menu

Overig / Televisie / Sons of Anarchy

zoeken in:
S2 klaar.. Mja wat zal ik er eens van zeggen. Vond S1 leuker eerlijk gezegd. Het einde van dit seizoen is vrij bezopen. Verder stoor ik me aan het constant switchen tussen allianties. Ook niet zo interessant is dat gehamer op 'No one touches Charming'. En Jax v. Clay trek ik ook niet zo goed.

En wat is er met die ene agent gebeurd nadat ze een pak coke in iemands van hadden gelegd, en vervolgens werd hij neergeknald. Heb ik iets gemist? Of is dat een loose end?

Na S1 wilde ik gelijk door met S2, maar nu gaat SOA weer even in de ijskast.

Aangezien de laatste aflevering van het seizoen over een paar dagen alweer wordt uitgezonden, vond ik het tijd om weer even een paar afleveringen te kijken, zodat ik de laatste aflevering op dezelfde dag nog kan zien. Net aflevering 11 nog gezien en wat een geweldige aflevering! Dat van Clay had ik niet verwacht, ik had verwacht dat ze dat zouden bewaren voor de laatste aflevering. Niet dus... Het leek wel een beetje op de Sopranos door zo'n actie en dat is altijd goed. Ze geven gas en dat mocht ook wel weer. Eerdaags de 12de even kijken en dan de seizoensfinale. Kan amper wachten!

super serie!! erg verslavend( charlie hunnam is ook heerlijk om naar te kijken) net seizoen 6 afgekeken(afl 13) en nu maar weer wachten tot sept 2014 voor het laatste seizoen....balen!!

Weer 'n jaar wachten nu, maar wat een mega (2-uur durende) finale zeg, ben er nog stil van.

Weet iemand waar de hele reeks (t/m S6) te bestellen is, als die al uit is? Hoeft niet met ondertitels

laundromat
Lekkere pilot! Kijken of het beklijft.

Edit: ben nu al bij ep5. Topserie! Het beklijft zeker.

PAS OP SPOILERS!

Wat een verschrikkelijke serie zeg, cast is leuk, acteerwerk redelijk (gezien het schrijfwerk)
maar het verhaal....... lang geleden dat ik zulke bagger (sorry maar dat is het) heb gezien.
het verhaal draait gewoon continu, seizoen na seizoen op niets uit en is gewoon ronduit frustrerend voor de kijker!
Elke keer word er een seizoen lang iets opgebouwd qua verhaal en dan aan het einde afgeraffeld of gewoon te niet gedaan zoals bijv. met Ethan Zobelle.

de scenes met een leuk muziekje en probleemgezichten van Jackson ben ik ook best beu aan het worden, volgens mij kan Jackson beter aansluiten bij een of andere Emo-flower-power beweging dan bij een criminele-biker-bende vol psychopaten!
De hele character Jackson is gewoon vreemde en rare rol binnen S.O.A schijnbaar verwrongen door emotie's en het verhaal van zijn vader die een andere visie had over de club, ondertussen rooft, plundert, moord, en heeft sex met alles wat los en vast zit en dan weer niet en deelt hij zijn vaders visie?!?!?! erg vaag allemaal.

al met al ben ik nu halverwege het Ierland verhaal waar Jacks volgens mij op het punt staat Abel achter te laten bij de adoptie ouders, Abel waar de club zijn fictieve bloed voor voor gegeven heeft samen de chapter in ierland, Tara voor aan de kant gegooid is en bedrogen, de prospect zijn leven heeft gegeven etc etc etc.... gaat dat werkelijk gebeuren dan ga ik op zoek na een serie die zijn kijkers niet als hersendode zombie's beschouwd en daadwerkelijk wel een draadje aan vast te knopen is.

AHWA
Lea Michele gaat een gastrol spelen in S7.

Ongelooflijk. Wát een volkomen beroerde serie is dit.

Ik heb deze serie op aanraden van iemand gekeken.

Dit is echt de meest saaie en stompzinnige serie ooit. Goede tijden slechte tijden met tatoeages en motoren, en een mislukte brad pitt en peggy bundy in de hoofdrol. Ik zit iedere keer te wachten tot ze ooooh Aaaaal roept.

Grote manco is echter dat er niks gebeurt. Waar breaking bad opbouwend en spannend was, heeft deze serie geen idee waar ze naartoe gaat. Het is een hoop drama met wat oninteressante en rommelige zij-plotjes. Er zit geen idee achter.

Ook neemt de serie zichzelf veel en veel te serieus. Bijna geen humor, alleen maar stoer kijken en one-liners naar mekaar uitbraken.

