menu

Overig / Televisie / Glee

zoeken in:
Die persoon die dacht dat ze mee ging spelen in 5x14 was niet de scriptschrijfster maar iemand die de sneak peeks filmt.

Deze bron bevestigt Naya's vertrek en hebben in het verleden zo goed als altijd al juist geweest:

"In our batch of little spoilers for “New Directions” part 2 of the 100th episode celebration, we reported that Santana gives Brittany a plane ticket to New York City. I double checked with my source, who is familiar with the script. As far as they know, Santana was not written off the show in that episode. Nor was there an explanation for an extended absence, as the spoiler based in Brazil is claiming. HOWEVER, when my source saw the script, the episode had not yet wrapped. The script could have been re-written on the fly as the crew was shooting.

My source is telling me that Naya does NOT plan to come back for Season 6, and that scripts have already begun to be written without her in them. It’s her decision not to return. I’m assuming it means that she won’t be a series regular next season. But, like Dianna Agron, Harry Shum Jr. Heather Morris and Amber Riley who are no longer regulars, I would not be surprised if she returns, at least occasionally."

@AHWA: ik kon het niet beter zeggen, reeksen die hun personages iets leren en hen dan diezelfde fout niet meer laten begaan zijn onrealistisch. Iedereen maakt fouten en leert dan dat het niet kan maar doet die fout later nog eens.

Aflevering van gisteren was verbazend goed.

Idd. Ik herkende zowaar een beetje van de oude Glee magic er in terug. Vooral de performance van "I Still Haven't Found What I'm Looking For" was erg mooi. Kreeg toch wel kippevel toen Sam op het laatst de drum stokken van Finn omhoog hield .

Mooie aflevering deze week. Alleen was de muziekkeuze niet spetterend. Gelukkig was het gevoel van 'ik kijk écht naar Glee' terug. De personages hebben allemaal problemen met het einde van het schooljaar, iets wat erg realistisch overkomt. De dialogen over Finn waren ontroerend. En het einde was gewoon breath-taking. Goede episode.

AHWA
Jammer dat Glee alleen nog maar om de liedjes draait. Verhaallijnen stellen week na week zo teleur, zeker in Lima. Marley krijgt een miniplotlijntje, maar hebben we de afgelopen weken maar zelden gezien. Ook Sams miniplotlijntje komt weer even uit het niets, en zal straks ook weer verdwijnen. Ik hoop dat de 100e ep de verhaallijn zal hebben dat de oude garde terugkomt om de Glee-club te redden. Dan lijkt het me nog wel wat. Ook de nationals episode voelt weer als afgeraffeld, al waren de liedjes best oke. Leuke rol ook van Skylar Astin, al was hij leuker in Pitch Perfect.

Film Pegasus (moderator)
Ik ben de reeks opnieuw aan het bekijken en daarin valt op dat vooral seizoen 2 en half seizoen 3 enorm sterk zijn. Niet alleen heb je de ervaring van de oude ploeg die al wat langer meedraait, maar ook de combinatie van grote drama-verhaallijnen (tienerzwangerschap, zelfmoord, outing, pesterijen, overlijden, hartaanval, ...) en daarnaast de kleine gelukkige momenten van tieners die zoeken wat ze juiste willen en vooral werken om sectionals/regionals/nationals te winnen. Die mix is wat zoek in de latere seizoenen. De oude garde zit in NY of is verdwenen, de nieuwelingen zijn vooral blauwdrukken geworden. De verhaallijnen zijn ook te chaotisch geworden en er is veel minder aangrijpende drama. Zowel in de school als in NY. Afleveringen als het afscheid van Finn (wat helaas het gevolg is van overlijden Cory) en de zogezegde shoot-out in de school waren uitzonderingen. En bij de liedjes mis ik de mix tussen oud en nieuw met pop, rock en Broadway.

Ik kan me wel voorstellen dat het wegvallen van Finn een tegenslag is voor de reeks. En het is ook zoeken hoe het nu verder moet met zoveel personages op twee locaties. Tijd om met de groffe borstel er door te gaan en één richting te kiezen. De geruchten gaan ook dat ze vooral gaan focussen op NY en sommige personage van de school die nog overschieten (denk aan Artie, Tina of Sam) op één of andere manier ook naar daar komen.

