• 16.449 nieuwsartikelen
  • 180.266 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.876 acteurs
  • 199.775 gebruikers
  • 9.423.965 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Mochten ze hun selectie intact houden en met name Suarez kunnen behouden, dan maken ze volgend jaar een goede kans op de titel. Maar dat als als als slaat natuurlijk nergens op.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Zo raar was het niet wat ik zei. Ajax zal komend seizoen als de ploeg intact blijft niet zo wisselvallig spelen als de 1e seizoenshelft nu.

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zulke rare dingen zeg ik niet. Van de zomer was er een nieuwe coach en een groep die weinig vertrouwen had na het jaar met van Basten. Kost tijd om dan te bouwen, zeker omdat Vermaelen als sterkhouder verdween en omdat ze Pantelic en de Zeeuw moesten inpassen. Dat kost een paar maand en dat zag je. Beetje wisselvallig. 5-1 winnen van Feyenoord en Heerenveen maar 0-0 tegen Sparta bv. Na de winter vallen de plekken gewoon goed in elkaar.

Nou zeg, nu schrijf je het succes van Ajax niet toe aan vorm (die waarschijnlijk tijdelijk is), maar aan een ontwikkeling die onomkeerbaar is. Dat is pas onzin. Zul je zien dat ze deze week weer bijna over GA Eagles struikelen, misschien dat de realiteitszin dan weer terugkomt en dat supporters dan weer realiseren dat Ajax er nog heel hard aan zal moeten trekken de komende weken om uberhaupt een kans te maken.

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Denk dat Ajax de beste, breedste en meest stabiele selectie van NL heeft.

Vooral dat stabiele slaat natuurlijk nergens op. Van enige vorm van stabiliteit is de afgelopen twaalf jaar nauwelijks iets gebleken, op de seizoenen onder Koeman na. Dat het nu een wedstrijd of elf goed loopt, zegt niet zoveel. Zeker als je ziet hoe ze gisteren de eerste helft weer in de bekende oude fout(en) vervielen. Het dubbeltje valt nu steeds de juiste kant op, maar om te zeggen dat het allemaal zonder slag of stoot gegaan is, is onzin.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

moviemafketel schreef:

Heb ook het idee dat het tijdperk PSV voorbij is. De komende jaren zal het kampioenschap elke keer gaan om Ajax, AZ, Twente en over een paar jaar Feyenoord weer eens.

AZ heeft geen centjes. Het kampioenschap zal gaan tussen de rijkste clubs, zo is het altijd geweest en zo zal het altijd zijn. De titel wordt op de commerciële afdeling behaald.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zo raar was het niet wat ik zei. Ajax zal komend seizoen als de ploeg intact blijft niet zo wisselvallig spelen als de 1e seizoenshelft nu.

Maar daar schieten ze ook niets mee op als Twente de selectie intact houdt, dan zullen ze met meer overtuiging spelen dan dit seizoen. Same goes for PSV, als ze de boel intact blijft doen die het ook een stuk beter, want dan heeft Rutten de boel beter op een rijtje. Ergo, voor als als als koop je niet zoveel. Voor hetzelfde geld verliest Ajax in de zomer Stekelenburg, Van de Wiel, De Zeeuw en Suarez (als ze het bv. goed doen op het Wk) en mag Ajax blij zijn als het volgend seizoen 4e wordt.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Als Feyenoord zijn selectie intact houdt - met alle jonkies - dan zijn ze over 5 jaar kampioen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Als een rijke Rus het wil wordt Sparta, VVV of Vitesse volgend seizoen kampioen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Maar dat wil niemand en zeker geen Rus.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Spelers al helemaal niet.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

AZ heeft geen centjes. Het kampioenschap zal gaan tussen de rijkste clubs, zo is het altijd geweest en zo zal het altijd zijn. De titel wordt op de commerciële afdeling behaald.

Je hebt een punt, maar geld komt pas na harde werk. Waarom heeft Ajax wel geld en ADO of RKC niet? Doe nou niet alsof het gewoon ''zo moest zijn''.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Omdat ze uit Amsterdam komen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Joden geven geen geld uit.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2388 stemmen

Twente bewijst anders dit seizoen dat het niet alleen om geld gaat, ervan uit gaande dat ze kampioen worden. (5e begroting dit jaar met nota bene bijna de helft van die van Ajax)

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

otherfool schreef:

Als een rijke Rus het wil wordt Sparta, VVV of Vitesse volgend seizoen kampioen.

Kul.

Gonzo8000

• 486 berichten
  • 10 stemmen

Komt een man bij de kassa bij Cambuur

hij legt een tientje op de toonbank zegt de vrouw achter de kassa wat wil je hebben een kaartje of een speler.

Mario Been belt Fred Rutten:"Hoe doe je dat nou met je mannen?, ik bedoel: waarom doet PSV het zo goed?" "Nou dat is niet zo moeilijk", antwoort Rutten,"Ik laat ze regelmatig tegen elf etalagepoppen trainen. Ze schoppen er een stuk of 100 in en de moraal vliegt omhoog."

"Dat is een goed idee", zegt Been,"dat ga ik ook eens proberen."

