menu

Overig / Televisie / Dexter (Showtime)

zoeken in:
Een nieuwe serie met Michael C. Hall bekend van Six Feet Under. De serie gaat over een forensisch onderzoeker bij de politie van Miami, maar in zijn vrije tijd graag moord (wel voor het goede doel natuurlijk ) De eerste aflevering vond ik heel sterk en ik ga deze voorlopig aan mijn lijstje nieuwe series toevoegen.

Sterke pilot. Zeker eentje om te volgen.

Geweldige serie. Ontzettend spannend, en lekker rauw (een van de weinige series waar naakt, gore en scheldwoorden niet geschuwd worden). Aanrader.

Vreemd, bijna geen enkele reactie op deze gewelidge serie. Mijn absolute favoriet op dit moment. Een dat zegt toch wel iets, want ik kijk vrij veel: Prison Break, Lost, Heroes, Supernatural, Smallville...

Koerok schreef:
Vreemd, bijna geen enkele reactie op deze gewelidge serie. Mijn absolute favoriet op dit moment. Een dat zegt toch wel iets, want ik kijk vrij veel: Prison Break, Lost, Heroes, Supernatural, Smallville...

Het is een leuke serie, maar er waren maar iets vasn 12 afleveringen in seizoen 1 en het is al iets van 4 maanden geleden sinds de laatste aflevering. Daarnaast wordt deze serie ook niet in Nederland uitgezonden.

Je hebt gelijk, dat zal het wel zijn. Niet iedereen kan alles maar downloaden, dat vergeet ik nog wel eens. Bovendien mag het niet.
Twaalf afleveringen vond ik trouwens niet te weinig, al smaakt Dexter zeker wel naar meer. Vergeet ook niet dat een afl Dexter +/- tien min langer duurt dan de gemiddelde tv-serie. Ze hebben net iets meer tijd genomen om het verhaal te vertellen, daardoor had het een wat traag tempo, en wat mij betreft kwam dat de serie zeer ten goede.
Wat ik ook prettig vond is dat het 1e seizoen niet eindigde met een enorme cliffhanger. Er zijn wel wat open eindjes en uiteraard voldoende nieuwe vragen, maar ik bleef niet achter met een onbevredigend gevoel.
Ben wel zeer benieuwd naar het nieuwe seizoen.

Zopas de eerste 2 afleveringen gezien. Ik volg geen enkele serie, maar dit smaakt naar meer... Ik wil zeker meer zien!!

De eerste twee afl. van seizoen 2 zijn inmiddels al te downloaden. Ziet er naar uit dat de kwalitatief goede lijn wordt voortgezet.

JVD
Heb net de eerste aflevering gezien......op Prison Break na volg ik geen enkele serie, maar als de volgende afleveringen mij ook zo verbazen, is dit de tweede show die ik ga volgen...

Deze serie is ook lekker grof qua taal en beeld...

naar mijn mening geweldige serie qua muziek keuze en camera werk geinspireerd door tarentino. En lekker 12 afleveringen met een eind eraan.

Seizoen 2 is inmiddels ook al een aantal afleveringen oud. Ik ga binnenkort als ik wat tijd heb beginnen met seizoen 2. Zijn er al mensen die seizoen 2 hebben gezien en zo ja, is het vergelijkbaar qua niveau met seizoen 1?

Na de eerste aflevering van seizoen 1 had ik nog zoiets van wat is dit voor onzin.
Maar na 2 afleveringen compleet verslaafd.
Dexter is apart, en met geen andere serie te vergelijken.
Het is misdaad, op sommige momenten komisch en moorddadig
spannend!!

wel heftige serie idd

sowisowiso mijn favoriete serie van dit moment. zal niet lang meer duren voordat dexter op de nederlandse televisie komt denkik... heb net aflevering 5 van seizoen 2 gekeken. ben erg benieuwd waar dit seizoen uiteindelijk heen gaat.

Zo, net seizoen 1 gekeken, superserie. Ben benieuwd naar seizoen 2. Ook is seizoen 3 in de maak. www.horrormovies.ca

Deze serie is momenteel te zien op de digitale zender 13th Street. Bij UPC en enkele andere kabelaars.

Ik heb seizoen 2 afgekeken. Ik vond seizoen 1 beter, maar er zat wel wat spanning in seizoen 2. er waren sterke karakters zoals Lyla waar iedereen een hekel aan kreeg. Erg jammer dat Doakes nu dood is, ik vond hem altijd wel een leuke personage.

Ik ben erg benieuwd wat we in seizoen 3 zullen zien.

Net begonnen met seizoen 1. Erg grappig en toch ool spannend af en toe.

Erg toffe serie. Boeiend, uniek hoofdpersonage uit wiens ongewone perspectief elementaire zaken van het menselijk bestaan toch treffend worden belicht. Qua stijl een beetje Veronica Mars-achtig door de setting/lokatie, de droge voice-over die zomaar tussen dialogen een scherpe opmerking kan plaatsen en de combinatie van suspense en detectivewerk.

Wel had ik al snel voorspeld dat die nieuwe vriend van Debra de killer was. Dat lag er iets te dik bovenop. Jammer, want het had een goede plottwist kunnen zijn als hij iets subtieler in de picture was gekomen. Gelukkig dat ze hem op het einde nog een extra verrassende dimensie geven.

