• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.080 films
  • 12.394 series
  • 34.331 seizoenen
  • 651.514 acteurs
  • 199.673 gebruikers
  • 9.419.013 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Proficiat ja.

moviemafketel schreef:

Ik houd van een voetballer met inzicht, op welke positie die ook staat.

Je kan verdedigende EN aanvallende geniën hebben. De Jong is een werkmier die eigenlijk Nederlands elftal onwaardig is.

Hoe denk je dat die aanvallende genieen hun werk kunnen doen? Juist door zo'n werkmier. Anders krijgen ze a) niet eens de bal en b) verspillen ze al hun energie met achter de tegenstander aan hollen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

In de ArenA en de Kuip niet. daar zitten de supporters, niet thuis voor de buis.

Echte liefhebbers voetballen zondag zelf en hebben geen tijd om vervolgens in het stadion te gaan zitten.

Neemt niet weg dat voor de Ajacieden die wel elke twee weken in de Arena zitten geldt dat Ajax-PSV meer beladen is dan Ajax-Feyenoord.

Maar dat is natuurlijk te wijten aan de afkomst. Maar de stelling dat de rivaliteit alleen uit Eindhoven komt is niet waar.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik dacht dat alleen Ajacieden de Feyenoordspelers belachelijk maakten

Het samenspannen van de provinciaaltjes haperde even

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

We gaan het allemaal zien. Iedereen en niemand heeft gelijk en uiteindelijk beslist van Marwijk.

En van die kinderachtige opmerkingen als ik zou een betere coach dan jou zijn, poeh poeh. Omdat ik spelers die jij goed vindt, maar middelmatige, saaie spelers vind? Bij voetbal is er niet 1 waarheid. Je kan alleen maar oordelen op wat je ziet en iedereen heeft een andere verwachting over hoe het spel gespeeld moet worden. Dat is al zo lang de sport bestaat.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je mag het best matige spelers vinden, als je het dan ook voorziet van een plausibele verklaring. Denken dat voetbal alleen offensief spel inhoudt vind ik wel een beetje een vreemde gedachtegang ja.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ballen afpakken en effectief een bal terug spelen als er iemand in je nek hijgt is prima, maar het balletje bijna altijd terug spelen heeft niks met voetbal te maken. Als de Jong op het WK mag spelen moet je er echt maar eens op gaan letten en gaan turven hoe vaak hij dat doet.

Het viel mij bij de 4 wedstrijden op het EK niet alleen op. We zaten echt met zijn allen te schreeuwen: Neeeeeeeee niet weer terug. Dat kunnen jij en ik ook. En dan zeggen ze die Gilles en Frank lijden nooit balverlies. Ja zo ken ik er nog wel een paar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat vind jij dan van spelers als Senna, Mascherano, Melo, Toulalan etc. Die doen toch hetzelfde? Maar die zouden toch ook een aanwinst zijn voor oranje?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een ongeleid projectiel is die Bacuna van Grunn toch. Schopt ie op de training Lucius een gebroken been .

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Een aanwinst zijn ze pas als ze niet alleen controlerend en verdedigend denken, maar openingen op het middenveld zien of zelf eens richting 16 van de tegenstander proberen te komen met snelheid. Ik kon ook prima de bal afpakken, dat was mijn kracht. Het moeilijkste komt daarna en dat is het aanvallende. Ik vind die positie sowieso niet tot de verbeelding spreken.

Misschien dat het pas gaat opvallen als dat soort spelers niet meedoen.

En De Jong is echt een mindere speler als het rijtje wat jij nu opnoemt.

Dat geef je hopelijk toe.

Edit: Die Bacuna is inderdaad niet goed bij zijn hoofd. Klote voor Lucius. Heeft die weer een club, kan die weer aan de zijkant gaan zitten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Daar heb je gelijk in, die zijn echte wereldtop. Ik vind alleen dat je als VM gewoon moet doen waar je goed in bent, en laat de aanvallend ingestelde spelers er maar wat mee doen om iets te creëren. Ik denk als je van een VM gaat verlangen dat ze naar voren voetballen dat dat 8 van de 10 keer resulteert in balverlies. Al begrijp ik nu wel meer welke kant je op wil. Ik ben alleen van mening dat ie dat niet in zijn hoofd moet halen . Al was mijn denigrerende toontje out of place, waarvoor mijn excuses. Ik ben alleen nogal een voorstander voor dergelijke stofzuigers. Maar als ik het zo hoor heb jij liever De Zeeuw op de plek van Nigel.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik ben ook fan van stofzuigers, heel erg zelfs.

Gattuso of Edgar Davids destijds vind ik heerlijk om naar te kijken.

Maar die drukken/drukten naast het onverbeterlijk ballen-jagen ook op andere manieren hun stempel op de wedstrijd. Tuurlijk zijn dat aanvallende middenvelders. Maar De Jong is mij voor een VM te verdedigend inderdaad. Saai bijna. Hij zal ook nooit eens scoren, omdat hij nooit over de middellijn te vinden is. van Bommel wil nog wel eens een goaltje meepakken. En ik zou graag een speler als de Zeeuw op die plek zien ja en niet omdat hij bij Ajax speelt.

En excuses aanvaard en ga nu maar wat pilsjes drinken op je verjaardag!

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb de Jong toch anders eens bij de beruchte 2-3 uitzege in de laatste minuten bij Feyenoord in 2005-2006 een mooie gelijkmaker zien scoren tegen Feyenoord.

