- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Hoezo heeft timbo ernaar gevraagd? Want het is gewoon simpel gezegd een hype om Ajax te haten, alle clubs/supporters doen er tegenwoordig aan. Hier in Groningen is het bv. erger geworden sinds Bruno Silva en Suarez. Anti-Ajax shirtjes en zo 
Maar als je het goed onder de loep neemt is het al wat eerder lichtjes begonnen aan het eind van de jaren 90.
Het heeft zich langzaam ontwikkeld tot wat het nu is en mensen nemen alles maar klakkeloos over zonder dat ze zich erin hebben verdiept waarom ze Ajax nou eigenlijk haten.
Merk ik wel als ik een uitwedstrijd bezoek, voor elke club is het de wedstrijd van het jaar tegen de "joden". Ik vind het wel wat hebben als je Kerkrade binnenkomt en al die moffen staan stoer te doen langs de weg omdat wij komen. Al blijft het kansloos natuurlijk.
Het zal vast wel iets met arrogantie of zo te maken hebben, ook al hangen er doekjes in Eindhoven met "Eindhoven voetbalhoofdstad" en zo 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Als je ziet hoeveel anti-Real berichtjes hier pas verschenen kun je je net zo goed afvragen 'waarom' maar ieder zal z'n reden wel hebben tegen bepaalde clubs, lekker boeiend. 
maxcomthrilla
-
- 15581 berichten
- 2865 stemmen
Ajax supporters zijn zo mogelijk nog vervelender dan de club zelf. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het is toch gewoon een feit dat supporters van alle eredivisie-clubs een hekel/aversie tegen Ajax hebben. Waar dat precies vandaan komt is moeilijk te verklaren. Is het jaloezie voor het mooie voetbal(vooral in het verleden)? Is het omdat Amsterdam de hoofdstad is en het Calimero-effect dan opspeelt? Is het, omdat Amsterdammers nogal arrogant zijn? Is het, omdat Ajax de mooiste prijzen heeft binnengehaald? Is het, omdat Ajax een wereldwijd begrip is als het om de manier van voetbal gaat?
Er moet natuurlijk een reden zijn wil je een club "haten". Meestal is het lekker met elkaar meehuilen. Ik haat geen enkele andere club in Nederland. Dat woord haten alleen al, nergens op gebaseerd. Ajax heeft dat nergens echt aan verdiend, maar goed.
Real Madrid is niet mijn club, omdat daar maar schulden gemaakt mogen worden alsof het niks is. En wij als brave Nederlanders houden ons aan de wetten van de KNVB. Een team kopen vind ik ook gewoon helemaal niks. Allemaal haantjes en geen echte leiders. Allemaal te vroeg multimiljonair geworden, waardoor sommige denken dat ze god zelf zijn. En daarbij komt ook nog dat ik Real wat ik er dan van zie in de CL helemaal geen mooi voetbal vind spelen. Niks vernieuwend, alleen wat individuele hoogstandjes. Maar een club daarom haten zal ik nooit doen. Hebben andere topclubs dat dan ook niet? Ja, er zijn er nog wel wat te noemen, maar Real schiet er bij mij gewoon bovenuit.
Ik wil gewoon een duidelijk antwoord waarom Ajax zo collectief wordt "gehaat" door andere clubs/supporters.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Die Ditewig gaat twee keer ontzettend opzichtig in de fout. Vooral dat tweede doelpunt was hilarisch. Had nog even hoop dat ADO zou gaan stunten, maar helaas 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Wij profiteren de laatste weken totaal niet van de punten die ADO Den Haag laat liggen. De kloof van vijf punten is akelig weinig.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
In Parijs Nice nadert Valverde, Contador. En in Tirreno Adriatico laat Scarponi zien dat hij heuvelop wel erg sterk is. Gesink kwam trouwens nog knap terug hier.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik wil gewoon een duidelijk antwoord waarom Ajax zo collectief wordt "gehaat" door andere clubs/supporters.
Dat hoeft van mij absoluut niet, laat die provinciaaltjes uit ieder koeienstrontgehucht maar lekker samenscholen in hun anti-ajax gejank.. misschien is het wel nuttig voor de saamhorigheid in dit landje van kansloze zeikerds 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Wij profiteren de laatste weken totaal niet van de punten die ADO Den Haag laat liggen. De kloof van vijf punten is akelig weinig.
Vanavond weer een kansje. Zonder fitte spitsen zal het echter wederom niet makkelijk worden. Begois doet trouwens wel gewoon mee zie ik. Is die in hoger beroep vrijgesproken?
