- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Bij VI zeiden ze dus dat de schuld vele malen hoger ligt dan dat er tot nu toe naar buiten werd gecommuniceerd. 50 miljoen dus.
kos
-
- 46710 berichten
- 8867 stemmen
Binnen 10 jaar gaat er nog zoveel gebeuren in de internationale voetbalregels dat zover vooruit kijken totaal geen zin heeft.
Ik wet 100 procent zeker dat er grote veranderingen komen op het gebied van salarissen, transfersommen, buitenlanders etc.
En dan heb je het nog niet eens over overnames, sattelietclubs etc.
kos
-
- 46710 berichten
- 8867 stemmen
Bij VI zeiden ze dus dat de schuld vele malen hoger ligt dan dat er tot nu toe naar buiten werd gecommuniceerd. 50 miljoen dus.
Zoiets hadden ze 'gehoord' via 'een bepaalde bron' (dat het misschien hoger zou zijn). En de hoogte van dat bedrag werd vervolgens volledig uit de lucht gegrepen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Nouja, wel 2 mensen die het al wisten te melden. Niet de minsten natuurlijk. Aan dat bedrag kan ik natuurlijk geen rechten ontlenen 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Wat gaat er nu eigenlijk met Feyenoord gebeuren de komende jaren? Neem pakweg 10 jaar.
De schuld ligt toch nog boven de 30 miljoen en moet gesaneerd worden? En op het veld staat geen heel groot kapitaal, dus daarmee zal je het niet weg werken. Komende jaren een rol in de marge of is de rol van Feyenoord aan de top helemaal wel uitgespeeld door dit?
Ze worden aan alle kanten ingehaald door clubs als Utrecht, AZ, Twente, Groningen, Heerenveen en wie weet Vitesse.
Eerste belangrijkste is dat de contracten van de talenten zo snel mogelijk verlengd gaan worden. Er lopen er echt veel af in 2011/2012 en ze kunnen niet weer zo dom gaan handelen, met een schuld van minimnaal 40 miljoen. Verder geloof ik er in dat een nieuw stadion veel perspectief gaat bieden op de lange termijn.
Voorbij gehaald worden door die clubs geloof ik niet zo, welke subtopper is nou de laatste tien jaar echt constant gebeleven? Geen Vitesese, geen AZ, oké Twente dan de komende jaren. Vitesse is binnen 3 jaar kapot.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zoiets hadden ze 'gehoord' via 'een bepaalde bron' (dat het misschien hoger zou zijn). En de hoogte van dat bedrag werd vervolgens volledig uit de lucht gegrepen.
VI heeft wel een vaste verslaggever op de topclubs zitten. Je kan van hen vinden wat je wil, maar die journalisten zijn wel degelijk goed geinformeerd meestal. Ik geloof ook best wel dat de schuld hoger ligt dan dat wij allemaal weten.
Misschien is een overname het enige wat Feyenoord kan doen om nog nationaal bovenin mee te blijven doen. Zelf ruim je zon schuld namelijk nooit weg in een paar jaar. Dan zal je al de mazzel moeten hebben dat je een paar spelers krijgt die je kan verkopen voor ruim 10 miljoen. Maar die zie ik niet bij Feyenoord.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Eerste belangrijkste is dat de contracten van de talenten zo snel mogelijk verlengd gaan worden. Er lopen er echt veel af in 2011/2012 en ze kunnen niet weer zo dom gaan handelen, met een schuld van minimnaal 40 miljoen. Verder geloof ik er in dat een nieuw stadion veel perspectief gaat bieden op de lange termijn.
Voorbij gehaald worden door die clubs geloof ik niet zo, welke subtopper is nou de laatste tien jaar echt constant gebeleven? Geen Vitesese, geen AZ, oké Twente dan de komende jaren. Vitesse is binnen 3 jaar kapot.
Groningen doet het goed. AZ deed het jaren goed, maar kreeg pech met DSB. Maar die komen echt wel terug in de subtop. Twente zal zich in of bij de top vestigen en Vitesse misschien ook wel als die Jordania serieus ermee bezig blijft.
Voordat het nieuwe stadion er staat (als ie al komt) ben je ook wel 10 jaar verder. En dat gaat de overheid niet betalen hoor....
Contracten van spelers verlengen lijkt mij ook het beste daar. En maar hopen dat clubs als Man City geinteresseerd raken zoals Real toen met Drenthe.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ajax zal de komende jaren ook alsmaar minder worden, qua inkomsten, etc. Dus dat gat wordt niet veel groter. Feyenoord heeft de ellende dan al gehad en heeft een nieuw stadion. De achterban zal altijd groot blijven. Hopelijk kunnen ze de tijd met de hoge schulden beperken.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
2017 uit mn hoofd, het stadion. Als het WK hier komt wordt volop betaald door de overheid.
