• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.237 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.785 acteurs
  • 199.752 gebruikers
  • 9.422.928 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Wat een schande die KNVB. Affelay 4 wedstrijden. (Volledig terecht) Enoh niets regelrechte schande en Hadouir ook 4 wedstrijden.

Je kan dergelijke mensen toch niet meer serieus nemen als je die overtreding van Hadouir en Affelay hetzelfde beoordeelt en Enoh niets geeft.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Hadouir hadden er 8 moeten zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

1. Twente

2. PSV

3. Ajax (wishful thinking)

4. Feyenoord

5. AZ

pascal83

• 2736 berichten
  • 2487 stemmen

1. Ajax

2. Twente

3. PSV

4. AZ

5. Feyenoord

Ergens denk ik dat de vrije val van PSV is begonnen (zeker zonder Affelay en Lazovic) en dat AZ met een beetje geluk over PSV heen gaat. De wedstrijden tegen AZ gaan PSV en Twente in ieder geval het kampioenschap kosten.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Het punt is dat de KNVB gewoon bepaalde regels heeft en niet bij elk indivueel geval een wedstrijdje erbij of eraf doet. Het gaat eerst om wat de scheidsrechter geconstateerd heeft (dus elleboog, natrappen, spugen etc.), vervolgens wordt gecheckt of dat inderdaad heeft plaatsgevonden en dan wordt in principe gewoon de standaardstraf voor dat vergrijp gegeven.

Dus elleboog is 4 wedstrijden en naar het specifieke geval wordt, buiten het constateren van het daadwerkelijk gebruiken van de elleboog, verder niet gekeken. Het is dus niet dat ze bij het bepalen van een straf elke keer van voren beginnen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Wat een schande die KNVB. Affelay 4 wedstrijden. (Volledig terecht) Enoh niets regelrechte schande en Hadouir ook 4 wedstrijden.

Je kan dergelijke mensen toch niet meer serieus nemen als je die overtreding van Hadouir en Affelay hetzelfde beoordeelt en Enoh niets geeft.

Ik vind het ook onzinnig dat hij meer dan een wedstrijd krijgt. Hij vangt 'm gewoon een beetje op (of dat nu zijn elleboog, hand, borstkas is maakt niet veel uit. Het was nu niet bepaald een actie met als oogpunt 'm neer te slaan). Voetbal mag best wel een beetje fysiek zijn. Zet anders eens 8 camera's op het strafschopgebied bij een corner, kan je zo nog 5 spelers schorsen...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

pascal83 schreef:

1. Ajax

2. Twente

3. PSV

4. AZ

5. Feyenoord

Ergens denk ik dat de vrije val van PSV is begonnen (zeker zonder Affelay en Lazovic) en dat AZ met een beetje geluk over PSV heen gaat. De wedstrijden tegen AZ gaan PSV en Twente in ieder geval het kampioenschap kosten.

Dat zou het een behoorlijk rampseizoen maken. Denk overigens niet dat zowel Twente als PSV het uit handen geven. Waren ook allebei in het begin de betere ploeg in de Arena.....

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Mooi nieuws van Afellay en Enoh. Heel terecht dat de 1e een paar duels schorsing krijgt. En de vrijspraak van Enoh is niet meer dan logisch. Op de beelden zie je bijna niks en om iemand nu te schorsen omdat hij een voetje en een tikje gaf...

2x een dikke elleboog van Afellay was gelukkig goed waarneembaar. Met 3 duels komt hij goed weg. Zal wel hoger beroep worden zodat hij mee kan spelen tegen Twente.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Enige vorm van objectiviteit is jou af en toe echt volkomen vreemd he?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Haha net zoals jij ook geen objectiviteit kent? Slaat nergens op Enoh te schorsen. Enige wat stom is is dat de straf van Hadiour niet zeker 2 duels hoger nog ligt want wat hij deed was veel erger dan wat Afellay deed.

PS:

Afellay accepteert straf en is terug tegen Feyenoord

16/03/2010 17:50

Ibrahim Afellay is akkoord gegaan met het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal van de KNVB. De aanvoerder van PSV mist vanwege zijn misdragingen tijdens de topper tegen Ajax de komende drie duels van zijn ploeg.

Afellay kreeg het zondag aan de stok met zijn directe tegenstander Eyong Enoh. Op televisiebeelden was te zien hoe de PSV'er zijn opponent raakte met een elleboogstoot. Op basis van die beelden stelde de aanklager betaald voetbal een vooronderzoek in en kwam hij met een schikkingsvoorstel van vier duels schorsing, waarvan een voorwaardelijk.

Doordat Afellay de straf accepteert mist de hij duels met FC Twente (thuis), VVV-Venlo (uit) en Willem II (uit). Op 11 april, als PSV het in Eindhoven opneemt tegen Feyenoord, is de Oranje-international weer van de partij. Overigens komt PSV woensdag nog met een officiële verklaring naar buiten over het incident.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha net zoals jij ook geen objectiviteit kent?

