- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Enkele leuke weetjes ivm Isner - Mahut
- Mahut en Isner sloegen voorlopig 192 aces. Mahut 94, Isner 98
- De toeschouwers zagen 651 winners (Mahut: 318, Isner: 333)
- Mahut maakte 449 punten, Isner won 428 balwisselingen
- Een scorebord op court 18 bleef steken op 47-47, voor het helemaal te begeven
- In de kwalificaties versloeg Mahut Alex Bogdanovic met 24-22 in de slotset
Bron: Sporza
Die Mahut heeft dus al ervaring haha
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Die slordigheden van Brazilië uit 1970 zijn wel leuk om te zien trouwens, logisch ook dat ze uiteindelijk zijn overgeschakeld van sambavoetbal naar een realistischer meer Europese variant 
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Pantelic en Suarez 
2 spelers die, ondanks de onzinnge woorden van enkelen (lemme hear u say derksen hee ooow), tijdens dit toernooi een geweldige indruk hebben gemaakt. Ik snap ook wel waarom!!!!
Maak je nu een grapje?
Pantelic heeft niks laten zien (op z'n intikker na) en Suarez speelt niet best (maar heeft wel een assist en een goal gemaakt).
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja die wedstrijden heb ik scheel bekeken op videobanden,maar dat waren vooral de hoogtepunten. Dit soort amateurisme stond er natuurlijk niet op.
Echt heel erg slecht en a-technisch voetbal.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Die slordigheden van Brazilië uit 1970 zijn wel leuk om te zien trouwens, logisch ook dat ze uiteindelijk zijn overgeschakeld van sambavoetbal naar een realistischer meer Europese variant
Heel het voetbal van toen is een stuk minder dan toen. De amusementswaarde was groter, er waren grote voetballers - met geweldige acties, maar nu is alles verfijnd; tactisch staan de (meeste) teams veel beter, het gaat sneller, etc.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Brazilië uit 1970 is waarschijnlijk het allerbeste elftal ooit. Daarna Nederland 1974...
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Heel het voetbal van toen is een stuk minder dan toen. De amusementswaarde was groter, er waren grote voetballers - met geweldige acties, maar nu is alles verfijnd; tactisch staan de (meeste) teams veel beter, het gaat sneller, etc.
Vroeg lag het tempo in voetbal stukken lager en zat er meer schoonheid in het spel. Tegenwoordig is het een 'krachtsport' geworden en speelt conditie een belangrijkere rol. Omdat het tempo nu veel hoger ligt, is het niveau daarom ook hoger geworden.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik heb altijd van mijn pa begrepen dat dat sambavoetbal ook niet meer houdbaar was.. ze liepen altijd al teveel slordige tegengoals op door een matige verdediging. In de tijd van Pèle waren er inderdaad genoeg goede voetballers om dat te compenseren, maar dat werd daarna ineens stukken minder. Verder was het allemaal inderdaad trager en minder tactisch. Bovendien kan ik me ook diverse oude WKs herinneren met van die eeuwige geveinsde blessures en tijdrekken, dat kon echt ruim 5 minuten duren per blessure.. er wordt naderhand wel veel weggeromantiseerd 
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Brazilië uit 1970 is waarschijnlijk het allerbeste elftal ooit. Daarna Nederland 1974...
Toch zouden die teams het nu erg moeilijk krijgen, op dit W.K.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ze zouden gewoon geen kans hebben denk ik.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Bij NL - Brazilië zouden er 19 man van het veld gestuurd zijn. Vergelijking onmogelijk.
Overigens was Duitsland nadrukkelijk sterker in die finale tegen Nederland in '74, als je die beelden terug kijkt is het een Godswonder dat NL niet met 6-2 werd opgerold.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Daarom is Messi zó'n goede voetballer. Hij kan nu zelfs het verschil maken, met gemak vaak. Hij moet nog wel echt op dreef komen, maar als je zijn acties volgt, zie je dat hij echt een geweldenaar is.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Helemaal gelijk. Messi past over een jaartje of 20 ook makkenlijk tussen namen als Maradonna,Pele,Cruijff etc.
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1027 stemmen
Toch zouden die teams het nu erg moeilijk krijgen, op dit W.K.
Tja, over 30 jaar zouden de teams van nu het weer heel moeilijk hebben op een WK. Dat is de evolutie van het voetbal. Over zo'n grote periode kun je geen spelers en teams met elkaar vergelijken, daarvoor gaan de ontwikkelingen te hard.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
En nog willen ze niet aan een tie-break in de vijfde set om een beslissing te forceren.

Dat record staat overigens op een schamele 26 minuten.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
lol en ik hield het bij 14-14 al niet meer...
Mocht Isner door gaan zal hij waarschijnlijk toch niet meer ver komen gelukkig 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me eerder een vereiste. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Helemaal gelijk. Messi past over een jaartje of 20 ook makkenlijk tussen namen als Maradonna,Pele,Cruijff etc.
