menu

Overig / Televisie / Dexter (Showtime)

zoeken in:
De algemene opinie is wel dat Breaking Bad de betere serie is. Op zich vind ik dat ook, maar velen spreken bij BrBa over het allerbeste dat ooit op het kleine scherm te zien was... Dan vind ik iets als The Wire of Mad Men toch nog net van een ander niveau.

Dexter is om de 1 of andere reden eigenlijk ook wel altijd 1 van de series gebleven waar ik het liefste naar kijk. Het zesde seizoen vond ik duidelijk minder, maar het blijft wat mij betreft toch echt een geweldig personage en dat bijna luchtige Miami-sfeertje is heerlijk.

Conclusie voor mij: Breaking Bad iets beter, maar toch ook weer niet zó veel beter dan Dexter.

Goto
eRCee schreef:
Bijna aan het einde van seizoen 3 Breaking Bad vind ik toch nog steeds seizoen 8, 7 of 6 van Dexter beter dan enig seizoen van BB. Maar ja, sommigen kunnen er blijkbaar niet tegen als een personage zich ontwikkelt of iets dergelijks?

Welke ontwikkeling dan precies? In S8 komen ze aankakken dat Dexter misschien toch geen echte psychopaat is en wel dergelijk gevoelens heeft. Leuk, maar dat wisten we al aan het eind van seizoen 1 toen hij voor Debra koos ipv zijn broer. Beetje flauw en lui om er dan zeven seizoenen later nog een punt van te gaan maken.

Eerste seizoenen van Dexter zijn zeker zeer sterk, maar daarna verliezen de schrijvers gewoon elk perspectief uit het oog. Daar mag best wat kritiek op komen.

Zandkuiken schreef:
De algemene opinie is wel dat Breaking Bad de betere serie is. Op zich vind ik dat ook wel, maar velen spreken bij BrBa over het allerbeste dat ooit op het kleine scherm te zien was... Dan vind ik The Wire of Mad Men toch nog van een ander niveau.

Mee eens, zet Six Feet Under daar ook nog maar bij. Maar goed, in de eye van de beholder, al snap ik het ook dat er mensen zijn die BrBa de beste serie ooit vinden. Want het is ook echt heel erg goed, en nog belangrijker; heel constant qua niveau.

Dexter is om de 1 of andere reden eigenlijk ook wel altijd 1 van de series gebleven waar ik het liefste naar kijk. Het zesde seizoen vond ik duidelijk minder, maar het blijft voor mij toch echt een geweldig personage en dat bijna luchtige Miami-sfeertje is heerlijk.

Conclusie voor mij: Breaking Bad iets beter, maar toch ook weer niet zó veel beter dan Dexter.

Dexter was ook heel goed, maar niemand die hier het tegenovergestelde beweerd. Wel dat het sinds seizoen 6 dramatisch is geworden, en alles wat de serie zo geweldig maakte was verdwenen. Ook qua schrijfwerk is het een wereld van verschil. Doet voor de rest niets af aan de kwaliteit van de eerste vijf seizoenen.

Ook eindelijk het laatste seizoen van Dexter bekeken. Het viel me heel erg mee na alle horrorverhalen. De eerste vier seizoenen zijn zeker beter dan wat erna komt maar onlogische dingen hebben altijd wel in deze serie gezeten. Wat betreft geloofwaardigheid is seizoen 6 een dieptepunt, dan vond ik het laatste seizoen wel meevallen.

De eerste vier seizoenen zijn ook zo sterk omdat ze zich elke keer focussen op een ander aspect van Dexter, die focus verdwijnt daarna al blijft het allemaal lekker wegkijken door het sterke acteerwerk, de humor, enkele interessante bad/good guys en de locatie. Miami is weer eens heel wat anders dan het eeuwige New York of LA.

Hoewel ik de dood van Deb (zeker op deze lullige manier) niet zo nodig vond, vond ik het einde dan wel weer sterk. Niet dat Dexter niet dood had mogen blijven maar het laatste shot is wel interessant. Het ontbreken van de eeuwige monoloog en zijn donkere blik. Ja daar kan je wel wat mee.

