- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Mochten ze hun selectie intact houden en met name Suarez kunnen behouden, dan maken ze volgend jaar een goede kans op de titel. Maar dat als als als slaat natuurlijk nergens op.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zo raar was het niet wat ik zei. Ajax zal komend seizoen als de ploeg intact blijft niet zo wisselvallig spelen als de 1e seizoenshelft nu.
Ronnievb
-
- 602 berichten
- 683 stemmen
Zulke rare dingen zeg ik niet. Van de zomer was er een nieuwe coach en een groep die weinig vertrouwen had na het jaar met van Basten. Kost tijd om dan te bouwen, zeker omdat Vermaelen als sterkhouder verdween en omdat ze Pantelic en de Zeeuw moesten inpassen. Dat kost een paar maand en dat zag je. Beetje wisselvallig. 5-1 winnen van Feyenoord en Heerenveen maar 0-0 tegen Sparta bv. Na de winter vallen de plekken gewoon goed in elkaar.
Nou zeg, nu schrijf je het succes van Ajax niet toe aan vorm (die waarschijnlijk tijdelijk is), maar aan een ontwikkeling die onomkeerbaar is. Dat is pas onzin. Zul je zien dat ze deze week weer bijna over GA Eagles struikelen, misschien dat de realiteitszin dan weer terugkomt en dat supporters dan weer realiseren dat Ajax er nog heel hard aan zal moeten trekken de komende weken om uberhaupt een kans te maken.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Denk dat Ajax de beste, breedste en meest stabiele selectie van NL heeft.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Heb ook het idee dat het tijdperk PSV voorbij is. De komende jaren zal het kampioenschap elke keer gaan om Ajax, AZ, Twente en over een paar jaar Feyenoord weer eens.
AZ heeft geen centjes. Het kampioenschap zal gaan tussen de rijkste clubs, zo is het altijd geweest en zo zal het altijd zijn. De titel wordt op de commerciële afdeling behaald.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Zo raar was het niet wat ik zei. Ajax zal komend seizoen als de ploeg intact blijft niet zo wisselvallig spelen als de 1e seizoenshelft nu.
Maar daar schieten ze ook niets mee op als Twente de selectie intact houdt, dan zullen ze met meer overtuiging spelen dan dit seizoen. Same goes for PSV, als ze de boel intact blijft doen die het ook een stuk beter, want dan heeft Rutten de boel beter op een rijtje. Ergo, voor als als als koop je niet zoveel. Voor hetzelfde geld verliest Ajax in de zomer Stekelenburg, Van de Wiel, De Zeeuw en Suarez (als ze het bv. goed doen op het Wk) en mag Ajax blij zijn als het volgend seizoen 4e wordt.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Als Feyenoord zijn selectie intact houdt - met alle jonkies - dan zijn ze over 5 jaar kampioen. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als een rijke Rus het wil wordt Sparta, VVV of Vitesse volgend seizoen kampioen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Maar dat wil niemand en zeker geen Rus.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
AZ heeft geen centjes. Het kampioenschap zal gaan tussen de rijkste clubs, zo is het altijd geweest en zo zal het altijd zijn. De titel wordt op de commerciële afdeling behaald.
Je hebt een punt, maar geld komt pas na harde werk. Waarom heeft Ajax wel geld en ADO of RKC niet? Doe nou niet alsof het gewoon ''zo moest zijn''.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2388 stemmen
Twente bewijst anders dit seizoen dat het niet alleen om geld gaat, ervan uit gaande dat ze kampioen worden. (5e begroting dit jaar met nota bene bijna de helft van die van Ajax)
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Als een rijke Rus het wil wordt Sparta, VVV of Vitesse volgend seizoen kampioen.
Gonzo8000
-
- 486 berichten
- 10 stemmen
Komt een man bij de kassa bij Cambuur
hij legt een tientje op de toonbank zegt de vrouw achter de kassa wat wil je hebben een kaartje of een speler.
Mario Been belt Fred Rutten:"Hoe doe je dat nou met je mannen?, ik bedoel: waarom doet PSV het zo goed?" "Nou dat is niet zo moeilijk", antwoort Rutten,"Ik laat ze regelmatig tegen elf etalagepoppen trainen. Ze schoppen er een stuk of 100 in en de moraal vliegt omhoog."
"Dat is een goed idee", zegt Been,"dat ga ik ook eens proberen."
Twee dagen later belt Been, Rutten nogmaals op en zegt:"Nou ik heb hetzelfde als jij gedaan, maar wat moet ik in hemelsnaam doen als ze met 2-0 achter staan?!"
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
100 miljoen investeren en je bent er wrs al.
