menu

Overig / Televisie / Dexter (Showtime)

zoeken in:
Wat ik nog steeds jammer blijf vinden is dat Dexter nooit 'echt' geuit wordt als moordenaar, alleen een paar mensen weten dat hij een seriemoordenaar is. Zeker als je naar het einde van seizoen één kijkt wat er op wijst dat hij diep van binnen graag ontdekt wilt worden:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=pBTS47gQsBY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ik had dan ook graag gezien dat er een enorme klopjacht op Dexter plaatsvond en/of dat Dexter daadwerkelijk terecht zou moeten staan voor zijn daden in een rechtszaal.

Ja dan ben je niet de enigste. Misschien om de kijker te misleiden? én omdat dit meestal de hoogstwaarschijnlijke opties zijn/waren? (vooral bij deze serie) Ik had het liever ook zo gezien. Maar goed. Hopelijk komt er in de toekomst ooit nog eens een serie van: "Dexter Returns" of iets in die trant. Ik denk dat de schrijver(s) van de serie Dexter ook zeker hier hadden aan gedacht (de 2 opties dan). Van: hoe zullen wij het eind invullen? gewoon wat het grootse gedeelte van het publiek verwacht? of zullen wij het lekker afraffelen en er een romantisch eind aan maken? (en als tragisch gedeelte de dood van Deb dan )

Ik heb nog wel een aantal domme vragen over:

Waarom zat die rare dochter van Masuka in dit seizoen?
Niemand die de koppeling van Jamie aan Joey vreemd vond?

Niet te veel achter zoeken, de schrijvers wouden gewoon dat de bijrollen nog iets te doen hadden. Net zoals met Batista die opeens een restaurant ging kopen en zo kun je nog wel even doorgaan.

(Willie) schreef:
Ik heb nog wel een aantal domme vragen over:

Waarom zat die rare dochter van Masuka in dit seizoen?
Niemand die de koppeling van Jamie aan Joey vreemd vond?
Vooral die dochter was totaal onzinnig ja, samen met die stagier die die hand van de Icetruck Killer had gestolen en op eBay had gezet, de meest onzinnige karakter introducties ooit. Beide waren potentiele verhaallijnen waar je een heel spectaculair verhaal aan had kunnen hangen (en dat was waarschijnlijk ooit ook wel de bedoeling), maar het kwam er totaal niet van.
Een beetje zoiets als ze bij The Walking Dead ook last van hebben, een 'we introduceren een aantal hele gave karakters, maar dan weten we eigenlijk niet wat we er mee moeten en laten ze dus maar dood gaan'-principe...

Te veel simplistische elementen in dit laatste seizoen. Teveel toevalligheden en onwaarschijnlijke events. Mag ik vraagtekens plaatsen bij het gebrek aan camera's in o.a. het ziekenhuis (Dexter neemt Deb mee), de eerste hulp (Hannah met Harrison) en de terminal (Dexter plaatst een tas en geeft Elway de schuld)? Dexter was het vliegveld nog niet eens uitgekomen had dat plaats gevonden, of anders hadden ze hem wel binnen 15 minuten gevonden; hij stelde zich immers voor als een forensisch analist bij Miami Metro.

En zo zijn er wel meer slordigheden. Het einde is vlees noch vis, daar waar ik bijvoorbeeld Deb's einde zeer indrukwekkend vond. Dexter die uiteindelijk als lumberjack opduikt on the grid is niet de afsluiting waar ik voldoening uit haal. Beste was als hij gewoon in die orkaan zijn einde had gevonden, en dat het laatste shot van de serie een Quin was die op onomstotelijk bewijs stuitte dat Dexter de Bay-Harber Butcher was.

Materny schreef:
Mag ik vraagtekens plaatsen bij het gebrek aan camera's in o.a. de eerste hulp (Hannah met Harrison)

Ik vind deze vraagtekens eerlijk gezegd klein bier. Dat nog steeds niemand op Miami Metro na de dood van Laguerta doorheeft dat Dexter een serial killer is, vind ik een farce van jewelste.

Maar wat bovenstaande betreft, het is eigenlijk andersom: het ongeloofwaardige zit erin dat het ziekenhuispersoneel de politie inlicht over de aanwezigheid van Hannah, dat gaat in tegen de geheimhoudingsplicht.

Nee hoor, ze is een gezochte moordenares en zaken als moord etc. staan buiten de geheimhouding. Daarnaast worden er geen medische geheimen prijsgegeven, alleen het feit dat ze daar is en dat valt al helemaal niet onder medisch beroepsgeheim.

Wat Thorak zegt. Bij ziekenhuizen, dokters, apotheken en andere (openbare) instellingen hangen ontzettend vaak van die wanted posters.

Thorak schreef:
Nee hoor, ze is een gezochte moordenares en zaken als moord etc. staan buiten de geheimhouding. Daarnaast worden er geen medische geheimen prijsgegeven, alleen het feit dat ze daar is en dat valt al helemaal niet onder medisch beroepsgeheim.

De geheimhoudingsplicht en het verschoningsrecht gaat over de volledige arts-patiëntrelatie (of in dit geval verpleegkundige) en omvat in principe alles. De geheimhoudingsplicht mag in specifieke gevallen doorbroken worden, bijvoorbeeld als er een reëel gevaar is voor anderen. Doel van het beroepsgeheim is dat iedereen in alle omstandigheden gebruik kan maken van noodzakelijke hulpverlening.

