- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ach, als Suarez verkocht wordt, gaat Ajax wellicht wel weer in een ander systeem spelen. Eigenlijk vind ik 4-4-2 voor Ajax nog niet eens zo slecht. Een beetje a la Man Utd, met Emanuelson in de rol van Giggs. Pantelic diep in de spits en Suarez zwervend erachter.
Die Stoch vind ik dan echt wel weer een Ajax-speler op de een of andere manier.
Urby wordt verkocht deze zomer, dat is bijna een zekerheidje. Daarnaast loopt het contract van Pantelic af en ik denk niet dat Ajax dat gaat verlengen. Wanneer ook Suarez vertrekt, dan kan Ajax beginnen met het maken van een compleet nieuwe voorhoede.
Josefzoon, Zeegelaar, Manucharyan, Sulejmani, Sarpong, Rommendahl (zal wel verlengen) en Eriksen mogen de vleugels gaan bepalen.
Er zal dan een nieuwe spits moeten komen, Suk wordt de tweede spits en Castillion zal wel worden verhuurd.
Hmm als dit gebeurd is het te hopen dat Ajax nog iets kan investeren, anders hebben we een probleem.
Ronnievb
-
- 602 berichten
- 683 stemmen
Cvitanich komt terug, misschien ziet men daar nog potentie in? Wel een jongen met een aanzienlijk salaris, maar toch ook een spits die je 6,5 miljoen gekost heeft (vegelijkbaar met het bedrag dat Twente voor Ruiz betaald heeft).
Alle topclubs hebben in principe ook volgend jaar een prima selectie, ongeacht of Twente Ruiz verkoopt en Ajax Suarez, dus ik denk dat grote drukte op de transfermarkt in Nederland uitblijft, vooral met het oog op alle negatieve berichtgeving op dat vlak. Naar mijn idee een prima ontwikkeling, zo krijgt de jeugd nog eens de kans (iets wat bijvoorbeeld PSV al een jaar of vier nalaat).
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Heb de post nog eens opgezocht:
Overigen >> Algemeen >> Studio Sport #2
.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Ik vind het overigens wel apart dat men (op fora en dergelijke) lijkt te vergeten dat je in deze fase van de competitie het beste tegen middenmoters kunt spelen, die hebben toch niks meer te winnen/verliezen.
Ploegen die strijden tegen degradatie pakken meestal in de ze fase nog de meeste punten omdat ze wel moeten.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Inderdaad, overigens heeft Ruiz natuurlijk wel voldoende kwaliteiten, maar niet de juiste in een voorhoede met Suarez en Pantelic. Ruiz zou bij PSV en Feyenoord veel beter tot zijn recht komen.
Juist.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Jongens niet te vroeg juichen. Kos heeft helaas nog geen gelijk met Ruiz.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Jongens niet te vroeg juichen. Kos heeft helaas nog geen gelijk met Ruiz.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Cvitanich komt terug, misschien ziet men daar nog potentie in?
Nee. Liever dat een club hem overkoopt. Van dat geld hoop ik dat we Pantelic nog een jaartje houden. Iedereen zeurt wel over hem, maar hij is wel een sterk aanspeelpunt en in veel grote duels was hij gewoon bepalend. Oa tegen PSV en Twente recent.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Nee. Liever dat een club hem overkoopt. Van dat geld hoop ik dat we Pantelic nog een jaartje houden. Iedereen zeurt wel over hem, maar hij is wel een sterk aanspeelpunt en in veel grote duels was hij gewoon bepalend. Oa tegen PSV en Twente recent.
Pantelic heeft het dit seizoen sowieso prima gedaan. Als ik Ajax was zou ik hem nog een jaartje houden. Al weet ik niet wat voor salaris ie krijgt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Pantelic heeft het inderdaad prima gedaan. Zowel als aanspeelpunt, als assist gever en als afmaker. En itt Cvitanich stond hij er WEL in topwedstrijden. Probleem is dat Ajax niet meer kan betalen en dat Pantelic meer salaris eist omdat hij dit seizoen ingeleverd heeft om bij Ajax te kunnen spelen. Vrees dat ze er niet uit gaan komen en dat zou jammer zijn. Kan nog 1 en misschien 2 jaar prima mee.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Tsja, als het zo zit, dan gaat ie maar ergens anders heen...