Dan zou ik de schorsing van Affelay als onterecht bestempelen, zeggen dat we onterecht verloren van Ajax omdat we de eerste helft beter waren of zeuren dat onze Hongaar onterecht rood kreeg tegen HSV. Nee mijn voorkeur ligt bij PSV maar dat maakt me (hopelijk/mijn inziens) nog niet blind voor fouten, overtredingen of nederlagen.

Wel uitstekend dat Affelay en PSV straf gewoon accepteert als een man en niet allemaal kunstgrepen uithaalt om hem zaterdag toch maar mee te laten doen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Die schorsingen waren wel te verwachten.

Voor het bij iemand op de voeten staan is nog nooit iemand geschorst. De stomp in de maag staat niet op beeld.

Ajax heeft gewoon veel geluk gehad.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Wel uitstekend dat Affelay en PSV straf gewoon accepteert als een man en niet allemaal kunstgrepen uithaalt om hem zaterdag toch maar mee te laten doen.

Ik denk dat PSV weinig keus had. En PSV weet ook dat in hoger beroep de straf misschien nog hoger wordt. Dan kan je beter Twente, Willem II en VVV missen. Valt relatief op die 1e na nog mee. Puur eigenbelang dat PSV niet in beroep gaat dus.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

pascal83 schreef:

1. Ajax

2. Twente

3. PSV

4. AZ

5. Feyenoord

Zou een droomseizoen zijn!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Alles hangt af van Psv - Twente. Wint Twente dan zullen ze wel kampioen worden. Enig ander resultaat zal resulteren in speculatie de komende weken. Voor Ajax belang is het te hopen dat Feyenoord en AZ bij elkaar in de buurt blijven. Zodoende zullen ook zij alles moeten geven tegen Psv en Twente in het slot van de competitie, en dat kunnen nog leuke wedstrijden worden dan.

Gelijkspel zou lekker zijn komend weekend. Dan heeft nog maar 1 club boven Ajax het in eigen handen, en is sowieso de voorronde CL een stuk dichterbij.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Chelsea en Inter zijn lekker bezig trouwens. Constant beuken op de Italiaanse deur, maar ze geven vrijwel niks weg. Gaat nog een heet avondje worden daar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Voorronde CL , noem het maar gerust directe plaatsing voor de Europa League.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Materny schreef:

Chelsea en Inter zijn lekker bezig trouwens. Constant beuken op de Italiaanse deur, maar ze geven vrijwel niks weg. Gaat nog een heet avondje worden daar.

Even een helftje meepikken dan maar. Twee leuke teams.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Er is sowieso maar 1 club die alles in eigen handen heeft, Twente.

Chelsea - Inter heerlijk fysieke wedstrijd trouwens en een superhoog tempo, hopen dat Inter definitief gaat breken.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Vreselijk duel, hopelijk beslist Chelsea hem wel in hun voordeel.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Voorronde CL , noem het maar gerust directe plaatsing voor de Europa League.

Valt ook wel weer mee. En je moet wat mazzel hebben met loten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Keisuke Honda .

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wat een kansen voor Inter... Wesley is lekker aan het ballen trouwens.

edit: en jaaa hoor, de 3e keer dat-ie iemand alleen voor de keeper zet is het raak. Prachtige goal, uit het boekie.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Nog even een (ietwat late) tacktische bespiegeling over afgelopen zondag:

Vonden jullie (PSV-ers?) het niet vreemd dat Rutten zo lang wachtte met het inbrengen van de Koef zondag? Persoonlijk had ik dat logisch gevonden in de rust te doen. Nu brengt ie eerst Labyat die nog nooit wat heeft laten zien en haalt Toivonen eruit als ie Koef inbrengt. Ajax heeft veel kleine mensen en vindt het meestal vervelend als een tegenstander fysiek / va Banque gaat spelen. Ik had daar persoonlijk eerder mee begonnen en met zowel Toivonen als Koef.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Prachtige assist van Sneijder, grote klasse! Jammer dat Mourinho het toch gaat flikken

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Rutten is daar te laf voor, terwijl ie niks meer te verliezen had. Hij had Koef veel eerder in moeten brengen, en niet een aanvaller eruit moeten halen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik had Koevermans ook laten starten als ik Rutten was. Tegen zulke spelers heeft Ajax het altijd lastig. Was en is ook met NKufo en voorheen Vennegoor...

Toivonen is makkelijk te verdedigen. Sowieso een erg overschatte speler.

Justus18

• 724 berichten
  • 79 stemmen

Chelsea-Inter: wat een draak. In de eerste helft heel veel judo gezien en in de tweede kwam er het aloude karate ook weer bij. Ergens in de 60e minuut had 1 van de keepers zijn eerste redding.

Er is nog gescoord, maar volgens mij buitenspel, hoewel ik er de commentator niet over hoorde.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Ik heb op zich niet heel veel met Inter, maar wat een heerlijke selectie hebben die toch. Allemaal echte winnaars.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Een zeer brede selectie ook.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.