• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.080 films
  • 12.394 series
  • 34.331 seizoenen
  • 651.502 acteurs
  • 199.673 gebruikers
  • 9.418.968 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik denk dat vooral de keeper van het Nederlands elftal (wie dat dan ook gaat worden) ons het toernooi voor een groot deel gaat kosten. Elk schot op onze goal zal ik met dichtgeknepen billen gaan kijken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens idem met kampioen AZ. Vorig jaar de week nadat ze kampioen werden zat het uitvak bij Ajax van hun vol. Dit jaar zat er maar een klein groepje

Ook topclub onwaardig publiek inderdaad. En dan die kleppertjes . De meeste AZ fans van vorig jaar zitten dit jaar weer in de ArenA, zonder twijfel.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Kai schreef:

maar hier wordt PSV wel degelijk als grotere concurrent dan Feyenoord gezien.

Beter de discussie volgen, dan had je deze opmerking niet gemaakt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kai schreef:

maar hier wordt PSV wel degelijk als grotere concurrent dan Feyenoord gezien.

Zijn ze toch ook? Groot verschil tussen rivaal of concurrent. Al speelt Feyenoord in de Jupiler League, dan is Ajax - Feyenoord nog de meest beladen wedstrijd die er is.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

PSVers maken dit er zelf maar van omdat Ajax Ajax is. Lekker makkelijk, zon drogreden. Niemand in Nederland heeft wat met PSV. Leuk dat jullie het goed doen (voor jullie dan) maar verder draait alle rivaliteit om ploegen als Ajax, Feyenoord, Twente, Utrecht...PSV is sportief een concurrent, meer niet. Zo speciaal zijn duels tegen PSV niet, behalve dat er sportief wat op het spel staat.

Wat maken we er van? Rivaliteit? Dat doe jij. Ik spreek helemaal niet van rivaliteit. Alleen van een afkeer van alles waar Ajax voor staat. En nogmaals of dat wederzijds is en wat de Feyenoordsupporter daarvan vindt. Who cares? Jij lijkt overigens ook nog enorm trots zijn op de rivaliteit met andere clubs. Het is mij een volslagen raadsel waarom maar geniet van de wedstrijden tegen je rivalen zou ik zeggen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik denk dat vooral de keeper van het Nederlands elftal (wie dat dan ook gaat worden) ons het toernooi voor een groot deel gaat kosten. Elk schot op onze goal zal ik met dichtgeknepen billen gaan kijken.

Onzin. Stekelenburg heeft de laatste 2 jaar (de tijd na vd Sar dus) laten zien een Oranje waardige keeper te zijn. Doet het uitstekend. Sowieso geeft Oranje bijna geen goal weg. De treffer gister was de 1e na bijna 6 complete interlands.

Mensen klagen ook wel steeds over de achterhoede, maar het staat gewoon goed. Oranje wint soms wel eens moeizaam, maar ze verliezen ook practisch nooit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Alleen de linkerkant is een zwakke plek bij Oranje. Heitinga en van de Wiel lijken me onomstreden en zeer solide. Mathijssen lijkt me duidelijk.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Wat maken we er van? Rivaliteit? Dat doe jij. Ik spreek helemaal niet van rivaliteit. Alleen van een afkeer van alles waar Ajax voor staat. En nogmaals of dat wederzijds is en wat de Feyenoordsupporter daarvan vindt. Who cares? Jij lijkt overigens ook nog enorm trots zijn op de rivaliteit met andere clubs. Het is mij een volslagen raadsel waarom maar geniet van de wedstrijden tegen je rivalen zou ik zeggen.

Concurrentie, dat zei ik net ook al.

