• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.251 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.843 acteurs
  • 199.764 gebruikers
  • 9.423.603 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Als Messi zijn visier een beetje meer op scherp had staan (of de Keeper, die wel erg sterk was, iets minder in vorm) was het 4 of 5-0 geworden. Kansen te over. NIgeria kwam er nauwelijks aan te pas.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ja, als als. Wat als die van Taiwo erin gegaan was, wat als Odemwingie die bal gewoon op tijd afgegeven had, wat als Uche die bal gewoon goed geraakt had etc. Zo ken ik er ook nog wel een paar.

Nigeria deed het niet slecht en die gaan gewoon naar de 1/8e finale.

606

• 23882 berichten
  • 12307 stemmen

Slechte eerste helft weinig actie vanuit Nederland.

Tweede helft was lachen met eigen doelpunt Deense.

2de doelpunt was een mooie actie van kuijt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mooie actie van Kuyt? Die hoefde 'm er maar in te lopen. Die Deense verdediger liep wel erg lomp mee.

GinolaEHV

• 2127 berichten
  • 2612 stemmen

Eerste helft was idd niet echt verheffend. Denemarken twee kansjes, Nederland ook 2 kleine kansjes (twee keer Van Der Vaart).

Na rust zijn de Denen eigenlijk niet meer in de buurt van Stekelenburg geweest. Zonder echt heel gevaarlijk te worden en goed te spelen, heeft Nederland de tweede helft geheel gecontroleerd.

Van Persie en Sneijer vielen tegen. Dat Sneijder (ondanks de briljante pass op Elia) MotM is geworden, snap ik niet... dat had Van Bommel mijns inziens moeten worden. Hij had veel ballen, verstuurde veel goede, zuivere passes en was in de tweede helft de absolute heer en meester op het middenveld.

Geen sprankelende start van Oranje, maar dat is eigenlijk wel prima zo. Niet te vroeg pieken (zoals 2 jaar geleden)... dat werkt alleen maar arrogantie in de hand en zorgt ook vanuit de buitenwacht voor te hoge verwachtingen. Dat ze maar eens een keer in het toernooi groeien en op 11 juli de beste wedstrijd spelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wel een voordeel dat je nu weer met beiden benen op deg rond staat ja.

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12965 stemmen

GinolaEHV schreef:

Na rust zijn de Denen eigenlijk niet meer in de buurt van Stekelenburg geweest. Zonder echt heel gevaarlijk te worden en goed te spelen, heeft Nederland de tweede helft geheel gecontroleerd.

Toch benieuwd hoe het verlopen was als die ene Deen in de juiste richting gekopt had.

Bartt88

• 1577 berichten
  • 1027 stemmen

Naomi Watts schreef:

Mooie actie van Kuyt? Die hoefde 'm er maar in te lopen. Die Deense verdediger liep wel erg lomp mee.

Inderdaad, ik ga het nog even terug kijken maar volgens mij had die verdediger het beter anders kunnen doen. Het was duidelijk dat die de bal niet meer kon halen, maar wel dat die via de paal terug zou kunnen stuiteren, dan stel je je dáár op in zou je zeggen, en ren je niet achter een bal aan die je sowieso niet meer haalt.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Prima resultaat na een redelijk zwakke pot!

Maar ik heb wel een topmiddag gehad in het centrum. Waren echt honderden, zoniet duizenden aanwezig daar zeg! Sfeer was heerlijk en je had een heerlijk zonnetje.

Jammer dat de wedstrijd niet zo zonnig was. 1e helft was stroef. Denemarken stond goed, Oranje miste creativiteit. Na de snelle goal na de rust was het gespeeld en was het verschil in kwaliteit goed zichtbaar. Oranje werd een stuk beter en Denemarken had geen schijn van kans meer. Had ook nog wel 3, 4-0 kunnen worden. Maar dat was wel tegen de verhouding van de gehele wedstrijd in geweest.

Het is denk ik wel goed dat Oranje stroef begon maar toch wel wint. Niet meteen pieken aan het begin. Wel punten pakken en geen goal weggeven. Nice! Persie, vd Vaart en Gio vond ik erg zwak. Elia viel heerlijk in en ook Afellay bracht meer schwung in het spel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Bartt88 schreef:

(quote)

Inderdaad, ik ga het nog even terug kijken maar volgens mij had die verdediger het beter anders kunnen doen. Het was duidelijk dat die de bal niet meer kon halen, maar wel dat die via de paal terug zou kunnen stuiteren, dan stel je je dáár op in zou je zeggen, en ren je niet achter een bal aan die je sowieso niet meer haalt.

Dat was inderdaad het goede van het type Kuyt, die loopt ook nog als er een klein kansje is. Je zag 'm er ook speciaal toe aanzetten. En met succes vandaag.

En iedereen vond Gio zwak, maar was hij het niet die de pass op van Persie gaf waar de 1-0 uit viel, dat was een hele mooie bal. (Weet niet zeker of de bal van hem kwam of van Mathijsen)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bartt88 schreef:

(quote)

Misschien makkelijk praten maar mij leek het toch overduidelijk hoe die bal terug zou komen van die paal. Of hield ie misschien rekening met een jabulani zwabber? . Hij liep ook veel te ver door. Wel een echte spitsen goal van onze Kuyt .

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

Reinbo schreef:

En iedereen vond Gio zwak, maar was hij het niet die de pass op van Persie gaf waar de 1-0 uit viel, dat was een hele mooie bal. (Weet niet zeker of de bal van hem kwam of van Mathijsen)

Die kwam van De Jong.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Cijfers:

Stekelenburg - 7 - pakte wat hij moest pakken.

vd Wiel - 7 - Sterk optreden. Wordt echt een internationale topper.

Heitinga - 6 - sober, maar goed.

