menu

Overig / Televisie / De Nieuwe Uri Geller

zoeken in:
niethie schreef:
Had hij dat bij Jensen een jaar of wat geleden ook al niet gedaan?

Misschien een verdrongen herrinering in dat geval.

Daar staat me wel iets van bij. Maar of het toen ook een huis was?

Wie de truc van dat meisje die zogenaamd zwaartekracht kan beïnvloeden na wil doen, hier wordt het uitgebreid uitgelegd:
YouTube - Anti Gravity Water REVEALED (Trickbusters)

(en ja, het is precies zo gedaan in de serie)

The Last
Afgelopen vrijdag was weer enorm grappig. Die Vincent gaat nog voor veel ophef zorgen.

De wekelijkse truc die Geller voor de tv doet was ook lachwekkend slecht. Zo voorspelbaar, en echt grappig hoe serieus hij en het publiek dan reageren.

Lui (crew)
Ik dacht aan het vrijheidsbeeld!

De act van Vincent was erg grappig, een zeer minimaal en makkelijk iets, maar het drama waar Patty voor zorgde was erg grappig (dat ze niet wilde prikken met de speld). Trouwens wel flauw dat ze zo'n groot stuk van zijn haren afknipte

Ik kijk hier normaal nooit naar maar ook ik had vrijdag (geheel toevallig) dat stukje gezien wat je hierboven beschrijft Lui. Ik wist dat er zo'n drukte werd gemaakt om die Vincent dude maar nu ik het zelf heb gezien moet ik toch wel extra benadrukken hoe belachelijk overdreven het wel niet was. Een truc is een truc en de manier waarop iedereen er op reageert. Als je het mij vraagt een schreeuw naar publiciteit.

En dan die Patty Brard die nog niet eens een onschuldig kusje op een kom water wil geven en antwoord ''De enigste die ik zoen is mijn man en die zit thuis'' er dan de hele tijd zo'n vies gezicht bij trekken alsof ze zelf zo netjes is. Voor de mensen die het niet weten zij was degene die een aantal jaren terug een klysma voor de tv liet uitvoeren.
Ik walg van dat wijf, hoop dan ook dat ze haar snel ontslaan bij SBS6 zodat ze nooit en te nimmer ergens aan de bak zal komen. Uri Gellar zelf is overgens geen haar beter, hij is zeker uitgekotst in zijn eigen lang dat hij helemaal hier naartoe komt. Bah...

Zo dat ben ik ook weer kwijt (voel me gelijk een heel stuk beter)

Mijn kinderen willen dit altijd zien en ik heb er geen problemen mee zolang ze weten dat het een goochelshow is. Dat ze in de show net doen alsof het iets bovennatuurlijks is vind ik wel kwalijk. Dat die truc met die fles water gewoon op youtube staat is natuurlijk lachwekkend! Wel een leuke truc overigens, bedankt voor de link matthijs. Hij is na een uurtje oefenen gelukt. Ik heb afgelopen weekend al een aantal goedgelovige kennissen een illusie armer gemaakt.

De sensatie rond "spraakmakende" kandidaten, Patty die niet meer mee wil werken en een Uri Geller die zogenaamd boos is en een glas water op de grond smijt is gewoon een truc van SBS6 en de meeste SBS kijkers zullen denken dat dit echt is. Die zullen de volgende dag in de supermarkt lopen bessen: "Ohh heb je ook gezien dat Uri zo boos werd?" en dat is precies waar SBS ons domme publiek wil hebben. Ik lach alleen maar om het belabberde acteertalent van Patty en haar gevolg.

Nee, dan vind ik het fatsoenlijker om Frans Bouwer bananasplit te laten presenteren. Die doet dat nog beroerder dan hij zingt, maar ik hoef me er tenminste niet aan te ergeren, omdat Fransje er zelf zo'n lol in heeft, en een giebelende Frans Bouwer is leuk om naar te kijken.