Groningen en Heerenveen en dat soort clubs zie ik niet voorbijstreven of aanhaken aan de top, ook dat soort clubs hebben/krijgen te maken met de slot op de voetbalmarkt, denk dat dat de komende jaren wel zal gebeuren met die abnormale salarissen en dan wordt de eigen jeugd steeds belangrijker.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ajax zal de komende jaren ook alsmaar minder worden, qua inkomsten, etc. Dus dat gat wordt niet veel groter. Feyenoord heeft de ellende dan al gehad en heeft een nieuw stadion. De achterban zal altijd groot blijven. Hopelijk kunnen ze de tijd met de hoge schulden beperken.
Waarom zal Ajax de komende jaren minder worden? Geen enkele reden toe. Over een jaar of 2 wordt verwacht dat Ajax met dit beleid weer zwarte cijfers gaat presenteren.
En op het veld heeft Ajax echt heel veel kapitaal staan. Had ik een tijdje terug al eens gecalculeerd en gepost hier. Ik meen zo rond de 100 miljoen, nog kalm aan bekeken. Het wordt wel belangrijk voor Ajax, PSV en Twente om de komende jaren ook CL te spelen. Daarmee bouw je een voorsprong op, op je concurrentie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Schijnt bij Feyenoord goed te zitten, en vooral met het nieuwe stadion liggen er genoeg opties. Plan van aanpak schijnt ook goed te zijn en als Kesler (die inzage had in het totaalplaatje), geloof ik er wel in.
Ik weet zeker dat Feyenoord straks weer de beste club van Nederland is.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat Feyenoord eventueel uit de zorgen kan raken ooit maakt hen niet meteen dan weer de beste club van NL. Ajax/PSV/Twente zitten ook niet stil. In de tijd dat jullie alles doen om terug te komen, daar groeit de rest op dat moment al door.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat Feyenoord door Kesler de club wordt genoemd met de beste groeipotentie, zegt ook wel wat. Ajax en PSV staan ook stil, Ajax kan zelfs met vmiljoenen verkopen geen winstjaar draaien. Zo erg zal het allemaal niet zijn. Bovendien is Rotterdam natuurlijk ook een stad met heel veel opties.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ajax staat helemaal niet stil. Alleen hebben we een paar sportieve matige jaren gehad. Nu gaat het weer een stuk beter. Daarnaast heeft Ajax nog een prima eigen vermogen en wat ik al zei; een groot kapitaal op het veld.
Dat Kesler Feyenoord in potentie de beste noemt zegt me weinig. Dat wordt namelijk al wel 40 jaar geroepen. Maar het komt er niet uit. En Rotterdam een stad met opties? Niemand durft in Feyenoord te investeren. Rotterdam heeft niet meer opties als Amsterdam of Eindhoven. Jullie overschatten Feyenoord nu wel wat.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Als het bestuur zn eigen chaos heeft opgeruimd mogen ze plaats maken voor mensen met een echte visie, zoals de Grote Kale Leider ooit had, dat zal al heel wat gaan schelen. En wat jaartjes maar ons geduld is groot 
Overigens zou ik me met potentiele transferbedragen maar niet al te rijk rekenen voor de komende jaren (voor iedere club). Beetje hetzelfde als in je begroting voor het komende jaar al uitgaan van (hoge) CL-inkomsten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heeft ook met het feit te maken dat het een havenstad is. Voor potentiele investeerders erg aantrekkelijk. Veertig jaar? Wat een lulkoek, dat is pas sinds kort pas aan de orde dat ze hun plan van aanpak moesten presenteren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Overigens zou ik me met potentiele transferbedragen maar niet al te rijk rekenen voor de komende jaren (voor iedere club). Beetje hetzelfde als in je begroting voor het komende jaar al uitgaan van (hoge) CL-inkomsten.
Je bedoeld, als ze dit seizoen goed presteren in de CL, dan ontvangen we nog meer? 
Nee, maar ik snap je punt. Ik wilde alleen aangeven dat we een hoop extern kapitaal bezitten. Liever heb ik dat ze blijven de komende jaren zodat we vaker CL spelen wat weer meer oplevert.
Ach we gaan het wel zien. Ik hoop zelf dat Feyenoord zich weer aan de top gaat melden. De Klassiekers zijn tegenwoordig daardoor ook niet meer wat ze geweest zijn...
