menu

Overig / Televisie / Glee

zoeken in:
Als je zegt: tergende serie dan neem ik aan dat je de serie bekeken hebt

Goed zo, Sherlock..

want daar zeg ik niks over

Loui van Gaal: Ben ik nou degene die zo slim is, of ben jij zo dom?

Jij zegt ''je hoeft de serie niet te volgen'', daarmee ga je er gewoon vanuit dat ik het kijk en niet meer zou moeten kijken Bedankt voor de open deur. Als je iets anders bedoelt (kan best), zet het dan op de juiste manier er neer..
Ohnee, want ik ben het natuurlijk.

Ja, lekker relevant dat jij het bent Alsof ik iets met/tegen jou zou moeten hebben... heb wel iets beters te doen.

Als jij de bovenste zin nog niet snapt dan weet ik het echt niet meer hoor. Volgens mij snap jij je eigen uitspraken niet eens. Ik zeg alleen dat mensen de serie niet hoeven te volgen als ze er iets tegen hebben, en wie zegt dat ik jou daarmee bedoel?
En die laatste zin gaat over: dat jij altijd van die rot opmerkingen maak als ik op iets reageer of als ik op jou meningen reageer. Hopelijk snap je het nu.
En misschien snap je ook niet dat andere mensen jou zinnen misschien anders begrijpen dan jij bedoeld. En dat jij je misschien een hoge dunk van je zelf hebt hoeft nog niet te betekenen dat ik dom ben en jij slim. Want dat zegt meer over jezelf dan over mij.

rot opmerkingen maak als ik op iets reageer of als ik op jou meningen reageer.

Remind me..

Misschien neem jij het allemaal wat te serieus, kan me echter niets van zoiets herinneren.
Volgens mij snap jij je eigen uitspraken niet eens.

.... Ik irriteer me aan mensen die deze liedjes zingen, de serie is niets voor mij. Oftewel: ik kijk het niet. Maak je nou een grapje of...

Lijkt me toch echt niets onduidelijk aan mijn woorden, sterker nog; het is slechts 1 zin waarin alles straight forward staat beschreven..

En btw, heb niets tegen jou hoor. Als je iets persoonlijk opvat is dat niet zo bedoelt, misschien is het wat fel (overtuigend.. ) maar niets anders.

jeroentjuhhhhh schreef:
(quote)

Totdat mensen zulke liedjes in de lift gaan zingen Het begrip 'awkward' krijgt een nieuwe dimensie mee. Zit in een klas met veelal vrouwen, dus de stront raakt al snel de ventilator..

I feel your pain . Dan wordt het al gauw erg vervelend ja.

Rianneke zingt ook graag mee ?

Als jij je meteen aangesproken voelt, dan is dat niet mijn probleem. Ja, ik neem het serieus. Dat jij het niet doet, dan hebben deze berichten van jou weinig zin. En het ging me er niet om dat jij de serie nu nog kijkt, het ging mij erom dat jij de serie bekeken hebt en er nu nog een probleem van maakt dat het tergend is. Maar ik stop er nu mee, want anders krijg ik weer berichten van jou, dat ik TE DOM ben!

Dit ligt op de stapel om samen eens op te pikken maar staat voorlopig nog op de to do stapel. Ik heb er nog geen last van . In mijn middelbare school tijd zaten een paar meiden in mijn klas die het done vonden om Abba liedjes te zingen .

jeroentjuhhhhh schreef:
Rianneke zingt ook graag mee ?

Kan toevallig heel erg goed zingen hoor. En het lijkt me trouwens een geweldige serie. Zit nog steeds te wachten tot mijn vriend de box een keer binnen heeft

en er nu nog een probleem van maakt dat het tergend is.

Want alleen lof is hier toegestaan natuurlijk, beetje vreemd..

dat ik TE DOM ben!

Als dat niet duidelijk genoeg een grap was, zal ik voortaan 20x '' '' erachter zetten.. c'monn,
Rianneke_Dan schreef:
(quote)

Kan toevallig heel erg goed zingen hoor.

Maakt de liedjes helaas niet veel beter .

En we zijn weer begonnen! En hoe: met afstand de beste episode tot nu toe. Hoe verpak je cheerleading, football, muziek, drama en comedy tot één geheel? Juist ja: op deze manier, en ook nog eens een Michael Jackson-waardige tribute!

Ik kijk al héél lang uit naar deze aflevering en hun versie van Thriller, vanavond kijken!
En binnen een paar dagen is er alweer een nieuwe

Na een ermee gestopt te zijn na 4 afleveringen, blijkt 2BE de reeks toch terug weer een kans te geven. Ben benieuwd hoelang ze het nu trekken... Je zou het in ieder geval voor minder via de alternatieve wegen gaan zoeken.

Ik ben nu begonnen met seizoen 2, maar ik vind seizoen 2 een stuk minder dan seizoen 1. Het lijkt wel of het allemaal te bedacht gaat worden. Ook vind het vriendje van Kurt een glibber en die blonde met die enorme muil vind ik ook geen aanwinst. Jammer...