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Was je niet voor PSV?
Was? Ben het nog steeds. Maar helaas zie ik ons geen kampioen meer worden en dan gaat mijn voorkeur toch uit naar Twente. Ajax mag van mij alleen kampioen worden als PSV dan tweede wordt en voorrondes mag spelen.
Gonzo8000
-
- 486 berichten
- 10 stemmen
Ajax gaat volgend seizoen op A4-tjes spelen.
Op papier zijn ze het beste elftal

The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Was? Ben het nog steeds. Maar helaas zie ik ons geen kampioen meer worden en dan gaat mijn voorkeur toch uit naar Twente. Ajax mag van mij alleen kampioen worden als PSV dan tweede wordt en voorrondes mag spelen.
Ondanks dat ik veel liever Twente dan PSV heb zou ik het een goede zaak voor het NL voetbal vinden als Ajax 1e wordt en PSV 2e. Maargoed, de kans dat Twente nog zakt naar plek 3 acht ik minimaal tot niet.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
YouTube - Lionel Messi Hat-Trick vs Zaragoza *HD 720p* (21.03.2010)
Voor de echte liefhebbers hier de drie goals van Messi gisterenavond. Met name de tweede is natuurlijk prachtig. Als je het gemak ziet waarmee hij voetbalt......
Sowieso is Messi de afgelopen maanden bezig een ware compositie van wonderschone goals neer te zetten. Ik durf zelfs zo ver gaan dat Messi het in zich heeft om de grootste te kunnen worden sinds Maradona. Al moet ie natuurlijk nog wel even een goed WK draaien om daar echt aanspraak op te kunnen maken....
Ronnievb
-
- 602 berichten
- 683 stemmen
Krom als het mag zijn, vanuit het coefficiëntensysteem van de Uefa is het beter als de 'goede' ploegen niet in de Champions League uitkomen. Zo worden de wedstrijden gewonnen en krijgt het land meer punten bijgeschreven. Mede omdat feit dat PSV dit jaar in de EL uitkwam hebben we een Europees bovengemiddeld jaar beleefd.
Financieel kunnen ploegen als Ajax en PSV nauwelijks zonder CL. Wel jammer dat daar op begroot wordt, zo begroot je als PSV en Ajax op een kampioenschap, wat natuurlijk nooit vanzelfsprekend kan zijn.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Ondanks dat ik veel liever Twente dan PSV heb zou ik het een goede zaak voor het NL voetbal vinden als Ajax 1e wordt en PSV 2e. Maargoed, de kans dat Twente nog zakt naar plek 3 acht ik minimaal tot niet.
Denk het ook. Denk zelfs dat het voor Nederlands voetbal beter is dat Ajax kampioen wordt en PSV tweede. Zie in PSV namelijk toch nog steeds de meest volwassen Europese ploeg en de enige die de zware voorronde door kan komen. Maar ben er nog niet helemaal uit of het gevoel of het verstand deze strijd gaat winnen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat kan die coëfficiënt nou boeien? Twente heeft evenveel in de CL te zoeken als PSV, Ajax en AZ bij mekaar. Niets dus.
Laat Nederland maar lekker wegzakken, kunnen de clubs mooi allemaal in de EL aan de slag waar dan (ook voor de fans!) nog wat leuke wedstrijden te zien zijn.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Maar waar niet het geld zit....
Als je een paar jaar CL kan spelen domineer je ook sneller de competitie omdat je meer geld hebt en betere spelers kan halen. Had PSV de laatste 10 jaar ook.
Ronnievb
-
- 602 berichten
- 683 stemmen
Wat kan die coëfficiënt nou boeien? Twente heeft evenveel in de CL te zoeken als PSV, Ajax en AZ bij mekaar. Niets dus.
Laat Nederland maar lekker wegzakken, kunnen de clubs mooi allemaal in de EL aan de slag waar dan (ook voor de fans!) nog wat leuke wedstrijden te zien zijn.