En uiteraard heb je een afkeer tegen Ajax. Dat schijnt hip te zijn. Als je Ajax niet haat als club, dan val je er buiten. Tegenwoordig steken supporters zelfs hun stadion in de fik als Ajax op bezoek komt

En ik ben niet trots op rivaliteit, maar ik geniet wel veel meer van duels waar buiten de 3 punten ook eer, ego en meer van dat soort zaken op het spel staan. Verliezen van Feyenoord voelt een stuk meer vervelender dan verliezen van PSV. PSV is maar 1 van de clubjes, alleen wel 1 die voor de prijzen speelt toevallig. Verder vind ik het een sneue identiteitsloze club met treurige boeren, boeren, eindhovuuuuh brullende supporters.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar laat me raden, van Bommel vind je weer wel tof en leuk

Wat dat huilende gele mannetje daar achter je zin doet ontgaat me een beetje maar succes ermee. Wat Van Bommel betreft. Dat is een gemene voetballer die zeker wel eens een schop verkoopt maar geen benenbreker. Maar als hij het ooit doet en zo reageert als De Jong ben ik zo klaar met hem. Overigens heeft Van Bommel het tegenwoordig weer een stuk minder dan een jaar of twee geleden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

v Bommel is ook een benenbreker hoor. Zonder blikken of blozen. Selectief geheugen heb je.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het gaat toch om zijn voetbalkwaliteiten? Als Torres een vrouw verkracht, dan wil ik nog dat ze in de basis staan.

Dat mag jij vinden daar denk ik toch significant anders over.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Naomi Watts schreef:

v Bommel is ook een benenbreker hoor. Zonder blikken of blozen. Selectief geheugen heb je.

Zeg het maar welk been?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nog niet maar genoeg spelers die bij hem met de schrik vrij kwamen. Principe lijkt me hetzelfde.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Verliezen van Feyenoord voelt een stuk meer vervelender dan verliezen van PSV. PSV is maar 1 van de clubjes, alleen wel 1 die voor de prijzen speelt toevallig. Verder vind ik het een sneue identiteitsloze club met treurige boeren, boeren, eindhovuuuuh brullende supporters.

Je kan het anders maar moeilijk laten om denigrerend te spreken over 'maar 1 van de clubjes.' Volgens mij zit er meer oud zeer, overigens volledig begrijpelijk, dan je wilt toegeven.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nog niet maar genoeg spelers die bij hem met de schrik vrij kwamen. Principe lijkt me hetzelfde.

Ja nogmaals ik zie hem vaak onnodige of geniepige overtredingen maken maar zoals gisteren zie ik er niet veel. Bovendien erger ik me zoals ik al meerdere malen zei nog bijna meer aan zijn reactie achteraf.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik vind die verheerlijking van middelmatige spelers/keepers die je erop nahoudt als DE voetbalkenner van mm vaak erg doorslaan bij je A&L1.

We zijn het dan ook nooit eens, dus de waarheid laten we maar in het midden liggen. Alles wat maar bij Ajax voetbalt of heeft gevoetbald en in het Nederlands elftal speelt zie je door een roze bril.

De Jong en Engelaar waren gewoon verschrikkelijk om te zien. De zwakke plek op het EK toen. Mathijsen en Heitinga vind ik prima om neer te zetten. Van Bommel mag van mij ook blijven. Die is ook fel, maar leert langzamerhand wel wat slimmer te zijn qua hardheid en overtredingen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviemafketel schreef:

Die is ook fel, maar leert langzamerhand wel wat slimmer te zijn qua hardheid en overtredingen.

Die pakt nooit domme rode kaarten inderdaad .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Naomi Watts schreef:

Die pakt nooit domme rode kaarten inderdaad .

voorheen beduidend meer dan tegenwoordig.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En hoeveel heeft de Jong er dan?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik google net laatste rode kaart van Bommel en zie alleen 2008 staan.

Misschien lees ik er overheen dan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als dat zijn laatste is dan zit ik er naast. Ik dacht dat het nog niet zo lang geleden was. Maar dan nog mijn vraag: wanneer scoorde de Jong dan een domme rode kaart.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Wat dat huilende gele mannetje daar achter je zin doet ontgaat me een beetje maar succes ermee. Wat Van Bommel betreft. Dat is een gemene voetballer die zeker wel eens een schop verkoopt maar geen benenbreker. Maar als hij het ooit doet en zo reageert als De Jong ben ik zo klaar met hem. Overigens heeft Van Bommel het tegenwoordig weer een stuk minder dan een jaar of twee geleden.