Wauw, seizoen 2 doet er een flink aantal scheppen bovenop. Verschroeiend tempo met toch geloofwaardige ontwikkelingen. Inmiddels een schurfthekel gekregen aan Debra, met haar constante gezeur, zelfmedelijden en impulsieve beslissingen (die relatie met Lundey, wat een muts...). Dat ze nog bijna Lila's dood in de weg zit ook... Kan ze natuurlijk niets aan doen, maar ze is gewoon vervelend .

Anthony C. Hall toont ook weer aan met gemak de serie te kunnen dragen. Dexter's vertwijfeling gedurende dit seizoen is erg interessant en dat maakt hem zélf ook onvoorspelbaar. Daarnaast blijft hij weer met prachtige beschouwende voice-overs strooien.

Leuk ook hoe de schrijvers de bijpersonages af en toe opnieuw definiëren:

- Doakes die voor de tweede keer in de kooi wordt opgesloten .
- Dexter die zijn "gezin" met zijn boot 'Slice of Life' uit varen neemt. Hoezo symbolisch?
- Debra: "...black hair, pale as a fucking corpse". Agent: "Fucking corpse, got it."

Ze hebben Dexter met seizoen 2 een zeker en rotsvast leven hebben gegeven. Benieuwd hoe ze dat in seizoen 3 weer overhoop gooien.

heb onlangs 2 seizoenen dexter bekeken, moet zeggen een behoorlijk verslavende serie.

kos
Ben er pas aan begonnen. Mede doordat ik door het voetbal niet echt tijd heb om ook nog films te kijken .

Grappige serie wel. Ben benieuwd wat het gaat worden. Was in he begin een beetje bang dat het echt om losstaande episodes ging, maar er zit een aardige rode draad in.

Ben benieuwd wat het gaat worden.
Niet veel meer dan je nu al gezien hebt. Natuurlijk blijft de plot zich ontwikkelen – soms vergezocht, soms onlogisch (kan een sociopaat zomaar in de medische wereld aan de slag?), maar elke aflevering kent dezelfde opbouw en na verloop van tijd valt ook de voice-over in herhaling. Nogal jammer, want die voice-over draagt bij aan dat heerlijk relaxte sfeertje waar de serie rijk aan is. Erg fijn dat gebeurtenissen die door de maatschappij met enorm veel heisa ontvangen zo gortdroog – sereen zelfs – benaderd worden. Nu dacht ik te vaak: heb je dat niet al vijf keer eerder gezegd? Jammer, want Dexter is een fascinerend personage dat meer diepgang verdient. Iets waar ik overigens echt niet naar op zoek ben in series, dus ook hier nam ik dat maar al te graag op de koop toe. Het kijken van series is voor mij synoniem van sit back, relax and enjoy the ride. Toch, iets meer variatie in Dexter’s geestesleven had geen kwaad gekund.

Aan Dexter’s vriendin en haar kinderen heb ik me wél geërgerd. Ze zijn slechts goed voor overbodigheid, zoetsappigheid en acteerprestaties om van te janken. Ik hoopte vaak dat ze ten prooi vielen aan Dexter’s moorddadige drang, maar helaas… In seizoen twee komt daar zelfs een Engelse vampier bij, die zo mogelijk voor nog meer irritaties zorgt. Gelukkig krijgt die wél haar verdiende einde.

Ik moet toegeven dat ik een fascinatie heb voor seriemoordenaars, maar zelfs als ik dat niet zou hebben zou ik Dexter van harte aanraden. Het is namelijk een frisse serie die garant staat voor uren kijkplezier. Ça Suffit.

kos
Apollinisch schreef:
maar elke aflevering kent dezelfde opbouw en na verloop van tijd valt ook de voice-over in herhaling. Nogal jammer, want die voice-over draagt bij aan dat heerlijk relaxte sfeertje waar de serie rijk aan is. Erg fijn dat gebeurtenissen die door de maatschappij met enorm veel heisa ontvangen zo gortdroog – sereen zelfs – benaderd worden. Nu dacht ik te vaak: heb je dat niet al vijf keer eerder gezegd?

Hm.. dat heb ik nu al! Maar het hele sfeertje is idd een meerwaarde. Erg relaxed, alleen dat beginmuziekje al . en de bijpersonages, vooral op het politiebureau, zijn tot nu toe wel leuk.

kos
Plaatje voor in de beginpost: :

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://i32.tinypic.com/69hnbo.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

.

Haha, die poster vat de serie wel goed samen .

Er is natuurlijk maar 1 echte Dexter en dat is die met zijn geheime labratorium!!!

Waar is de serie in nl verkrijgbaar?

Achmed
Hele goeie serie, ik heb het eerste boek hier ook ergens liggen. Als iemand S1/S2 ergens heeft gezien meld het even ik zou deze graag in me collectie willen hebben

kos
Erg leuk, heb S1 nu afgesloten.

Toen een vriend van me er mee aan kwam zetten en me uitlegde waar het over ging had ik echt zoiets van hmmm... .

maar ik moet zeggen, erg leuke originele serie, vooral goed geschreven en geacteerd, verveelt geen minuut.
Raar dat ze in NL al die suffe tienerserietjes blijven uitzenden en niet een keer zoiets als dit.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:52 uur

geplaatst: vandaag om 12:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.