Knappe truc trouwens van Rob en Emiel. Ik denk dat ik wel weet hoe ze het doen, maar niet helemaal. Het heeft wel met de vraagstelling te maken. Als de één een biljet in zijn handen heeft en zegt: "De waarde alsjeblieft" dan is het 50 euro. Als hij vraagt: "Wat is de waarde?" dan is het 20 en als hij zegt: "Weet je wat de waarde is?" dan is het bijv. 10 euro. Zoiets moet het zijn. Wanneer hij een heel assortiment aan dingen opsomt dan heeft hij een blinddoek voor. Ik weet bijna zeker dat die blinddoek zo gemaakt is waardoor hij de antwoorden weet. (oortjes in de binddoek bevestigd ofzo)
Als hij het serienummer van een bankbiljet opnoemt is dat een biljet waarvan hij het nummer uit zijn hoofd heeft geleerd, en de ander weet hem zo in de camera te laten zien (half gevouwen) dat we niet zien dat het biljet, wat door de dame is afgegeven, erachter zit.

Don Dijk
Hannibal schreef:

Nee, dan vind ik het fatsoenlijker om Frans Bouwer bananasplit te laten presenteren. Die doet dat nog beroerder dan hij zingt, maar ik hoef me er tenminste niet aan te ergeren, omdat Fransje er zelf zo'n lol in heeft, en een giebelende Frans Bouwer is leuk om naar te kijken.

Nee, niet met je eens. Níks is namelijk erger dan dat. Een giechelende man van 40 jaar ofzo. Heb je hem gezien bij De Wereld Draait Door?? Genaaaant zeg! Het is zo'n klein kind, de man is echt niet goed. En dat giechelen, dat is óók een act op zn tijd hoor!

Misschien wel, maar hij werkt mij nog steeds op de lachspieren. Ik zag hem gister voorbijkomen tijdens het zappen, maar moest toch wel weer lachen om zijn stuiptrekkingen tijdens het presenteren en dat rare lachje van hem waarbij zijn bovengebit uit zijn mond lijkt te willen springen.

Kai
Don Dijk schreef:

Nee, niet met je eens. Níks is namelijk erger dan dat. Een giechelende man van 40 jaar ofzo. Heb je hem gezien bij De Wereld Draait Door?? Genaaaant zeg! Het is zo'n klein kind, de man is echt niet goed. En dat giechelen, dat is óók een act op zn tijd hoor!

Wat zou de wereld een vredelievende plek zijn, als iedereen een klein beetje Frans in zich had .

Don Dijk
Kai schreef:
(quote)

Wat zou de wereld een vredelievende plek zijn, als iedereen een klein beetje Frans in zich had .

Haha, ja das waar.

Hij is zó.. normaal. Hij is altijd zichzelf. Zó..bescheiden, zó..nuchter..zó lekker gewoon..zó..

Lui (crew)
Hannibal schreef:
Knappe truc trouwens van Rob en Emiel. Ik denk dat ik wel weet hoe ze het doen, maar niet helemaal. Het heeft wel met de vraagstelling te maken. Als de één een biljet in zijn handen heeft en zegt: "De waarde alsjeblieft" dan is het 50 euro. Als hij vraagt: "Wat is de waarde?" dan is het 20 en als hij zegt: "Weet je wat de waarde is?" dan is het bijv. 10 euro. Zoiets moet het zijn.

Vorig jaar toen ze zelf nog meededen als kandidaten deden ze precies dezelfde act. Wat je zegt klopt inderdaad, al denk ik niet dat er oortjes in de blinddoek zitten (omdat hij later met het serienummer de blinddoek af had!). Ik denk dat het pianodeuntje op de achtergrond er iets mee te maken heeft, er wordt namelijk iedere keer maar 1 noot gespeeld! Het blijft zeker een zeer vermakelijke act en bovendien is het erg goed ingestudeerd.

Bij de Duitse show (ook vorig jaar) was er ook een duo die deze act deed, precies op dezelfde manier.

Het deuntje was het niet. Heb ik op gelet.

Met die tekening had ik de eifeltoren getekend en mijn vriendin ook.
Precies het goede antwoord dus. Zeggen jullie het maar.

Lui (crew)
Ik durf te wedden dat bij zeker 70% van de mensen de eerste gedachte de Eifeltoren is geweest. Verder is het vrijheidsbeeld het enige wat ik nog kan verzinnen (en die had ik toevallig ook eerst in mijn gedachte) Hij vroeg ook om het na te tekenen, maar dat lukte mij niet, dus ben ik ook van gedachte veranderd naar de Eifeltoren.

edit: Ik heb inmiddels het filmpje nog een keer gezien en Uri zegt dat het een monument moet zijn in een Europees land, dus dan valt het Vrijheidsbeeld al af. Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik kan zo snel geen ander monument bedenken!

