zeggen dat Sneijder na Madrid nog een stuk beter is gaan voetballen en sindsdien pas echt aangesloten is bij de echte top. Bij Inter en Oranje dus.
Robben heeft bij Bayern vorig jaar bijna alles gespeeld.
Sneijder, Huntelaar...ook 2 uitstekende krachten. Het is wel grappig dat jongens als Sneijder en Robben na hun vertrek daar hun ploeg de CL finale in werken en zelfs de WK finale bereiken.
Real verkoopt Robben en haalt Di Maria. Real verkoopt Vd Vaart en haalt Ozil. Real verkoopt Huntelaar en klaagt dat ze spitsen te kort hebben. Lekker logisch allemaal.
De Real coach die vorig seizoen ontslagen werd, Pellegrini, zei zelfs dat ie Sneijder en Robben dolgraag wilde houden maar dat het bestuur eiste dat ze verkocht werden. Snap je nu die transferpolitiek daar? Door en door verrot.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wanneer heeft hij dat dan voor jou wél bewezen A&L?
Bij Ajax, HSV en deels Real en Oranje. Hij is nergens geflopt. Alleen had hij na HSV een betere clubkeuze moeten maken. Bij pakweg Milan, Man U of Arsenal zou hij altijd basisspeler zijn.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Maar Vd Vaart komt nu wel op een punt dat hij zijn wereldklasse moet herbewijzen. Als hij bij de Spurs niet een ster wordt, dan zal hij wel het predikaat net niet krijgen inderdaad. Maar ik denk dat hij een sensatie in Engeland wordt.
Een echte topper presteert een lange periode bij een topclub. Als je één van de beste bent bij Tottenham, dan ben je in de meeste gevallen subtop, of net iets beter, zoals v/d Vaart.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ajax is subtop, HSV is subtop, bij Oranje is hij wisselspeler.
Kom op, dit moet je toch toegeven? Tis geen wereldtopper hoor.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Robben heeft bij Bayern vorig jaar bijna alles gespeeld.
Dan nog is hij enorm blessuregevoelig. Is hij nu weer geblesseerd?
Maar Real heeft geen glazen bol. Op het moment dat Robben bij Real voetbalde was hij constant geblesseerd. Daarvoor speelde hij ook niet bepaald iedere wedstrijd. Bij Chelsea was hij ook continue geblesseerd. Maar dat hadden ze ook al kunnen weten voordat ze hem aantrokken.
Sneijder, Huntelaar...ook 2 uitstekende krachten. Het is wel grappig dat jongens als Sneijder en Robben na hun vertrek daar hun ploeg de CL finale in werken en zelfs de WK finale bereiken.
Huntelaar is absoluut geen wereldtop. Dat moet je onderhand een keer toegeven. Robben is een prima speler. Sneijder ook. Zei ik net al: fout van Real Madrid. Maar Sneijder is wel beter geworden sinds hij bij Inter voetbalt. Maar zulke dingen moet Real ook kunnen zien.
Real verkoopt Robben en haalt Di Maria. Real verkoopt Vd Vaart en haalt Ozil. Real verkoopt Huntelaar en klaagt dat ze spitsen te kort hebben. Lekker logisch allemaal.
.
Ik heb nooit gezegd dat het beleid van Real deugt. Integendeel.
Waar het om ging: v/d Vaart is geen échte top. Hij is té traag. We voetballen niet meer in de tijd dat van Hanegem nog één van de beste van de wereld was, met zijn slow-motionballen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Vd Vaart is helemaal geen trage speler, hoe komen jullie daar toch bij? Alleen wordt hij als linksbuiten fout gebruikt. Hij is een hele technisch vaardige speler die in kleine ruimtes razend snel denkt en het juiste doet.
Overigens is Huntelaar geen wereldtop. Heb ik ook nooit gezegd. Wel is hij 1 van de dodelijkste spitsen van Europa. Dat vind ik nog steeds.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Bij Ajax, HSV en deels Real en Oranje. Hij is nergens geflopt.
Typisch de tekst voor een subtopper. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Wel is hij 1 van de dodelijkste spitsen van Europa. Dat vind ik nog steeds.
Hij vergiftigd iedere morgen een hamster?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Typisch de tekst voor een subtopper.
Fans van subtopclubs zullen die boodschappen herkennen, dus ik zal je maar gelijk geven 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Fans van subtopclubs zullen die boodschappen herkennen, dus ik zal je maar gelijk geven
Bedankt voor het compliment. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Van der Vaart traag noemen is hetzelfde als zeggen dat De Steek nooit een goede corner neemt.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Van der Vaart traag noemen is hetzelfde als zeggen dat De Steek nooit een goede corner neemt.
Ik zal me nuanceren (hoewel ik dat al deels deed met gepensioneerde campingeigenaar en het sjokgedrag).
Met de bal - zijn balvaardigheid - is hij natuurlijk niet traag. Is hij erg snel (had hij dat niet, was hij niet eens een subtopper.) Maar hij sjokt maar over het veld, oogt totaal niet fit. Dat is al een tijdje zo. Zeker bij wedstrijden van Oranje. Ik kan me slechts één goede wedstrijd herinneren van v/d Vaart in Oranje van de laatste ... jaar. Tegen Ghana, toen hij inviel (
), maakte hij het verschil. Ik vind hem overigens een prima voetballer, kan van hem genieten als hij goed speelt, zoals periodes bij HSV, toen hij er onmogelijke ballen inschoot. Toen ik ging kijken bij HSV was v/d Vaart weer helemaal niets, maar dat terzijde. 
Overigens heb ik Steek nog nooit een goede corner zien nemen, dus ik heb gelijk. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Conclusie: Vaart is leuk voor Europese subtoppers als Ajax, HSV, de bank van Madrid en de bank van Oranje.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Conclusie: Vaart is leuk voor Europese subtoppers als Ajax, HSV, de bank van Madrid en de bank van Oranje.
Dat is in ieder geval wat hij tot nu toe bereikt heeft.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Maar speciaal voor jou: Ajax is kut. Jol is kut. De selectie is kut. We zullen nooit meer wat winnen.
Hehe.. nu heb je eindelijk de juiste toon te pakken ouwe reus 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.