Zolang Santana nog maar een tijdje mee draait.

AHWA
In 511 werd nog maar een bevestigd hoe groot het gemis van Monteith is, ja. Eigenlijk wil ik de serie ook weer eens opnieuw kijken of de eerste 3 seizoenen nog steeds standhouden.

Goeie 100ste aflevering gisteren, fantastisch om iedereen terug te zien!

Agron

Die "Toxic" uitvoering...

AHWA
Uiteraard viel de ep een beetje tegen, behalve de terugkeer van de beeldschone Dianna Agron. Nog steeds verreweg het mooiste wat ooit in Glee te zien is geweest. Terugkeer van Palthrow beetje tegenvallend, maar Chenoweth is altijd leuk, en grappig verwijzinkje naar Wicked. Nu maar hopen dat er nog meer van Wicked in Glee komt, of dat Chenoweth en Menzel nog een keer samen te zien zijn. One can only hope.

Sinds tijden weer echt enthousiast over Glee, want ik kan niet zeggen dat ik ook maar enigzins geïnteresseerd ben in de "newbies". Het afgelopen seizoen was voor mij dan ook dodelijk onïnteressant. De 100ste en 101ste afleveringen voelden echter weer helemaal als vanouds. Hier en daar een traantje weggepinkt, en ineens herinnerde ik me weer waarom ik zo verliefd ben op deze show. En dit heeft alles te maken met "the originals" en my beloved Brittana!

Finale is op 13 mei dus 2 aflevering minder dit seizoen. Voorspelt niets goed voor seizoen 6...

Er spelen wel veel factors mee. Glee loopt, mede door Cory's overlijden, qua productie een hoop achterstand op. Dit kan de reden zijn voor de vroege stop voor Season 5.

Nu is er ook bekend dat veel shows van Fox verkort worden naar een 13 episode seizoen, plus veel basketbal en baseball evenementen gaan niet meer op Fox uitgezonden worden (waarom er altijd een hiatus was in Oktober/November). Dit kan positief zijn voor Glee aangezien dat 1 van de weinige shows is waar nog niks bekend is gemaakt over het aantal episodes.

En er gaan zelfs geruchten dat "episodes 21 en 22" wel opgenomen worden, vanwege een rondslingerend production schedule maar pas uitgezonden gaan worden tijdens Seizoen 6.

Het kan nog alle kanten op. Seizoen 6 kan een 13 episode, 15 episode, 20 episode, 22 episode of 24 episode Seizoen worden. Persoonlijk hoop ik op het laatste natuurlijk. Had me er vooraf op ingesteld 132 Glee episodes te mogen ontvangen dus ik wil niet uiteindelijk achterblijven met 119 episodes. De show begint nu net weer zijn spice terug te krijgen (al ben ik denk ik wel 1 van de weinigen die de nieuwe characters zal gaan missen. Ik vond de acteurs erg sympathiek en heel erg toegankelijk.)

We zullen meer weten op 13 Mei als FOX hun jaarlijkse persconferentie gaat houden.

De nieuwe episode was fantastisch. Vond die van vorige week erg tegenvallen. Die van deze week maakte dat goed. Helaas is "Total Eclipse of the Heart" last minute uit de episode gehaald, wat zonde is want het bleek deels om de sophomores te draaien die sinds 5x09 eigenlijk niets meer te doen hebben gehad. Hun scene aan het einde van de episode vond ik toch erg mooi.

Leuk dat ik als Quick shipper eindelijk bediend wordt. Leuk duet samen. Holly Holiday's "Party All the Time" was ook heerlijk. Leuke setting. Ironisch ook nu dat nieuws over Gwyneth bekend is . Het laatste kwartier van de episode kon je me wegdragen. Daar gingen wel een paar tissues doorheen. Een mooie video voor Will en dan die instart van Don't Stop Believin'. Ik had mijn twijfels over een 5e (!!) uitvoering maar het nummer paste zo perfect in de context.

