menu

Overig / Televisie / Glee

zoeken in:
Ik ben absoluut geeen liefhebber van de High School Musical films en was dan ook erg bevooroordeeld voordat ik hieraan begon. The CW heeft zowat het hele high-school genre praktisch uigehold en uitgetrapt en het musical idee stond me ook al niet aan.

Enige reden dat me overhaalde was Ryan Murphy, het brein achter Nip/Tuck en films als Running With Scissors.

Maar wat had ik het mis, dit is voor mij na drie afleveringen nu al de beste, nieuwe tv-serie van het jaar. Erg leuke karakters die realistisch overkomen en niet regelrecht uit Teen Vogue gestapt zijn, lekker cynisch tussendoor (Jane Lynch is weer goed op drijf) en zelfs de gezongen nummers kunnen me bekoren.

Als je iets nieuws wilt volgen dit tv-seizoen kan ik dit van harte aanbevelen.

(afbeelding)

Ben ik het volledig mee eens. Nieuw, verfrissend, grappig, herkenbaar, dramatisch en veel muziek, ik ben er nu al verslaafd aan!
En net als jij heb ik een bloedhekel aan de High School musical films dus laat dat niemand tegenhouden, dit is héél anders.

AHWA
Misschien moet ik het ook maar eens gaan kijken dan. Ik heb geen hekel aan high school musical namelijk.

AHWA
Eerste aflevering half gezien. hetboeide me niet heel erg. Misschien dat ik het ooit nog een kans geef maar nu gaan andere series voor.

Vermakelijke serie , leuke cast.

Echt realistisch vind ik het niet , maargoed het is verfrissend en feel good.

AHWA
Glee is een beetje gaan groeien. Jane Lynch is uiteraard geweldig, en ik heb een zwak voor Jayma Mays, maar Glee moet het toch vooral van de liedjes hebben. Het verhaal is leuk en af en toe lekker scherp, maar bij de liedjes wordt Glee pas echt goed. Het lijkt ook wel alsof je elke aflevering maar het verhaal vooruit schreeuwt naar de volgende opvoering.

Grootste minpunt? Stephen Tobolowsky. Zelden leuk.

kijken er nog mensen dit ik volg het nog steeds het blijft wel leuk vin ik .. de strijd tussen mr Shoe en Ms. Sylvester is geniaal.

TOch wel leuke serie en dat had ik niet verwacht.
Erg vrolijk, maar vaak ook erg quirky en scherp, wat er voor zorgt dat het nergens TE zoet wordt.

Alweer genomineerd voor Emmy's destijds en dat is dan weer overdreven.
Voor een serie die zo focust op muziek is de dubbing/lip syncing en post production wel erg slecht vaak. Het klinkt alsof de nummers zijn opgenomen in de studio van Britney Spears, met veel layers en pitches, terwijl die gasten wel vrolijk staan rond te huppelen en er dus ook volledig naast playbacken. Beetje jammer, want de meesten kunnen echt goed zingen.
Verder is ook niet elke verhaallijn en elk karakter even interessant. Laat ze op Glee concentreren en op de mensen die daarom heen.
lopen, Will's vrouw is alleen maar irritant bijvoorbeeld.

Buiten dat, is het gewoon eeh hele vrolijke serie, waar ik toch wel graag naar kijk. Topkwaliteit is het echter niet.

Wie volgt er nog series in NL. dan loop je standaard lichtjaren achter op de rest van de wereld.

laundromat
Volg jij de rest van de wereld, volg ik mijn eigen weg (:

GEWELIDGE Serie eerste seizoen is afgelopen...
ik vindt de rol van Chris Colfer (Homo, Niet dat het uit maakt) echt hilarisch en leuk typerend.. hij is zelf heel openlijk homo en hoe hij Beyoncé na doet in een van de afleveringen.. geweldig..
Rachel is ook zo'n leuk over de top typerend personage.. leuk leuk leuk..

het is een keer wat anders. en ik moet je zeggen ik was ZZOOO sceptisch over het conscept maar ik heb me laten verrassen en al na de Pilot ben ik on afgebroken blijven kijken..