Waarom heeft Ajax wel geld en ADO of RKC niet? Doe nou niet alsof het gewoon ''zo moest zijn''.
Grootste stad van Nederland, geen rivaliserende club in de stad. No rocket science.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Grootste stad van Nederland, geen rivaliserende club in de stad. No rocket science.
En die dingen die jij noemt zijn de enige die garanderen in succes? En de Sneijdertjes en van der Vaartjes die je voor bijna nix opleidt en verkoopt voor miljoenen? De successen (lees succesjes voor de laatste jaren
) in Europa? etc. etc. ik ben geen expert, maar gelukkig is er ook nog te genieten in het voetbal.
En een VVV bewijst dat het ook kan, met Honda. Kwestie van goed scouten, opleiden, kortom hard werk. Daar heb je geen gekke Rus of Spanjaard voor nodig. Vraag het Real en Chelsea maar als je me niet gelooft.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Joden geven geen geld uit.
Kakkerlakken hebben geen geld.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Spelers al helemaal niet.
Alsof die er wat over te zeggen hebben.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Als die er wat over te zeggen hebben.
Volgens mij hebben de spelers het laatste woord bij het ondertekenen van een contract. Je mag miljardair zijn, het lokken van aantrekkelijke spelers blijft moeilijk. Zie City.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
En die dingen die jij noemt zijn de enige die garanderen in succes? En de Sneijdertjes en van der Vaartjes die je voor bijna nix opleidt en verkoopt voor miljoenen?
Bijna voor niks? Die jeugdopleiding heeft ook wel flink wat geld gekost hoor. Uiteindelijk is het meerendeel van de successen toch wel te herleiden tot de voordelige economische en topografische voordelen die Ajax heeft.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Volgens mij hebben de spelers het laatste woord bij het ondertekenen van een contract. Je mag miljardair zijn, het lokken van aantrekkelijke spelers blijft moeilijk. Zie City.
Ik zie bij City een prachtige selectie, maar dat kan aan mij liggen. Beetje veel spitsen misschien. Meeste spelers zijn broodvoetballers: als ze veel kunnen verdienen zullen ze het niet laten. Als ik ergens het viervoudige kan gaan verdienen voor hetzelfde werk, dan zou ik het ook wel weten.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
En de Sneijdertjes en van der Vaartjes die je voor bijna nix opleidt en verkoopt voor miljoenen?
Hoe denk je dat die daar terecht komen?
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Bijna voor niks? Die jeugdopleiding heeft ook wel flink wat geld gekost hoor. Uiteindelijk is het meerendeel van de successen toch wel te herleiden tot de voordelige economische en topografische voordelen die Ajax heeft.
Dan nog, mijn punt is dat je met alleen geld geen bekers kan kopen.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Hoe denk je dat die daar terecht komen?
Nogmaals, ik weet heus wel dat geld een rol speelt, maar het is geen garantie voor succes.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Ik zie bij City een prachtige selectie, maar dat kan aan mij liggen. Beetje veel spitsen misschien. Meeste spelers zijn broodvoetballers: als ze veel kunnen verdienen zullen ze het niet laten. Als ik ergens het viervoudige kan gaan verdienen voor hetzelfde werk, dan zou ik het ook wel weten.
Prachtige selectie idd, maar ik zie de spelers die de sjeik eigenlijk in gedachte had niet.
En je bent niet de enige hoor, zou ik ook doen.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Nogmaals, ik weet heus wel dat geld een rol speelt, maar het is geen garantie voor succes.
Dat klopt, maar het geeft heel wat meer garantie voor succes dan geen geld.
.
Je moet het wel echt dramatisch verneuken wil je met een club als Ajax of PSV niet eens in de 2 jaar kampioen worden of in Europa overwinteren.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Dat klopt, maar het geeft heel wat meer garantie voor succes dan geen geld.
.
Je moet het wel echt dramatisch verneuken wil je met een club als Ajax of PSV niet eens in de 2 jaar kampioen worden of in Europa overwinteren.
Nou, Feyenoord doet het anders best redelijk dit seizoen 
Je 2e alinea klopt, maar dat is gewoon omdat de rest van de eredvisie niet veel voorstelt. Ajax had de afgelopen 6 jaar ook geld, maar het werkte gewoon niet. De laatste 10 wedstrijden zie ik eindelijk een beetje draaiend elftal, al was het zondag de eerste helft ook slecht.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Nou, Feyenoord doet het anders best redelijk dit seizoen 
Je 2e alinea klopt, maar dat is gewoon omdat de rest van de eredvisie niet veel voorstelt.
Nou ja... niet veel voorstelt, dat is natuurlijk een logisch gevolg van hooguit een kwart van het budget van de toppers te hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.