Volgende week de eerste episode volledig New York. Ben benieuwd. Zonder Santana maar met Mercedes.

Erg mooie 100ste en 101ste aflevering!

Erg leuk om eindelijk de volledige gang terug samen te zien en alle beste liedjes opnieuw te doen. De hoogtepunten waren Valerie, Happy en natuurlijk Don't Stop Believin'. Het gevoel van Glee kwam weer naar boven. Ook leuke gastrollen voor Gwyneth Paltrow en Kristin Chenoweth (!!!). De enkele verwijzingen naar Wicked zijn gewoon geniaal. Hoewel iedereen terug samen is, mis ik toch wel Jayma Mays in deze aflevering. Ook komt nu naar boven hoeveel ik Cory mis in de serie. De newbies hebben het de laatste tijd veel minder voor het zeggen, en dit is veel beter. Ik moet ze niet.

De serie is terug goed geworden is ook terug de moeite waard om te kijken. Verder is het ook quasi bevestigd dat de newbies/lima, in een capactiteit die nog onbekend is, zullen voorkomen in seizoen 6.

AHWA
5.13 was ook weer goed, alleen het komt allemaal zo dicht bij de werkelijkheid nu. En wat mis ik Finn.
Mooi om Don't Stop Believin' weer eens te horen, maar geen enkele versie komt in de buurt van die allereerste. Mooi duet ook tussen Puck en Quinn, die we nu zeker weer moeten gaan missen, maar wat heb ik genoten van de prachtige verschijning van Agron deze twee eps. Ik hoop zo dat we voor de serie voorbij is, Idina Menzel en Beth nog eens terugzien.

AHWA
5.14 was op zich best goed. Iets te veel Blaine-angst, en iets te hak op de takkerig weer, maar prima liedjes en Adam Lambert blijft me verbazen.

Vond 5x14 zeer goed, inderdaad wel veel Blaine angst maar stoorde me niet. Ik vond het einde van dat verhaal goed geschreven en best wel realistisch, samenwonen is altijd afwachten.

Spijtig dat Adam nu te druk bezig is met concerten om nog voor Glee te filmen, ik mag Elliot wel.

Rachel was hilarisch deze episode, vooral met die taxi en haar verhaal over die dakloze man.

AHWA
Jammer dat je ook niets meer van Demi Lovato hoort in Glee.

Ligt meer aan het drukke schema van Demi Lovato zelf. Heeft amper tijd nu ze op tournee is.

Ik had verwacht deze episode al te horen dat Santana haar gedumpt had maar die opmerking bleek niet te komen. Zal echter sws wel gebeurd zijn nu Santana al enkele maanden samen op reis is met Brittany, maar Elliot gaf wel aan dat de band nog bestond dus de deur staat nog open voor een terugkeer (voor beide), al lijkt het erop dat dat dan volgend seizoen wordt aangezien we deze keer 2 episodes minder krijgen

Genre schreef:

Rachel was hilarisch deze episode, vooral met die taxi en haar verhaal over die dakloze man.

Rachel kon eindelijk een keer de grappige diva ipv de irritante diva spelen. Blaine rond commanderen. Anderen laten sjouwen. En: TAXIII, TAXIIIIIII, HEEEY!!! was natuurlijk prachtig.

After 100 episodes, Fox's Glee is showing its age.

The musical recently fell below 3 million viewers and a 1.0 rating in the key 18-to-49 demographic, matching its series low this week with a 0.9. It is among the lowest-rated series already renewed for the 2014-15 season, though the current batch of 22 episodes has been reduced to 20 as a result of a production hiatus at the start of the season. Fox might film the two cut episodes early to better promote what could be a supersized 24-episode sixth and final run.

Glee has trended down the past few seasons, but the slide during season five, its first since the July death of star Cory Monteith, has been more precipitous. The show jumps 54 percent to 6.5 million viewers and 63 percent in the demo to a 2.6 when factoring in DVR, but that's a far cry from season one's 11 million viewers and 4.9 rating. (Sans DVR, season five is averaging 4.2 million viewers and a 1.6.)