Beste moment in de serie: "lab geek, my ass!"

kos
Zandkuiken schreef:
De algemene opinie is wel dat Breaking Bad de betere serie is. Op zich vind ik dat ook, maar velen spreken bij BrBa over het allerbeste dat ooit op het kleine scherm te zien was... Dan vind ik iets als The Wire of Mad Men toch nog net van een ander niveau.

Dexter of Breaking Bad komen natuurlijk in de verste verte niet in de buurt bij The Wire of Sopranos.

Oh? Ik dacht dat je laatst op twitter zei nog nooit BrBa gezien te hebben.

kos
Zelden.

Goto schreef:
Welke ontwikkeling dan precies? In S8 komen ze aankakken dat Dexter misschien toch geen echte psychopaat is en wel dergelijk gevoelens heeft. Leuk, maar dat wisten we al aan het eind van seizoen 1 toen hij voor Debra koos ipv zijn broer. Beetje flauw en lui om er dan zeven seizoenen later nog een punt van te gaan maken.

Daarin zit nog wel degelijk een bepaalde ontwikkeling, die ook verder wordt uitgewerkt. Maar los daarvan: veelgehoorde kritiek op de laatste seizoenen van Dexter is dat hij niet meer de klinische killer is van het begin, vandaar mijn opmerking.

Eerste seizoenen van Dexter zijn zeker zeer sterk, maar daarna verliezen de schrijvers gewoon elk perspectief uit het oog. Daar mag best wat kritiek op komen.

Pagina's lang wordt dit al geroepen door een groepje mensen.
Ik vind het vooral niet heel logisch dat een serie die in de eerste seizoenen als heel sterk wordt gezien met dezelfde cast (en schrijvers?) ineen keer tot het slechtste zou behoren dat er bestaat. Het kán wel, uiteraard, maar het is niet erg voor de hand liggend.
Verder eens met Zandkuiken en BoordAppel.

Goto
Slechtste dat er bestaat is natuurlijk wel erg overdreven. Daarbij is er een duidelijke 'sliding scale' te zien. Seizoen 5 is niet slecht, maar heeft wel een paar grote problemen. In S6 zijn er eigenlijk twee grote verhaallijnen die beide zeer matig worden uitgewerkt. S7 is dan weer een flinke stap omhoog, maar bij S8 zie je duidelijk dat er gewoon visie mist. Dat blijkt wel met de vraag of Dexter een 'pure' psychopaat is of niet. Ook is het eind gewoon een rommeltje. Als serie kan je in feite 3 dingen doen: Een goed, slecht of open eind. Dexter doet het allemaal in één zonder echt een keuze te maken. Dan heb je als schrijver gewoon geen visie. House MD is ook zo'n serie die daar last van had.

Wat er niet logisch aan is ontgaat me verder. Alsof elke regisseur, muzikant of schilder wel alleen maar meesterwerken maakt. Na 4 seizoenen was de koek volgens mij gewoon op. Elk van de eerste 4 seizoenen heeft een eigen gevoel en kijkt naar een ander aspect van Dexter. In de seizoenen daarna was het vaak vooral een herhalingsoefening. S8 is in mijn ogen gewoon echt prut. S5, 6 en 7 hebben vooral erg specifieke problemen. Dat maakt het niet meteen 'het slechtste ooit,' maar na 4 jaar lang kwaliteit is het niet vreemd dat mensen teleurgesteld raken.

Goto schreef:
Wat er niet logisch aan is ontgaat me verder.

Aan wat je nu opschrijft is ook niet zoveel onlogisch. Maar het was precies deze nuance die ik miste (vooral toen er werd gedaan alsof een andere mening nauwelijks mogelijk is).

