- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Beetje het systeem van Noord Korea dus. Spits voor een keeper. 
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1926 stemmen
Ik kijk voetbal ook liever thuis. Gisteren Nederland - Denemarken ook heerlijk rustig kunnen kijken. Maar Nederland - Japan ga ik wel in de kroeg kijken want tsja, je moet wel eens wat 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Vroeger deed ik het ook hoor, maar ik moet er nu niet eens meer aan denken.
Die tijd heb ik gehad. 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Pfff, ben net terug van een lang weekend, zie ik al die lekkere dames voorbij komen. Ik trek me weer even terug.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Hier kan ik het niet mee eens zijn. Alles wat die jongen goed doet in een grote ronde is mooi meegenomen en zal zorgen voor ervaring. Laat 'm lekker rijden, heeft 'ie verdient.
Gelijk je talent opbranden dus..? 2 grote rondes in 1 jaar is zelfs voor de meest doorgewinterde prof al heel moeilijk. Mollema mag volgend jaar als hij zo doorgaat mee naar de Tour, nu al meenemen wordt hij echt niet beter van.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Oké, even serieus weer. 
Matig W.K. tot dusver. Maar dat was te verwachten, we mogen blij zijn als er een stuk of 3 a 4 poulewedstrijden écht de moeite waard zijn. Voorlopig kon alleen Duitsland echt overtuigen. Maar die speelden tegen Australië, met een Cullina en Cahill als beste spelers. Dat zegt genoeg.
Verder wil ik nog even kwijt dat van Persie echt zijn scherpte mist. Dat zag je al aan de actie dat hij naast het doel schiet. Hij mist snelheid. De eerste balaanname, dat hij hem panklaar legt. Hopelijk groeit hij - net als heel Oranje - in het toernooi. We kunnen zelfs lelijk winnen. Dat wilden "we" toch zo graag? Wel verontrustend dat een team als Denemarken Oranje al zo makkelijk kan ontregelen. Maar het zal ook met spanninge te maken hebben, Oranje speelde erg verkrampt. Van Bronckhorst zat er ook een aantal maal goed naast. Weer achteruitlopen bij een actie (en schot) van Rommedahl. Die gaat ons nog een doelpunt kosten. Helaas hebben we niet beter.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel verontrustend dat een team als Denemarken Oranje al zo makkelijk kan ontregelen.
Olsen is tactisch heel sterk. Zo'n schande is dat niet.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Vind ik ook, het was echt zo raar dat er zoveel waren die dachten dat het een walk-over ging worden.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Olsen is tactisch heel sterk. Zo'n schande is dat niet.
Maar kwalitatief is Denemarken niet zo veel. Nederland moet een Denemarken uit elkaar kunnen spelen. Het tempo was veel te lag (kwam vooral door de slechte balaannames). Sneijder speelde ook slecht, zeg. En dan verkozen worden als man van de wedstrijd.
Je zag dat Denemarken het veld voorin erg breed maakte, waardoor de spitsen veel ruimte kregen.
Er moet minstens één speler van het tandem Robben/Elia spelen. Nu hebben we echt totaal geen diepgang. Elia is wel een extra wapen als invaller zijnde. Die kan een wedstrijd doen kantelen. Robben kan dat uiteraard ook. Misschien dat Robben een kwartier mee kan pikken tegen Japan, mocht dat nodig zijn.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Vind ik ook, het was echt zo raar dat er zoveel waren die dachten dat het een walk-over ging worden.
Zo raar is dat niet. Denemarken speelt normaal vergelijkbaar als Oranje, wat aanvallender. Nederland is een paar maten groter. Met een van Persie, Sneijder en v/d Vaart in vorm moet je Denemarken weg kunnen spelen. Al is het laatste ook het verdienste van Denemarken. Het had zo nog 3-0 of 4-0 kunnen worden, als Oranje het laatste kwartier beter had uitgespeeld.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zo raar is dat niet. Denemarken speelt normaal vergelijkbaar als Oranje, wat aanvallender.
Tegen een betere ploeg niet. Lijkt me ook nogal logisch dat ze verdedigender spelen tegen Oranje.
Eén maat, niet twee.
Overschat je oranje toch schromelijk. Denemarken is gewoon een goede ploeg, die speelt naar zijn mogelijkheden. Je wint niet zomaar 2-3 in Portugal.
Met Robben had je misschien dominanter kunnen zijn maar wegspelen? Beetje arrogant. Zo slecht is Denemarken niet en zo goed is Nederland ook niet.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad. Kijk alleen maar naar de verdediging, daar speel een gast van Liverpool terwijl wij het ''moeten doen'' met iemand van Everton.
Dan hebben ze voorin een flankspeler van Ajax, een reserve-spits van Arsenal en die Jorgensen wat een prima Serie A-voetballer is. Tuurlijk als je alles naast elkaar zet, zal oranje iets meer kwaliteit hebben, maar nogmaals.. dat is maar wedstrijdformulier-journalistiek.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Tegen een betere ploeg niet. Lijkt me ook nogal logisch dat ze verdedigender spelen tegen Oranje.