Nog één tip, als je deze serie besluit te kijken, schakel je hersenen en het logisch nadenken uit.

Zesde seizoen dan eindelijk gezien. Zeker wat wtf momentjes gehad maar of dat positief is? Niet echt. Plot en personages worden eigenlijk steeds ongeloofwaardiger en veel twists voelen iets te geforceerd aan. Het wordt tijd dat de stekker eruit gaat. Het vermaakt maar de stommiteiten maken het toch een wat dommere serie dan dat het eerst was. Wat er met Jax als personage gebeurd is, slecht schrijfwerk. Maar goed, daar buiten kijkt het wel lekker weg en verrast de serie wel maar goed? Neuh.

Mooie serie, maar [spoilerJax is een asshole! Heroïne in zijn afgekickte ex spuiten, wat een hondse daad. Toch wel een manco van de serie. Een hoofdpersoon waar ik me constant aan erger en welke de baas der hypocrieten is.

Mijn eerste post in dit topic zie ik. Enfin, vorig jaar in september via Netflix de eerste vijf seizoenen gekeken en sindsdien gewacht tot ze seizoen zes erop zouden zetten, maar aangezien dat nog wel even gaat duren, heb ik het maar via de bekende weg binnengehaald. Ik ben er redelijk op tijd bij voordat seizoen zeven begint.

Op zich is 'Sons of Anarchy' een prima serie gevuld met de nodige drama, actie en plotwendingen om spanning te creëren. De verscheidene personages zijn interessant en worden goed ontwikkeld, met een degelijke backstory. Om vooral het sterke gebruik van de soundtrack niet te vergeten die het geheel naar een hoger plan tilt.

Helaas is er in de laatste twee seizoenen wel een neerwaartse spiraal te zien; het wordt alsmaar ongeloofwaardiger en personages worden lukraak gedood. Het voelt op een bepaalde manier te geforceerd aan. Desondanks blijf ik fan van SAMCRO. Overigens zie ik qua ontwikkelingen hier en daar wel wat gelijkenissen met 'The Shield', maar aangezien Kurt Sutter daar ook aan heeft meegewerkt, lijkt het me enigszins logisch.

Nu dus nog maar een paar weken wachten op seizoen zeven. Ik ben benieuwd wat ze in petto voor ons hebben.

Wat een onbevredigend eind van seizoen 6. Ongelooflijk. Jax
die eindelijk verantwoordelijkheid neemt, maar dat wordt weer genadeloos om zeep geholpen door die evil bitch van een moeder van hem.
Niet te verkroppen gewoon. Of ik uitkijk naar seizoen 7? Als diePeggy Bundy dan niet snel aan haar eind komt , dan haak ik af.

Geweldige nieuwe afleveringen!!

Lang met seizoen 6 gewacht, om zo in de lijn met seizoen 7 direct door te kunnen. Maar als je eenmaal begint ga je (te) snel door, dus moet nu alsnog even wachten voor ik 7 in een keer kan zien

En tsja, het fanboy alert is weer van toepassing, maar ik kan geen genoeg van de serie krijgen. Dat de makers nog nooit zóveel ballen toonden is bewonderenswaardig. Seizoen 6 gaat in alles een stapje verder. Geweld en gore, totale chaos in het plot, en ook het plotseling omleggen van karakters die al jaren in de serie zitten (ik zie hier overeenkomsten met GoT) . Respect! Qua realisme moet de serie misschien wat inleveren, al heeft daar nooit de focus van Sons of Anarchy gelegen natuurlijk.

Kijk ontzettend uit naar het laatste seizoen, wat ook echt het laatste is hopelijk, want het is een keer genoeg natuurlijk. De cliffhanger is weer ijzersterk, zoals altijd eigenlijk. Benieuwd hoe ze dit weer aan elkaar gaan knopen..

Dat was het einde dan. Ik kijk met gemengde gevoelens terug op het laatste seizoen, omdat het op één domme leugen is gebaseerd die veel te lang in stand wordt gehouden. Het resulteert zich in een hoop onzinnige keuzes, wat zich weer reflecteert in de finale.

Met name de laatste scène - die je eigenlijk wel ziet aankomen - is erg beschamend; Jax die inrijdt op Vic Mackey. Volgens mij heeft Kurt Sutter gewoonweg iets te veel hooi op zijn vork genomen, waardoor het personage van Jax niet veel meer voorstelt. Alleen Jimmy Smits als Nero kon ik op het laatst nog echt waarderen.

