menu

Overig / Televisie / De Nieuwe Uri Geller

zoeken in:
Het irritante met dit soort programma's is, is dat ik het gevoel heb dat alles, maar dan ook echt alles nep is. Dat kijkt toch niet echt lekker weg, bij alles wat er gebeurt heb ik het idee van 'natuurlijk, het zal allemaal wel...'

Raffael77
ROOSKY schreef:
Het irritante met dit soort programma's is, is dat ik het gevoel heb dat alles, maar dan ook echt alles nep is. Dat kijkt toch niet echt lekker weg, bij alles wat er gebeurt heb ik het idee van 'natuurlijk, het zal allemaal wel...'

Dat is het ook maar dat maakt het nog irritanter.

Let maar eens op hoe gemaakt die Uri zelf doet.

Vincent is weer door. HIj was ook heel goed deze episode!
Zijn gedaanteverandering was echt geweldig.

The Mask is ook door...
Aan de ene kant is dit zo goed als de beste mentalist, maar ik wil ook wel dat ie verliest zodat ie eindelijk toont wie hij is....

Ik wou nog even zeggen dat ik het onterecht vond dat Jochem niet door is... Hij had een leuke act.

Lui (crew)
Ik stap over een half uurtje in de auto richting studio 24, ik heb me er de hele week al op verheugd

Don Dijk
Don Dijk schreef:

Overigens ken ik die kale gosert (die vader van dat meisje?) van een jaar geleden ofzo, toen had hij een of andere act in een kraampje op het Noorderzon-festival in het park in Groningen.

''De man die kan ademen door zijn ogen''
Hij ging dan in een bak vol water liggen en ja hoor, de bubbels kwamen uit zn ogen. Wicked.

Zoals jullie inmiddels allemaal konden zien in de laatste aflevering toen, niet de vader maar het meisje door haar ogen ging ademen.

rose
Wie was de mask?

rose
LUI? Wie is dat?

Lui schreef:
Ik stap over een half uurtje in de auto richting studio 24, ik heb me er de hele week al op verheugd

http://www.moviemeter.nl/user/72716

De juiste vraag is denk ik. En Lui hoe was het?

rose
Erwinner schreef:
(quote)
Tjonge...

rose schreef:
Wie was de mask?

Hayashi was de persoon die ons voor de gek heeft gehouden al had ik wel zo'n vermoeden dat hij het was... Maar ik vond The Mask zowieso het beste. Lekker Patty de mond dicht plakken met 2 stukken tape .

Lui (crew)
Het was helemaal geweldig, echt waar! Ik heb me helemaal uitgeleefd (telkens Vincent geroepen/geschreeuwd, keihard). Iedereen keek telkens om en voor mij zat een groepje pubers die verliefd leken te zijn op Yelle, waarmee ik het op een gegeven moment ook bijna aan de stok kreeg, echt veel Vincent fans waren er niet. Ik had aan het eind van de avond dus ook geen stem meer, heb namelijk al een week ziek thuis gezeten met keelpijn. Ook ben ik nog met Uri op de foto geweest en heb ik zijn handtekening.

We kwamen twee en een half uur van te voren al aan, toen stond er alleen nog een groepje erg fanatieke fans van het duo Yelle en Ghani. Ook het duo 'De Genetische Zielsverwanten ' Wilfried en Angelique kwam bij de ingang van studio 24 staan, maar kwamen er al snel achter dat ze naar een andere ingang moesten (ze waren trouwens ook erg chagrijnig en lachen konden ze niet).

Om 8 uur gingen de deuren naar de studio open. Eerst kregen we nog te horen hoe we moesten klappen en juichen (ja, echt waar). Degene die het hardst klapte kreeg een SBS6 tas met allemaal spullen cadeau. Net als degene die in de pauze het hardste los ging. In de pauze moest namelijk iedereen dansen en helemaal los gaan en ook degene kreeg een tas (dit heb ik natuurlijk allemaal gefilmd, het leek echt gekkenwerk). Links vooraan in de studio stond een mannetje in de lucht te zwaaien als het publiek moest klappen. Ook kwam Uri in de pauze het publiek in en boog hij een lepel van iemand. Het mooiste moment was toch wel dat iedereen Uri's naam riep, waarop Uri keihard rondschreeuwe; I love you all! (met zn armen de lucht in)

Het is erg jammer dat je in de studio veel minder ziet dan thuis, je ziet het namelijk alleen van afstand. Achter onze rij zat een camera rails, waar af en toe een cameraman overheen reed. Later ging het niet helemaal goed en kreeg ik met volle vaart de camera tegen m'n kop aan. Bovenin de studio hangen echt ontelbaar veel lichten en er hangen stoeltjes waar personeel in zit die het licht doen.

Toen het afgelopen was kreeg iedereen nog de kans een handtekening van Uri en Hayashi te vragen en met hen op de foto te gaan. De andere mentalisten stonden allemaal op het podium en toen The Mask zichzelf ging ontmaskeren stroomde de persfotografen ook binnen. Misschien iets te enthousiast, want een van hen viel keihard voorover, waarop Uri naar hem toe stormde om de man toch even overeind te helpen.

Als je daar in de studio zit voel je toch een soort spanning en bovendien is het heel erg leuk om eens mee te maken, het is ook erg gezellig, een bepaalde sfeer hangt er zeker. Toen de show eenmaal begonnen was, mocht je de zaal niet meer uit tot het afgelopen was, ook niet om naar de wc te gaan.