Haha, zie net een stukje op Nederland 3. Wordt de nieuwe vriend van een dame neergestoken door haar eerste vriend, gaan ze eerst nog vier minuten hun relatie evalueren boven zijn dode lichaam / doodgaande lichaam en waarom zij bij hem weg is gegaan. Hilarisch (slecht).

Waar zou die spin-off dan over moeten gaan vraag ik me af.

Al lijkt een comedy serie met Masuka me wel lachen.

http://31.media.tumblr.com/tumblr_lw1eo94UnZ1qc28e9o1_500.jpg

Ben halverwege seizoen 5 gestopt... Vond er niks meer aan!!! ZO ontzettend jammer na het ijzersterke seizoen 3 (nog steeds in shock) en seizoen 4, wat ik ook best wel goed vond.

Ik wil het afkijken, maar ik heb al op verschillende fora gelezen hoe slecht het laatste seizoen wel niet is....

Kisje schreef:
Ben halverwege seizoen 5 gestopt... Vond er niks meer aan!!! ZO ontzettend jammer na het ijzersterke seizoen 3 (nog steeds in shock) en seizoen 4, wat ik ook best wel goed vond.

Ik wil het afkijken, maar ik heb al op verschillende fora gelezen hoe slecht het laatste seizoen wel niet is....

Na seizoen 4 gaat het inderdaad snel bergafwaarts (hoewel seizoen 6 nog best prima is). Je kunt naar mijn mening beter op het hoogtepunt stoppen.

Ik vond het laatste seizoen juist erg sterk vergeleken met de drie voorgaande. Ik was bang voor een slap, laatste seizoen in lijn met de rest maar ben blij verrast. Jammer voor de rest, ik heb ouwerwets genoten.

tot deel 4 goed vooral omdat het rond Dexter draait daarna veel minder. deel 5 is goed tot het einde dat ze weggaat. deel 6 is tot de twist oke maar vanaf zijn zus (die actrice is trouwens geen mooie) een grotere rol krijgt is het echt slecht beginnen gaan. ze spreken ook niet meer over die griet uit deel 5. deel 7 is helemaal slecht vooral door die griet ze willen deel 5 overdoen maar lukt totaal niet en het onderzoek hebben ze al eens gedaan in deel 5 rond Dexter. zeer veel plotgaten en te emo. alleen deel 1 en 4 zijn echt top. de rest is zeer middelmatig

Genoten van de hele serie.

Elk seizoen heeft me vermaakt, er waren betere en mindere. Maar over het algemeen kan ik gewoon zeggen dat dexter de beste serie is die ik ooit gezien heb. Michael C. Hall, wat een acteur. Echt geweldig. Maar de gehele cast, inclusief alle bijrolletjes per seizoen, top.

Seizoen 8. Wat mij betreft een van de betere seizoenen van Dexter. Met een fenomenaal einde. Kippenvel. Ja het had heus de nodige haken en ogen. Maar ik vind het geniaal dat DexterDebra's leiden stopt. Hij heeft haar al teveel pijn gedaan. Ook wordt er op een geweldige manier wraak genomen op Daniel Vogel. Wat een scene met die 2. Waarbij het leidt tot de dood van Daniel. Ook de man die hem speelde was erg sterk. Sean Patrick Flanery was een waardevolle toevoeging voor seizoen 8. Die man heeft altijd een bepaalde uitstraling over zich. Voegt echt wat toe, speelde ook sterk.

Vind het echt heel jammer dat de serie voorbij is. Nu moet ik een andere serie van Netflix gaan zoeken. Breaking Bad kom ik niet doorheen. Vind ik te saai, House of Cards idem dito. Zag Twin peaks staan, leek me wel wat.

Maargoed, ik ga Dexter missen. Gruwelijke serie.

Was inderdaad ook voor mij een erg leuke serie en wist ondanks enkele mindere seizoenen, toch een redelijk goed niveau aan te houden. Vond het einde trouwens (in tegenstelling tot de rest?) erg goed gevonden, eigenlijk nogal onbevredigend, maar vind dat juist wel gepast als je je bedenkt wat voor een personage Dexter is.