Mathijsen - 6 - Zie Heitinga

Gio - 5 - Liet zich een paar keer voorbij spelen. Geen beste pot.

De Jong - 6 - Veel inzet maar had ook rood kunnen pakken.

Bommel - 6,5 - Behoorlijke pot zonder uit te blinken.

Vd Vaart - 4,5 - Knap onzichtbaar

Sneijder - 5 - Idem. Wel een schot op de lat.

Kuijt - 5 - Buiten de goal een nutteloze pot gespeeld.

Van Persie - 4,5 - Met vd Vaart de zwakste. Creeerde niks.

Elia - 8 - Goed ingevallen, heerlijke actie's en veel dreiging

Afellay - 6,5 - Nuttige invalbeurt, bracht creativiteit en vaart.

De Zeeuw - - Viel te kort in voor een cijfer maar deed 't naar behoren.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3622 stemmen

Mja. Gewoon een goed resultaat in een matige wedstrijd. Ik ben er tevreden mee. Van Marwijk kan hier ook verder mee en we gaan toch wel door naar de volgende ronde.

Ps: Sneijder is niet goed wijs. Barslecht was ie vandaag.

Bommel was de beste van NL.

En wat is die Enoh een geweldige voetballer wavanbuuren

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Van Persie zal wel beter worden maar zoals ze het op tv al zeiden, hij speelde 'houterig'. Twee pogingen tot doelpunt en hij wil zo dichtbij mogelijk scoren maar mislukt volkomen. Maar het is natuurlijk de eerste wedstrijd en de bal was moeilijk om mee te spelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

ace leader schreef:

en de bal was moeilijk om mee te spelen.

Eerst Woensdag en morgen maar afwachten? . Het kan natuurlijk ook gebrek aan balbeheersing en controle te maken. Keisuke had nergens last van .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Vascago schreef:

En wat is die Enoh een geweldige voetballer wavanbuuren

Deed het naar behoren straks. Hij moet onopvallend ballen veroveren en afgeven. Dat kan hij heel erg goed. Idem bij Ajax. Als hij niet meespeelt mis je zijn enorme inbreng pas.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Even kijken of Blaise iets uit kan richten tegen Puyol en Pique . Wie het laatst lacht..

Stephan

• 7901 berichten
  • 1391 stemmen

Sneijder was named the official man of the match, which was an injustice to Kuyt, the only Dutch player who seemed interested in running for 90 minutes. The fact that the rest of them didn't, and still won so easily, should be a warning to those who might play them in the later rounds.

Bron

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Nou, ik vond geen enkele voetballer van Kameroen goed. Van Japan trouwens ook niet. Allemachtig wat een dramatische pot was me dat weer!

Van Italië verwacht ik sowieso al niet veel, dus wie weet valt het straks nog wel mee...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Viel me ook tegen van Kameroen. Italie is ook nooit spectaculair maar van goedv erdedigen kan ik ook wel genieten. Nog niet te zwijgen over de mooie vrouwen in het publiek . Ik vind Italiaans voetbal toch wel erg mooi om te kijken, maar voor de spectator idd niet zo bijzonder.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3622 stemmen

Naomi Watts schreef:

Even kijken of Blaise iets uit kan richten tegen Puyol en Pique . Wie het laatst lacht..

Daar gaat het toch niet om. wavanbuuren zei voor de wedstrijd dat iedereen maar op Enoh moest letten omdat hij zo goed zou zijn. Mja......

Bij Ajax vind ik het ook een zeer nuttige speler. En misschien wel 1 van de beteren, maar wat hij en de rest vandaag lieten zien werd ik niet warm of koud van.

GinolaEHV

• 2127 berichten
  • 2612 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Toch benieuwd hoe het verlopen was als die ene Deen in de juiste richting gekopt had.

'Als' telt niet in de sport.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tja, ik heb Iniesta ook wel eens een slechte wedstrijd zien spelen. Alsof Enoh, 9 andere veldspelers beter kan laten spelen.

Bartt88

• 1577 berichten
  • 1027 stemmen

Reinbo schreef:

Dat was inderdaad het goede van het type Kuyt, die loopt ook nog als er een klein kansje is. Je zag 'm er ook speciaal toe aanzetten. En met succes vandaag.

Inderdaad, er wordt nu ook wel erg makkelijk aan voorbij gedaan, ook omdat het nog eens de tweede goal was die al een tijdje in de lucht hing. Doet die dit straks in een knock-out wedstrijd bij 0-0 is het opeens hosanna voor Kuyt en roemt iedereen z'n eeuwige inzet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zag Kuyt ook een paar keer nuttig en goed meeverdedigen. Vond 'm zeker een voldoende scoren, ook al was hij de eerste helft onzichtbaar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat mij opviel, en dat doet Kuyt altijd, dat hij wel veel gaten dicht liep. Nog wel meer dan Bommel en Jong.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Oooooooooooh het lag aan het veld volgens Boring Berti

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Zag Kuyt ook een paar keer nuttig en goed meeverdedigen. Vond 'm zeker een voldoende scoren, ook al was hij de eerste helft onzichtbaar.

Ja, want het is ook cruciaal voor een rechtsbuiten dat ie goed meeverdedigd...

Ik zie een rechtsbuiten liever actie's maken, voorzetten geven en goed dreigen aan de zijkant. Ik heb Kuijt geen van allen zien doen.

Bartt88

• 1577 berichten
  • 1027 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, want het is ook cruciaal voor een rechtsbuiten dat ie goed meeverdedigd...

Ik zie een rechtsbuiten liever actie's maken, voorzetten geven en goed dreigen aan de zijkant. Ik heb Kuijt geen van allen zien doen.

Ik denk ook niet dat van Marwijk daar op rekende.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.