Dus het feitelijk melden dat iemand die gezocht wordt in het ziekenhuis is gesignaleerd zou je misschien inderdaad nog buiten het beroepsgeheim kunnen zien, maar dan moet je al de informatie over wat diegene kwam doen achterwege laten (wat hier niet gebeurt).

Weet verder niet of de situatie in Amerika wat anders ligt dan hier, zou kunnen.
Die 'wanted' posters (nog nooit in een Nederlands ziekenhuis gezien overigens) zijn vooral voor het publiek denk ik, ziekenhuizen zijn immers een publieke plaats.

Goto
Maar Hannah was toch niet de patiënt? Vraag me af of de geheimhoudingsplicht ook voor haar zou gelden als voogd. (Helemaal als blijkt dat ze dat niet is natuurlijk.)

Bij minderjarige kinderen omvat de behandelrelatie volgens mij ook de ouders/voogd.

Maar goed, eigenlijk was mijn punt juist dat dit soort details volgens mij niet het grootste punt uitmaken als je de geloofwaardigheid van de serie Dexter in twijfel trekt.

Ben nu drie seizoenen BB verder en dat is beter dan Dexter

stfuympos schreef:
Ben nu drie seizoenen BB verder en dat is beter dan Dexter

Moet er toch op terug komen, neemt niet weg dat het karakter Dexter blijft staan als een huis en daar kan BRBA niks aan veranderen, wel de betere serie.

Net seizoen 6 afgerond. Die viel me, op het einde na, vies tegen. Ook seizoen was niet zo heel boeiend (nog wel onderhoudend te noemen). Natuurlijk zal ik 7 en 8 ook gaan kijken, maar het wordt er vooralsnog niet beter op.

stfuympos schreef:
(quote)

Moet er toch op terug komen, neemt niet weg dat het karakter Dexter blijft staan als een huis en daar kan BRBA niks aan veranderen, wel de betere serie.
Ik ga vanavond de finale van breaking bad kijken, maar persoonlijk vind ik Dexter toch echt beter. Waar Dexter slecht wordt qua script blijft het verder wel constant en consequent op alle andere vlakken. Breaking Bad lijkt niet te kunnen kiezen welk genre het nou moet zijn. De balans is zó vreselijk slecht.

Ik vond seizoen 1-4 echt heel goed, maar van 5-7 kon ik nog wel genieten. Seizoen 8 was echt vreselijk saai. Een niet al te best einde.

1
4
2
3
6
5
7
8

Onlangs heb ik seizoen 7 gekeken, toch een stuk minder dan de voorgaande seizoenen.

Ik kreeg de zenuwen van die zus..

Dexter is en blijft de beste serie ooit gemaakt. Ik heb net de allerlaatste aflevering gekeken en ondanks dat de ontknoping me zwaar tegenviel krijgt deze serie zoveel respect van mij. Vooral seizoen 1, 2, 4 en 6 vind ik ijzersterk. Schitterend gemaakt en écht uniek

@BasvdKolk 96: Nu gaat iedereen je vragen welke series je allemaal hebt gezien denk ik.

Ik vroeg me eigenlijk af wat er zo goed aan seizoen 6 was.

Ik vraag me beiden af maar sta ook te kijken wat betreft seizoen 6. S8 is net iets slechter maar heb in serieland zelden iets slechter gezien.

S6 was Lumen? Of met Colin Hanks?

Hanks (en een teleurstellende rol van Olmos).

Goto
Naomi Watts schreef:
Ik vraag me beiden af maar sta ook te kijken wat betreft seizoen 6. S8 is net iets slechter maar heb in serieland zelden iets slechter gezien.

Haha, ja. Dacht niet dat het ooit erger zou worden dan S6, maar wat is S8 een ramp zeg! Wat mij betreft bestaan er maar 4 seizoenen van Dexter. Net zoals er maar 3 Devil May Cry games en 3 Star Wars films zijn.

Bijna aan het einde van seizoen 3 Breaking Bad vind ik toch nog steeds seizoen 8, 7 of 6 van Dexter beter dan enig seizoen van BB. Maar ja, sommigen kunnen er blijkbaar niet tegen als een personage zich ontwikkelt of iets dergelijks?

Me dunkt dat Walter White nogal een ontwikkeling door maakt.

eRCee schreef:
Bijna aan het einde van seizoen 3 Breaking Bad vind ik toch nog steeds seizoen 8, 7 of 6 van Dexter beter dan enig seizoen van BB. Maar ja, sommigen kunnen er blijkbaar niet tegen als een personage zich ontwikkelt of iets dergelijks?

Precies die superieure houding hier schiet me in het verkeerde keelgat. Sorry hoor.
Blijkbaar mag je als het om series gaat alle nuance laten varen.

Me dunkt dat Walter White nogal een ontwikkeling door maakt.

Tot nog toe absoluut niet zoveel als Dexter, tenminste niet ten diepste. Skylar daarentegen ontwikkelt zich wel, elke aflevering een andere kant uit.

eRCee schreef:

En welke diepgaande karakterontwikkeling zien wij het over het hoofd vanaf seizoen 6?

Laten we niet gaan doen alsof BrBa geen karakterontwikkeling heeft, sterker nog, het is de corebusiness van de serie. Glacius zijn reactie is dan ook wel gegrond.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:47 uur

geplaatst: vandaag om 18:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.