"Glee is still a great property to have on our air," says Fox COO Joe Earley, citing statistics that show it remains a top 10 comedy among teens and viewers with household incomes above $100,000. "There have been some scheduling challenges … but what we see is still an incredibly popular show with a lot of time-shifting."

With Fox moving to a year-round schedule, the network could experiment by airing Glee in unorthodox time slots. Adds co-creator Ian Brennan, "With DVR, in a lot of ways the night you air … doesn't matter."

'Glee' Trims Its Season Amid Ratings Woes - Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com

De kijkcijfers lopen idd helaas flink terug maar dat kan je de show niet kwalijk nemen. Wat verwacht je als je de show recht tegenover The Voice zet?

En qua DVR is Glee wel 1 van de shows met de meeste stijgingen. Ben benieuwd of Seizoen 6 idd een upgraded 24 episode seizoen gaat worden. Hoop van wel

Het helpt ook niet dat 1 van de populaire personages en ships afgelopen zijn (Finn en Finchel).

Film Pegasus (moderator)
Ik heb de hele reeks nog eens opnieuw gekeken en ben nu aangekomen aan seizoen 5. En eigen vielen de latere afleveringen nog best wel mee. De serie heeft vooral te maken met 3 grote problemen.

Door het wegvallen van Cory Monteith waren de makers wel verplicht om hun originele plannen te wijzigen. En ik denk dat andere onvoorziene omstandigheden (denk aan de zwangerschap van Heather Morris) de makers telkens hebben doen laten sleutelen aan de reeks. Dat geeft weinig structuur en weerhoudt de reeks om langere verhalen uit te diepen.

Te veel personages, waardoor ze minder uitgediept kunnen worden en sommige ervan dus enkel karikaturen worden en zelfs als copy's overkomen. Maar op zich zijn personages als Kitty, Ryder, Jake of Marley best wel leuk. De originele ploeg heeft gewoon een sterke voorsprong. En als je die ook nog eens aan bod wil laten, hebben de nieuwkomers half zoveel tijd om hen in te halen.

En het verrassingselement is weg. Glee was weer eens iets nieuw in tv-land. Maar de series die met hun 5e seizoen nog even sterk zijn als hun 1e zijn op één hand te tellen.

En toch... De verhuis naar NY zal de reeks goed doen. Enkele personages schrappen, focussen op één locatie en door de setting in NY ook weer ruimte voor nieuwe verhaallijnen. Die zullen anders zijn dan op de school en anders doet altijd fans afhaken. Maar de reeks heeft voldoende potentie en sterke acteurs (en crew) om het boeiend te houden. Met figuren als Kurt, Artie, Rachel en Santana heb je alvast een sterk team. Zet er nog enkele leuke bekende figuren bij (Blaine, Kitty, Sam, Mercedes) en je kan met een kleiner team nog mooie dingen doen.

AHWA
Andere locatie, zelfde euvel. Alles moet weer in 1 aflevering afgerond worden.

Zoals? Rachel's keuze om NYADA te verlaten zal zich verder meeslepen. Samcedes werd vorige aflevering al opgestart en lijkt nu in deze aflevering "opgelost" te zijn maar hint op iets groters gezien de songs van Mercedes volgende aflevering (I Want to Know What Love Is en Let's Wait Awhile). Enkel Kurt's verhaal is iets van 1 episode maar dat was dan ook een zijplotje.

AHWA
Dat van Kurt vooral. Maar ook wel Samcedes. Alsof ze steeds door raad van één iemand meer even beslissen om te stoppen, en dan vijf minuten later toch weer niet, en dan volgende week vast weer wel, et cetera. Ik ben dan ook benieuwd waar ze met de verhaallijn van Rachel naartoe gaan.

Film Pegasus (moderator)
De muziekkeuze is alvast verbeterd. Opnieuw een mix van oude en nieuwere nummers uit diverse genres.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:56 uur

geplaatst: vandaag om 11:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.