• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.962 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.351 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.687 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Nicolage Rico schreef:
Net zoiets als een onterechte rode kaart voor je tegenstander?
Vond ik ook geen rood, hoewel iedereen het er wél over eens was geweest als ie De Jong geraakt had en zijn been er net zo bij hing als dat van Ramsey, om maar eens iets te noemen.

Materny schreef:

Vergeet ik nog wat ?
Je kunt het mentaliteit noemen, maar men wilde daar vroeger bij Ajax ook niet aan.
Schijnt de tiende keer te zijn, als we Jan Joost mogen geloven.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat van Ruiz is natuurlijk een kwaliteit. Dat ie dat op grote schaal doet zegt genoeg . Dat heeft natuurlijk niks met geluk te maken.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wát een beelden; 3 mannen huilend van de kou en jankend om hun moeder op een houten bankje in een tochtige witte tent. Heroïek avant la lettre bij Kuurne-Brussel-Kuurne, chapeau Bobby Traksel

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Als je met z'n drieën eerder dan de tegenstander over de streep komt heb je goud hoor.

Heb je de finale gekeken? Ben het een keer met Veldkamp eens dat de 3 Japanse vrouwen eerder of gelijk over de finish kwamen. Er is daar iets fout gegaan. En dan gaat er juist een druif voor de foto-finish-camera staan.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Bobby Traksel

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ik word zo schijtziek van Ruiz en Twente en die kut slotfases bij hun elke keer

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ik hoop niet dat Ramon dit leest, anders hebben we weer een spoilerdiscussie vandaag

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik word zo schijtziek van Ruiz en Twente en die kut slotfases bij hun elke keer

Waarom ben jij fan van ajax geworden?

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Het is gewoon een kwaliteit, net zoals het jarenlang een kwaliteit van Ajax was. Categorie "geluk dwing je af".

Even ter verzachting: Dat was wel voor de tijd van A&L. Met name eind jaren 80 met van Basten en Bosman kwam het regelmatig voor.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Waarom ben jij fan van ajax geworden?

Je bedoelt supporter...

Buiten dat, vanwaar die vraag?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Als Ajax wint is het over het algemeen toch met grote cijfers.

Geluk afdwingen geldt meer voor 1-0 en 2-1-scores vind ik.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je bedoelt supporter...

Buiten dat, vanwaar die vraag?

fan en supporter zijn zowat synoniemen.

En die vraag kun je beantwoord zien als je naar je eigen bericht kijkt. Over winnen in de slotfase en daar schijtziek van zijn enzo.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Wel grappig, bij Ajax is het lucky Ajax, bij Twente opeens mentaliteit van een kampioen. De manier hoe Twente nu wint is gewoon geluk, heeft niks met iets gecontroleerd uitspelen te maken als je het op de laatste 5 minuten laat aankomen steeds. Moeten Ajax daar verder niet over zeuren, gewoon blijven winnen en dan komen we wel langs zij niks aan de hand. NEC en Vitesse zitten in het rechter rijtje, als je het daar al zo moeilijk mee hebt is het alleen maar afwachten.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Lucky Ajax was destijds ook al onzin. Nu zie je ook dat Twente thuis de laatste minuten veel pressie speelt om in de slotfase toch nog te winnen. Aangezien Ajax destijds en Twente nu vaak over veel meer kwaliteit beschikt dan de tegenstander, is het logisch dat het dan vaak lukt in de slotfase nog te scoren.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

wavanbuuren schreef:

Ik hoop niet dat Ramon dit leest, anders hebben we weer een spoilerdiscussie vandaag

Ik vind het ook vrij achterlijk dat iemand weer zo nodig moet spoileren eigenlijk. Lijkt me moedwillig en bovenal onnodig mensen irriteren.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3289 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Heb je de finale gekeken? Ben het een keer met Veldkamp eens dat de 3 Japanse vrouwen eerder of gelijk over de finish kwamen. Er is daar iets fout gegaan. En dan gaat er juist een druif voor de foto-finish-camera staan.

Ik ben het er mee eens dat het op de fotofinish niet te zien was wie er gewonnen heeft. Na verdere bestudering is het blijkbaar wel te zien, daar kunnen wij dan niet over oordelen. Zeggen dat de Duitsers niet gewonnen hebben is in ieder geval niet aan ons.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

fan en supporter zijn zowat synoniemen.

En die vraag kun je beantwoord zien als je naar je eigen bericht kijkt. Over winnen in de slotfase en daar schijtziek van zijn enzo.

Bij een fan denk ik meer aan iemand die alleen support in goede tijden. Bij een supporter denk ik aan iemand die er voor de club door dik en dun is. Maargoed, dat is mijn eigen interpretatie.