Na veel aandringen heb ik toch besloten om Glee eens een kans te geven. Ik heb naar aanleiding van de vervelende stukjes op tv al vanaf het eerste moment een hekel er aan terwijl ik nog nooit een aflevering heb gezien. Beetje kortzichtig,dus ik ga maar eens kijken en zien of het echt zo verschrikkelijk is.

Film Pegasus (moderator)
Ik heb de serie nog niet gezien, maar als ik de playlist zie van de reeks ben ik wel blij dat jongeren op die manier kennis maken met namen als The Beatles, Aretha Franklin, Neil Diamond, Louis Prima, The Doors, The Rolling Stones, AC/DC, Kiss, Queen, James Brown en nog tal van artiesten.

Ik heb het geprobeerd,maar al snel kwam ik er achter dat het echt niets voor mij is, ik vind het zelfs voor tieners soms nog te flauw en te kinderlijk. Nee, dan maar niet kijken, anders zit ik me alleen maar te ergeren.

Tot hoever heb je gekeken? Want in het begin had ik last van hetzelfde. De serie lijkt nog zoekende in wat het nou eigenlijk wil. Tot het mijn hart helemaal veroverde en de verslaving begon. De flauwheid van Glee houdt al snel op en aangrijpende episodes volgen al snel waarbij drama niet geschuwd wordt, ipv dat de komedie voorop komt. Dan begin het te lopen en dan zie je dat de serie op z'n best is. De karakters komen er beter uit, de situaties en de songs ook. Zometeen Episode 19 van Seizoen 2 kijken, een gehele Fleetwood Mac aflevering. Ik ben alvast verkocht.

Heb net de eerste aflevering gekeken en ik vond het erg leuk! Boeiende en herkenbare personages, een vlot tempo, geweldige gezongen liedjes en een heerlijk high school sfeertje. Ja ik kan hier wel wat mee, vanavond snel verder kijken

Rianneke_Dan schreef:
Heb net de eerste aflevering gekeken en ik vond het erg leuk! Boeiende en herkenbare personages, een vlot tempo, geweldige gezongen liedjes en een heerlijk high school sfeertje. Ja ik kan hier wel wat mee, vanavond snel verder kijken

Leuk!! Ik wist dat je het wel leuk zou vinden Seizoen 2 is nu net afgelopen en ik mis het nu al..

Kan ik me voorstellen Ik heb nu drie afleveringen gekeken en het is echt verslavend haha, ik wil alleen maar verder kijken. Deze serie heeft mij dus echt gepakt, en ik kan niet wachten om de rest te zien. Ik zal wel zo door de twee seizoenen heen zijn

Hahahah en het word alleen maar leuker! Veel plezier

Ben inmiddels al halverwege seizoen 2 En ik ben ontzettend verslaafd. Vind het één van de beste en leukste series ooit. Glee heeft gewoon alles, het is leuk, speels, origineel er zit genoeg humor in maar ook drama. Geweldige uiteenlopende personages waar je echt een band mee krijgt en de muziek verdiend gewoon een staande ovatie!

Ook erg fijn dat de serie thema's heeft zoals discriminatie, pesterijen op school en met de verschillende personages geven ze iedereen een kans, vind het erg prettig om eens een serie te zien waar niet alleen maar mooie en magere mensen in te zien zijn.

In het begin moest ik even wennen aan de oppervlakkigheid van de serie, maar dat veranderde gelukkig al erg snel. Er kwamen verschillende verhaallijnen in en niet alleen maar komische en luchtige, nee er zitten ook genoeg emotionele scene's in. Ik heb meerdere keren gehuild, vooral in combinatie met de liedjes die er dan gespeeld / gezongen werden raakte dit me vaak diep in mijn hart.

Het leuke van Glee is ook dat ieder personages zijn eigen charmes heeft en daarom allemaal leuk zijn om naar te kijken. Ik heb niet een personage die ik niks aan vind. Natuurlijk vind je de één leuker dan de ander maar toch zijn ze allemaal even boeiend, zelfs Brittany

Favoriet zijn toch wel Will, Emma, Kurt en Puck. Met Will en Puck natuurlijk als hotties Finn en Rachel vind ik ook leuk, al speelt Rachel soms aardig op mijn zenuwen met haar opmerkingen en acties haha, maar dat hoort wel bij haar personage. Ik vind Burt trouwens ook een geweldige man in de serie, die momenten tussen hem en Kurt zijn zo mooi en aandoenlijk. Quinn heeft zo haar momenten, zo ook Santana en Brittany. De aflevering van Britney vs Brittany vond ik trouwens hilarisch Leuk ook dat John Stamos een rolletje heeft, want hij blijft leuk om naar te kijken, en hij kan nog goed zingen ook!

Sue vind ik met vlagen erg irritant maar dat hoort en dus speelt ze haar personage wel goed. Dat eeuwige gevecht tussen haar en Will is leuk, maar moet niet te lang duren. Toch laat ze ook wel zien dat ze wel gevoel heeft met name door haar scene's met Jean en ook met de situatie tussen Kurt en Dave Karofsky.