Don Dijk
Nee idd, haha.
Tuurlijk teken je een Eiffeltoren dan. Slappe truc.

Overigens ken ik die kale gosert (die vader van dat meisje?) van een jaar geleden ofzo, toen had hij een of andere act in een kraampje op het Noorderzon-festival in het park in Groningen.

''De man die kan ademen door zijn ogen''
Hij ging dan in een bak vol water liggen en ja hoor, de bubbels kwamen uit zn ogen. Wicked.

606
Ik geef helemaal niks om dat soort ge'hocus ge' spocus
dus schenk mijn aandacht er ook niet aan.

Lui schreef:
al denk ik niet dat er oortjes in de blinddoek zitten (omdat hij later met het serienummer de blinddoek af had!).

Omdat dat de enige truc was die hij zonder blinddoek kon doen omdat hij dat nummer uit zijn hoofd kent. Bovendien een goed moment om te laten zien dat hij geen ¨oortjes¨ heeft. (Maar de blinddoek wordt niet gecontroleerd)

Lui (crew)
Je hebt inderdaad gelijk! Daar had ik zo snel niet aan gedacht! Ik kan trouwens ook geen andere oplossing bedenken.

The Last
Rob en Emiel waren vorig jaar volgens mij de enige kandidaten die meteen als goochelaars uit te kast kwamen (of al waren)

Ik vind het ook een erg grappige duo, die trucs zijn idd erg gaaf.

Erwinner schreef:

Hij vroeg om een bekend monument in een hoofdstad in Europa. Eiffeltoren, dûh. En dan verrast zijn als anderen dat hebben. Als hij echt zijn 'krachten' wilde bewijzen, had hij een of ander vaag gebouw in Wenen of Lissabon ofzo moeten kiezen.

Ja, ik weet het.Een voor de hand liggend gevalletje.

Hannibal schreef:
Dat die truc met die fles water gewoon op youtube staat is natuurlijk lachwekkend! Wel een leuke truc overigens, bedankt voor de link matthijs. Hij is na een uurtje oefenen gelukt. Ik heb afgelopen weekend al een aantal goedgelovige kennissen een illusie armer gemaakt.

Graag gedaan.
YouTube - de nieuwe uri geller 2009 afl5 yelle & ghani xvid - youtube.com
Moet je eens naar 6:09 gaan, je ziet het stuk papier gewoon zitten

The Last
nu je 't zegt.... hahahaha hilarisch dit!

Bloedserieus bezig met die muziek en al, en dan zie je heel dom zo'n stuk papier zitten. Blijft een grappig programma.

geronimo
Erwinner schreef:

Ik kreeg helemaal niets door. En m'n vriend had "Amsterdam" opgeschreven...

Lui (crew)
6 Maart ga ik naar de show! Ik heb er nu al zin in!

Don Dijk
Veel plezier!

Afgelopen vrijdag weer flink moeten lachen, die gast die The Mask wilde ontmaskeren.. SBS weet wel hoe ze een rage als The Mask moeten uitbuiten zeg...

Lui (crew)
Bedankt, dat gaat zeker wel lukken!

En ja dat gedoe om The Mask is inderdaad erg overdreven, het is allemaal in scene gezet. Ik snap niet dat er mensen zijn die er nog in trappen!

Lui schreef:
Bedankt, dat gaat zeker wel lukken!

En ja dat gedoe om The Mask is inderdaad erg overdreven, het is allemaal in scene gezet. Ik snap niet dat er mensen zijn die er nog in trappen!

Hehe, waarom ga je er dan heen?

Lui (crew)
Omdat ik het een hele mooie show vind, het is voor mij ook altijd een soort hobby geweest. Ik moet het gewoon een keer van dichtbij ervaren! Ik ga er niet heen voor The Mask, maar ik kijk wel uit naar de ontmoeting met Vincent (als hij er 6 maart nog in zit!)

Oh, op die fiets.

Ik denk niet dat het Vincent gedoe in scéne is gezet.
Ik denk wel dat ze best weten wie The Mask is.
Volgens mij is dit ook nep, maar niks is zeker..... :

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=93Ct-9AIGWg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.