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Dat hoeft van mij absoluut niet, laat die provinciaaltjes uit ieder koeienstrontgehucht maar lekker samenscholen in hun anti-ajax gejank.. misschien is het wel nuttig voor de saamhorigheid in dit landje van kansloze zeikerds
Ach, moet je als supporter gewoon bovenstaan. Weet waar ik het over heb als supporter van Anderlecht, in België toch het equivalent van Ajax, en waar door jan en alleman op neergekeken wordt omdat ze het meeste geld heeft en zodoende de beste spelers koopt en dus de meeste prijzen pakt. Gelukkig is voetbal geen exacte wetenschap en pakt zelfs de ploeg met de meeste poen niet altijd de meeste prijzen (zie Real). In zo'n geval kan ik ook gerust tegen wat leedvermaak van anderen. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Vanavond weer een kansje. Zonder fitte spitsen zal het echter wederom niet makkelijk worden. Begois doet trouwens wel gewoon mee zie ik. Is die in hoger beroep vrijgesproken?
Ben het eens even aan het opzoeken maar is toch wel vreemd dat VVV door in beroep te gaan ineens twee weken op rij over Begois kan beschikken. Waarom wordt zo'n beroepszaak niet gewoon de weer erna ingepland?
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
We zullen hem vanavond keihard nodig hebben. We moeten echt drie punten in Venlo laten anders ga ik me echt zorgen maken. Dat is geen bijgeloof, zoals een gebruiker hier laatst beweerde. Het is realiteitszin. Zeker gelet op het zware programma dat we nog voor de boeg hebben.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3619 stemmen
Dit soort opmerkingen helpt zeker mee
Helemaal als ze niet van iemand uit Amsterdam zelf komen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Volgende week Ado uit. Dat wordt een heel beslissende wedstrijd.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Robben maakt weer het verschil. Twee goals in tien minuten en zo poetst hij vijf minuten voor tijd een 0-1 achterstand weg. Ook een mooie actie van Van Bommel trouwens bij de tweede goal.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
De luidruchtigste Ajax aanhangers op deze site komen allemaal niet uit Amsterdam. Dit is overigens alleen maar een observatie.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Volgende week Ado uit. Dat wordt een heel beslissende wedstrijd.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Mooiste Ajax-goal
De top 10
Moet toegeven, zitten een aantal pareltjes bij. Bergkamp en Van Basten
En uiteraard Ibrahimovic, wat een doelpunt zeg! Die van Zlatan was inderdaad indrukwekkend, geniaal en fantastisch. Kan goed leven met de 1e plek voor zijn goal. Het is lastig kiezen. Ik heb thuis zon DVD met de 100 mooiste Ajax goals. Echt, weergaloos geniale goals staan erop zeg.
Persoonlijk is mij de vrije trap van Chivu uit tegen Vitesse van ergens uit 2002 of 2003 ofzo altijd bijgebleven.
YouTube - Chivu Vitesse-Ajax Free kick

PS: Zag net het slotdeel van Bayerns wedstrijd. Heerlijke vrije trap en een zeer goede penalty van Robben waardoor Bayern 0-1 omzette in 2-1 winst.
Zo, dat was het sportnieuws weer....
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ach, moet je als supporter gewoon bovenstaan. Weet waar ik het over heb als supporter van Anderlecht, in België toch het equivalent van Ajax, en waar door jan en alleman op neergekeken wordt omdat ze het meeste geld heeft en zodoende de beste spelers koopt en dus de meeste prijzen pakt. Gelukkig is voetbal geen exacte wetenschap en pakt zelfs de ploeg met de meeste poen niet altijd de meeste prijzen (zie Real). In zo'n geval kan ik ook gerust tegen wat leedvermaak van anderen. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
Zo is het. Men is jaloers op Ajax. Ajax was altijd de beste, speelde altijd het mooiste, had altijd de beste spelers, pakte de meeste en belangrijkste prijzen en dat steekt. Dat Ajax nu al een jaar of 6 nauwelijks meer wat wint doet niks af van de grootsheid van Ajax. I don't give a fuck of kos of wie Ajax uitkotst. Ik vind dat soort gedrag wat sneu want het komt wat overgeacteerd over, maar ach. Als zulke lieden er blij van worden....
Wie weet dit jaar weer eens de landstitel voor Ajax. Na morgen weten we meer over de kansen...