En what about zijn mooie gelijkmaker tegen Arsenal in Engeland in 2002-2003?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nederlands elftal heb ik het over.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Hij staat er ook niet voor de diepgang en de goals. Daar staan 3 aanvallende middenvelders en de spits voor.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Makkelijk verdedigbaar voor de tegenstander dus. Middenvelders tegen middenvelders zetten. Verdedigers op de spits.

Juist opkomende verdedigers of verdedigende middenvelders zijn een troef en zorgen voor verwarring en ruimtes ergens anders op het veld. Als mensen ook maar overnemen van elkaar.

Het spel van Rusland was zo verschrikkelijk mooi. Als Spanje niet nog net een tikkeltje beter was geweest had Rusland de titel gepakt. Beiden verschrikkelijk bewegelijk en effectief spel waar iedereen liep en stilstaand voetbal niet te bekennen was.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha grapjas. Van Bommel is een heel smerige speler. Qua gedrag met provocaties als met hele zware tackles. Zijn geluk is dat hij nog niemands been per ongeluk ermee brak. Maar hij is puur als speler denk ik gemener dan de Jong.

Maargoed, na je verklaring weet ik hoe je in elkaar steekt. Selectief geheugen.

Jij leest weer overduidelijk wat je wil lezen. Ik ben het op de hele zware tackles na namelijk helemaal met je eens maar blijkbaar lees jij iets anders. Maar als jij me een tackle zoals gisteren van Van Bommel laat zien waarna hij net zo bespottelijk reageert als De Jong dan geef ik je met alle plezier gelijk. En waar die laatste zin weer voor nodig is, dat heb je toch helemaal niet nodig.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Kai schreef:

Echte liefhebbers voetballen zondag zelf en hebben geen tijd om vervolgens in het stadion te gaan zitten.

Amen. Zondagmiddag om 14.30 uur wacht HBV thuis weer. Hopen dat het niet weer gaat sneeuwen of weet ik veel wat want die winterstop heeft meer dan lang genoeg geduiurd inmiddels.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kai schreef:

Echte liefhebbers voetballen zondag zelf en hebben geen tijd om vervolgens in het stadion te gaan zitten

Niet als je in de hoofdklasse B speelt (en in welke klasse spelen jullie heren? ). Hier spelen we op zaterdag. Al speelden we hier op zondag, dan zou ik mijn carriere (ahum) linea recta opofferen voor Feyenoord. Maar dat zal het verschil zijn tussen een liefhebber en een supporter. Niets mis mee hoor.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Meen je dat nu? Is toch niets zo mooi als zelf voetballen. Zondagmiddag paar honderd man langs de lijn en lekker ballen. Bovendien blijf ik erbij dat supporterschap niets te maken heeft met in het stadion zitten.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ook thuis is het een trieste bedoeling. Ik zat er vorig jaar bij PSV - Atlético, eigenlijk een behoorlijke genante vertoning.

Daar noem je me ook een wedstrijd. Het mag toch weinig verbazingwekkend heten dat er niet bepaal een jubelstemming was tijdens die wedstrijd.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Neemt niet weg dat voor de Ajacieden die wel elke twee weken in de Arena zitten geldt dat Ajax-PSV meer beladen is dan Ajax-Feyenoord.

Weet echt niet waar jij deze wijsheid vandaan haalt hoor. Wat een onzin. Om maar even in beelden aan te geven:

In dezelfde week werden de twee wedstrijden gespeeld 2 jaar geleden.

Ajax-PSV:

(afbeelding)

Ajax- Feyenoord:

(afbeelding)

Zoals A&L1 al meerdere malen heeft aangegeven. Tegen Feyenoord staat alles op het spel en omgekeerd voor hun ook. Tegen PSV is het alleen het resultaat wat er op het spel staat. Daarbij vind ik PSV als club zijnde ook triest, niet eens een vol uitvak kunnen trekken

(afbeelding)

(balustrade doekje)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tuurlijk niet, dat was wat provoceren . Je kan prima supporter zijn voor de tv maar een beetje supporter zoekt op zijn minst wel af en toe het stadion op. Je hoeft er niet twee keer in de maand te zitten natuurlijk.

Zelf voetballen is heerlijk natuurlijk. Dan wordt het spelletje nog gespeeld hoe het bedoeld is. Al is het niet om aan te zien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat is toch topclub onwaardig, als je tegen Ajax al niet massaal afreist, hoe zit het dan bij de overige wedstrijden.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Moet wel zeggen, heb nu twee Johan Cruijff schaal wedstrijden meegemaakt, 2x liepen de Ajax en de PSV supporters gewoon door elkaar. Het kan dus blijkbaar wel

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

rep_robert schreef:

Daarbij vind ik PSV als club zijnde ook triest, niet eens een vol uitvak kunnen trekken

De pot verwijt de ketel. Ajax en Feyenoord krijgen het uitvak in die o zo belangrijke wedstrijd al jaren niet meer vol

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Valt me nog niet tegen. Dat zal bij ons niet gaan ben ik bang.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

De pot verwijt de ketel. Ajax en Feyenoord krijgen het uitvak in die o zo belangrijke wedstrijd al jaren niet meer vol

Je vergeet gemakshalve dat Ajax maar de helft van de kaarten toegewezen heeft gekregen dit jaar. Overigens is het uitvak in het Phillips stadion wel het kutste uitvak van de Eredivisie.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ik hou altijd het meest van dit soort goals, dembele maakte er ook nog een vorig seizoen. Wervelend voetbal is dus geen ballet, maar dit.

Was ik ook gelukkigerwijs bij trouwens, genieten dus!!

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Kai schreef:

Ik voetbal op zaterdag en zondag zit ik in de Kuip (om de week).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.