Haha grapjas. Van Bommel is een heel smerige speler. Qua gedrag met provocaties als met hele zware tackles. Zijn geluk is dat hij nog niemands been per ongeluk ermee brak. Maar hij is puur als speler denk ik gemener dan de Jong.

Maargoed, na je verklaring weet ik hoe je in elkaar steekt. Selectief geheugen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Je kan het anders maar moeilijk laten om denigrerend te spreken over 'maar 1 van de clubjes.' Volgens mij zit er meer oud zeer, overigens volledig begrijpelijk, dan je wilt toegeven.

Ik zei toch al dat ik PSV een sneue prutclub vind. En dat is puur op de club PSV gericht. Ik ben jaloers op jullie prijzen de laatste 10 jaar, maar ik zal nooit jaloers raken op jullie club. Er is maar 1 club die bij Ajax in de buurt komt hoe het wordt beleefd, wat de uitstraling is en met de grootsheid en dat is Feyenoord.

Maar die lachen we sportief weer uit

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het is niet eens altijd dat hij overal een rode kaart voor krijgt, maar de FIFA zal ongetwijfeld de scheidsrechters instrueren dat er hard opgetreden moet worden tegen gestrekte benen, tackels van achter. Scheidsrechters staan hier op het hoogste podium met miljoenen kijkers en zullen zo min mogelijk door de vingers zien.

En op het WK komt de Jong bijna alleen maar spelers tegen die beter zijn dan hem. Ik vrees echt dat de gele kaarten waar hij nu vaak mee wegkomt dan zeker meteen rood zullen zijn. En dan is het gewoon weg toernooi.

Van Marwijk gaf het zelf ook al aan. hier

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Maar die lachen we sportief weer uit

Wacht maar in de finale .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviemafketel schreef:

En op het WK komt de Jong bijna alleen maar spelers tegen die beter zijn dan hem.

Dan onderschat je de capaciteiten van de Jong ook. Speelt in de competitie ook tegen de beste ter wereld. En houdt zich, op zijn zachtst gezegd, prima staande.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik vind die verheerlijking van middelmatige spelers/keepers die je erop nahoudt als DE voetbalkenner van mm vaak erg doorslaan bij je A&L1.

We zijn het dan ook nooit eens, dus de waarheid laten we maar in het midden liggen. Alles wat maar bij Ajax voetbalt of heeft gevoetbald en in het Nederlands elftal speelt zie je door een roze bril.

Ik heb mezelf nooit de voetbalkenner genoemd hoor. Dat doe jij schijnbaar.

En er zijn genoeg Ajacieden waar ik niks in zie. Ook in Oranje. Alleen zijn de (oud) Ajacieden van nu in Oranje gewoon allemaal uitstekend.

En ik vind genoeg Ajacieden van nu kut. Net of ik blij ben met spelers als Ogararu, Kennedy en Wielaert.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Drenthe bijvoorbeeld speelt bij Madrid ook tegen de beste ter wereld, maar daarom is het nog niet meteen een goede speler die een ploeg mee de strijd intrekt.

De Jong is doorsnee en hangt er misschien net tegenaan. Er spelen zoveel spelers bij topclubs die niet perse goed genoeg zijn om voor hun land uit te komen.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

PSVers maken dit er zelf maar van omdat Ajax Ajax is. Lekker makkelijk, zon drogreden. Niemand in Nederland heeft wat met PSV. Leuk dat jullie het goed doen (voor jullie dan) maar verder draait alle rivaliteit om ploegen als Ajax, Feyenoord, Twente, Utrecht...PSV is sportief een concurrent, meer niet.

how kom je aan deze wijsheid?

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Naomi Watts schreef:

Bijna geen enkele supportersgroep mag Ajax

Vitesse. .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.