Twee dagen later belt Been, Rutten nogmaals op en zegt:"Nou ik heb hetzelfde als jij gedaan, maar wat moet ik in hemelsnaam doen als ze met 2-0 achter staan?!"

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Kul.

100 miljoen investeren en je bent er wrs al.

Turkeyloverz schreef:

Waarom heeft Ajax wel geld en ADO of RKC niet? Doe nou niet alsof het gewoon ''zo moest zijn''.

Grootste stad van Nederland, geen rivaliserende club in de stad. No rocket science.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Grootste stad van Nederland, geen rivaliserende club in de stad. No rocket science.

En die dingen die jij noemt zijn de enige die garanderen in succes? En de Sneijdertjes en van der Vaartjes die je voor bijna nix opleidt en verkoopt voor miljoenen? De successen (lees succesjes voor de laatste jaren ) in Europa? etc. etc. ik ben geen expert, maar gelukkig is er ook nog te genieten in het voetbal.

En een VVV bewijst dat het ook kan, met Honda. Kwestie van goed scouten, opleiden, kortom hard werk. Daar heb je geen gekke Rus of Spanjaard voor nodig. Vraag het Real en Chelsea maar als je me niet gelooft.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Joden geven geen geld uit.

Kakkerlakken hebben geen geld.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Turkeyloverz schreef:

Spelers al helemaal niet.

Alsof die er wat over te zeggen hebben.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Als die er wat over te zeggen hebben.

Volgens mij hebben de spelers het laatste woord bij het ondertekenen van een contract. Je mag miljardair zijn, het lokken van aantrekkelijke spelers blijft moeilijk. Zie City.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Turkeyloverz schreef:

(quote)

En die dingen die jij noemt zijn de enige die garanderen in succes? En de Sneijdertjes en van der Vaartjes die je voor bijna nix opleidt en verkoopt voor miljoenen?

Bijna voor niks? Die jeugdopleiding heeft ook wel flink wat geld gekost hoor. Uiteindelijk is het meerendeel van de successen toch wel te herleiden tot de voordelige economische en topografische voordelen die Ajax heeft.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Turkeyloverz schreef:

(quote)

Volgens mij hebben de spelers het laatste woord bij het ondertekenen van een contract. Je mag miljardair zijn, het lokken van aantrekkelijke spelers blijft moeilijk. Zie City.

Ik zie bij City een prachtige selectie, maar dat kan aan mij liggen. Beetje veel spitsen misschien. Meeste spelers zijn broodvoetballers: als ze veel kunnen verdienen zullen ze het niet laten. Als ik ergens het viervoudige kan gaan verdienen voor hetzelfde werk, dan zou ik het ook wel weten.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Turkeyloverz schreef:

En de Sneijdertjes en van der Vaartjes die je voor bijna nix opleidt en verkoopt voor miljoenen?

Hoe denk je dat die daar terecht komen?

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Bijna voor niks? Die jeugdopleiding heeft ook wel flink wat geld gekost hoor. Uiteindelijk is het meerendeel van de successen toch wel te herleiden tot de voordelige economische en topografische voordelen die Ajax heeft.

Dan nog, mijn punt is dat je met alleen geld geen bekers kan kopen.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

kos schreef:

(quote)

Hoe denk je dat die daar terecht komen?

Nogmaals, ik weet heus wel dat geld een rol speelt, maar het is geen garantie voor succes.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Ik zie bij City een prachtige selectie, maar dat kan aan mij liggen. Beetje veel spitsen misschien. Meeste spelers zijn broodvoetballers: als ze veel kunnen verdienen zullen ze het niet laten. Als ik ergens het viervoudige kan gaan verdienen voor hetzelfde werk, dan zou ik het ook wel weten.

Prachtige selectie idd, maar ik zie de spelers die de sjeik eigenlijk in gedachte had niet.

En je bent niet de enige hoor, zou ik ook doen.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Turkeyloverz schreef:

(quote)

Nogmaals, ik weet heus wel dat geld een rol speelt, maar het is geen garantie voor succes.

Dat klopt, maar het geeft heel wat meer garantie voor succes dan geen geld. .

Je moet het wel echt dramatisch verneuken wil je met een club als Ajax of PSV niet eens in de 2 jaar kampioen worden of in Europa overwinteren.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat klopt, maar het geeft heel wat meer garantie voor succes dan geen geld. .

Je moet het wel echt dramatisch verneuken wil je met een club als Ajax of PSV niet eens in de 2 jaar kampioen worden of in Europa overwinteren.

Nou, Feyenoord doet het anders best redelijk dit seizoen

Je 2e alinea klopt, maar dat is gewoon omdat de rest van de eredvisie niet veel voorstelt. Ajax had de afgelopen 6 jaar ook geld, maar het werkte gewoon niet. De laatste 10 wedstrijden zie ik eindelijk een beetje draaiend elftal, al was het zondag de eerste helft ook slecht.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Turkeyloverz schreef:

Nou, Feyenoord doet het anders best redelijk dit seizoen

Je 2e alinea klopt, maar dat is gewoon omdat de rest van de eredvisie niet veel voorstelt.

Nou ja... niet veel voorstelt, dat is natuurlijk een logisch gevolg van hooguit een kwart van het budget van de toppers te hebben.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.