Ik denk het niet. Er waren veel spelers die minstens zo goed waren of zelfs beter dan Messi en die komen bijna nooit meteen ter sprake.
Wie denkt er bijvoorbeeld nog aan de Argentijnse Mario' de Matador' Kempes? Of de Brazilianen Socrates 'de Dokter', Paulo Roberto Falcão en Arthur Antunes Coimbra beter beken als Zico? En de Colombiaanse Carlos 'de Witte Gullit' Valderrama en de Peruviaanse Teófilo Cubillas?
Dit zijn er een paar uit Zuid-Amerika, maar allemaal stuk voor stuk voetballers die volgens mij beter waren dan Mesi nu is en waarvan de jongere liefhebber denkt, wie was dat nu weer, maar natuurlijk heeft Messi nog zeer veel groeimogelijkheden.
Joy4ever
-
- 4632 berichten
- 1857 stemmen
Di Natale vrijwel zeker in de basis vanmiddag. Lippi wordt eindelijk wakker.
Forza Italia 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Pantelic en Suarez 
2 spelers die, ondanks de onzinnge woorden van enkelen (lemme hear u say derksen hee ooow), tijdens dit toernooi een geweldige indruk hebben gemaakt. Ik snap ook wel waarom!!!!

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik denk het niet. Er waren veel spelers die minstens zo goed waren of zelfs beter dan Messi en die komen bijna nooit meteen ter sprake.
Wie denkt er bijvoorbeeld nog aan de Argentijnse Mario' de Matador' Kempes? Of de Brazilianen Socrates 'de Dokter', Paulo Roberto Falcão en Arthur Antunes Coimbra beter beken als Zico? En de Colombiaanse Carlos 'de Witte Gullit' Valderrama en de Peruviaanse Teófilo Cubillas?
Dit zijn er een paar uit Zuid-Amerika, maar allemaal stuk voor stuk voetballers die volgens mij beter waren dan Mesi nu is en waarvan de jongere liefhebber denkt, wie was dat nu weer, maar natuurlijk heeft Messi nog zeer veel groeimogelijkheden.
Nou ik heb al die spelers vrij bewust meegemaakt (voor zover je ze kon volgen in het tv landschap van de jaren 70/80/90) maar ik vind die toch allemaal een stuk minder dan Messi. Maar Messi zal natuurlijk eerst nog wel een grote prijs moeten pakken om in het lijstje van de Pele en Maradonna te komen.
chevy93
-
- 12763 berichten
- 1337 stemmen
En de winnaar gaat er de volgende ronde met 6-0, 6-0, 6-0 af 
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Doe eens normaal. Kempes vergelijken met Messi. En Valderrama.
Dit waren allemaal goed voetballers, hoor, maar Messi is nu al beter (zeker dan deze 2). Cubillas ken ik niet zo goed, maar aan je verlijkingen te zien, zal hij ongeveer van het niveau Forlan zijn.
Echt vergelijkingen van lik-me-vestje, dit.
chevy93
-
- 12763 berichten
- 1337 stemmen
Die Mahut heeft overigens maar 3 breakpunten gehad! En dat in bijna 80 games geserveerd door Isner.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En dan wel Messi beter noemen? Die vergelijkingen staan hartstikke mank natuurlijk. Alsof je toen en nu kan vergelijken. Je kan Kempes niet beter noemen dan Messi, en vice versa. Hele goede voetballer maar Frodo wordt wel een beetje overschat.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Moeilijk om de vergelijking te maken, inderdaad, vanwege het verschil in voetbal in de tijden door. Maar dit verschil kun je best makkelijk zien, hoor. Sowieso behoort Messi (zeker als hij op deze weg doorgaat en een W.K. wint) tot de beste spelers van de wereld ooit. Dus dan kun je hem beter benoemen dan Kempes, en zeker beter dan Valderrama. Kom op nou.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het voetbal is geevolueerd. Je weet toch nooit hoe Kempes en Valderrama zich hadden ontwikkelt als ze nu in de voetbalwereld hadden gezeten? Ik snap je punt ook wel, al lijken voetbalkwaliteiten van toen en nu echt niet vergelijkbaar.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Ja, zo kun je zeggen dat zelfs Johan Derksen nu een topvoetballer zou zijn geweest. 
En Valderrama voetbalde nog niet zo heel erg lang geleden, hoor. 1994. Het voetbal is nu wel sneller, maar we moeten het niet gaan overdrijven.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ok, Valderrama wil ik je nog geven maar Mario Kempes lijkt me wat lastiger
.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Kempes was een goede voetballer die een prima W.K. in 1978 voetbalde. Die steeg even boven zichzelf uit. Was toendertijd vergeleken met een Cruijf een heel stuk minder.
Zo kun je ook vergelijken: toen waren Cruijf, Beckenbauer, etc. de beste voetballers. In deze tijd hoort Messi tot de absolute top. Sterker nog: hij is de beste op afstand. Kempes is nooit de beste in zijn tijd geweest.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.