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Allemaal wel leuk en aardig inderdaad, zelfs met stilstand staan we ongeveer 20 jaar voor op Feyenoord. Voordat die 50 miljoen weggepoetst is zijn wel alweer tig jaren verder en dan staan ze pas op 0. Daarna kan het opbouwen pas gebeuren, voor zover het natuurlijk mogelijk is. Dat stadion wordt er ook niet even 1,2,3 neergezet. Vooral nu Engeland eigenlijk de grote favoriet is voor het WK, samen met Rusland daarachter.
Ben benieuwd...
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Je bedoeld, als ze dit seizoen goed presteren in de CL, dan ontvangen we nog meer? 
Nee, maar ik snap je punt. Ik wilde alleen aangeven dat we een hoop extern kapitaal bezitten. Liever heb ik dat ze blijven de komende jaren zodat we vaker CL spelen wat weer meer oplevert.
Ach we gaan het wel zien. Ik hoop zelf dat Feyenoord zich weer aan de top gaat melden. De Klassiekers zijn tegenwoordig daardoor ook niet meer wat ze geweest zijn...
Ach, Feyenoord vernederen is altijd een plezier. Die klassiekers zijn vooral geen reet aan omdat er geen supporters van de uitspelende ploeg meer bij zitten. Geen Feyenoorders om uit te lachen 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Heeft ook met het feit te maken dat het een havenstad is. Voor potentiele investeerders erg aantrekkelijk. Veertig jaar? Wat een lulkoek, dat is pas sinds kort pas aan de orde dat ze hun plan van aanpak moesten presenteren.
Bedoel dat Feyenoord altijd al enorm veel potentie heeft gehad. Maar wat hebben ze gewonnen? 3 of 4 landstitels in 40 jaar? Das niet best. Potentie zegt me niet alles. Er moet ook de financiele en sportieve daadkracht zijn om het ook echt te gaan bereiken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
20 jaar? Als die schuld weg is staan er rijkaards te springen om Feyenoord over te nemen. Mede door de mogelijkheden in de haven. Denk aan de transport van Dubai naar Rotterdam en vice versa, om maar een voorbeeld te noemen. We zijn er zo.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bedoel dat Feyenoord altijd al enorm veel potentie heeft gehad. Maar wat hebben ze gewonnen? 3 of 4 landstitels in 40 jaar? Das niet best. Potentie zegt me niet alles. Er moet ook de financiele en sportieve daadkracht zijn om het ook echt te gaan bereiken.
Uiteraard. Er is veel mis gegaan, maar neem aan dat ze nu wel wakker zijn en dan ook echt de juiste mensen op die posities gaan etten. Niet van die hobo's die ten koste van Feyenoord geld willen verdienen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Nou, ben benieuwd. waar waren die rijke stinkerds toen ze nog niet in de problemen zaten. Blijft een volksclubje met modale voetballers wat mij betreft 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ah, het gaat weer een (beetje) over voetbal! 
Veendam is waarschijnlijk op oorlogssterkte Vrijdag, met weer een fitte Marnix Kolder. Wat zeggen jullie daarvan?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Een heel klein beetje 
Denk dat Kolder er wel even 3 gaat in leggen tegen Telstar!
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Ja dat is een cirkel waar je dan in terecht komt, goed voor je spelerswaarde op de langere termijn en de directe cl inkomsten.
Allemaal wel leuk en aardig inderdaad, zelfs met stilstand staan we ongeveer 20 jaar voor op Feyenoord. Voordat die 50 miljoen weggepoetst is zijn wel alweer tig jaren verder en dan staan ze pas op 0.
Zal zo zijn, maar voorlopig is elke euro die Ajax binnehaalt ook bedoeld om negatieve bedragen weg te cijferen toch..
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Veendam is waarschijnlijk op oorlogssterkte Vrijdag, met weer een fitte Marnix Kolder. Wat zeggen jullie daarvan?
Ik zeg een knotsgekke wedstrijd 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Klopt, maar tegen de tijd dat Feyenoord een begroting van 65 miljoen kan inleveren zijn we ook tig jaartjes verder. Met Ajax heb ik altijd meer een gevoel van hoop dan met Feyenoord. Wij kunnen bijvoorbeeld Europees nog wat centen binnen halen. Zie ik bij Feyenoord helaas ook niet snel gebeuren de komende jaren.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik zeg: Boeie Veendam, maar we hebben het weer even over voetbal! 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ah, het gaat weer een (beetje) over voetbal! 
Ik denk dat je dan vrijdag weer een hoop kolderieke momenten mee gaat maken! 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.