Ach ja, uiteindelijk is deze serie best leuk geweest, maar het schrijfwerk kan vele malen beter. Overigens snap ik de verwijzingen naar Hamlet wel.

Tja... De finale vond ik een zware tegenvaller.
Zelfs de finale van Dexter was niet zo misplaatst als de SoA finale.
Jammer dat een van de beste series die ik ken zo ten onder moet gaan.

PS. linxde1 weet jij het verschil tussen een spoiler en een quote?!?

Thorak schreef:
Tja... De finale vond ik een zware tegenvaller.
Zelfs de finale van Dexter was niet zo misplaatst als de SoA finale.
Jammer dat een van de beste series die ik ken zo ten onder moet gaan.

PS. linxde1 weet jij het verschil tussen een spoiler en een quote?!?

Nou, vertel. Nee, sorry ik vergis me wel eens.
BTW, wat jij en Shinobi vertellen over het laatste seizoen was ik al bang voor. Daarom ben ik nog steeds niet aan seizoen 7 begonnen. Klinkt gek, maar ik durf het bijna niet. Bang voor kromme tenen.

Topserie, jammer genoeg stoppen ze dermee. Ik heb de laatste afl gezien, dat viel nog mee toch?

Ook voor mij is SoA ten einde gekomen. Het laatste seizoen is toegegeven wel één van de minste. Teveel alliantie geswitch, teveel twists waardoor het uiteindelijk niet de emotionele impact heeft die het zou moeten hebben. Uiteindelijk toch in zn geheel een zeer vermakelijke serie met sterke momenten en helaas zo nu en dan ook zwakkeren. Desalniettemin het kijken waard. Ik kan helaas niet zeggen dat ik het bijzonder erg ga missen. Goodbye SoA.

Zo...het was een hele kluif, maar de laatste aflevering zit erop.
Soa begon veelbelovend, maar werd na verloop van tijd steeds minder geloofwaardig.
De reacties teruglezend moet ik Niko bellic zeker gelijk geven.

Ik vond het zonde om de reeks af te breken, dus gaf ik elk seizoen maar weer een kans.
Maar ik ben blij dat het voorbij is.

Gisteren de pilot (eindelijk) gekeken, na veel goede verhalen te hebben gehoord. Het bevalt best goed, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Geef het nog even drie a vier afleveringen om er meer in te komen.

GTST voor bikers noem ik het tegenwoordig.

Gaaf, gaaf! Seizoen 6 nu op Netflix, genieten!

7 jaar geleden begon deze serie en nooit echt iets over gehoord of gelezen. Een maand geleden er toch maar aan begonnen en inmiddels seizoen 1 helemaal gekeken. Goede serie wel, maar het viel me op dat ik tijdens het kijken regelmatig een beetje zat te praten met m'n vriendin en er vervolgens in de serie tussendoor ineens iets heel belangrijks wordt gezegd wat dan weer grote gevolgen heeft en dat ik dan later dacht wat gebeurd er nou ineens allemaal!? En dat gebeurde best vaak!

En soms begrijp ik die gasten ook niet zo goed. Als voorbeeld wordt in seizoen 1 Opie door die ATF bitch ingezet om zogenaamd als verrader te fungeren zonder dat Opie dit weet. Er worden zenders geplaatst in zijn auto en telefoon, dit wordt ontdekt door iemand van de Sons of Anarchy (Tig Trager) en vervolgens moet Opie dood, want hij is een verrader! Natuurlijk was er wel aanleiding voor dat Opie eventueel een verrader zou kunnen zijn, maar komt het bij Clay dan niet in hem op dat de ATF er misschien achter zit? Want Clay zegt wel 20x we houden zoveel van Opie en dit en dat, maar vervolgens laat hij hem net zo makkelijk omleggen zonder er rekening mee te houden dat ATF er achter kan zitten! Clay is absoluut niet dom, maar vervolgens wordt Donna (vanwege de aanname dat Opie een verrader is geworden) dus per ongeluk doodgeschoten door die Trager. Ik zie het als een wel heel makkelijk excuus (van de schrijvers) om even wat choquerends te laten gebeuren.

En wat ik ook raar vond.. Ook aan het eind van seizoen 1, is dat Gemma tegen Clay zegt: Jacks weet van Donna, waarom ze dood is en blabla, want dat staat geschreven in die tekst van z'n vader, wat zijn vader 20 jaar geleden had opgechreven ofzo? En ze kwam er dus ineens achter dat Jacks dat al die tijd zat te lezen... Nou, dit zal wel aan mij liggen dan, maar ik snap daar dus helemaal niets van!!