Ach, je kunt nog zo mooi wíllen voetballen, als je je beste spelers niet langer dan een jaar of twee kunt behouden zal dat een utopie blijven.
Bovendien zal je zelf toch ook toe moeten geven dat wedstrijden tegen Porto, Lyon, Man utd etc. interessanter zijn voor het publiek dan tegen rare, obscure C-ploegen uit het voormalig oostblok?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tuurlijk, maar dat is meedoen voor het meedoen. En of dat nou door Twente, Ajax of PSV gebeurt maakt natuurlijk niks uit. Het zijn allemaal figuranten.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wat Youri Mulder zei dat bijvoorbeeld Ajax spelers heeft gehaald met als doel het geld dat hiervoor betaald is via de CL weer terug te verdienen.
Ajax kan het geld geloof ik nog beter gebruiken dan Twente en PSV.
En Ajax zie ik in ieder geval verder komen dan Twente. Met Twente in de CL krijgen we weer gevalletje AZ. Leuk dat ze meededen, maar zelfs in een relatief zwakke poule redden ze het niet. PSV speelt altijd het meest volwassen, maar dat is dan weer retesaai. Ajax 1e en Twente 2e lijkt me dit keer wel een leuke uitkomst.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Lood om oud ijzer, mafketel, lood om oud ijzer. Er is geen enkele reden te denken dat Ajax meer potten gaat breken dan Twente, en PSV had het echt niet beter gedaan dan AZ.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jong PSV-Jong Ajax 0-2
De 2e klap uitgedeeld aan Eindhoven binnen 2 weken 
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Een club als Ajax is nota bene eigenhandig een grote oorzaak dat onze coefficient zo gekelderd is...
En dat zou dan een club zijn die als beste NL kan vertegenwoordigen in Europa?
Ahaha, wat een logica.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Heb ook het idee dat het tijdperk PSV voorbij is. De komende jaren zal het kampioenschap elke keer gaan om Ajax, AZ, Twente en over een paar jaar Feyenoord weer eens. De clubs hebben er even over gedaan om het spelletje van PSV te doorgronden, maar nu de angst om tegen ze te spelen wegvalt gaan er veel clubs ook dit seizoen nog punten pakken van PSV. Het is sowieso wel een leuke ontwikkeling dat de klassieke 3 niet bij voorbaat 1,2 en 3 staan. De subtop heeft de stap naar de topclubs gemaakt en hopelijk maken de topclubs een stap naar Europa de komende jaren.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dus omdat Ajax 4 jaar terug slecht was zouden ze dat nu nog weer zijn? Wat een kos logica weer zeg...
Denk dat Ajax de beste, breedste en meest stabiele selectie van NL heeft. Met een behoorlijk scorend vermogen. Als Ajax deze vorm 5 jaar terug had gehad, dan stonden we nu ruim boven de rest.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Sjonge jonge, niet te geloven wat een praatjes hebben ze alweer. Je zou denken dat ze een paar jaar uit schaamte hun mond houden over Europa, maar nee hoor.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dus omdat Ajax 4 jaar terug slecht was zouden ze dat nu nog weer zijn? Wat een kos logica weer zeg...
Denk dat Ajax de beste, breedste en meest stabiele selectie van NL heeft. Met een behoorlijk scorend vermogen. Als Ajax deze vorm 5 jaar terug had gehad, dan stonden we nu ruim boven de rest.
Als als als. En dan beginnen met "kos logica" 
Als als als Feyenoord 5 jaar geleden de nieuwe Kuip al had gehad, dan hadden we dit jaar de CL gewonnen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zulke rare dingen zeg ik niet. Van de zomer was er een nieuwe coach en een groep die weinig vertrouwen had na het jaar met van Basten. Kost tijd om dan te bouwen, zeker omdat Vermaelen als sterkhouder verdween en omdat ze Pantelic en de Zeeuw moesten inpassen. Dat kost een paar maand en dat zag je. Beetje wisselvallig. 5-1 winnen van Feyenoord en Heerenveen maar 0-0 tegen Sparta bv. Na de winter vallen de plekken gewoon goed in elkaar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.