ik vindt eigenlijk de hele cast wel leuk.. en om nou te zeggen dat ze het van de liedjes moeten hebben? vindt ik niet.. het hele verhaal doet er toe niet alleen de nummer. ookal zijn die altijd wel toppertje

laundromat
Nog een paar week (:

Ik vraag me af of Glee ook naar Belgie komt, ik heb ze allemaal al gezien maar het wordt hoog tijd dat m'n landgenoten de serie ook ns ontdekken

Geweldige serie! Ik heb alle afleveringen in 4 dagen gezien, ik kan niet wachten op het nieuwe seizoen.
Supercast die echt goed acteert, en de muziek is top! Ik zat me soms enorm te ergeren aan zaken in de verhaallijn die maar door bleven spelen en steeds herkauwd werden, maar de positieve punten van de serie weegt er zeker tegenop!

Don Dijk
Inland Rabbit schreef:
Wie volgt er nog series in NL. dan loop je standaard lichtjaren achter op de rest van de wereld.

laundromat
2 night via de tv (ja TELEVISIE) opnemen en daarna checken (:

AHWA
Ik ben afgehaakt in het eerste seizoen. De liedjes zijn wel leuk, maar eromheen is het gewoon niet boeiend genoeg. Lynch is hilarisch, maar de rest schiet te kort. Op de backburner dan maar.

Niet zo eens, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Rachel is een heerlijke over the top drama-queen en gelukkig op t lachwekkende af. Die blonde cheerleader Brittany werd ook steeds beter met dr opmerkingen. Om het af te toppen is er dan nog de schattig neurotische Emma.
Zo is er voor elk character wel wat, al ben ik geen fan van Finn en Puck, gewoon niet zulke boeiende karakters en te normaal in vergelijking met de rest.

Ik vond het wel leuk!

AHWA
De eerste aflevering is wel top dankzij de cover van Journey.

laundromat
I ♥ glee!

laundromat
I'm a gleek

Vreselijke zoetsappige serie met geniale dialogen. En zijn de verhaallijnen zowat iedere keer hetzelfde. Worden goede liedjes afgewisseld met van die braakneiging liedjes. Cliches stapelen zich enorm op. Etc. etc.

Heb nu 16 afleveringen gezien en het is zeker geen straf om naar te kijken.

laundromat schreef:
I'm a gleek

I'm a Gleek too Geniale serie!!!

laundromat
Linn schreef:
(quote)

I'm a Gleek too Geniale serie!!!

Ik zie nu alleen maar voorstukjes waarin op een slijmerige manier gezongen wordt. Is het een musical-achtige serie of zo waar boodschappen elkaar worden toegezongen ipv dat er ook nog eens normaal wordt gepraat?

laundromat
Onee het is niet dat het gesprokene gezongen worden (Als in film Sweeney Todd bijv.). Slijmerig = overdreven Amerikaans? Is leuk vind ik, maja ik ben dan ook een Gleek hè. Ik zeg kijken!

Glee is echt een super serie en je moet het ook helemaal niet zo serieus opnemen. Ik moet regelmatig echt lachen om de domheid van sommige personages zoals : Rachel, Finn en Brittany. En er komen ook echt leuke liedjes voorbij.
Vooral de aflevering 'Grilled Cheesus' van seizoen 2 is echt grappig! Kortom: Glee maakt mij altijd vrolijk

moviemafketel schreef:
Ik zie nu alleen maar voorstukjes waarin op een slijmerige manier gezongen wordt. Is het een musical-achtige serie of zo waar boodschappen elkaar worden toegezongen ipv dat er ook nog eens normaal wordt gepraat?
Het is heel Amerikaans ja maar het zingen is altijd wel verantwoord, ze zingen niet zomaar de dialogen. Elke aflevering heeft een aantal muzikale nummers of stukjes en voor de rest wordt er gewoon gepraat hoor.
En de serie valt in Amerika onder de noemer Comedy, om maar te zeggen dat je het allemaal niet te serieus moet opvatten. Luchtige serie, verstand op nul en je gewoon laten meegaan

Gast
geplaatst: vandaag om 03:09 uur

geplaatst: vandaag om 03:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.