- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Het Gesprek
Het Gesprek

Japie Mol
-
- 354 berichten
- 1944 stemmen
Hallo,
Zijn er mensen die al kennisgemaakt hebben met de nieuwe tv zender het gesprek? Ik heb zojuist het interview gezien van schrijver Kluun met Harry Mulisch. Vond het om eerlijk te zien nou niet bepaald diepgravend. Het waren meet algemene vragen in de trant van "koopt u uw kleren zelf". Vond Mulisch overigens bepaald niet elitair overkomen. Je hebt bij deze persoon toch dat verwachtingspatroon. Viel me enorm mee.

kappeuter (crew films)
-
- 69465 berichten
- 5540 stemmen
Ik heb de zender ook al ingesteld. Heb er wel zin in.
Leefde Ischa nog maar.
Theodor Holman kan wel leuk interviewen.
Frequenties:

timbo_
-
- 13112 berichten
- 3647 stemmen
Kijk erg uit naar de zender. Gister even de opening gezien maar dat vond ik niet zo interessant. Vanaf vandaag zullen we het dan wel zien. Ik heb er in ieder geval wel vertrouwen in zitten een paar sterke interviewers tussen.

kappeuter (crew films)
-
- 69465 berichten
- 5540 stemmen
(praatprogramma’s blijven het hoofdbestanddeel van de zender)
bron:
Het Gesprek wordt ’echte zender’ (NRC Next)

Macmanus
-
- 13723 berichten
- 3581 stemmen
Waarom niet een radiozender beginnen? Snap niet zo goed waarom het op de televisie moet. Misschien hebben de bedenkers er ooit iets over gezegd.

kappeuter (crew films)
-
- 69465 berichten
- 5540 stemmen
Wat is je punt, dat die gesprekken net zo goed op de radio kunnen?
Heb je ook met talkshows. Ik luister soms naar Pauw en Witteman terwijl ik met iets anders bezig ben.

Alastor
-
- 2633 berichten
- 3018 stemmen
zal de zender vanaf maandag ook arthousefilms uitzenden en is het in onderhandeling met het Internationaal Documentaire Festival Amsterdam (IDFA) om documentaires te tonen.
Goed nieuws! Zal de programmering ook terug te vinden zijn in de MovieMeter tv-gids?

Macmanus
-
- 13723 berichten
- 3581 stemmen
Ja dat is me punt Als je toch wat anders doet dan kijken kan het net zo goed op de radio. Ik neem aan dat ze ook nog een soort reden hebben om op de tv te verschijnen. (behalve de docu's die ze nu gaan doen dan. Wat waarschijnlijk een wat laat besef is dat je toch wat moet laten zien om kijkers te trekken) Maar die zie ik niet, kijk het ook zelden. Beetje jammer want ik denk dat het namelijk op de radio een betere kans van slagen heeft.
[Edit] zag net dat een deel van me vorige tekst ervandoor was gegaan.

kappeuter (crew films)
-
- 69465 berichten
- 5540 stemmen
Goed nieuws! Zal de programmering ook terug te vinden zijn in de MovieMeter tv-gids?
Lijkt me een goed idee.

Goodfella_90
-
- 10393 berichten
- 2442 stemmen
Waaruit ik aanneem dat het dus geen betaalkanaal die een enkeling zien kan zal worden?

Alastor
-
- 2633 berichten
- 3018 stemmen
David Letterman, nieuwe programma's van 30 en 60 minuten, bekende en nieuwe gezichten. Vanaf 7 april komt Het Gesprek met een nieuwe programmering vanuit een nieuw decor.
Er verandert veel bij Het Gesprek. Nieuwe, dagelijkse programma's van 30 en 60 minuten in een nieuwe vormgeving die past bij de stap die we zetten op weg naar ons doel: de kwaliteitszender van Nederland worden. Nieuwe en bestaande programma's worden uitgezonden in een herkenbare, horizontale programmering voor door de week en een aangepaste programmering voor in het weekend.
Vanaf 7 april wordt ons nieuws dagelijks geduid in Dagbeeld met Ronald Olsthoorn en in Dagboek kijken we mee in de agenda van een gast die juist dan met iets belangrijks bezig is. We zenden de beste interviews uit van Ischa Meijer en bekijken dat programma met gasten in de studio. Er komen nieuwe programma's over boeken en film, diverse nieuwe gesprekken en interviews en op elke werkdag sluit een oude bekende de avond af: The Late Show van David Letterman, ondertiteld en enkele dagen na uitzending in de VS.
Volgens mij alleen via digitale tv toch?
Het Gesprek is vanaf 15 december 2007 in bijna heel Nederland dagelijks negen uur lang tussen 16.00 en 01.00 uur zonder decoder te zien op een kanaal dat gedeeld wordt met Euronews. Bovendien is het station vanaf januari in heel Nederland via bijna alle kabelnetten met een decoder 24 uur per dag te zien. In totaal kan dan ongeveer 75% van Nederland Het Gesprek via de kabel en satelliet ontvangen.

kappeuter (crew films)
-
- 69465 berichten
- 5540 stemmen
Nu op Het Gesprek: Final Cut.
Leuk filmprogramma waarin Jochem ten Haaf met gasten praat over filmpassie.
Deze keer is Horace Cohen te gast.
Als je het niet kunt ontvangen kun je het nu online ook live zien:

Ramon K
-
- 13576 berichten
- 0 stemmen
Deze keer is Horace Cohen te gast.
Ik heb nog nooit zo'n inhoudsloos gezever over film gezien helaas. In 20 minuten hebben ze werkelijk niets te melden gehad over Verhoeven. Ik weet alleen dat ten Haaf 3 dvdversies van Robocop heeft gekocht! Jippie....

Mug
-
- 13949 berichten
- 5968 stemmen
Sinds een maandje heeft Het Gesprek dan toch de daad bij het woord gevoegd, en zendt het 'arthouse films' uit. Morgenavond om 21.45 uur Louis Malle's Lacombe Lucien.