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Zelfs bij een overwinning op PSV blijft er een kloof van zes punten met FC Twente. Dat lijkt me gelet op het beperkt aantal nog te spelen wedstrijden geen te verwaarlozen verschil.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3619 stemmen
Zo is het. Men is jaloers op Ajax. Ajax was altijd de beste, speelde altijd het mooiste, had altijd de beste spelers, pakte de meeste en belangrijkste prijzen en dat steekt. Dat Ajax nu al een jaar of 6 nauwelijks meer wat wint doet niks af van de grootsheid van Ajax. I don't give a fuck of kos of wie Ajax uitkotst. Ik vind dat soort gedrag wat sneu want het komt wat overgeacteerd over, maar ach. Als zulke lieden er blij van worden....
Wie weet dit jaar weer eens de landstitel voor Ajax. Na morgen weten we meer over de kansen...
Je zegt het zelf: Was de beste, had altijd de beste spelers. Maar dat is niet meer zo en toch blijven de meeste ajacieden net doen alsof de ploeg zo weer de CL kan winnen en elk jaar wordt er weer opnieuw geroepen dat het kampioenschap met 2 vingers in de neus wordt binnengehaald. De afgunst heeft niet zozeer met jaloezie te maken maar veel meer met die hoofdstelijke arrogantie. Al komen de meest arrogante reacties van lui die niet eens uit Amsterdam zelf komen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zelfs bij een overwinning op PSV blijft er een kloof van zes punten met FC Twente. Dat lijkt me gelet op het beperkt aantal nog te spelen wedstrijden geen te verwaarlozen verschil.
Valt inderdaad wel op dat niemand over Twente praat. Persoonlijk denk ik dat als ze bij Psv uit winnen dat ze de schaal gaan pakken. Verliezen ze, dan gaat het nog gruwelijk spannend worden.
Dus hopelijk verliezen ze, en zal het pas beslist worden op de laatste speelronde.
Een speelronde zoals 2 jaar geleden. Kan nog steeds janken als ik terugdenk aan het debacle in Tilburg( 88e minuut vrije trap in de 16; ging hij erin was Ajax kampioen ) Al was het voor Az natuurlijk een 10x zo'n harde dreun in Almelo.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3619 stemmen
Valt inderdaad wel op dat niemand over Twente praat. Persoonlijk denk ik dat als ze bij Psv uit winnen dat ze de schaal gaan pakken. Verliezen ze, dan gaat het nog gruwelijk spannend worden.
Dus hopelijk verliezen ze, en zal het pas beslist worden op de laatste speelronde.
Een speelronde zoals 2 jaar geleden. Kan nog steeds janken als ik terugdenk aan het debacle in Tilburg( 88e minuut vrije trap in de 16; ging hij erin was Ajax kampioen ) Al was het voor Az natuurlijk een 10x zo'n harde dreun in Almelo.
In Rotterdam, bij Excelsior en dat was 3 jaar geleden ;}
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik zeg ook nergens dat we titelfavoriet zijn. Maar als Ajax-PSV erop zit en Ajax zou winnen, dan hebben we alle duels van enig niveau gehad. Dan is het nog alleen maar tegen ploegen als ADO, RKC en NEC. En ook die zijn lastig voor Ajax, maar beter dat dan tegen Feyenoord, NAC, Heerenveen plus een PSV-Twente die de concurrentie oa nog treffen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Je zegt het zelf: Was de beste, had altijd de beste spelers. Maar dat is niet meer zo en toch blijven de meeste ajacieden net doen alsof de ploeg zo weer de CL kan winnen en elk jaar wordt er weer opnieuw geroepen dat het kampioenschap met 2 vingers in de neus wordt binnengehaald. De afgunst heeft niet zozeer met jaloezie te maken maar veel meer met die hoofdstelijke arrogantie. Al komen de meest arrogante reacties van lui die niet eens uit Amsterdam zelf komen.
Ik vind dit een beetje cliche. Ik hoor nooit een Ajacied zeggen dat de ploeg zo de CL weer kan winnen. Er aan mee doen is alweer geweldig.
En niemand zegt ook zomaar kampioen te worden. Quote mij eens mensen die dat beweren. Maar gezien de status van Ajax is het wel een schande dat we al 6 jaar wachten op de titel. En elke kans die er is om het nu nog te kunnen worden moet je aangrijpen. Al denk ik dat Twente tot het einde toe dit vol gaat houden en dus de grootste favoriet is. Mits ze niet bij PSV verliezen over een week.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.