En dus ben ik een supporter omdat ik baal van de mazzel bij de concurrent.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Is bij A&L eerder schijt hebben aan een ander omdat het in zijn ogen onzin is. Een beetje egocentrisch zou je kunnen zeggen.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Gaat ook vooral over wat er aan vooraf gaat, Vitesse had er al 3 in moeten schieten, dat ze op het einde moe zijn en er dan een 2-1 invalt heeft zeker wel met geluk te maken. Is dat verder niet zo erg, uiteindelijk heeft een club ook wel ongeluk en uiteindelijk heft het elkaar wel weer redelijk op en als ze tweede worden zijn ze dat terecht geworden. Maar het is pas een kampioens mentaliteit als je 2-1 voor staat met rust en het dan rustig uitspeelt en misschien nog effe die 3-1 maakt voor de zekerheid zonder in de problemen te komen. Dat doet PSV eerlijk is eerlijk nog wel eens, Twente wankelt duidelijk na de winter stop. Worden geen kampioen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik verheug me op de ijshockey-finale tussen Canada en USA.

Hier een mooi stuk over hoe die sport leeft daar.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Macmanus schreef:
Gaat ook vooral over wat er aan vooraf gaat, Vitesse had er al 3 in moeten schieten, dat ze op het einde moe zijn en er dan een 2-1 invalt heeft zeker wel met geluk te maken. Is dat verder niet zo erg, uiteindelijk heeft een club ook wel ongeluk en uiteindelijk heft het elkaar wel weer redelijk op en als ze tweede worden zijn ze dat terecht geworden. Maar het is pas een kampioens mentaliteit als je 2-1 voor staat met rust en het dan rustig uitspeelt en misschien nog effe die 3-1 maakt voor de zekerheid zonder in de problemen te komen. Dat doet PSV eerlijk is eerlijk nog wel eens, Twente wankelt duidelijk na de winter sport.

In zekere zin heb je ook wel gelijk, al is het natuurlijk ook gewoon onkunde van Green dat ie twee opgelegde kansen mist. Daarmee geeft ie Twente de gelegenheid om terug te keren in de wedstrijd.Was het andersom geweest, dan had bv Ruiz de wedstrijd allang in het slot gegooid. Als je Vitesse ook dit weekend weer zag spelen
Echt een slappe hap dat ploeggie. Je zal er maar supporter van zijn. Dan is eens in de twee weken een Adelaar het hoogtepunt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

AZ speelde trouwens weer eens heerlijk voetbal.

Als in hun kampioens-seizoen. Ik heb niks met Dickie Dick, maar toch krijgt die alles wel weer aardig op de rit daar denk ik.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

moviemafketel schreef:

AZ speelde trouwens weer eens heerlijk voetbal.

Als in hun kampioens-seizoen. Ik heb niks met Dickie Dick, maar toch krijgt di alles wel weer aardig op de rit daar denk ik.

Al is die El Hamdaoui wel een enorme zielepoot. Toen ie niks presteerde lipe ie al wekelijks te janken, nu wil ie weer niet voor de camera's reageren omdat de pers zo negatief over hem was

Hij presteerde toch ook geen reet?

Verder heeft AZ natuurlijk een heel aardig elftal. Logisch dat Dickkie dat wel redt. Al zou het wel heel triest zijn als ie de Belgen laat vallen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

En net op tijd ook gelukkig, want zowel PSV als Twente moet nog uit naar AZ

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Macmanus schreef:

Twente wankelt duidelijk na de winter sport.

Vind je het gek met al dat ge-après-ski?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dickie wil denk ik dolgraag weg als trainer van België.

Helemaal nu hij het zo naar zijn zin heeft bij AZ en nadat hij de EK-loting had gezien en natuurlijk nooit Duitsland en Turkije aan de kant gaat zetten.

Ik zou het in ieder geval een wonder vinden.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

moviemafketel schreef:

Dickie wil denk ik dolgraag weg als trainer van België.

Helemaal nu hij het zo naar zijn zin heeft bij AZ en nadat hij de EK-loting had gezien en natuurlijk nooit Duitsland en Turkije aan de kant gaat zetten.

Ik zou het in ieder geval een wonder vinden.

Dat had ie zich dan beter kunnen bedenken voordat ie tekende. Bovendien is het logisch dat je lastig loot als je in pot 4 zit omdat je al sinds jaar en dag niets hebt gepresteerd. Ook dat had ie kunnen weten dus. Ik vind in elk geval dat ie het niet kan maken.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Leuk meeslepen potje in Munchen tegen HSV. Staat nog 0-0 met een uitstekende van Bommel op het middenveld.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

wavanbuuren schreef:

Al zou het wel heel triest zijn als ie de Belgen laat vallen.

Ik mag hopen van niet! Hebben wij Belgen eindelijk eens een fatsoenlijke coach!

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Eindelijk eens in de slotfase drie punten pakken in plaats van punten verspelen, lekker.

The Oceanic Six schreef:
Bij een fan denk ik meer aan iemand die alleen support in goede tijden.

Fan is trouwens afgeleid van fanatic, goede benaming toch

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.