Bijrollen zijn ook geweldig, erg genoten van Gwyneth Paltrow, Britney Spears, John Stamos, Josh Groban, Olivia Newton John en de andere die ik nu even vergeten ben.

Om het verder even kort samen te vaten. Glee is een geweldige serie, misschien niet in de enorme diepgang maar wel als het gaat om originaliteit, liedjes en personages. Ik kan niet wachten om verder te kijken, want het is gewoon 100% zeker, ik ben een echte Gleek and proud of it

Ik heb hier trouwens zo bij zitten huilen, en nog

Amen!

Één van de favoriete momenten van de serie voor mij is de uitvoering van "Bohemian Rhapsody" (je moet t maar kunnen!) gemixt met scénes van Quinn's bevallng erdoorheen. Heel erg sterk stukje tv. Dat liet echt een geweldige indruk achter. Die hele aflevering overigens. Die Journey medley kwam met zoveel emotie eruit, omdat het best eens hun laatste optreden kon zijn.

Ik zal binnenkort ook wel eens kijken of ik wat kan reviewen want ik ben ook een échte Gleek. Ik kan de serie wel geniaal noemen. Want hier en daar merk je wel dat het scenario iets strakker kon zijn maar dat vergeef je ze zo snel omdat er zoveel liefde in dit programma zit waardoor zelfs een inhoudelijk mindere scene een puur genot is!

Na wat meegekeken te hebben met mijn vriendin is mijn interesse aangewakkerd en heb ik gelijk maar een beginnetje gemaakt.

Wat vooral opvalt is de zelfbewustheid van Glee. Neemt zich op narratief vlak helemaal niet serieus, en zelfde geldt voor haar personages. Tuurlijk probeert het ook wat degelijk wat te vertellen maar dit gebeurt altijd tongue in cheek. De moralistische toon was mijn grote angst maar dit is verre van het geval.

De personages zijn dan ook wel behoorlijk over the top, er wordt vrolijk gespeeld met stereotypering en samen met de zelfbewustheid maakt het er buiten de muziek om een luchtige maar kwalitatieve serie van. Ik vind Sylvester op afstand het leukste personage, echt heerlijk vertolkt door Lynch. Ook mede om wat ik bij mijn vriendin al gezien had al is de presence van het personage al hilarisch natuurlijk. Ik kan niet wachten op de de tirades die volgen gaan.

Qua muziek ook dik in orde. Niet voor zieltjes die al gaan kronkelen bij de term mainstream muziek. Ik hoor dan gelukkig niet bij die groep mensen. De reimaginations zijn erg fijn en de cast staat muzikaal zijn mannetje. Michele is enorm aangenaam om naar te luisteren maar mijn muziekhart gaat toch sneller kloppen door Riley. Ook mijn grootste motivatie dit te gaan zien. Precies mijn soort vocaliste. Hoog bereik, enorme power, magistrale controle en heb op live footage ook gezien dat haar timing subliem is. Amber Riley is a goddess, nothing more to it. Die versie van Gold Digger in Showmance . Op narratief vlak is de show nog zoekend naar zijn identiteit, al maakt het op dat vlak al flinke stappen. Benieuwd hoe de serie is als zij haar identiteit te pakken heeft.

Wat ik gehoopt wat Glee niet was is het niet geworden en van wat ik verwacht had overtreft het met gemak.

Britse soldaten coveren Glee.

Bij ons is de televisieserie Glee geen geweldig succes, maar in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië loopt iedereen er zot van. Enkele Britse soldaten in Afghanistan namen zelfs een eigen versie van 'Don't stop believing' op. (adb/hln.be)

Ligt het aan mij of zingt Rachel meestal de solo's?

Dat is niet zo gek. Rachel's persoonlike verhaal treed meer naar de voorgrond en heeft een sterke stem die verschillende stijlen aankan. Daarom wordt ze vaak gezien als de 'lead zangeres' van de groep. Vandaar de vele solo's.

Iemand als Mercedes kan misschien nog wel beter zingen maar kan maar één stijl aan. Daar ligt het probleem. Daarom is het ook niet zo vreemd dat er op Rachel gefocused wordt.

In seizoen 3 schijnt het overigens te veranderen. Ook met de komst van twee nieuwe karakters afkomstig van de reality show: "The Glee Project" waar twaalf mensen wekelijks streden om een nieuwe rol in Glee. Daar zijn nu dus twee winnaars uit voortgekomen:

(afbeelding)

Samuel Larsen (links) en Damian McGinty (rechts).

Whaaaaaaaaaaahahahaha, dat filmpje van die soldaten!! Geweldig!

Het verbaasd mij dat mensen de serie "Glee" nogal serieus nemen. Dat moet je nu net niet doen. Het is volledig over de top en zo is de serie ook bedoeld! Het is een beetje "foute" serie, net als de vorige serie van Murphy: Nip/Tuck. Als je de serie zo bekijkt is het echt een waanzinnige serie! Dus mensen: niet al te serieus nemen deze geweldige serie!!

Ik heb gesproken.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:31 uur

geplaatst: vandaag om 01:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.