Inderdaad logisch. Daarom zei ik al: het is het verdienste van Denemarken dat Oranje in de eerste 70 minuten niet aan voetballen toe kwam. Maar je zag ook heel erg dat van Persie scherpte miste, want als hij ruimte kreeg, deed hij er niets mee.
Eén maat, niet twee.
Tuurlijk wel. Gisteren niet. En we moeten de prestatie van Denemaken van gisteren ook niet gaan overdrijven. In de tweede helft waren ze nergens meer, tegen een zwak spelend Oranje. In de aanval heeft Denemarken sowieso weinig te zeggen. Ze scoren amper.
Overschat je oranje toch schromelijk. Denemarken is gewoon een goede ploeg, die speelt naar zijn mogelijkheden. Je wint niet zomaar 2-3 in Portugal.
Zeer knappe kwalificatiereeks van Denemarken. Portugal was toen weliswaar ook verre van in vorm. Feit is dat de bepalende spelers van Oranje erg zwak speelden gisteren. De spelers waar Oranje het normaal van moet hebben. Van Persie, Sneijder en v/d Vaart speelden ver onder maats, en dat had niet alleen met het spel van Oranje te maken. En dan zit Robben nog op de bank.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je kan wel blijven raaskallen over de grote vier, maar de kleine zeven maakte gister het verschil.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik raaskal niet.
En wat je nu zegt, is precies waar ik het over heb. Feit is dat bepalende spelers niet presteerden. Dat mag toch gezegd worden? Als van Persie scherp was geweest, had hij er minstens eentje ingelegd.
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1027 stemmen
Tja, als dit, als dat. Misschien is van Persie het hele toernooi niet scherp.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dan wint Oranje het toernooi niet.
En het heeft niks met als dit, als dat te maken. Als je bepalende spelers niet goed spelen, is het niet vreemd dat het hele team matig presteert.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik raaskal niet.
En wat je nu zegt, is precies waar ik het over heb. Feit is dat bepalende spelers niet presteerden. Dat mag toch gezegd worden? Als van Persie scherp was geweest, had hij er minstens eentje ingelegd.
een VdV valt al af als spelers die het verschil maakt als het niet loopt. Sneijder ook niet echt, of misschien door een zondagschot maar echt bepalend is ie ook weer niet. Alleen Robben kan dat, Persie misschien ook maar dat heeft hij nog nooit aangetoond.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
van Persie gaat helemaal opleven met 2 buitenspelers die de boel opentrekken. En dat veld lijkt wel kunstgras en die bal een volleybal.
Maar ja als je naar de African Cup kijkt zie je ook alleen maar dat de keepers ballen naar elkaar toe trappen tijdens de wedstrijd. Lijkt me niet prettig ballen. De Afrikaanse landen weten er zelf ook geen raad mee, dus werkt niet eens in hun voordeel.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Die bal werkt in niemands voordeel. Zeker niet voor de toeschouwer. Het tempo ligt ook niet hoog, over het algemeen.
Die vuvuzela is ook sfeerverlagend. Ik hoor de suppoters amper juichen na een goal. Laat staan zingen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vrienden van me waren in Zuid Afrika gister, en in het stadion is het toch wel enorm sfeerverhogend hoor. En dat gezeik op die bal, ligt gewoon aan de hoogte hoor.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8349 stemmen
Ligt het dan ook aan de hoogte dat die ballen zo enorm door stuiteren en de passing bij veel ploegen ondermaats is?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
En wat je nu zegt, is precies waar ik het over heb. Feit is dat bepalende spelers niet presteerden.
Wanneer hebben die zogenaamde bepalende spelers wél gepresteerd voor Oranje dan?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ligt het dan ook aan de hoogte dat die ballen zo enorm door stuiteren en de passing bij veel ploegen ondermaats is?
Ja, volgens experts wel. Die bal kan soms ook erg raar stuiten en dat schijnt ook aan de hoogte te liggen. Best wel linke soep ja. Ik snap ook niet waarom veel landen geen oefenwedstrijd op hoogte hebben gespeeld. Brazilië wel drie ofzo.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8349 stemmen
Ja, volgens experts wel. Die bal kan soms ook erg raar stuiten en dat schijnt ook aan de hoogte te liggen. Best wel linke soep ja. Ik snap ook niet waarom veel landen geen oefenwedstrijd op hoogte hebben gespeeld. Brazilië wel drie ofzo.
Dan zullen we vanavond eens zien of het Brazilië beter vergaat. Het viel mij echt op dat die lange ballen door die stuit vaak niet te belopen zijn voor de spelers en veel passes niet aankomen. Apart dat hoogte zoiets veroorzaakt, dat had ik persoonlijk niet verwacht.
Tot nu toe is het qua niveau daardoor best een ietwat ondermaats WK.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ben ik met je eens, valt wat tegen maar het is vooral wennen. Vanaf speelronde twee zal he ter allemaal wel beter uit zien denk ik.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.