Seizoenen van best naar het minst imo: 3 - 4 - 1 - 2 - 5 - 7 - 8 - 6

PS: Miguel Prado was geniaal , na uiteraard Dexter m'n favo personage uit de serie.

Ik mis Dexter.

John Lithgow zn personage was toch wel ietsjes sterker..

(verwijderd)
Jellesteeg schreef:
Ik mis Dexter.

Ik ook, elke dag, al zo'n jaar lang

Afgelopen week random een aflevering opgezet, rond Isaak Sirko, en het is abnormaal hoe verslavend het opnieuw werkt. Direct de aflevering daarna gekeken en toen toch maar weer gestopt. Nog een tijd wachten en compleet opnieuw bekijken is mijn plan..

Miami is prachtig..

Zijn de latere Dexter-seizoenen echt zo slecht als beweerd wordt? Had de serie beter na seizoen 3 of 4 kunnen stoppen?

(verwijderd)
Majestics schreef:
Zijn de latere Dexter-seizoenen echt zo slecht als beweerd wordt? Had de serie beter na seizoen 3 of 4 kunnen stoppen?

Absoluut niet. Zelf merk ik de verschillen nauwelijks tussen seizoenen; hoe meer ik van deze serie zag hoe meer je het gaat bewonderen. Ik denk dat het of een climax of een anticlimax is, afhankelijk van hoe je een serie bekijkt.

Het zou best kunnen als je nog niet verkocht bent na seizoen 3 of 4 die je noemt, je het daarna niet beter gaat vinden. Maar kwalitatief is het zeker niet slechter durf ik te zeggen.

In mijn ogen mochten ze er nog 100 seizoenen aanplakken, ik hoop dat dat je overtuigt Majestics

(verwijderd) schreef:
(quote)

Absoluut niet. Zelf merk ik de verschillen nauwelijks tussen seizoenen; hoe meer ik van deze serie zag hoe meer je het gaat bewonderen. Ik denk dat het of een climax of een anticlimax is, afhankelijk van hoe je een serie bekijkt.

Het zou best kunnen als je nog niet verkocht bent na seizoen 3 of 4 die je noemt, je het daarna niet beter gaat vinden. Maar kwalitatief is het zeker niet slechter durf ik te zeggen.

In mijn ogen mochten ze er nog 100 seizoenen aanplakken, ik hoop dat dat je overtuigt Majestics

Ik heb vrij veel reviews gelezen over Dexter en jouw mening is eigenlijk best schaars om het zo te zeggen. Een meerderheid op internet vond Dexter na het vierde seizoen juist beduidend minder goed. Het verhaal spreekt me wel zeer aan!

(verwijderd)
Majestics schreef:
(quote)

Ik heb vrij veel reviews gelezen over Dexter en jouw mening is eigenlijk best schaars om het zo te zeggen. Een meerderheid op internet vond Dexter na het vierde seizoen juist beduidend minder goed. Het verhaal spreekt me wel zeer aan!

Hmm je hebt gelijk dat vooral in dit topic de reacties nogal negatief zijn, maar de imdb rating van 9 (uit mijn hoofd) wordt ook niet gegeven voor 4/8 seizoenen

Ik en een vriend delen onze film/serie passie en zijn mening over Dexter is minstens even positief als die van mij bijvoorbeeld haha. Snel beginnen raad ik je aan!

Majestics, alleen de eerste vijf seizoenen zijn de moeite waard. Daarna kun je gerust stoppen.

Alleen heb je dan meestal wel zo de smaak te pakken dat je door wilt. En zo slecht zijn die laatste seizoenen nou ook weer niet. Nja, het allerlaatste seizoen is wel gewoon slecht.

Laatste seizoenen zijn inderdaad wel minder, hoewel ik 7 nog goed te pruimen vond. Het dieptepunt wordt bereikt bij seizoen 6, ging nergens over.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:10 uur

geplaatst: vandaag om 03:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.