Ik vind Sons heel goed,hard,hilarisch ook soms met die droge opmerkingen af en toe,
maar voor mij waren vier of misschien vijf seizoenen wel genoeg geweest. Het werd een beetje veel van hetzelfde.
De constante deals,de herhalende :als jij dit doet,doe ik dat...jammer hoor!

Wat me toch wel opvalt als ik kijk naar onderstaande reacties, is dat ze niet geheel positief zijn. Terwijl ik het een ijzer sterke serie vind. Ik ben verre van een seriekijker, maar vanaf 2 maanden terug begonnen aan SoA en helemaal in meegetrokken. Zojuist laatste aflevering gezien.

En ja, seizoen 7 is minder en werd op een begeven moment voorspellend en eentonig, maar meeslepend bleef het wel. Voor de rest zie ik hieronder dat "geloofwaardigheid" een punt van kritiek is, maar dan vraag ik me ook af wat voor een beeld je bij een serie hebt. Tuurlijk ligt het er dik op, want er moet elke aflevering iets gebeuren wat de doelgroep van de serie bevalt (moord, sex en bedrog).

Overigens vond ik de muziek keuze en personages uitstekend.

De serie zou van mij zeker 5 sterren krijgen.

RonMathijs schreef:
Wat me toch wel opvalt als ik kijk naar onderstaande reacties, is dat ze niet geheel positief zijn. Terwijl ik het een ijzer sterke serie vind. Ik ben verre van een seriekijker, maar vanaf 2 maanden terug begonnen aan SoA en helemaal in meegetrokken. Zojuist laatste aflevering gezien.

En ja, seizoen 7 is minder en werd op een begeven moment voorspellend en eentonig, maar meeslepend bleef het wel. Voor de rest zie ik hieronder dat "geloofwaardigheid" een punt van kritiek is, maar dan vraag ik me ook af wat voor een beeld je bij een serie hebt. Tuurlijk ligt het er dik op, want er moet elke aflevering iets gebeuren wat de doelgroep van de serie bevalt (moord, sex en bedrog).

Overigens vond ik de muziek keuze en personages uitstekend.

De serie zou van mij zeker 5 sterren krijgen.

ik ben het hier helemaal mee eens, geweldige serie, moet echt afkicken ervan.

Matige serie die soms meer op een soap leek. Het had allemaal erg weinig om handen en het bestond vooral uit erg moeilijk kijkende mannen die zwaarmoedig spraken over the club. Wat ook niet meehielp was het bij tijd en wijlen tenenkrommend slechte acteerwerk. De moeder die wanhopig probeerde zeer gewichtig over te komen (tot in den treurnis herhaalt) en sprak over "protecting the secrets of the club". Nee, in plaats van er in mee gaan moest ik er vooral meewarig om lachen. Seizoen 1 heb ik afgekeken, maar veel verder ga ik niet komen vrees ik.

Ik moet nu nog 3 episodes van Seizoen 6. Ik vind de serie echt steeds spannender en beter worden. Ik merk dat heel veel officiele reviews gehakt maken van seizoen 6. Maar ik vind het een goed seizoen omdat de onderlinge relaties op het moment tot het kookpunt komen.....

Ben benieuwd naar de laatste 3 episodes van S6 en natuurlijk S7!

Ik snap écht de minder positieve reacties over deze serie niet, ik vind de serie geweldig en ook niet onbelangrijk: er komt een écht en bevredigend einde aan de serie.
Als je SOA vergelijkt met bijv. iets als The Sopranos, dan stijgt SOA ver en ver boven The Sopranos uit.
SOA is een serie waar je helemaal in wordt meegezogen. GTST gehalte? Tja, welke serie heeft dat niet...…….., noem eens een paar series waar geen GTST gehalte in zit?

Advies? Kijken deze serie!

aflevering 8 van seizoen 1 ben ik: wat een goedkope serie is dit , zeer slap en snel in elkaar gezette serie zonder enige lijn, er is er niet 1 die kan acteren , het is net of je naar een soap zit te kijken. als ik dit 6 seizoenen moet volhouden dan wordt het een hele lange zit, zit soms wel een week tussen voor ik weer een aflevering kijk,dat zegt ook wel genoeg. een serie die mij niet kan bekoren tot nu toe. een serie die niet teveel mocht kosten dat is al vrij snel duidelijk. kijk het nog heel even aan maar om nou te zeggen ik kijk uit naar seizoen 2 pff nee!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:43 uur

geplaatst: vandaag om 15:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.