Dat The Mask Hayashi was hadden mijn familie en ik al wel aan zien komen, maar toch blijft het heel erg spannend, vooral als iedereen in de studio gaat staan en geen woord zegt. Toen de hele show afgelopen was en de camera's ook niet meer draaide ben ik het podium opgeslopen (ja ik moest echt even weten hoe het daar nou is), het was echter niet van lange duur; ik voelde een hand op m' n schouder en een zeer aardige vrouw vertelde dat ik er meteen weer vanaf mocht.

Rond een uur of half 1 gingen we de studio uit. Toen we op de parkeerplaats kwamen zagen we de 'ambulance broeders' de spullen die ze op de brancard hadden liggen gewoon in hun Ford Focus laden en de brancard ging weer terug de studio in.

Het was in 1 woord; GEWELDIG.

Lui schreef:
Achter onze rij zat een camera rails, waar af en toe een cameraman overheen reed. Later ging het niet helemaal goed en kreeg ik met volle vaart de camera tegen m'n kop aan.

Het was in 1 woord; GEWELDIG.

Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad. Ik ben blij dat ik niet gekeken heb.

Wat een ontzettende teleurstelling dat die Yelle heeft gewonnen, met die gekke vader van der.
The Mask had het gewoon moeten zijn...

Yelle had niet moeten winnen...
Ik vond vincents 2e act echt zo mooi! kapot gelachen xD
Ontmaskering was ook fantastish.

Don Dijk
Tuurlijk had Yelle moeten winnen. Die Chinees zat er vorig jaar al in en Vincent heeft mij in slaap laten vallen met zijn 2 nietszeggende actjes.

Zoals al eerder vermeld hier... Iedereen komt uit op de foto van Hans Klok. Bij gebrek aan inspiratie gewoon weer een andere variant die al eens geweest is.
Waar ik eerst nog twijfelde over de echtheid, is nu volledig weg.
Alleen Vincent was leuk, de rest sloeg ik over.

Don Dijk
Klopt Erwinner, het is een eeuwenoude truc die die Chinees gebruikte op het laatst.

Het wordt tijd dat Pasterk dit soort shows gaat verbieden en ik hoop nog meer dat hij de Telegraafzender Wakker Nederland tegenhoudt want dan krijgen we zulke pulp-tv ook op de publieke zender. Bah!

Hannibal schreef:
Het wordt tijd dat Pasterk dit soort shows gaat verbieden en ik hoop nog meer dat hij de Telegraafzender Wakker Nederland tegenhoudt want dan krijgen we zulke pulp-tv ook op de publieke zender. Bah!

Dat is meer een kwestie van smaak. De zap-knop ligt in jou handen.
Publiek voor de gek houden, daar is dit programma wel in geslaagd.

Klopt, maar ik voel me er toch tot aangetrokken zodat ik mijn walging erover kan uiten.

Wat ik erg vind is dat ze de kijker gewoon oplichten. Niet alleen met het zogenaamde mentalistengedoe, maar ook financieel door smsen te laten sturen die geen enkele invloed hebben op de uitslag.

Ik heb gister een klein stukje gezien, alleen die ontmaskering, en ik kan me niet voortstellen dat ze dit stukje spektakel niet al lang geleden voor de finale hebben geplant.

Ik roep dat thuis ook tegen diegene die er naar kijkt. Mja, dan krijg ik weer dat complot stempeltje toegewezen... (Jij zoekt achter alles complotten!)
Zolang je nog hier in gelooft, blijft het interessante TV. Gelukkig was Vincent hier nog enigszins spaakmakend met zijn optreden net zoals The Mask en eigenlijk ook Yelle met haar leeftijd.
Anders had dit showtje voor de 2e maal ook niet meer gewerkt denk ik.

Hannibal schreef:
Klopt, maar ik voel me er toch tot aangetrokken zodat ik mijn walging erover kan uiten.

Wat ik erg vind is dat ze de kijker gewoon oplichten. Niet alleen met het zogenaamde mentalistengedoe, maar ook financieel door smsen te laten sturen die geen enkele invloed hebben op de uitslag.

Ik heb gister een klein stukje gezien, alleen die ontmaskering, en ik kan me niet voortstellen dat ze dit stukje spektakel niet al lang geleden voor de finale hebben geplant.

En al die opmerkingen er ook bij:
"HEEEL NEDERLAND is in de ban van the mask" e.d.

robertus65
Nog geen seconde van gezien. IK LAAT ME NIET BELAZEREN!!!!

Kai
Zijn er uberhaupt mensen die hierin geloven dan?Je bent toch wel echt een idioot als je niet denkt dat werkelijk alles nep is, tot de uitslag aan toe. Na 1 minuut moet je dit programma toch wel door hebben, walgelijke tv inderdaad maar ik verspil er dan ook geen kijktijd aan.

Vond de finale enorm matig geproduceerd.

Er komt weer een 3e seizoen..

Zomaar uit de hoge hoed getoverd! Ach, dit soort quasi-magie blijft veel (non-skeptische) mensen boeien. Die Uri is een goede goochelaar, meer niet. Telekinese, parakrachten of hoe hij het ook noemt, is gewoonweg lachwekkend. Misschien dat ik een keertje er eens naar ga kijken, tot nu toe nog niet gedaan. Net als bij Char of Ogilvy, alles kapotrationaliseren.

Toenet bij Popstars (wat opzich zelf al belachelijk is) kwam The Joker langs, die in het 3e seizoen van De Nieuwe Uri Geller te zien zal zijn. Ik vond nu alles al zo geacteerd. Vooral van Patty

Gast
geplaatst: vandaag om 07:02 uur

geplaatst: vandaag om 07:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.